οι μετωπες που εχουν θεμα αρπαγη Λαπιθιδας, ειναι οι: 10, 22, 25, 29. καποιες ειναι γνωστες μονο απο σχεδια...
ερωτιδεις δεν υπαρχουν οποτε μαλλον ειναι υστερη προσθηκη με την φαντασια του καλλιτεχνη... κατι που γινονταν νομιζω κατα την αναγεννηση.. ακομα και σε αρχαια συμπλεγματα αγαλματων!
δες εδω τις μετωπες με την κενταυρομαχια!
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/parthenonas/N.m/n.m.htmαν προσεξεις το στυλ που ειναι φτιαγμενα θα δεις οτι δεν εχουν καμια σχεση με το δικο σου...
το δικο σου εχει φορτωμενο σχεδιο (που δεν ταιριαζει με τα αρχαιοελληνικα προτυπα) και θα μπορουσα να πω... φερνει υστερες δυτικες τεχνοτροπικες τασεις ακομα και ως προς την κινηση, την ενδυση (χοντρο μαλλινο αττικο πεπλο...) κτλ...
γενικα λειπει η χαρη και η πλαστικοτητα της κλασικης αρχαιοελληνικης τεχνης.. ενω παρατηρουμε λιγο ακομψες για τα αρχαιοελληνικα προτυπα, σωματικες διαστασεις... με παχακια κτλ... ενω τοτε το σωμα ηταν τελειο μιας και αποτελουσε και τροπο ζωης το να εχεις "υγειες" (ομορφα φτιαγμενο, αθλητικο) σωμα και νου...
η λαπιθιδα και ο τροπος που ειναι πανω στο γλυπτο σου μου θυμιζει εντονα την αρπαγη της περσεφονης.. ετσι που γυριζει προς τα πισω το κεφαλι... αν θυμασαι καλα και στον ταφο της αμφιπολης...
ισως να εκανε μια μιξη ο καλλιτεχνης θελωντας να εκφρασει με αυτο τον τροπο απο την μια το παθος και την ερωτικη λαχταρα του κενταυρου και απο την αλλη την απογνωση της Λαπιθιδος που δεν θελει να παει μαζι του... και ζηταει απεγνωσμενα (και την ωρα που ματαια προσπαθει να απελευθερωθει απο τα χερια του κενταυρου), βοηθεια απο καποιον δικο της!
ο καλλιτεχνης προσπαθησε να βγαλει λοιπον το συναισθημα και την ενταση της σκηνης αλλα δεν μπορει να πιασει την τελειοτητα των γλυπτων του παρθενωνα!
ολα αυτα αποτελουν εικασιες δικες μου!