Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Νοέμβριος 21, 2024, 08:27:10 μμ
Σελίδες: [1] 2 3 4
  Εκτύπωση  
Αποστολέας Θέμα: ΜΚΕ - Πρώτης / Δεύτερης Διαλογής  (Αναγνώστηκε 19336 φορές)
0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Merson
Νέος
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 4



Προφίλ
« στις: Ιανουάριος 23, 2016, 11:23:06 μμ »

Καλησπέρα σε όλους!

Καθ'ότι νέο μέλος "Καλώς σας βρήκα". Κατ' αρχήν θα ήθελα να δώσω συγχαρητήρια στα πιο έμπειρα μέλη του forum για την τόσο γόνιμη και επιμορφωτική κουβέντα αλλά και βοήθεια που παρέχουν αλλά και σε νεότερους, λιγότερο έμπειρους, συλλέκτες που ξεκινούν τόσο ωραίες συζητήσεις.

Δηλώνω αρχάριος συλλέκτης (5-6 χρόνια εντονότερης ενασχόλησης) με αντικείμενο Ελλάδα 1924-1960. Όλα αυτά βέβαια μέχρι που διάβασα την παρακάτω ανάρτηση του φίλου Νίκου (Helios).

Θα συμφωνησω με τις επιλογες ολων σας.

Θα σχολιασω κατι που ο φιλος heretic εγραψε:

Εμενα μου αρεσουν οι σειρες της περιοδου 24-59, ειναι η καλυτερη περιοδος κατ εμε του ελληνικου γραμματοσημου (γι αυτο και συλλεγω αποκλειστικα σχεδον αυτη την περιοδο). Ωραια χρωματα, σχεδια, και προσιτες σε ολες τις καταστασεις. Οι χαλκογραφικες της δεκαετιας του 50 ειδικα ξεχωριζουν

Εδω τωρα ερχεται αυτο που λεμε "υποκειμενικο" και που αλλαζει απο ανθρωπο σε ανθρωπο...
Λεει ο φιλος heretic πως καλυτερη περιοδο θεωρει την 24-59 και το αιτιολογει με τα ομορφα σχεδια, χρωματα, κτλ. Ακομα λεει πως ειναι προσιτα σε ολες τις καταστασεις, αντιλαμβανομαι πως προφανως το θεωρει προσον αυτο. Σε αυτο ακριβως εδω το σημειο ειναι που εγω εχω την ενσταση. Για εμενα μακραν καλυτερη περιοδος ειναι η 1861-1924 ακριβως για τον αντιθετο λογο, επειδη τα γραμματοσημα της ειναι σπανια, ακριβα καποιες φορες (και πανακριβα καποιες αλλες) και "δυσκολα" στην μελετη τους.

Θεωρω πως ενα φιλοτελικο θεμα αξιωσεων πρεπει να υπακουει σε δυο-τρεις βασικες παραμετρους, μεταξυ αυτων η σπανιοτητα, το μεγαλο variation αλλα ναι, ΚΑΙ η δυσκολια αποκτησης. H περιοδος 1861-1924 εχει τοσο μεγαλο variation που μπορεις καθε εκδοση της περιοδου αυτης να την συλλεξεις με απολυτη εξειδικευση και να απορροφηθεις τοσο πολυ που να ξεχασεις οτιδηποτε αλλο υπαρχει γυρω σου...
Οι Μεγαλες Κεφαλες του Ερμη ειναι ενα τεραστιο κεφαλαιο απο μονο τους. Χρειαζεσαι μια ζωη για να τις μαθεις. Μπορεις να τις συλλεξεις με χιλιους δυο τροπους και στυλ, με απολυτη εξειδικευση. Τα μικρα κεφαλια το ιδιο. Τα Ολυμπιακα 1896 και 1906 απο μονα τους ειναι συλλογη. Ποικιλιες, σφραγιδες, οι επισημανσεις 1900 το ιδιο. Τεραστιο variation, ποικιλιες στις επισημανσεις, σφαλματα, κτλ. Ο Ιπταμενος Ερμης το ιδιο.. Η περιοδος 1911-1924 το ιδιο.. Επισημανσεις, σπανιοτητες, ποικιλιες, οδοντωσεις, πλαστα, μελετες επι μελετων, ξενυχτι, διαβασμα και παλι ξενυχτι.. Χωρις τελος... ενα ατελειωτο ξενυχτι... Ενα ατελειωτο φιλοτελικο παρτυ για την μελετη, ταξινομηση και συλλογη των κομματιων και το στησιμο της συλλογης.

Αυτα ολα τα χαρακτηριστικα της περιοδου 1861-1924 ειναι για εμενα απαραιτητα στοιχεια που πρεπει να διαθετει ενα φιλοτελικο θεμα αξιωσεων, οπως εγω βεβαια το εννοω.

Χωρις να απαξιωνω σε καμια περιπτωση την ΤΕΡΑΣΤΙΑ ομορφια, την υψηλοτατη αισθητικη και χωρις να παραβλεπω την σπουδαιοτητα των γραμ/μων μας 1924-1960 (αλλωστε επελεξα τα τοπια του 1927 ως "αγαπημενη" μου σειρα) η αληθεια ειναι πως περα απο το να τα αγορασεις και να τα βαλεις σε ενα αλμπουμ, τα γραμματοσημα μετα το 1924 -τουλαχιστον σε εμενα- δεν προσφερουν πολλα παραπανω. Σε απολυτη αντιθεση με την περιοδο 1861-1924 την οποια για να την συλλεξεις με επιτυχια πρεπει να εχεις απο πισω και μια βιβλιοθηκη με εργασιες, μελετες, κτλ και να μελετας χρονια.
Αυτη ειναι κατα την γνωμη μου η ομορφια των κλασσικων, η προκληση πως για να τα συλλεξεις χρειαζεσαι ΚΑΙ καποιο χρημα αλλα ΚΑΙ το κυριοτερο, καποια γνωση. Σε απολυτη αντιθεση με τα νεοτερα τα οποια απλα πρεπει να αποφασισεις μια μερα να τα αγορασεις, το κανεις, τα βαζεις σε ενα αλμπουμ και τελος...
Στα κλασσικα μπορει να εχεις ενα γραμ/μο για μια δεκαετια στην ακρη και να μην εισαι ακομα απολυτα σιγουρος για την καταταξη του. Μπορει να χρειαζεσαι για δεκαετιες ενα πανακριβο γραμ/μο για να θεωρηθεις πληρης! Σε αυτα ολα ακριβως ειναι που εγω βρισκω την ομορφια, στην δυσκολια σχηματισμου συλλογης και λογω σπανιοτητας και λογω variation αλλα και φυσικα λογω δυσκολιας αποκτησης λογω κοστους.

Ως συλλεκτης, εχω μια φυσικη και εμφυτη αναγκη να κυνηγαω το σπανιο, το δυσκολο, το ποθητο! Το θεωρω αυτονοητο. Οι συλλογες και τα συλλεκτικα δεν θα με τραβουσαν τοσο εαν δεν ειχαν μεσα τους και τον παραγοντα "σπανιοτητα" που ειναι απαραιτητος για να υπαρχει καποιο ενδιαφερον, τουλαχιστον για εμενα. Το "μυστηριο", η σπανιοτητα, η αιγλη, η δυσκολια αποκτησης και η ικανοποιηση πως απεκτησα ενα σημαντικο, σπανιο και ποθητο κομματι ειναι αυτα που εμενα με κρατανε ζωντανο ως συλλεκτη. Η ικανοποιηση πως αναγνωρισα και κατεταξα ενα δυσκολο γραμ/μο ειναι κατι που δεν περιγραφεται με λογια..

Κακα τα ψεματα, τα μετα του 1924 γραμματοσημα (και κυριως τα μετα του 1960) μπορουμε να τα κλεισουμε σχεδον ολοι μας ολα μεσα σε ενα πολυ συντομο χρονικο διαστημα αρκει να μπορουμε να ξοδεψουμε ενα χ ποσο, σχετικα χαμηλο μαλλον για φιλοτελισμο ο οποιος θεωρειται μαλλον ακριβο χομπυ. (Υπαρχουν και καποιες σπανιοτητες στις περιοδους αυτες αλλα ειναι πολυ μικροτερης σημασιας και ενδιαφεροντος για εμενα).
Στην περιοδο 1861-1922 ομως πρεπει να "ματωσεις" για να φτιαξεις κατι ομορφο και οικονομικα αλλα και για να αποκτησεις γνωση, το κυριοτερο γιατι αν πας στα κλασσικα χωρις γνωση ειναι σαν να πηγαινεις σαν το προβατο στην σφαγη. Και σκεφτειτε πως αρκετες ειναι οι φορες που οι απαραιτητες μελετες που χρειαζεται καποιος να βρει ειναι σπανιοτερες, σημαντικοτερες και ακριβοτερες και απο τα ιδια τα γραμματοσημα!

Για ολους αυτους τους λογους λοιπον και μεσα απο την δικη μου μικρη εμπειρια κατι παραπανω απο 25 χρονια συλλεκτης γραμ/μων, θεωρω ως απολυτο κυριαρχο των γραμματοσημων μας την περιοδο 1861-1922.
Απο κει και περα, σεβομαι ΑΠΟΛΥΤΑ οποιαδηποτε αλλη οπτικη και λογικη πανω στο θεμα. Οι παραπανω θεσεις αντιπροσωπευουν φυσικα εμενα και μονο εμενα και εκφραζονται στα πλαισια διαλογου μεταξυ φιλων και συνοδοιπορων Χαμόγελο

Χαιρετισμους,

Νικος

Πέραν του γεγονότος ότι θα μπορούσε να ήταν κάλλιστα δημοσιευμένο άρθρο σε κάποιο μέσο, πρέπει να πω ότι από εκείνη την στιγμή άλλαξε όλη την οπτική μου γύρω από το Ελληνικό Γραμματόσημο, την προσωπική μου συλλογή και συνηδειτοποίησα την μαγεία μίας συλλογής ΜΚΕ. Ειδικά και αφού διάβασα και τους εναλλακτικούς τρόπους συλλογής αυτών (πάλι καταπληκτικό post του Νίκου) τελείωσε... Από τότε έχω στρέψει το ενδιαφέρον μου εκεί και το δυναμικό / ενναλακτικές μιας τέτοιας συλλογής με μαγεύει! Ελπίζω στο forum και με την βοήθεια των εμπειρότερων μελών να μάθω αρκετά πάνω στις ΜΚΕ σε θέματα Κατάταξης / Αναγνώρισης / Σφάλματα κλπ.

Ζητώντας λοιπόν την κατανόηση των παλαιοτέρων θα ήθελα να ρωτήσω τι εννοούμε όταν αναφέρομαστε σε ΜΚΕ Πρώτης και Δεύτερης Διαλογής. Ποια είναι η ειδοποιός παράμετρος; Περιθώρια; Ελαττώματα; Αξία; Εμφάνιση;

Επίσης θα ήθελα να ρωτήσω για την "εκ των ουκ άνευ" βιβλιογραφία γύρω από ΜΚΕ και ποια η γνώμη σας για δύο βιβλία που σκοπεύω να προμηθευτώ άμεσα. Το ένα είναι "The plate flaws of the large hermes heads of Greece (1861-1886)" και το άλλο "Large Hermes Head, characteristic marks of all positions in the plate of the values of 5, 10, 20, 40 & 80 lepta". Ψιλοακριβά αλλά από ότι έχω καταλάβει αναγκαία για εμβάθυνση.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων,

Merson








Καταγράφηκε
Helios
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 643


Προφίλ WWW
« Απάντηση #1 στις: Ιανουάριος 24, 2016, 07:41:33 πμ »

Merson, εκτός των άλλων, δημοσιεύω πληροφορίες για την κατάταξη των ΜΚΕ σε ενα προσωπικό ιστολόγιο
που έχω δημιουργήσει. Σε καλώ να το παρακολουθείς, ακολουθώντας τον σύνδεσμο στην υπογραφή μου.
Μέχρι στιγμής, εισαγωγή, πρόλογος και οδηγίες κατάταξης για τα 60λεπτά αφορούν καθαρά τις ΜΚΕ ενώ θα διαβάσεις και άλλα ενδιαφέροντα πράγματα εκεί, φιλοτελικά και άλλα.
Οι δημοσιεύσεις εμφανίζονται με την νεότερη να είναι πρώτη, οπότε καλό είναι να αρχίσεις απο τις παλαιότερες, τουλάχιστον σε όσες αφορούν την ΜΚΕ.

Σχετικά με την ερώτηση σου για τις καταστάσεις των ΜΚΕ, τα βασικά τα έχω γράψει εδω:
http://steki-syllekton.gr/index.php?topic=14042.msg177642#msg177642
Είναι στο πρόγραμμα για το μέλλον κάποιο άρθρο που θα αφορά την αναλυτική περιγραφή των συχνών ελαττωμάτων της ΜΚΕ. Κάποια στιγμή, θα το κάνω.
Προσπαθώντας να απαντήσω σε λίγες μόνο γραμμές, τα άριστα γραμματόσημα ΜΚΕ (κυρίως των πρώτων περιόδων καθώς οι τελευταίες εκδόσεις ΜΚΕ είναι αρκετά κοινές, τουλάχιστον οι περισσότερες ποικιλίες τους) είναι σπανιότερα, καθώς είναι λιγότερα των ελαττωματικών, άρα περισσότερο σημαντικά φιλοτελικώς και συνεπώς περισσότερο ποθητά γενικώς και κυρίως απο τους συλλέκτες που ενδιαφέρονται -εκτός των άλλων- και για την ποιότητα του υλικού της συλλογής τους.
Απο εκεί και πέρα, τα έχω γράψει πολλές φορές... Τα κοινά γραμματόσημα ΜΚΕ και με ποικίλα ελαττώματα είναι και αυτά αρκετά χρήσιμα. Αν και τα κοινά και ταυτόχρονα ελαττωματικά γραμματόσημα συνήθως δεν εχουν θέση σε σοβαρές συλλογές που πατάνε και στην ποιότητα του υλικού τους, μελετώντας τα κάποιος μαθαίνει επάνω σε αυτά, μελέτη που είναι μονόδρομος όταν ασχοληθεί κάποιος με τις ΜΚΕ. (Τα ελαττωματικά αλλα ταυτόχρονα σπάνια κομμάτια συνήθως διατηρούν θέση σε συλλογές, ανάλογα πάντα τον βαθμο σπανιότητας τους και σε συνάρτηση πάντα με το πόςο σοβαρά είναι τα ελαττώματα τους).

Για τα βιβλία που ρώτησες καθώς και για περισσότερες πληροφορίες επάνω σε οτιδήποτε σχετικό, εγώ μπορώ να σου λέω την δική μου άποψη με επικοινωνία μέσω προσωπικών μηνυμάτων η -ακόμα καλύτερα- μέσω τηλεφώνου, κλπ, στην πορεία και αφού γνωριστούμε καλύτερα.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 24, 2016, 08:42:01 πμ από Helios » Καταγράφηκε

salonico
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 686


Προφίλ
« Απάντηση #2 στις: Ιανουάριος 24, 2016, 04:21:29 μμ »

Merson,

καλώς ήρθες  στο στέκι.
Κεφαλές Ερμή πρώτης διαλογής είναι όσες είναι άρτιες, δηλαδή
- δεν λείπει χαρτί μπρος ή πίσω
- δεν έχουν σκισίματα ή τρυπούλες ή σοβαρά τσακίσματα
- δεν έχουν αποχρωματιστεί με φυσικό ή χημικό τρόπο και οπωσδήποτε
- έχουν 4 λευκά περιθώρια που αφήνουν όλη την εικόνα να φανεί.

Τα βιβλία που αναφέρεις δεν τα έχω και δε μπορώ να σου πω κατι συγκεκριμένο. Το 2ο νομίζω βοηθά στην εύρεση της θέσης του γραμ/μου στην πλάκα.
θεωρώ όμως απαραίτητη τη "Μελέτη" του Κωνσταντινίδη
https://www.karamitsos.com/item.php?type=book&id=e653d56f3adddbe2425ae1fa5032d350
Δίνει πάμπολλες πληροφορίες για όλο το παρασκήνιο της προετοίμασίας και εκτύπωσης των γραμματοσήμων και παρουσιάζει τις διάφορες "εκδόσεις" με τρόπο γραφυρά σχολαστικό και επιστημονικό σχεδόν, με πληθώρα λεπτομερειών και οξυδερκών παρατηρήσεων. Εχει εγκυκλοπαιδικό χαρακτήρα και αν ξεκινήσεις να τη διαβάζεις, γοητεύεσαι. Και για τη "μελέτη" ισχύει βέβαια το ίδιο που ισχύει όταν βρίσκεις ένα νέο φίλο, που φαίνεται να γνωρίζει κάτι περισσότερο από εσένα: θα πρέπει να χειριστείς τη νέα πηγή πληροφοριών με φειδώ, κριτική  και ψυχραιμία, χωρίς να της επιτρέψεις να σε απορροφήσει τόσο πολύ που να ξεχάσεις ο,τιδήποτε άλλο υπάρχει γύρω σου. Μέτρον άριστον, για να προλαβαινεις να αφομοιώνεις τη γνώση.
Καταγράφηκε
Helios
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 643


Προφίλ WWW
« Απάντηση #3 στις: Ιανουάριος 24, 2016, 05:22:25 μμ »

Τα βιβλία που ανέφερες τα έχω και τα δυο καθώς και αρκετές άλλες εργασίες και άρθρα των ιδίων (Κούνδουρου & Ασημακόπουλου) και είναι άκρως απαραίτητα για τον συλλέκτη που ήδη γνωρίζει και που επιθυμεί να εμβαθύνει στους συγκεκριμένους ειδικευμένους τομείς των ΜΚΕ, αυτούς των σφαλμάτων των ΑΕ και πλάκας, κεφάλαια όμως που πιθανόν να μην σε απασχολήσουν ποτέ.
Ο νέος συλλέκτης και ερευνητής ΜΚΕ στα πρώτα του βήματα έχει ανάγκη απο περισσότερο γενικές και επάνω στην κατάταξη εργασίες. Η Μελέτη του 1933 είναι άκρως απαραίτητη (τα λέγαμε και το πρωί σε π.μ) και θα έπρεπε να υπάρχει στην βιβλιοθήκη κάθε Έλληνα συλλέκτη, ανεξάρτητα απο το εαν ασχολείται ή όχι με την ΜΚΕ. Το πρωτότυπο του 1933 έλιωσε πια και τώρα είμαι στην επανέκδοση. Τα 100 ευρώ που ζητά ο Καραμήτσος (70 νομίζω στην ΕΦΕ) είναι ψίχουλα, μην τα σκέφτεσαι καθόλου τα ποσά αυτά αλλιώς δεν πας πουθενά στο συγκεκριμένο θέμα. Ασχολήσου -προς το παρόν- με τις περισσότερο γενικές εργασίες, όπως την Μελέτη. Αργότερα, και εαν το θέμα των ΜΚΕ σε τραβήξει πολύ, ενδέχεται να ασχοληθείς και περισσότερο ειδικά με κάποιο παρακλάδι τους, οπότε τότε θα αναζητήσεις τις ανάλογες εργασίες του μονοπατιού εκείνου. Άσε τα σφάλματα για αργότερα (γνώμη μου βάσει των εμπειριών μου), όταν θα έχεις γνώση του θέματος των ΜΚΕ συνολικά και σε αρκετά ικανοποιητικό βαθμό. Η βιβλιογραφία των ΜΚΕ είναι τεράστια και κάθε εργασία έχει την ιδιαίτερη αξία της μέσα στο σύνολο, εκτός απο πρακτική και ιστορική. Με τον καιρό θα καταλάβεις πως τις χρειάζεσαι όλες, ή τουλάχιστον τις περισσότερο σημαντικές απο αυτές. Εξαιρετική βρίσκω επίσης την συμπυκνωμένη εργασία/μέθοδο του Φαιππέα επάνω στην κατάταξη. Βρές την και διάβασε την. Δεν υπάρχει πια στην ΕΦΕ (έχει εξαντληθεί) αλλα θα την βρείς απο κάποιον. Εν ανάγκη, στην στέλνω εγώ σε αντίγραφο (εννοείται δωρεάν), καθώς και άλλο, σημαντικό υλικό, αρκεί να μην είναι τρομερά ογκώδες γιατί δεν εχω την διάθεση να φωτοτυπώ για ώρες. Είναι πάρα πολλά αυτά που έχεις να δείς και να μελετήσεις. Το τονίζω ξανά: Βρές "δάσκαλο" κοντά σου και στήσε συλλογή μελέτης. Δεν υπάρχει άλλος δρόμος.
Όλα τα παραπάνω βέβαια ισχύουν εαν πραγματικά θέλεις να μάθεις πράγματα για τις ΜΚΕ και όχι εαν απλώς σε ενδιαφέρει να έχεις ορισμένα κοινά μόνο η/και κατώτερης διαλογής, τυχαία κομμάτια στο άλμπουμ, ταξινομημένα απο γνώστες και με εσένα να μην γνωρίζει τίποτα για αυτά, που είναι το μόνο εύκολο και που συνήθως συμβαίνει. Απο τα γραφόμενα σου εικάζω πως έχεις γνήσιο ενθουσιασμό. Αφού μου είπες πως έχεις πρόσβαση στην ΕΦΕ, θέλω να πιστεύω πως θα βρείς εύκολα κόσμο να σε καθοδηγήσει απο κοντά στα πράγματα αυτά. Για οτιδήποτε άλλο χρειαστείς, ξέρεις που και πως θα με βρείς.

Νίκος
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 24, 2016, 06:00:34 μμ από Helios » Καταγράφηκε

heretic77
Χρυσό μέλος
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1525


Προφίλ
« Απάντηση #4 στις: Ιανουάριος 24, 2016, 06:07:35 μμ »

Πολλες φορες το γραμματοσημο β διαλογης ειναι υποκειμενικο και εξηγουμαι. Εχω αγορασει απο δημοπρασιες παμπολλα γραμματοσημα Ερμη. Περιγραφονται ως VF, δηλαδη ως γραμματοσημα χωρις ελαττωματα, ομως στην πισω πλευρα ειναι ορατα καποια μικροτσακισματα. Αν βρειτε κεφαλη Ερμη χωρις ουτε ενα τσακισμα στο χαρτι αυτο ειναι εξαιρετικα σπανιο. Εχω καταλαβει οτι σε σφραγισμενα πχ γραμματοσημα ειναι πρακτικη καποιες μικροτσακισεις να παραβλεπονται. Γι αυτο η καταταξη δεν ειναι κατι στανταρ, εχω παμπολλα παραδειγματα που μια μικρη ρητιδωση του χαρτιου ειναι συζητησιμο αν θεωρειται τσακιση η οχι. Το τελειο γραμματοσημο, να ειναι πεννα το χαρτι ειναι τρομερα δυσκολο και κατ εμε δικαιολογει εξ ολοκληρου την τιμη καταλογου. Επισης υπαρχει ασαφεια ως προς την τιμολογηση της σφραγιδας. Στον καταλογο Καραμητσου, αναφερεται τιμη σε σφραγιδες επι κλασικων γραμματοσημων χωρις περαιτερω διευκρινηση. Αλλη τιμη εχει ομως η ΟΛΟΚΛΗΡΗ σφραγιδα, δηλαδη με ημερομηνια πληρη και αλλη αυτη που απλα αναφερει την πολη χωρις ευδιακριτη αλλη πληροφορια. Στις δημοπρασιες οι περιγραφες τις πιο πολλες φορες ειναι φυσικα πιο ελαστικες υπερ του πωλητη, και τεινουν καποια μικροελαττωματα να παραβλεπονται, αρα εδω μπαινει καθαρα το υποκειμενικο κριτηριο του αγοραστη και η εμπειρια του κατα ποσο αυτο ειναι αξιο αναφορας η οχι. Οποτε οι online δημοπρασιες ειναι λιγο κορωνα-γραμματα. Επισης μπορει ενα γραμματοσημο να εχει 3 φοβερα περιθωρια και το 1 περιθωριο να ειναι σε ενα σημειο του παρα πολυ κοντα στο να αγγιξει το γραμματοσημο, οποτε παλι εδω η αγορα αποφασιζει. Αλλη υποπεριπτωση ειναι ενα χαμηλης αξιας β διαλογης γραμματοσημο το οποιο ομως εχει ολοκληρη σφραγιδα, συνεπως εχει αξια και ειναι συλλεξιμο λογο της σφραγισης. Υπαρχουν φοβερα υποκειμενικα στοιχεια στην τιμολογηση των ΜΚΕ, και βεβαια αυτοι που ειναι εξπερ του ειδους κοιτανε και την παραμικρη λεπτομερεια, αλλα οταν ειναι να πουλησουν τα πραγματα αντιστρεφονται. Γι αυτο μονο η εμπειρια και η απο κοντα εξεταση μπορει να κανει καποιον να σιγουρευτει για την κατασταση, αλλα οπως ειπα, σε online δημοπρασιες αυτο ειναι αδυνατο να γινει και εκει βασιζεσαι καθαρα στην τυχη και στην αξιοπιστια του πωλητη.
Επισης οσον αφορα τη σπανιοτητα των κλασικων γραμματοσημων πρεπει ΠΑΛΙ να διευκρινιστει σε τι κατασταση εννοουμε. Σφραγισμενες κεφαλες Ερμη ειναι κατα 90% και βαλε ευκολες να τις αποκτησει κανεις, πιο ευκολες και απο την 24-60 περιοδο, ακομα και σε καλες καταστασεις (δε θεωρω ιδιαιτερα ακριβο ενα γραμματοσημο πχ 50 ευρω). Ενα δυσκολο σχετικα σφραγισμενο ειναι το δεκαλεπτο  και το μονολεπτο της Παρισινης εκδοσης που μπορει να φτασει και 150-200 ευρω σε καλη κατασταση. Πραγματικα ακριβα δυσκολα σφραγισμενα ειναι πολυ λιγα κομματια, συνηθως με σπανια σφαλματα, και κανενα ας πουμε 'βασικο' κομματι, αν εξαιρεσουμε το πρωτο προσωρινο 20λεπτο το αθηναικο που οντως ειναι πανακριβο. Αντιθετα ασφραγιστες κεφαλες Ερμη τιμολογουνται με πολυ υψηλοτερες τιμες, αρα μιλαμε για 2 εντελως διαφορετικα πραγματα.
Και ενα τελευταιο για τη σπανιοτητα. Η σπανιοτητα των ΜΚΕ ειναι ενα ας πουμε 'τεχνητο' πραγμα και εξηγουμαι για να μη παρεξηγηθω. Η σπανιοτητα προερχεται απο την αδυναμια των τεχνιτων της τοτε εποχης να πετυχουν ομοιομορφια στην εκτυπωση, και για το λογο αυτο καθε τυπωμα που κανανε διεφερε απο το προηγουμενο. Ενα δεκαλεπτο πχ μπορει να εχει βγει σε εκατομμυρια κομματια, αλλα ακριβως επειδη αυτα τα εκατομμυρια κομματια τυπωνονταν συνεχεια στην παροδο των χρονων, καποια ειχανε αλλη αποχρωση, οι αριθμοι ελεγχου με την παροδο των χρονων φθειρονταν, καποιες φορες ξεχνουσαν να τους τυπωσουν, αλλαζανε χαρτια κλπ κλπ. Αν δεν υπηρχε αυτη η εντατικη και εξαιρετικα λεπτομερειακη μελετη τοτε ελαχιστα θα ηταν πραγματικα σπανια διοτι αυτες οι μικροδιαφορες θα παραβλεπονταν. Ομως η εξαντλητικη μελετη και το εξαντλητικο ψαξιμο οδηγησαν τους μελετητες να εντοπισουν αυτες τις μικροδιαφορες και να τις ομαδοποιησουν, και κατα συνεπεια ενα τυπικο πχ 10λεπτο να εχει 15 υποπεριπτωσεις (αποχρωσεις, σφαλματα πλακος, σφαλματα Α.Ε. κλπ κλπ) και να δημιουργηθουνε αυτες οι σπανιοτητες. Ειναι κατι σαν το ms69 σε ενα κοινο νομισμα, που μπορει να εχει βγει σε εκατομμυρια κομματια αλλα απο τυχη καποια λιγα δεν εχουν γρατσουνιες απο την πτωση τους στο δοχειο. Πραγματικα σπανια κλασικα γραμματοσημα ειναι πχ το 10δραχμο των Ολυμπιακων αγωνων που οντως εχει μικρο τιραζ. Ενω στις κεφαλες Ερμη, τα δεκαλεπτα που τυπωθηκαν την περιοδο 80-86 ενω ηταν εκατομμυρια, καποια απο αυτα τυπωθηκανε με την κοκκινη αποχρωση και για καποιο λογο σε ασφραγιστη κατασταση ειναι παρα πολυ δυσκολα (σφραγισμενα ειναι κοινα).
Καταγράφηκε

To συλλεκτικο μου καναλι https://www.youtube.com/channel/UC7Y1rZIJJwfT2IhUkIfrzVw
Merson
Νέος
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 4



Προφίλ
« Απάντηση #5 στις: Ιανουάριος 24, 2016, 07:11:18 μμ »

Καλησπέρα σε όλους και σας ευχαριστώ για την συμμετοχή στην συζήτηση.

Σήμερα το πρωί αγόρασα από την ΕΦΕ την "Μελέτη επί του Ελληνικού Γραμματοσήμου, 1933, ΕΦΕ" & "The Control Numbers & the Classification of the Stamps of te Large Hermes Heads". Το δεύτερο δίδεται δωρεάν - πλέον μόνο στα Αγγλικά αφού η ελληνική έκδοση εξαντλήθηκε. Η προσφορά αυτή είναι στα 70,00 ΕΥΡΩ.

Ο φίλος Salonico έχει δίκιο για το βιβλίο. Το λίγο που κατάφερα να διαβάσω, διαπίστωσα ότι διαβάζεται πολύ εύκολα και περιέχει πολλές πληροφορίες για το παρασκήνιο της έκδοσης των ΜΚΕ αλλά και τεχνικές λεπτομέρειες για τις αξίες συλλεγμένες από τους τότε ειδικούς υπό την επιμέλεια του Τρυφ. Κωνσταντινίδη. Περισσότερα σχόλια και απορίες επί των βιβλίων στην πορεία...

Κάτι που θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας είναι ότι σε συζήτηση που είχα με κάποια άτομα στην ΕΦΕ εξέλαβα μία αρνητική άποψη και γνώμη περί του θέματος Μελέτη, Σφάλματα και Αποχρώσεις ΜΚΕ. Χαρακτηρίστηκαν σαν η χαρά του διαχρονικού εμπόρου. Ειδικά για τις Αποχρώσεις ήταν κάθετοι καθώς όπως υποστηρίζουν αρκετές φορές η διάκριση είναι υποκειμενική αφού τα χρώματα είναι πολύ κοντά ενώ η αξία από την άλλη μπορεί να διαφέρει κατά μερικες εκατοντάδες ευρώ!! Και αν σκεφθεί κανείς ότι πρακτικά για 30 χρόνια τα γραμματόσημα ήταν στην ουσία τα ίδια 10; 12; τότε η ανάγκη για εκμετάλλευση κάθε πιθανής διακύμανσης σε χαρτί, ποιότητα εκτύπωσης, χρώμα ήταν εμπορικά επιβεβλημμενη. Μάλιστα άκουσα και την 'ακραία' αλλά χαρακτηριστική άποψη ότι "οι ΜΚΕ είναι 9".

Περιμένω τις απόψεις σας,

Μ.
Καταγράφηκε
Helios
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 643


Προφίλ WWW
« Απάντηση #6 στις: Ιανουάριος 24, 2016, 07:15:20 μμ »

Συγχαρητήρια για τις αγορές σου, έκανες (κατα την γνώμη μου) την καλύτερη επένδυση.
Για τις αποχρώσεις τα εχω γράψει παλιότερα και συμφωνώ αρκετά, γιαυτό και δεν ασχολούμαι ιδιαίτερα με αυτές.
http://steki-syllekton.gr/index.php?topic=9522.msg154643#msg154643
Κατα τα άλλα, το πόσο πολύ (ή λίγο) θα εμβαθύνει κάποιος μέσα στο όλο θέμα των ΜΚΕ είναι δικό του θεμα και αφορά μόνο αυτόν, την τσέπη του, τις γνώσεις του και άλλα πολλά...
Το θέμα των ΜΚΕ -λόγω της φυσης του- προσφέρεται για μελέτη και διάκριση μέχρι "τελικής πτώσεως", απο εκει και πέρα κάποιος μπορεί -για τους δικούς του λόγους- να μείνει μόνο στην σειρά του 1861 και την σειρά των Νεων Αξιών του 1876, στην αγορά ενός solferino ή σε μία σειρά 80-86 και να θεωρεί πως έχει συλλογή, η οποία κατα κάποια έννοια θα ειναι και "πλήρης". Δεν έχει να πεί κανείς κάτι επάνω σε αυτο. Καμία ένσταση.
Η έννοια της πληρότητας (ειδικά στις ΜΚΕ) είναι πολυ "ρευστή" και ορίζεται απο τον καθένα διαφορετικά. Οι κουβέντες αυτές συνήθως δεν καταλήγουν πουθενά και ο καθένας ακολουθεί τον δρόμο του, αυτόν που του ταιριάζει. Σιγά-σιγά θα βρείς και εσύ τον δικό σου. Όπου και αν καταλήξεις, σου εύχομαι να το απολαύσεις στο maximum.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 24, 2016, 08:10:00 μμ από Helios » Καταγράφηκε

heretic77
Χρυσό μέλος
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1525


Προφίλ
« Απάντηση #7 στις: Ιανουάριος 24, 2016, 08:27:18 μμ »

Αυτος που σου ειπε οτι οι ΜΚΕ ειναι 9, οταν παει να πουλησει, οχι 9 αλλα 799 θα δημιουργησει για να παρει την καλυτερη τιμη! Εκ του ασφαλους ο καθενας λεει οτι του κατεβει.
Απο εκει και περα, οι αποχρωσεις ειναι κατι το διακριτο κατα τη δικη μου προσωπικη αποψη, αλλα δεν εχουν ακομα εξερευνηθει σε βαθος τα ορια της καθε αποχρωσης. Θα θελα παρα πολυ να κανω μια μελετη και ελπιζω καποτε να αξιωθω να αποκτησω τον καταλληλο τεχνικο εξοπλισμο για να φανουν αυτες οι μικροδιαφορες, που κατ εμε ειναι αρκετα σημαντικες. Ουσιαστικα χρειαζεται να γινει δημιουργια καποιου ειδους χρωματολογιου, μια παλεττα χρωματων και να ονομαστει η καθε μια αποχρωση με εναν αριθμο...πχ 10, 15 κλπ. Ειναι κατι το τρομερα ενδιαφερον αλλα οπως ειπα χρειαζεται να φωτογραφηθει το καθε γραμματοσημο σε τελειες συνθηκες, καθορισμενες επ ακριβως ωστε να υπαρχει αναλογη επιστημονικη τεκμηριωση. Οπως σωστα ανεφερθηκε, ο καθενας στους καταλογους που εξεδιδε ονομαζε κατα το δοκουν τις αποχρωσεις, πχ κιτρινοπρασινο ο ενας, κιτρινο ανοιχτο ο αλλος και δε συμμαζευεται. Ολες αυτες οι ασαφειες ειναι λογω του οτι δεν υπαρχει επιστημονικα τεκμηριωμενος τροπος εξακριβωσης των αποχρωσεων και ειδικα απεικονισης τους. Φανταζομαι καποιος θα το επιχειρησει που θα ναι τρελαμενος με αυτο το θεμα. Παντως ολοι αυτοι οι ειδικοι που επαιρονται και εκφραζουν απολυτες αποψεις εμενα μ αφηνουν παγερα αδιαφορο διοτι ο καθενας βλεπει τη συλλογη με τα δικα του ματια, εννοειται οτι δε μηδενιζουμε τις αποψεις των εμπειρων συλλεκτων, το ακριβως αντιθετο, αλλα καμια φορα αυτος που θεωρει τον εαυτο του ειδικο περναει στο αλλο ακρο και γινεται αλαζονας, μη ακουγοντας καμια διαφορετικη αποψη.
Καταγράφηκε

To συλλεκτικο μου καναλι https://www.youtube.com/channel/UC7Y1rZIJJwfT2IhUkIfrzVw
Valeroi
Χρυσό μέλος
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1275


Προφίλ WWW
« Απάντηση #8 στις: Ιανουάριος 24, 2016, 10:29:00 μμ »

Στην ΕΦΕ θα ακούσεις όλες τις απόψεις καμια φορά και ακραίες ή αφοριστικές. Το θέμα των αποχρώσεων είναι να ασχολήσε μια ζωή ολόκληρη και παντα θα πρέπει να δεις το γραμματόσημο απο κοντά για να έχεις άποψη για την απόχρωση.

Εδώ ακόμα και τα solferino που χαζέψαμε στη νότος είχαν διαφορετική απόχρωση μεταξύ τους.
Καταγράφηκε

Το blog μου στο https://philatelious.wordpress.com/
Merson
Νέος
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 4



Προφίλ
« Απάντηση #9 στις: Ιανουάριος 24, 2016, 10:35:07 μμ »

Συμφωνώ απόλυτα και μέσα από τις διαφορετικές απόψεις γίνεται η σύνθεση και σχηματισμός της προσωπικής σου γνώμης / επιλογής. Οι ΜΚΕ είναι ενα συναρπαστικό διαχρονικό πεδίο διαφωνιών και αντιπαραθέσεων...

Μ.
Καταγράφηκε
Helios
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 643


Προφίλ WWW
« Απάντηση #10 στις: Ιανουάριος 25, 2016, 12:02:40 πμ »

Συμφωνήσαμε λοιπόν όλοι μας πως ... διαφωνούμε.

Τέλεια!

(Καλώς ήρθες στην Μεγάλη Κεφαλή του Ερμή).

 Μεγάλο χαμόγελο
Καταγράφηκε

sevasto
Νέος
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 41


Προφίλ
« Απάντηση #11 στις: Ιανουάριος 25, 2016, 05:13:44 μμ »

````Πραγματικα πολυ ενδιαφερουσα κουβεντα ,ακομη και για τους αδαεις με τους Ερμηδες.Προσωπικα διαθετω μικρη συλλογη με μεγαλες κ μικρες κεφαλες απο τον παππου μου,που απο οτι μου εχουν πει διαθετει καποια καλα κομματια,αλλα το σιγουρο ειναι οτι θα σπρωχτει προκειμενου να αναχρηματοδοτησω τη θεματικη μου με ολυμπιακα γραμματοσημα.Στον φιλο που ανεφερε για τους <ειδικους> να ακους αλλα μην τα παιρνεις ολα τοις μετρητοις.Εμενα καποιος(δε λεω ονομα..)προσπαθουσε να με σπρωξει σε εξειδικευση στα γραμματοσημα της μεσοολυμπιαδας λεγοντας οτι αυτα των πρωτων ολυμπιακων δεν εχουν καλαισθησια και οτι η ποικιλια με ενασχοληση με διοικητικες σφραγισεις(κατα τον ελληνοτουρκικο πολεμο) η λοιπες με αριθμηση του ταχυδρομειου Αθηνων κλπ ειναι μια φτιαχτη αγορα..Ειναι προσωπικες οι προτιμησεις του καθενα,αλλα κακα τα ψεμματα η πρωτηυ με την μεσοολυμπιαδα δεν εχουν συγκριση και ας λεει καθε ειδικος τα δικα του.
Καταγράφηκε
Valeroi
Χρυσό μέλος
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1275


Προφίλ WWW
« Απάντηση #12 στις: Ιανουάριος 25, 2016, 05:36:22 μμ »

Δε ξέρω το σκεπτικό του συγκεκριμένου για τα περι καλαισθησίας και λοιπά που διαφωνώ γιατί η πρώτη ολυμπιάδα είναι από τα πλέον καλαίσθητα γραμματόσημα που έχουν κυκλοφορήσει, σαν θεματική για να κατέβει σε μια έκθεση ας πούμε η πρώτη ολυμπιάδα έχει αναλυθεί έχει παίξει αρκετά μιας και είναι πολύ δημοφιλής οπότε θεωρώ πως η μεσολυμπιάδα έχει αναλυθεί λιγότερο και ισως είναι και πιο εύκολο να βρεις στοιχεία είτε για μελέτη είτε για αγορά .

Οπως και να έχει μια συλλογή και πόσο μάλλον μια θεματική είναι θέμα προσωπικού γούστου και θα ασχοληθείς με ότι είναι του γούστου σου. Πάντα οι αφοριστικές αποφάσεις έχουν μια γραφηκότητα μέσα τους.
Καταγράφηκε

Το blog μου στο https://philatelious.wordpress.com/
Helios
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 643


Προφίλ WWW
« Απάντηση #13 στις: Ιανουάριος 26, 2016, 09:38:12 πμ »

Ειναι προσωπικες οι προτιμησεις του καθενα,αλλα κακα τα ψεμματα η πρωτηυ με την μεσοολυμπιαδα δεν εχουν συγκριση και ας λεει καθε ειδικος τα δικα του.

Συμφωνώ μαζί σου. Και είναι κρίμα που τα γραμματόσημα του 1906 -αν και σημαντικά, όμορφα και ποθητά- δεν έχουν την ιδιαίτερη λάμψη αυτών του 1896 διότι, εαν αυτό συνέβαινε, ακόμα καλύτερα για τον ελληνικό φιλοτελισμό θα ήταν. Αν και σημαντικότατη η μεσολυμπιάδα, τα γραμματόσημα της νιώθω πως κατα κάποιο τρόπο έμειναν στην σκιά των πρώτων, παρόλλα αυτά είμαι βέβαιος πως σίγουρα προσφέρουν τρομερά δυνατές συγκινήσεις σε όσους τα συλλέξουν αναλυτικά, όπως ολόκληρη η σημαντική πρώτη περίοδος. Κάτι αντίστοιχο συνέβη και με τα μικρά κεφάλια αν το σκεφτείς, τα οποία -αν και σημαντικότατα και με φανατικούς φίλους- δεν κατάφεραν ποτέ να αποκτήσουν αντίστοιχη δημοτικότητα με αυτή των μεγάλων. Νομίζω πως οι -πράγματι- πολύ βαριές αυτές πρωτιές των ΜΚΕ και των ολυμπιακών 1896 στις κατηγορίες τους τα καθιέρωσαν απόλυτα στις συνειδήσεις των συλλεκτών.
Με τα ολυμπιακά 1896 & 1906 δεν ασχολήθηκα αναλυτικά, απέκτησα τις 2 ασφράγιστες (ΜΗ) πλήρεις σειρές (1896 & 1906) καθώς και την MH επισημασμένη σειρά του 1901, και απο ποικιλίες τίποτα το πραγματικά εντυπωσιακό, μόνο το 2λ χωρίς όνομα χαράκτη, το "φαρδύ 0" του δίδραχμου και το "Μ γοτθικό μικρό" της Δραχμής.
Εαν επέλεγα να ασχοληθώ αναλυτικότερα με τα ολυμπιακά της πρώτης περιόδου της Ελλάδας, (δεν πρόκειται τώρα πια, σίγουρα όχι...) θα επέλεγα -εννοείται- την σειρά του 1896.
Φυσικά, ακόμα και τώρα, δεν θα έλεγα όχι κάποια στιγμή σε μια-δυο σφραγίσεις 25ης Μαρτίου, (έστω και σε μικρές αξίες της σειράς), απλά για να υπάρχουν στην συλλογή μου, καθώς το σκέφτηκα κάποτε να στήσω, σιγά-σιγά, μια σφραγισμένη 25η Μαρτίου σειρά. Τελικά δεν ασχολήθηκα καθώς προείχαν άλλα...
Το "κάτι άλλο" η πρώτη ολυμπιάδα ... τι να λέμε τώρα...
Ελπίζω πως θα μπορέσω να έχω την άποψη σου εαν τύχει και στο μέλλον χρειαστώ κάτι πολύ ειδικό.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 26, 2016, 10:30:17 πμ από Helios » Καταγράφηκε

heretic77
Χρυσό μέλος
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1525


Προφίλ
« Απάντηση #14 στις: Ιανουάριος 26, 2016, 03:14:52 μμ »

Εγω παλι δε καταλαβαινω στις ΜΚΕ για ποιο λογο, ενω οι Ελληνες τεχνιτες το 1862 ειχανε πετυχει αψογη ποιοτητα εκτυπωσης  στην προσωρινη επιμελημενη περιοδο και ειδικα του Μαιου 1862, μετα ξαναρχισε να χειροτερευει η εκτυπωση. Λενε ολες οι βιβλιογραφιες οτι οι τεχνιτες ηταν απειροι σε σχεση με τους Γαλλους, αλλα παρολλα αυτα πετυχανε σχετικα νωρις καλα αποτελεσματα και μετα ξανα παλι στις κακεκτυπες εκτυπωσεις. Μαλλον ειναι ενα ιδιον της φυλης μας και αυτο τι να πω..
Καταγράφηκε

To συλλεκτικο μου καναλι https://www.youtube.com/channel/UC7Y1rZIJJwfT2IhUkIfrzVw
Σελίδες: [1] 2 3 4
  Εκτύπωση  
 
Μεταπήδηση σε:  

advertisement

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines | Theme Sus By CeeMoo
Cookies preferences