Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Απρίλιος 28, 2024, 07:36:17 πμ
Σελίδες: [1] 2 3
  Εκτύπωση  
Αποστολέας Θέμα: Η αισθητική των νομισμάτων  (Αναγνώστηκε 10644 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
sac
Επισκέπτης
« στις: Οκτώβριος 04, 2013, 02:35:16 μμ »

Θέλω να απαντήσω στον προηγούμενο φίλο να μην συγχέει τα στάδια παραγωγής ενός προϊόντος στην προκειμένη περίπτωση ενός εικαστικού χρηςτικού αντικειμένουπου που ειναι ένα νόμισμα, με την καλλιτεχνική δημιουργία!Σχεδιάζω απο το λευκό χαρτί το κάθε νόμισμα προσωπικά απο την άρχη,και έχω την ευθύνη μέχρι να μπει στο κουτί του!Δεν μπορούμε να εχουμε ισοπεδωτική λογική στα έργα τέχνης γιατι έχουν ονοματεπώνυμο και σπάνια ειναι συλλογικά!Δεν θα επεκταθώ περισσότερο αλλα ένα θα πώ!Τίποτε δεν σου χαρίζεται σ´αυτήτη ζωή ούτε ολα ειναι αυτονόητα,ειδικά στη χώρα που ζούμε!Πρέπει ν´αγωνιζεσαι και πιστέψτε με έχω αγωνιστεί πολύ για πράγματα που μπορεί να σας φαίνονται απλά αλλα δεν ειναι!

Εκτός θέματος, αλλά δεν αντέχω και θα το πω. Οι καλλιτέχνες και οι δήμαρχοι έχουν μια διαφορετική άποψη για τον κόσμο, τους αρέσει να βάζουν παντού την υπογραφή τους. Το Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας δεν ξέρουμε ποιος το έφτιαξε, αλλά ξέρουμε ποιος έφτιαξε το... στέγαστρο...

Οι κερκίδες του ΟΑΚΑ μοιράστηκαν σε δύο εργολαβίες. Είχα γνωρίσει προσωπικά τον μηχανικό που είχε αναλάβει τη μία. Ένα ολόκληρο απόγευμα μου εξηγούσε πώς κρέμασε τις κερκίδες από τις κολώνες, καθώς και τον διαφορετικό τρόπο που σχεδιάστηκε η άλλη πλευρά. Τους γνωρίζει κανένας όλους αυτούς; Μόνο τον "καλλιτέχνη" που σχεδίασε το στέγαστρο γνωρίζουμε (πιθανώς και τον "δήμαρχο" που το εγκαινίασε).

ΥΓ Το ΟΑΚΑ το εγκαινίασε ο Λαλιώτης, το "δήμαρχος" είναι μεταφορικό.
Hint Ο μηχανικός που προανέφερα είναι "ανεντέν μπαμπαντάν" Χανιώτης.

Φίλε μου sac οι καλλιτέχνες δεν είμαστε δήμαρχοι ούτε μας αρέσει να βάζουμε παντού την υπογραφή μας Αν παρατηρήσεις καλά αλλού ειναι εμφανής αλλού δυσδιάκριτη και κάπου δεν υπάρχει καθόλου γιατί η υπογραφή  δεν ειναι ξεκομμένη απο το έργο αλλά  εντάσσεται στη σύνθεση του έργου! Επομένως πολλές φορές ο καλλιτέχνης γίνεται γνωστός όχι απο την υπογραφή αλλά απο την τεχνοτροπία,και εκεί ειναι και η διαφορά μας απο τους δημάρχους και τους πολιτικούς. Αυτοι παρασύρονται και στο τέλος δεν ξέρουν που τη βάζουν!!!!!Φιλικά Γιώργος.

Αγαπητέ συνονόματε και ουσιαστικά συνομίλικε κύριε Σταματόπουλε, πρώτα θα σε συγχαρώ για δύο πράγματα:
- Γιατί τα ελληνικά νομίσματα είναι από τα ομορφότερα, όχι μόνο της Ευρωζώνης, αλλά και γενικά.
- Γιατί "εκτίθεσαι δημόσια" από επαγγελματική και καλλιτεχνική άποψη. Προσφέρεις δηλαδή τη δουλειά σου για δημόσια συζήτηση. Αυτό δείχνει άνθρωπο με αυτοπεποίθηση και επαγγελματισμό, αλλά και δημοκρατικό ήθος.

Προσωπικά, οι λέξεις "τέχνη" και "καλλιτέχνης" με κάνουν και βγάζω σπυράκια, αλλά σίγουρα υπάρχουν και "καλοί καλλιτέχνες".

Οι πολλές υπογραφές στα νομίσματα μου φαίνονται αντιαισθητικές, ειδικά εκείνες οι τεράστιες του Barre, που φτάνεις να νομίζεις ότι Barre είναι το επώνυμο του Γεωργίου Α'. Αυτό είναι προσωπικό μου γούστο.

Το χειρότερο είναι οι "τεχνοτροπίες". Παίρνω παράδειγμα τα ολλανδικά νομίσματα κυκλοφορίας που έχουν μια μονότονη "υπογραφή" εδώ και 20-30 χρόνια. Αντίστοιχα, στα αναμνηστικά τους έχουν μια άλλη "υπογραφή", δηλαδή δεν μπορείς να βρεις από που είναι όρθιο το νόμισμα. Ευτυχώς στην Ελλάδα δεν βλέπουμε τέτοια πράγματα.
Καταγράφηκε
sac
Επισκέπτης
« Απάντηση #1 στις: Οκτώβριος 04, 2013, 04:33:40 μμ »

Για να φτιάξεις ένα νομισμα περαν του να εισαι χαράκτης πρεπει να εχεις σπουδάσει κ νομισματική.

Υπάρχουν σπουδές νομισματικής;;;

Κατά την γνώμη μου,η εικαστική τέχνη μετουσιώνεται και εξελίσετε όχι στην νομισματική αλλά στην αγιογραφία(Γεώργιος Κόρδης) και στην συνχρονη  λαική τέχνη.

Η κατασκευή νομισμάτων εξ ορισμού περιλαμβάνεται στις εικαστικές τέχνες. Τώρα, πού μετουσιώνεται, δεν ξέρω.

Στην νομισματική με τα όποια κλισέ της ,η παράσταση ειθιστε απο τους μεγάλους μάστορες(Pistroutsi,Foight(μαθητής του πρώτου)Lange(μαθητής του δευτέρου) να είναι λιτή,απέριτη και high relief.

Benedetto Pistrucci, Karl Friedrich Voigt (C. F. Voigt), Henry Voigt... αφού δεν ξέρεις πώς γράφονται, γράφε με ελληνικά γράμματα

Στο άλλο της Θεσσαλονικης θα μου άρεσε να δω έφιππους Ελληνες να μπαίνουν ελευθερωτές στην πόλη μπροστά απο το Λευκο πυργο.

Πολύ μιλιταριστικό...

Σας παραθέτω ένα απο τα αγαπημένα νομισματα της συλλογής μου ,εργο του Γάλλου  Βαρρε που την εποχή εκείνη ψυχολογικά ήταν ράκος λογο της κατάληψης της χωρας του απο τους Γερμανους το 1870.
Φανταστικος ρεαλισμός στο πορτρετο του Βασιλιά Γεωργίου,High relief πορτρετο και Art nouveu reverse στον πλαισιωμένο απο κουρτίνες θυρεό μας.
Απεριτο και όμορφο.
Ακόμη και τα φρύδια του Βασιλιά οπως και το μουστάκι ειναι ζωντανά.

Εμένα αυτό το νόμισμα μου φαίνεται μονότονο. Από τη μια ο βασιλιάς, από την άλλη ο θυρεός. Να τα καλά της δημοκρατίας...

Γι αυτό σήμερα έβαλα και άβαταρ ένα ιδιαίτερα δημοκρατικό νόμισμα (με ελληνική έμπνευση).

Ευχαριστώ για τις τοποθετήσεις σας φίλοι.με τη σειρά μου πιστεύω οτι θα πρέπει να πάψουμε να βλέπουμε τα νομίσματα με κάποιον στερεότυπο η κοινώς παραδεκτό τρόπο!Ο δημιουργός πάντα υπάρχει για να δίνει νέες οπτικές γωνίες  νέες απόψεις νέες κατευθύνσεις!Οι περισσότερες καινοτομίες και ανακαλύψεις,έγιναν και γίνονται μέ απλές ερωτήσεις πχ γιατί πέφτει το Μήλο;Μήπως μεταβάλλεται ο χρόνος και είναι σχετικός;επομένως μπορούμε να κάνουμε και το ερώτημα. Γιατι να ειναι έτσι ένα νόμισμα;Αν ήταν αλλοιώς θα ήταν νόμισμα;Τελικά τι ακριβώς ειναι ενα νόμισμα;Αυτες οι απλές ερωτήσεις ξεκολλάνε το μυαλό και πηγαίνουμε μπροστα.Δεν διεκδικώ δάφνες για τίποτα. Προσπαθώ μόνο να προσθέσω ένα λιθαράκι ακόμα στην εξέλιξη αυτού του αντικειμένου χρηςτικης τέχνης που λέγεται νόμισμα.Δεν είμαστε ούτε στην εποχή του Κίμωνα ούτε του Ευαινετου ούτε του Φοιγτ ούτε του Λάγγε Οφείλουμε να διδασκόμαστε απο αυτούς αλλα είμαστε εδω,σε άλλη εποχή πάμε για αλλα!Αλλά για να μην μακρυγορώ,ένα έχω να πώ Τα πάντα ρεί!!!

Προφανώς, δεν έχει νόημα να συγκρίνουμε νομίσματα με διαφορά ηλικίας 150 ετών.

Εξάλου και ο μεγάλος Pistroutsi απο αυτούς ενεπνεύστη όταν έφτιαξε την Reverse sthn British Sovereign που αν δεν απατώμαι ειναι αντιγραφή Αθηναίου Ιππεα απο την μετώπη του Παρθενώνα.

Αξεπέραστο σχέδιο,ίδιο και απαράλαχτο τα τελευταια διακοσια χρόνια και απο τα πρώτα σε ζητηση παγκοσμίως(λιρα 2013)

Όταν βλέπω αυτό το σχέδιο, σκέφτομαι πάντα τα ίδια. Το σπαθί φτάνει-δε φτάνει στο κεφάλι του δράκου και αυτό είναι φυσικό, αφού είναι σπαθί πεζικού. Οι αρχαίοι Έλληνες ιππείς χρησιμοποιούσαν δόρατα ως κύρια όπλα.
Πιθανολογώ ότι αντιγράφει Λακεδαιμονιακό κοντόχοντρο σπαθί. Το χρησιμοποιούσαν σαν δεύτερο όπλο σε οπλιτική φάλαγγα (βαρύ πεζικό), αφού το κύριο όπλο ήταν (πάλι) το δόρυ.

Στη ζωοφόρο (και όχι στις μετώπες) του Παρθενώνα δεν απεικονίζονται ένοπλοι, άρα ο Pistrucci πρόσθεσε μόνος του το σπαθί, είτε εμπνεύστηκε το σχέδιο από αλλού.

Πάντως και η κλασσική εικόνα του Αγ. Γεωργίου με δόρυ είναι ελληνικότατη (sic).

Κοιτάζοντας ένα τετράδραχμο Συρακουσών του Κιμωνος και βλέποντας τα άλογα που σερνουν το τερθιπο όταν αυτά ειναι σε κίνηση βλέπεις το χάος,άλλο χλιμιτριζη αριστερά και άλλο αφηνιάζει δεξιά,σπασμένες ροδες ενίοτε υπαρχουν μπροστά τους απο το προηγούμενο τερθιπο.
Εκει είναι για μένα η αποθέωση της νομισματικής τέχνης,αξεπέραστη και μοναδική και πιστεύω οτι και οι σημερινοί καλιτέχνες απο εκει θα πρέπει να πάρουν πηγή εμπνευσης οπως οι μεγάλοι μάστορες της αναγέννησης.

- Τα αυτοκίνητα δεν είναι όπως παλιά...
_ Οι γυναίκες δεν είναι όπως παλιά...
_ Το ποδόσφαιρο δεν είναι όπως παλιά...
Μετά εμφανίζεται η γκόμενα με το Audi...
_Τελικά, μόνο το ποδόσφαιρο δεν είναι όπως παλιά...

Φίλε Βασίλη.Τα ολυμπιακά νομίσματα δεν τα έχω φιλοτεχνήσει εγώ Αυτά έγιναν απο τους καλλιτέχνες Γραββαλο και Καζάκο..έχω φιλοτεχνήσει μονο τα Special Olympics!!Δεν γνωρίζω αν εννοείτε το ίδιο λέγοντας Παραολυμπιάδα,γιατι άλλο τα Special Olympics 2011 και άλλο η Παραολυμπιαδα 2004.

Φίλε Βασίλη, εσύ που ξέρεις τα πάντα όλα, είναι δυνατόν να μην ξέρεις ποιος έχει σχεδιάσει τι....

Καταγράφηκε
Stam.g
Επίτιμο Χρυσό Μέλος
Τακτικός
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 193


Ιχθύς εκ της κεφαλής όζειν άρχεται


Προφίλ
« Απάντηση #2 στις: Οκτώβριος 05, 2013, 01:28:14 πμ »

Φίλε sac θα έχουμε την ευκαιρία να πούμε πολλά εδώ στο forum! Θέλω όμως να μοιραστώ κάτι μαζί σας γιατι πολλές φορές δεν διανοείται κανείς πως μπορεί να φέρει  η ζωή τα πράγματα άλλοτε ευχάριστα και άλλοτε όχι.
 Λοιπόν απο μικρός είχα μια περίεργη έλξη για τα νομίσματα και τα παρατηρούσα πάρα πολύ! Είχα κάνει φύλλο και φτερό τις τσέπες του πατέρα μου για να βρω τα πιό λαμπερά και άπιαστα νομίσματα,και να παρατηρώ τις λεπτομέρειες τους!καποτε με ενα φακό είδα και το όνομα του Φαληρέα κάτω απο τα πορτραίτα των βασιλιάδων,και ρωτούσα να μάθω ποιός ήταν αυτός!Βεβαια οι περισσότεροι ούτε που είχαν δει αυτά τα μικρά γραμματάκια πάνω στα κέρματα, και κάποιος μου είπε κάποια στιγμή οτι πρέπει να ήταν αυτός που τα είχε φτιάξει!Τα χρόνια πέρασαν και τέχνη έγινε βιωμά μου,χωρίς ποτέ να πάψει το ενδιαφέρον μου για τα νομίσματα καθαρά σαν έργα τέχνης και όχι τόσο για την σπανιότητα και τη συλλογή τους. Η εισαγωγή μου στην ΑΣΚΤ (Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών)εμελλε να ειναι καθοριστική γιατί επι τέλους ήρθα σε επαφή με δασκάλους της γλυπτικής όπως ο Γιώργος Νικολαίδης και ο Θεόδωρος Παπαγιάννης που με δίδαξαν όλες τις τεχνικές που προσπαθούσα ν´ανακαλύψω μικρότερος,στα μαθητικά μου χρόνια.Δεν θα ξεχάσω εκτος των άλλων ποτέ τα λόγια τους και ιδιαίτερα οτι η τέχνη ειναι πάνω απ όλα στάση ζωής. Μια μέρα λοιπόν επισκεύθηκα το εργαστήριο γλυπτικής του καθηγητή μου Θ.Παπαγιάνη, που για όσους δεν το ξέρουν ειναι ο δημιουργός των νομισμάτων της δραχμής (Αριστοτέλης Δημόκριτος Περικλής).Εκει λοιπόν είδα και τα προπλάσματα των νομισμάτων αυτών!Εντυπωσιάστηκα τόσο πολύ,που πραγματικά δεν άφησα την ευκαιρία να πάει χαμένη και έψαξα το ζήτημα σε μεγάλη έκταση!Ετςι αναζωπυρώθηκε το ενδιαφέρον μου για τα νομίσματα μια και ήξερα πλέον όλη την πορεία της γέννησης των.Βέβαια ήταν αδύνατον να φανταστώ τότε οτι θα ερχόταν κάποια μέρα να έχω και εγώ την τιμή να είμαι πίσω απο τα νομίσματα που κυκοφορούν σήμερα.Η μέρα αυτή ήρθε με την προκήρυξη του διαγωνισμού για την πρόσληψη γλύπτη απο την Τράπεζα της Ελλαδος το 1995.Εκτοτε τα πράγματα πήραν το δρόμο τους!
   Σίγουρα μπορεί να μην είμαι αντάξιος των δασκάλων της νομισματικής του παρελθόντος,αλλά πιστέψτε με πως οτι κάνω γίνεται με αγάπη και μεράκι κοιτώντας μέν στο παρελθόν ακολουθώντας όμως την εποχή μου.
Καταγράφηκε
ANTONIO1967
Πλατινένιο
******
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 6928

H γνώση είναι δυναμη


Προφίλ
« Απάντηση #3 στις: Οκτώβριος 05, 2013, 08:49:16 μμ »

Τιτλος του θεματος ειναι Η αισθητική των νομισμάτων οποιος εχει αποψη επι αυτου μπορει να την γραψει ...
Καταγράφηκε

Δεν θα είναι πάντα καλοκαίρι θερίστε όσο είναι νωρίς !!
GKCollect
Πλατινένιο
******
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 5635


www.mycoins.gr


Προφίλ WWW
« Απάντηση #4 στις: Οκτώβριος 05, 2013, 08:55:26 μμ »

...  Σφραγισμένα χείλη

θα μπορούσε κάποιος να πει ότι ο Picasso δεν κάνει αισθητικά ωραίους πίνακες ;
Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι το σχέδιο στο 1 Ευρώ δεν στέκει αισθητικά;

Η αισθητική είναι το αποτέλεσμα των συνδυασμών στην τέχνη και όχι η ίδια η δημιουργία. Στην περίπτωση του Picasso, δεν μπορούμε να κριτικάρουμε την αισθητική, δεν έχουμε να κάνουμε με συνδυασμούς αλλά με δημιουργία. Στα νομίσματα, η απόλυτη ελευθερία της δημιουργίας παύει μερικώς να υφίσταται και η αισθητική των συνδυασμών φαίνεται να υπερτερεί. Οπότε για την αισθητική αυτή μπορούν να υπάρξουν πολλές απόψεις και κριτικές.

Στα νομίσματα, η επιλογή του καλλιτέχνη, μπορεί να δεχθεί κριτική αλλά όχι η δημιουργία του.
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 05, 2013, 09:06:42 μμ από GKCollect » Καταγράφηκε

Περί συλλογής, υπομονή και περισυλλογή.
www.mycoins.gr
ΡΑVMK3
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 649


Προφίλ
« Απάντηση #5 στις: Οκτώβριος 05, 2013, 09:00:42 μμ »

Για να φτιάξεις ένα νομισμα περαν του να εισαι χαράκτης πρεπει να εχεις σπουδάσει κ νομισματική.

Υπάρχουν σπουδές νομισματικής;;;

Το 1999 έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στη Νομισματολογία στο Πανεπιστήμιο του Durham της Αγγλίας......
Καταγράφηκε
coll
Πλατινένιο
******
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 3735


Προφίλ
« Απάντηση #6 στις: Οκτώβριος 05, 2013, 09:03:34 μμ »

θα μπορούσε κάποιος να πει ότι ο Picasso δεν κάνει αισθητικά ωραίους πίνακες ;
Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι το σχέδιο στο 1 Ευρώ δεν στέκει αισθητικά;

Η αισθητική είναι το αποτέλεσμα των συνδυασμών στην τέχνη και όχι η ίδια η δημιουργία. Στην περίπτωση του Picasso, δεν μπορούμε να κριτικάρουμε την αισθητική, δεν έχουμε να κάνουμε με συνδυασμούς αλλά με δημιουργία. Στα νομίσματα, η απόλυτη ελευθερία της δημιουργίας παύει μερικώς να υφίσταται και η αισθητική των συνδυασμών φαίνεται να υπερτερεί. Οπότε για την αισθητική αυτή μπορούν να υπάρξουν πολλές απόψεις και κριτικές.

Στα νομίσματα, η επιλογή του καλλιτέχνη, μπορεί να δεχθεί κριτική αλλά όχι η δημιουργία του.

 Δυστυχως φυσικα και θα μπορουσε να το πει.
Αυτος ειναι και ο λογος που τελικα η κριτικη στα ειδη αυτα  παυει να εχει ουσιαστικο  νοημα, και φανταζει ως ατυχο γκαλοπ
Καταγράφηκε
ANTONIO1967
Πλατινένιο
******
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 6928

H γνώση είναι δυναμη


Προφίλ
« Απάντηση #7 στις: Οκτώβριος 05, 2013, 09:05:04 μμ »

...  Σφραγισμένα χείλη

Γιατι ρε Κωστη Απορία  
Μια χαρα τα ειπες ...η αισθητική και η τεχνη κατα προεκταση ,είναι μια έννοια τελείως υποκειμενική , κατι που μπορει εμενα να μου φαινεται σαν αριστουργημα σε καποιον αλλο να ειναι τελειως αδιαφορο.
Καταγράφηκε

Δεν θα είναι πάντα καλοκαίρι θερίστε όσο είναι νωρίς !!
GKCollect
Πλατινένιο
******
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 5635


www.mycoins.gr


Προφίλ WWW
« Απάντηση #8 στις: Οκτώβριος 05, 2013, 09:19:42 μμ »

Για να εξηγήσω λίγο τα παραπάνω που ανέφερα.
Στην περίπτωση των νομισμάτων, ναι μεν έχουμε να κάνουμε με δημιουργία, αλλά ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε με τον συνδυασμό... την αισθητική τοποθέτηση κάποιων 'στοιχείων'. Μπορεί αυτά τα στοιχεία να είναι δημιουργίες άλλων ή εικόνες ή σκέψεις ή οτιδήποτε.
Αν βλέπαμε στο 2 ευρώ, μία ραπτομηχανή να αγκαλιάζεται με μία αγελάδα, άσχετα αν ήταν δημιουργία του Picasso, δεν θα ήταν αισθητικά όμορφο το αποτέλεσμα.
Αυτό εννοώ λέγοντας ότι μπορεί να γίνει κριτική αισθητικής στα νομίσματα αλλά όχι κριτική για την δημιουργία στα νομίσματα.
Καταγράφηκε

Περί συλλογής, υπομονή και περισυλλογή.
www.mycoins.gr
dimitra
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 537


Προφίλ
« Απάντηση #9 στις: Οκτώβριος 05, 2013, 09:21:50 μμ »

Η τεχνη εχει κανονες. Οποιος ακολουθει τους κανονες αυτους με εμπνευση και ευρηματικοτητα παραγει "εργο". Η σημαντικοτητα του εργου καθοριζεται απο το αν η αισθητικη του, υπερβαινει την κοινη αισθητικη ή οχι...δηλαδη αν διεγειρονται οι αισθησεις μας!
Καταγράφηκε
nestor
Χρυσό μέλος
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 1556


ΔΕΝ ΘΥΣΙΑΖΕΤΕ ΤΙΠΟΤΑ ΚΑΙ ΘΑ ΑΠΩΛΕΣΕΤΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ


Προφίλ
« Απάντηση #10 στις: Οκτώβριος 05, 2013, 09:24:25 μμ »

ωραίο θέμα,ωραία ανάπτυξη αν θέλετε προσπαθήστε να κάνετε λίγο οικονομία στις παραθέσεις για να μπορούμε να το παρακολουθουμε  πιο άνετα.
Καταγράφηκε
GKCollect
Πλατινένιο
******
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 5635


www.mycoins.gr


Προφίλ WWW
« Απάντηση #11 στις: Οκτώβριος 05, 2013, 09:40:29 μμ »

Εν ολίγοις... η προσωπική μου άποψη για τα Ελληνικά νομίσματα.

Εξαιρετική επιλογή θέματος ο Φοίνικας στα νομίσματα του Καποδίστρια.
Εξαιρετική και μοναδική η δημιουργία στα νομίσματα του 1910 και 1911.
Εξαιρετική επιλογή θέματος στα 1 και 2 ευρώ.

Εξαιρετικές οι επιλογές του φίλου Γιώργου και στα αναμνηστικά.
Ίσως με πιο ελαφριές χαράξεις και λιγότερη αρχαία Ελλάδα, να ήταν ακόμη πιο όμορφα.
Καταγράφηκε

Περί συλλογής, υπομονή και περισυλλογή.
www.mycoins.gr
sac
Επισκέπτης
« Απάντηση #12 στις: Οκτώβριος 05, 2013, 10:38:01 μμ »

Τιτλος του θεματος ειναι Η αισθητική των νομισμάτων οποιος εχει αποψη επι αυτου μπορει να την γραψει ...

Σωστός.

------------------------------------------------------------------------------

Το νόμισμα μπορεί να είναι μια μορφή τέχνης, αλλά συνήθως δεν είναι ελεύθερη δημιουργία. Κατά κανόνα φτιάχνεται κατά παραγγελία (από το Υπουργείο Οικονομικών κλπ).

Προφανώς και μεγάλοι ζωγράφοι, μουσικοί κλπ έφτιαχναν έργα κατά παραγγελία, αλλά πάντα είχαν τη δυνατότητα ελεύθερης δημιουργίας.

Ένας "νομισματοποιός"... εξαρτάται πού δουλεύει... Υπάρχουν νομισματοκοπεία που φτιάχνουν διάφορα "περίεργα" (κιθάρες, κουτάλια). Όπως και ιδιωτικές κατασκευές, που δεν έχουν επίσημη/νόμιμη ισχύ.

Οπότε μπαίνει και το ερώτημα τι είναι νόμισμα, που είπε και ο κ. Σταματόπουλος. Από την άλλη, σίγουρα, ένας "νομισματοποιός" δεν έχει τη δυνατότητα (νομίζω) να φτιάξει κάτι τελείως "δικό του".

Επίσης, αν φτιάχναμε στην Ελλάδα όλα αυτά που φτιάχνει η Αυστραλία, ακόμα και η Γαλλία, πώς θα τα υποδεχόμασταν; Αναφέρω την Αυστραλία επιεδή είναι χώρα με ισχυρή οικονομία. Κάτι Κογκό και νησιά Τουβάλου φτιάχνου ό,τι γουστάρουν...

------------------------------------------------------------------------------

λιγότερη αρχαία Ελλάδα

Δεν διαφωνώ, αλλά...

----------------------------------------------------------------------------------------

Προσωπικά μου αρέσουν τα ευρώ μας. ΟΚ, τα "μεσαία" που έχουν πρόσωπα, δεν είναι τόσο όμορφα, αλλά έπρπε να γίνουν και αυτά. Τα "μικρά" με τα καράβια, όμως, είναι εξίσου όμορφα με τα "μεγάλα" (εντάξει, το πετρελαιοφόρο δεν έχει και πολύ "φωτογένεια").

Κ. Σταματόπουλε, έχετε ακούσει την άποψη ότι η σημαία της κορβέτας στο δίλεπτο πρέπει να κοιτάει προς την πλώρη;
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 05, 2013, 10:52:19 μμ από sac » Καταγράφηκε
solferino
Πλατινένιο
******
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 2792


coincoholic


Προφίλ
« Απάντηση #13 στις: Οκτώβριος 06, 2013, 11:39:58 πμ »

H Tέχνη δεν είναι υποκειμενική, όσο δογματικό και αν σας φαίνεται αυτό , δεν είναι. Δεν εχει βέβαια απο την άλλη και αντικειμενική υπόσταση αλλα το σίγουρο είναι πως δεν είναι υποκειμενική.
Το δημιούργημα , πάσης φύσεως, από ένα νόμισμα εως το  Taj mahal και το δαχτυλίδι των Νιμπελουνγκεν, περιέχει στοιχεία και φόρμες που διαφέρουν από δημιουργία σε δημιουργία. Η κάθε σύνθεση μπορεί να είναι από πολύ 'εύκολη' εως πολύ 'δύσκολη' , και όσο δυσκολεύει τόσο περισσότερες τεχνικές γνώσεις πρεπει να εχεις για να κατανοήσεις το 'μηνυμα' του καλλιτέχνη.

Καταγράφηκε

Οι μεγάλοι πόνοι είναι βουβοί.
giannist
Επίτιμο Χρυσό Μέλος
Πλατινένιο
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 7078



Προφίλ
« Απάντηση #14 στις: Οκτώβριος 06, 2013, 02:24:07 μμ »

Τιτλος του θεματος ειναι Η αισθητική των νομισμάτων οποιος εχει αποψη επι αυτου μπορει να την γραψει ...
θα ηθελα να πω και εγω την ταπεινη μου γνωμη,στα οσα χρονια ειμαι συλλεκτης νομισματων.πολλες φορες βλεπω καινουργια νομισματα η παλαια που δεν τα εχω ξαναδει απο κοντα.αλλα τα κοιταζω απλως,και αλλα τα θαυμαζω!!!αυτο πιστευω κανει την διαφορα στην τεχνη.απο τα πιο συνχρονα μεχρι τα πιο παλαια.η τεχνη δεν εχει διακυμανσεις σε εποχες.αν οντως την δουμε συνολικα σε βαθος χιλιετιων,απο τοτε που κοπηκαν τα πρωτα νομισματα.χαιρετω την παρεα,γιαννηςτ.
Καταγράφηκε
Σελίδες: [1] 2 3
  Εκτύπωση  
 
Μεταπήδηση σε:  

advertisement

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines | Theme Sus By CeeMoo
Cookies preferences