Θα συμφωνησω με τις επιλογες ολων σας.
Θα σχολιασω κατι που ο φιλος heretic εγραψε:
Εμενα μου αρεσουν οι σειρες της περιοδου 24-59, ειναι η καλυτερη περιοδος κατ εμε του ελληνικου γραμματοσημου (γι αυτο και συλλεγω αποκλειστικα σχεδον αυτη την περιοδο). Ωραια χρωματα, σχεδια, και προσιτες σε ολες τις καταστασεις. Οι χαλκογραφικες της δεκαετιας του 50 ειδικα ξεχωριζουν
Εδω τωρα ερχεται αυτο που λεμε "υποκειμενικο" και που αλλαζει απο ανθρωπο σε ανθρωπο...
Λεει ο φιλος heretic πως καλυτερη περιοδο θεωρει την 24-59 και το αιτιολογει με τα ομορφα σχεδια, χρωματα, κτλ. Ακομα λεει πως ειναι προσιτα σε ολες τις καταστασεις, αντιλαμβανομαι πως προφανως το θεωρει προσον αυτο. Σε αυτο ακριβως εδω το σημειο ειναι που εγω εχω την ενσταση. Για εμενα μακραν καλυτερη περιοδος ειναι η 1861-1924 ακριβως για τον αντιθετο λογο, επειδη τα γραμματοσημα της ειναι σπανια, ακριβα καποιες φορες (και πανακριβα καποιες αλλες) και "δυσκολα" στην μελετη τους.
Θεωρω πως ενα φιλοτελικο θεμα αξιωσεων πρεπει να υπακουει σε δυο-τρεις βασικες παραμετρους, μεταξυ αυτων η σπανιοτητα, το μεγαλο variation αλλα ναι, ΚΑΙ η δυσκολια αποκτησης. H περιοδος 1861-1924 εχει τοσο μεγαλο variation που μπορεις καθε εκδοση της περιοδου αυτης να την συλλεξεις με απολυτη εξειδικευση και να απορροφηθεις τοσο πολυ που να ξεχασεις οτιδηποτε αλλο υπαρχει γυρω σου...
Οι Μεγαλες Κεφαλες του Ερμη ειναι ενα τεραστιο κεφαλαιο απο μονο τους. Χρειαζεσαι μια ζωη για να τις μαθεις. Μπορεις να τις συλλεξεις με χιλιους δυο τροπους και στυλ, με απολυτη εξειδικευση. Τα μικρα κεφαλια το ιδιο. Τα Ολυμπιακα 1896 και 1906 απο μονα τους ειναι συλλογη. Ποικιλιες, σφραγιδες, οι επισημανσεις 1900 το ιδιο. Τεραστιο variation, ποικιλιες στις επισημανσεις, σφαλματα, κτλ. Ο Ιπταμενος Ερμης το ιδιο.. Η περιοδος 1911-1924 το ιδιο.. Επισημανσεις, σπανιοτητες, ποικιλιες, οδοντωσεις, πλαστα, μελετες επι μελετων, ξενυχτι, διαβασμα και παλι ξενυχτι.. Χωρις τελος... ενα ατελειωτο ξενυχτι... Ενα ατελειωτο φιλοτελικο παρτυ για την μελετη, ταξινομηση και συλλογη των κομματιων και το στησιμο της συλλογης.
Αυτα ολα τα χαρακτηριστικα της περιοδου 1861-1924 ειναι για εμενα απαραιτητα στοιχεια που πρεπει να διαθετει ενα φιλοτελικο θεμα αξιωσεων, οπως εγω βεβαια το εννοω.
Χωρις να απαξιωνω σε καμια περιπτωση την ΤΕΡΑΣΤΙΑ ομορφια, την υψηλοτατη αισθητικη και χωρις να παραβλεπω την σπουδαιοτητα των γραμ/μων μας 1924-1960 (αλλωστε επελεξα τα τοπια του 1927 ως "αγαπημενη" μου σειρα) η αληθεια ειναι πως περα απο το να τα αγορασεις και να τα βαλεις σε ενα αλμπουμ, τα γραμματοσημα μετα το 1924 -τουλαχιστον σε εμενα- δεν προσφερουν πολλα παραπανω. Σε απολυτη αντιθεση με την περιοδο 1861-1924 την οποια για να την συλλεξεις με επιτυχια πρεπει να εχεις απο πισω και μια βιβλιοθηκη με εργασιες, μελετες, κτλ και να μελετας χρονια.
Αυτη ειναι κατα την γνωμη μου η ομορφια των κλασσικων, η προκληση πως για να τα συλλεξεις χρειαζεσαι ΚΑΙ καποιο χρημα αλλα ΚΑΙ το κυριοτερο, καποια γνωση. Σε απολυτη αντιθεση με τα νεοτερα τα οποια απλα πρεπει να αποφασισεις μια μερα να τα αγορασεις, το κανεις, τα βαζεις σε ενα αλμπουμ και τελος...
Στα κλασσικα μπορει να εχεις ενα γραμ/μο για μια δεκαετια στην ακρη και να μην εισαι ακομα απολυτα σιγουρος για την καταταξη του. Μπορει να χρειαζεσαι για δεκαετιες ενα πανακριβο γραμ/μο για να θεωρηθεις πληρης! Σε αυτα ολα ακριβως ειναι που εγω βρισκω την ομορφια, στην δυσκολια σχηματισμου συλλογης και λογω σπανιοτητας και λογω variation αλλα και φυσικα λογω δυσκολιας αποκτησης λογω κοστους.
Ως συλλεκτης, εχω μια φυσικη και εμφυτη αναγκη να κυνηγαω το σπανιο, το δυσκολο, το ποθητο! Το θεωρω αυτονοητο. Οι συλλογες και τα συλλεκτικα δεν θα με τραβουσαν τοσο εαν δεν ειχαν μεσα τους και τον παραγοντα "σπανιοτητα" που ειναι απαραιτητος για να υπαρχει καποιο ενδιαφερον, τουλαχιστον για εμενα. Το "μυστηριο", η σπανιοτητα, η αιγλη, η δυσκολια αποκτησης και η ικανοποιηση πως απεκτησα ενα σημαντικο, σπανιο και ποθητο κομματι ειναι αυτα που εμενα με κρατανε ζωντανο ως συλλεκτη. Η ικανοποιηση πως αναγνωρισα και κατεταξα ενα δυσκολο γραμ/μο ειναι κατι που δεν περιγραφεται με λογια..
Κακα τα ψεματα, τα μετα του 1924 γραμματοσημα (και κυριως τα μετα του 1960) μπορουμε να τα κλεισουμε σχεδον ολοι μας ολα μεσα σε ενα πολυ συντομο χρονικο διαστημα αρκει να μπορουμε να ξοδεψουμε ενα χ ποσο, σχετικα χαμηλο μαλλον για φιλοτελισμο ο οποιος θεωρειται μαλλον ακριβο χομπυ. (Υπαρχουν και καποιες σπανιοτητες στις περιοδους αυτες αλλα ειναι πολυ μικροτερης σημασιας και ενδιαφεροντος για εμενα).
Στην περιοδο 1861-1922 ομως πρεπει να "ματωσεις" για να φτιαξεις κατι ομορφο και οικονομικα αλλα και για να αποκτησεις γνωση, το κυριοτερο γιατι αν πας στα κλασσικα χωρις γνωση ειναι σαν να πηγαινεις σαν το προβατο στην σφαγη. Και σκεφτειτε πως αρκετες ειναι οι φορες που οι απαραιτητες μελετες που χρειαζεται καποιος να βρει ειναι σπανιοτερες, σημαντικοτερες και ακριβοτερες και απο τα ιδια τα γραμματοσημα!
Για ολους αυτους τους λογους λοιπον και μεσα απο την δικη μου μικρη εμπειρια κατι παραπανω απο 25 χρονια συλλεκτης γραμ/μων, θεωρω ως απολυτο κυριαρχο των γραμματοσημων μας την περιοδο 1861-1922.
Απο κει και περα, σεβομαι ΑΠΟΛΥΤΑ οποιαδηποτε αλλη οπτικη και λογικη πανω στο θεμα. Οι παραπανω θεσεις αντιπροσωπευουν φυσικα εμενα και μονο εμενα και εκφραζονται στα πλαισια διαλογου μεταξυ φιλων και συνοδοιπορων
Χαιρετισμους,
Νικος