Ο Ντάγκλας καλά έκανε και ρώτησε "τι παράγουν σε αυτή την έκθεση;" γιατί πολύ απλά δεν καταλάβαινει τι βλέπει. Τα περίπτερα που βλέπουμε δεν είναι μέρος κάποιας "έκθεσης" αλλά μέρος κάποιας ημερίδας/σεμιναρίου/κλπ η οποία είχε να κάνει με τεχνολογία γύρω από το
FinTech (= Financial Τechnology).
Οπότε για να απαντήσω και στην ερώτηση του Ντάγκλας: αυτοί εκεί στο βίντεο ασχολούνται με την εξέλιξη της Τεχνολογία της Οικονομίας. Εδώ είναι το κανονικό λινκ της συνέντευξης με περισσότερες πληροφορίες στη περιγραφή του βίντεο:
https://www.youtube.com/watch?v=G5S0bK8mqAM.mentos,
Πάντα ρωτάω άμα δεν καταλαβαίνω κάτι.
"Κι αν σου απαντήσουν, θα καταλάβεις?" είναι η επόμενη ερώτηση σου. Ή:
"Κι αν δε σου απαντήσουν?"
Και στις δυο περιπτώσεις, δεν θα καταλάβω.
Και επειδή τα χρόνια (τα δικά μου) περνάνε, και η τεχνολογία εξελίσσεται, όλο και περισσότερα πράματα δεν καταλαβαίνω, από αυτά που γίνονται γύρω μου.
Αυτό όμως δεν με στενοχωρεί.Να σου φέρω ένα απλούστερο παράδειγμα, τεχνολογίας, εξέλιξης, κατανόησης κλπ:
Επί δεκαετίες, από τότε που πρωτοβγήκαν τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, υπήρχε πάνω τους ένα εξάρτημα/συστηματάκι που λέγεται καρμπυρατέρ.
Τι κάνει αυτό?
Αυτό φροντίζει ώστε η αναλογία αέρος/καυσίμου (μίγμα) που πάει στους χώρους καύσης για να καεί να είναι σταθερή, περίπου 17:1 ως 19:1, άσχετα με το αν το αυτοκίνητο χρειάζεται ελάχιστο μίγμα (χωρίς γκάζι - ρελαντί) ή πολύ μίγμα (full γκάζι).
Επίσης φροντίζει το μίγμα να γίνεται πιο "πλούσιο" (10:1) αν ο κινητήρας είναι κρύος, γιατί μας επιτρέπει να κάνουμε το χειρισμό "τραβάω τον αέρα", για να πάρει μπροστά. Κρύος κινητήρας δεν δουλεύει με 18:1. Δεν παίρνει μπροστά.
Δεκαετίες υπήρχε αυτή η "συσκευή" (καρμπυρατέρ), και εκατομμύρια αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν με τέτοια, και κάνανε καλά τη δουλειά τους.
Εδώ και 3-4 δεκαετίες, τα καρμπυρατέρ σιγά-σιγά καταργήθηκαν. Αντικαταστάθηκαν από το "injection". Αυτό κάνει την ίδια δουλειά, καλύτερα ίσως από το καρμπυρατέρ, αλλά με ηλεκτρονικό τρόπο και με μια σημαντική διαφορά στα μηχανικά του μέρη: Ψεκάζει το καύσιμο (και για να το ψεκάσει πρέπει να το έχει διαθέσιμο σε ψηλή πίεση) όσο χρειάζεται, διαβάζει μόνο του τη θερμοκρασία και το κάνει πιο πλούσιο αν χρειάζεται, γενικώς κάνει περισσότερα μόνο του από αυτά που έκανε ο οδηγός με το καρμπυρατέρ.
Θα με στεναχωρούσε να έχω ένα αυτοκίνητο με καρμπυρατέρ, όταν σήμερα όλα τα καινούρια έχουν injection?
Όχι, είναι η απάντηση.
Μπορεί να καίει λίγο παραπάνω (αντί για 7lt/100 να καίει 9), αλλά ξέρω πως δουλεύει, ξέρω να το ψιλοεπισκευάσω αν κάτι πάθει ή μαζέψει βρώμα, και τη δουλειά μου θα την κάνω εξ ίσου καλά. Το injection (αν και ξέρω επίσης πως δουλεύει) δεν μπορώ να το επισκευάσω. Για να το κάνω χρειάζονται μηχανήματα, εργαλεία και ανταλλακτικά που ο συνήθης χρήστης αυτοκινήτου δεν διαθέτει.
Θα μου πεις: "Δηλαδή, απορρίπτεις το injection? Ψάχνεις να βρεις αμάξι με καρμπυρατέρ?"
Όχι βέβαια. Θα ήμουν ρομαντικός/γραφικός αν κόλλαγα εκεί.
Λοιπόν:
Έχω μετρητά, έχω λίρες, έχω συνάλλαγμα, έχω λογαριασμούς στις τράπεζες (λίγα - ευτυχώς), έχω πιστωτικές κάρτες, έχω χρεωστικές κάρτες, έχω internet banking, έχω paypal, απ' όλα έχω, φτάνουν για την ώρα.
Η ανωνυμία (αν χρειαστεί) καλύπτεται από τα μετρητά.
Δε χρειάζομαι (ακόμα τουλάχιστον) να κάτσω να μάθω τι είναι το κρυπτονόμισμα, το μπιτκόϊν, και τα άλλα παρόμοια καινούρια κατασκευάσματα.
Και βέβαια δεν είμαι από τους τύπους που θα πάω να ακουμπήσω χρήμα σε κάποιους που δεν καταλαβαίνω τι κάνουν (και τι πουλάνε), αν οι εξασφαλίσεις που δίνουν δεν είναι τέτοιες που να μου εγγυώνται την διατήρηση των assets που θα διαθέσω.
Εσύ (φαίνεται ότι) έχεις κατανοήσει τι είναι αυτό το πράμα, θεωρείς ότι όλα αυτά που μόλις ανέφερα σου προσφέρονται, και φαίνεται ότι θεωρείς ότι η εμπλοκή σου σε αυτή την υπόθεση θα σε ωφελήσει. Κάτι σου προσφέρει. Μακάρι να είναι έτσι, ειλικρινά στο εύχομαι.
Μπορώ εγώ να μείνω απ' έξω? Για τώρα τουλάχιστον.
Το ότι έχασα ένα τραίνο - ευκαιρία μεγάλης αύξησης των assets μου το ξέρω, το έγραψα άλλωστε. Αλλά σάμπως είναι το μόνο? Υπάρχουν μετοχές που πέρσι έκαναν (στον NASDAQ) $0,15 και φέτος κάνουν $150.
Δεν μπορούμε (εγώ τουλάχιστον) να είμαι σε όλα μέσα.
Ας καταφέρουμε (οι πολλοί) να μη μας ΜΕΙΩΣΟΥΝ τα διαθέσιμα assets μας οι... δημοκρατικά εκλεγμένοι διοικητές μας, και αυτό και μόνο, κέρδος είναι.