Να αναφέρω μερικά ιστορικά γεγονότα
Στις 24.7.1923 με τη συνθήκη της Λωζάννης η Δωδεκάνησος περιέρχεται οριστικά στην κατοχή της Ιταλίας.Δύο μήνες πρίν την υπογραφή της συνθήκης δύο πολύ σημαντικά ιστορικά γεγονότα συνέβησαν.
Το πρώτο ήταν η άνοδος του Mussolini στην εξουσία που θα επηρέαζε καθοριστικά τη στάση της Ιταλίας απέναντι στις τότε κτήσεις της και το δεύτερο ο διορισμός του Mario Lago ώς κυβερνήτη (Governatore) των νησιών.
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CF%85%CE%BD%CE%B8%CE%AE%CE%BA%CE%B7_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%9B%CF%89%CE%B6%CE%AC%CE%BD%CE%B7%CF%82Ο Mario Lago ήταν πολιτικός με μεγάλες δυνατότητες προερχόμενος (σε αντίθεση με τους προηγούμενους στρατιωτικούς διοικητές) απο το διπλωματικό σώμα.Συμμετείχε στη διπλωματική αποστολή και στην διαπραγμάτευση των όρων. Ενα απο τα οράματά του ήταν η τουριστική προβολή κυρίως της Ρόδου και δευτερευόντως της Κω. Ηθελε να γίνουν τουριστικά θέρετρα της Μεσογείου και προσπάθησε να προσελκύσει, κατα τη γνώμη μου το κατάφερε σε μεγάλο βαθμό,υψηλού επιπέδου τουρισμό.
θυμήθηκα και αυτό το τουριστικό φυλλάδιο για την Ρόδο που εκδόθηκε από την ιταλική τουριστική υπηρεσία ENIT στα γαλλικά ,το 1935.από ότι ξέρω κυκλοφόρησε σε διάφορες γλώσσες.
Αλλο ένα τουριστικό βιβλίο σε μέγεθος τσέπης της ENITτου 1933 είναι αυτό που ακολουθεί.Κυκλοφόρησε σε διάφορες γλώσσες και αυτό και έχει πολλά στοιχεία που θα ενδιέφεραν τον υποψήφιο τουριστικό επισκέπτη όπως:
Αποστάσεις απο μεγάλα λιμάνια,επίσης οτι υπάρχει εβδομαδιαία σύνδεση δια θαλάσσης με Ιταλία ,Ελλάδα και Αίγυπτο,δεκαπενθήμερη με τα άλλα λιμάνια της Μεσογείου,καθώς και εβδομαδιαία αεροπορική με Bridisi, Ελλάδα και Κων/πολη με την Aero Espresso Italiana.
Ακολουθούν φωτο του Mario Lago (απο άλλο έντυπο) και του βιβλίου