HONEST
|
|
« Απάντηση #105 στις: Οκτώβριος 29, 2013, 01:14:39 πμ » |
|
απλα προσευχομαι να μην γινει το μπαμ....(που δεν θα γινει) γιατι αν γινει....γινηκε...οσο για τον παπου μου,αν ερθεις στην Ναξο και ρωτησεις για τον τασαρο τον ηρωα θα σου πουν... 7 χρονια πρωτη γραμμη. μικρασια -εμφυλιος -σαραντα γεννηθης το 1900 (ατυχος) στην μικρασια κρατησε αμυνα με το ''μανιβελατο'' οπλοπολυβολο για να φυγει ο καθηλωμενος λογχος του. τον ελευθερωσε απο την δυσκολη στιγμη ο πλαστηρας ,ο οποιος στο τελος τον φιλησε(αντι παρασημου) αποκαλοντας τον ηρωαπεθανε απο γεραματα,γεματος τραυματα στα 83 του,αγροτης και περηφανος...
|
|
|
Καταγράφηκε
|
THINK BEFORE TYPE
|
|
|
tom
|
|
« Απάντηση #106 στις: Οκτώβριος 29, 2013, 04:54:59 πμ » |
|
Τη γλώσσα όπως έπρεπε να την μαθαίνουν κανονικά τα παιδιά μας, την υποβάθμησαν το 1977 καταργώντας τα στίγματα, μάλιστα λίγο αργότερα ήθελαν να την μετατρέψουν σε λατινογενή και έθεσε βέτο τότε ο συγχωρεμένος ο Τσάτσος στον Ράλλη. [/quote]
Ηλια τελειωσα το 1980 και τα στιγματα υπηρχαν. Νομιζω τα καταργησε ο Ανδρεας μολις εγινε κυβερνηση.
|
|
|
Καταγράφηκε
|
O παιζων χανει και ο πινων μεθα.
|
|
|
sac
Επισκέπτης
|
|
« Απάντηση #107 στις: Οκτώβριος 29, 2013, 08:00:26 πμ » |
|
Εγώ τελείωσα το σχολείο το 1982. Το πολυτονικό και τα πνεύματα καταργήθηκαν την επόμενη χρονιά. Στίγματα δεν ξέρω να υπήρχαν στη γλώσσα μας, τα σημεία στίξης υπάρχουν ακόμα. Τη γλώσσα όπως έπρεπε να την μαθαίνουν κανονικά τα παιδιά μας, την υποβάθμησαν το 1977 καταργώντας τα στίγματα, Και γιατί πρέπει τα παιδιά μας να μαθαίνουν την Αλεξανδρινή γραφή και όχι, ας πούμε, την Αττική. Να γράφουν δηλαδή "ΗΕΝFΟΙΔΑΟΤΙΟΥΔΕΝFΟΙΔΑ"; Μήπως να διδασκόμαστε και τη Γραμμική Β'; μάλιστα λίγο αργότερα ήθελαν να την μετατρέψουν σε λατινογενή και έθεσε βέτο τότε ο συγχωρεμένος ο Τσάτσος στον Ράλλη. Αυτό δεν το έχω υπόψη μου, για ενημέρωσέ μας.
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
sac
Επισκέπτης
|
|
« Απάντηση #108 στις: Οκτώβριος 29, 2013, 08:10:50 πμ » |
|
Όσο για τα σχολεία θέλει πολλές γραμμές το θέμα. Έχω γυρίσει καμιά εικοσαριά σχολεία μέχρι να τελειώσω το Λύκειο λόγω των συχνών μεταθέσεων της οικογενείας μου. Στην επαρχία τα σχολεία ήταν πολύ καλύτερα. Στην Αθήνα πέρασα και από τη γκράβα και έζησα στο πετσί μου την άθλια κατάσταση που επικρατούσε, ειδικότερα στις καταλήψεις. Το κράτος άφαντο και τα σχολεία είχαν μετατραπεί σε πολλά άλλα πράγματα. Καθόλου σεβασμός στους καθηγητές και στις εγκαταστάσεις και γενικά μια κατάσταση που δεν αρμόζει σε εκπαιδευτικό ίδρυμα. Μην πιάσουμε και την τριτοβάθμια. Από την πολλή ελευθερία χάσαμε το μέτρο. Η εξουσία βέβαια σφύριζε αδιάφορα γιατί ακολουθούσε εντολές. Φαντάζομαι ότι δεν θέλεις να καταλήξεις ότι επί δικτατορίας τα σχολεία ήταν πιο "μαζεμένα". Βλέπεις ότι σήμερα ακόμα και η τρόικα δυσκολεύεται να τα βάλει με τα ελληνικά πανεπιστήμια. Ευχαρίστως να το συζητήσουμε περισσότερο, αλλά τακτοποίησε στη σκέψη σου τις "επιπτώσεις" της δημοκρατίας, τις θετικές και τις αρνητικές, γιατί δεν έχει νόημα να πάει η συζήτηση ότι "επί δικτατορίας ή εμφυλίου τα σχολεία ήταν καλύτερα".
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
sac
Επισκέπτης
|
|
« Απάντηση #109 στις: Οκτώβριος 29, 2013, 08:16:28 πμ » |
|
Καταργήθηκε το πολυτονικό, καταργήθηκε η καθαρεύουσα, οι νόμοι και το σύνταγμα μεταφράρστηκαν υποχρεωτικά στη δημοτική. Οι μεταγενέστεροι νόμοι γράφονται υποχρεωτικά στη δημοτική. Σήμερα υπάρχουν σκέψεις από "μορφωμένους" τύπου Ρεπούση να γίνουν όλα τα ε έψιλον, όλα τα ο όμικρον ,όλα τα ι γιώτα. Πού είναι το πρόβλημα; (Με ψώνια τύπου Ρεπούση πολύ βλέπω να ασχολείστε. Θα την κάνετε και φίρμα.) Η πλειοψηφεία των τωρινών απόφοιτων της φιλολογίας δεν γνωρίζει ποιά είναι η έννοια της περισπωμένης... Από αυτούς που έχουν ειδικότητα στην κλασσική γραμματεία ή από όλους;
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
pepos
|
|
« Απάντηση #110 στις: Οκτώβριος 29, 2013, 09:32:01 πμ » |
|
Τη γλώσσα όπως έπρεπε να την μαθαίνουν κανονικά τα παιδιά μας, την υποβάθμησαν το 1977 καταργώντας τα στίγματα, μάλιστα λίγο αργότερα ήθελαν να την μετατρέψουν σε λατινογενή και έθεσε βέτο τότε ο συγχωρεμένος ο Τσάτσος στον Ράλλη.
Ηλια τελειωσα το 1980 και τα στιγματα υπηρχαν. Νομιζω τα καταργησε ο Ανδρεας μολις εγινε κυβερνηση. [/quote] Δίκιο έχεις Θανάση. Και έχει δίκιο ο φίλος Sac πνέυματα είναι.
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
pepos
|
|
« Απάντηση #111 στις: Οκτώβριος 29, 2013, 09:50:06 πμ » |
|
Όσο για τα σχολεία θέλει πολλές γραμμές το θέμα. Έχω γυρίσει καμιά εικοσαριά σχολεία μέχρι να τελειώσω το Λύκειο λόγω των συχνών μεταθέσεων της οικογενείας μου. Στην επαρχία τα σχολεία ήταν πολύ καλύτερα. Στην Αθήνα πέρασα και από τη γκράβα και έζησα στο πετσί μου την άθλια κατάσταση που επικρατούσε, ειδικότερα στις καταλήψεις. Το κράτος άφαντο και τα σχολεία είχαν μετατραπεί σε πολλά άλλα πράγματα. Καθόλου σεβασμός στους καθηγητές και στις εγκαταστάσεις και γενικά μια κατάσταση που δεν αρμόζει σε εκπαιδευτικό ίδρυμα. Μην πιάσουμε και την τριτοβάθμια. Από την πολλή ελευθερία χάσαμε το μέτρο. Η εξουσία βέβαια σφύριζε αδιάφορα γιατί ακολουθούσε εντολές. Φαντάζομαι ότι δεν θέλεις να καταλήξεις ότι επί δικτατορίας τα σχολεία ήταν πιο "μαζεμένα". Βλέπεις ότι σήμερα ακόμα και η τρόικα δυσκολεύεται να τα βάλει με τα ελληνικά πανεπιστήμια. Ευχαρίστως να το συζητήσουμε περισσότερο, αλλά τακτοποίησε στη σκέψη σου τις "επιπτώσεις" της δημοκρατίας, τις θετικές και τις αρνητικές, γιατί δεν έχει νόημα να πάει η συζήτηση ότι "επί δικτατορίας ή εμφυλίου τα σχολεία ήταν καλύτερα". Αγαπητέ φίλε μου μάλλον διαφωνούμε στον τρόπο σκέψης. Καλύτερα να ανταλλάσουμε απόψεις περί νομισμάτων εδώ, σε κουβεντούλα με καφέ θα μπορούσαμε να πούμε πολλά. Δίκιο έχεις για τα πνεύματα καθώς και για την ημερομηνία κατάργησης, συγνώμη για το λάθος. Θα σε παρακαλέσω να μη βάζεις εμμέσως λόγια στο στόμα των άλλων, τα περί δικτατορίας είναι δικά σου συμπεράσματα και όντως δεν ήθελα να καταλήξω εκεί. Το να θέλεις τάξη και ασφάλεια δεν σημαίνει ότι είσαι χουντικός. Εδώ τώρα ζούμε χειρότερη χούντα υπό το πέπλο της δημοκρατίας. Ηλίας
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
sac
Επισκέπτης
|
|
« Απάντηση #112 στις: Οκτώβριος 29, 2013, 03:22:34 μμ » |
|
Θα σε παρακαλέσω να μη βάζεις εμμέσως λόγια στο στόμα των άλλων, τα περί δικτατορίας είναι δικά σου συμπεράσματα και όντως δεν ήθελα να καταλήξω εκεί. Ήμουνα πολύ προσεκτικός σε αυτό το σημείο και το μόνο που προσπάθησα να τονίσω είναι ότι το σχολείο των πρώτων χρόνων της δημοκρατίας δεν μπορεί να συγκριθεί με τίποτα προηγούμενο (εξαιτίας ακριβώς της μεταπολίτευσης). Οπιαδήποτε συζήτηση πρέπει να γίνεται σε αυτή τη βάση.
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
Parker
|
|
« Απάντηση #113 στις: Οκτώβριος 29, 2013, 04:21:29 μμ » |
|
Τώρα εγώ με το κουτό μου μυαλό θέλω να κάνω δυο ερωτήσεις: α) Πόσοι από εμάς που κατηγορούμε το εκπαιδευτικό σύστημα καθίσαμε λιγάκι τα μεσημέρια, ή κάποια άλλη στιγμή της ημέρας, να διαβάσουμε τα παιδιά μας όταν αυτά πήγαιναν στο δημοτικό; β) Πόσοι από εμάς τους σαραντάρηδες και άνω που τελειώσαμε μια άλλη βασική εκπαίδευση, πολύ καλύτερη όπως οι περισσότεροι λέμε από αυτή των τελευταίων χρόνων, γνωρίζουμε καλή ορθογραφία;
|
|
|
Καταγράφηκε
|
verba volant, scripta manent
|
|
|
Parker
|
|
« Απάντηση #114 στις: Οκτώβριος 29, 2013, 04:39:42 μμ » |
|
Έθεσα τα παραπάνω ερωτήματα για να αναρωτηθούμε όλοι αν κι εμείς οι ίδιοι είμαστε άμοιροι ευθυνών. Θυμάμαι τη δεκαετία του 1970, πότε τη μάνα μου πότε τον πατέρα μου, που δεν είχαν τελειώσει το δημοτικό σχολείο, να διαβάζουν εμένα και τα αδέρφια μου ώρες ολόκληρες, ενώ παράλληλα είχαν και τις δουλειές τους. Σήμερα πόσοι το κάνουν αυτό;
|
|
|
Καταγράφηκε
|
verba volant, scripta manent
|
|
|
sac
Επισκέπτης
|
|
« Απάντηση #115 στις: Οκτώβριος 29, 2013, 04:59:59 μμ » |
|
Εσύ δίκιο έχεις, ποιος σε ακούει...
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
HONEST
|
|
« Απάντηση #116 στις: Οκτώβριος 29, 2013, 05:02:12 μμ » |
|
Έθεσα τα παραπάνω ερωτήματα για να αναρωτηθούμε όλοι αν κι εμείς οι ίδιοι είμαστε άμοιροι ευθυνών. Θυμάμαι τη δεκαετία του 1970, πότε τη μάνα μου πότε τον πατέρα μου, που δεν είχαν τελειώσει το δημοτικό σχολείο, να διαβάζουν εμένα και τα αδέρφια μου ώρες ολόκληρες, ενώ παράλληλα είχαν και τις δουλειές τους. Σήμερα πόσοι το κάνουν αυτό;
η γυναικα μου εβγαλε το δημοτικο 3 φορες,το γυμνασιο 2 και θα ξαναπαει αλλη μια στο γυμνασιο,μετα θα πιασει το λυκειο ξανα....
|
|
|
Καταγράφηκε
|
THINK BEFORE TYPE
|
|
|
athas
|
|
« Απάντηση #117 στις: Οκτώβριος 29, 2013, 08:22:18 μμ » |
|
Τώρα εγώ με το κουτό μου μυαλό θέλω να κάνω δυο ερωτήσεις: α) Πόσοι από εμάς που κατηγορούμε το εκπαιδευτικό σύστημα καθίσαμε λιγάκι τα μεσημέρια, ή κάποια άλλη στιγμή της ημέρας, να διαβάσουμε τα παιδιά μας όταν αυτά πήγαιναν στο δημοτικό; β) Πόσοι από εμάς τους σαραντάρηδες και άνω που τελειώσαμε μια άλλη βασική εκπαίδευση, πολύ καλύτερη όπως οι περισσότεροι λέμε από αυτή των τελευταίων χρόνων, γνωρίζουμε καλή ορθογραφία;
α. Δεν ξέρω για άλλους, αλλά εγώ τρία παιδιά διάβασα σ΄όλες τις τάξεις του Δημοτικού. β. Εχεις απόλυτο δίκιο. Βλέπω κάτι λάθη που "βγάζουν μάτια" και από παλιούς. Αλλά πρέπει να παραδεχθούν όλοι οι μεγαλύτεροι, ότι όλοι οι δάσκαλοι τότε "διδάσκανε" με ευχαρίστηση. Θυμάμαι μάλιστα ότι η δασκάλα μου στις τρεις πρώτες τάξεις μας μάθαινε με τη μορφή ποιήματος τις λέξεις που έπαιρναν δασεία, κανόνες για ρήματα, επίθετα κλπ. Σήμερα κάποιοι κοιτάνε να περάσει η ώρα. Εσύ χωρίς να σε γνωρίζω, ΕΥΤΥΧΩΣ είμαι σίγουρος ότι δεν ανήκεις στην κατηγορία αυτή. Θωμά, το θέμα αυτό πονάει και το ξέρεις.
|
|
|
Καταγράφηκε
|
*Λάθε βιώσας*
|
|
|
vaspyr21
|
|
« Απάντηση #118 στις: Νοέμβριος 03, 2013, 11:12:46 μμ » |
|
3 Νοεμβρίου 1944: Κυκλοφορεί το μεγαλύτερο Ελληνικό χαρτονόμισμα των 100 δισεκατομμυρίων δραχμώνΣτις 3 Νοεμβρίου του 1944, κυκλοφόρησε το μεγαλύτερο σε ονομαστική αξία Ελληνικό χαρτονόμισμα.Πρόκειται για εκείνο των 100 δισεκατομμυρίων δραχμών, το οποίο φέρει την υπογραφή του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος Ξενοφώντα Ζολώτα. Ωστόσο, η ουσιαστική του αξία ήταν σχεδόν μηδαμινή. Είναι το τελευταίο χαρτονόμισμα κατοχικών δραχμών, έστω και αν οι Γερμανοί έχουναποχωρήσει ήδη από την Ελλάδα.Γενικά, κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, υπό την πίεση της οικονομικής κατάρρευσης της Ελλάδας και του υπερπληθωρισμού, η δραχμή γνώρισε τη μεγαλύτερη απαξίωση στην ιστορία της. Τυπώθηκαν χαρτονομίσματα με ονομαστική αξία ακόμα και δισεκατομμυρίων δραχμών, που η ανταλλακτική τους αξία όμως ήταν μηδαμινή. Το χαρτονόμισμα των 100 δισεκατομμυρίων δραχμών ακολούθησε τις εκδόσεις των 5, 25 και 200 εκατομμυρίων και 2 δισεκατομμυρίων. Σε σημερινές τιμές και με βάση τη χρυσή λίρα Αγγλίας, η πραγματική αξία του δεν θα πρέπει να ξεπερνούσε τα σημερινά 10 λεπτά του ευρώ. Τελικά, αποσύρθηκε λίγες ημέρες μετά την κυκλοφορία του. Στην μετακατοχική περίοδο, έγιναν δύο νομισματικές μεταρρυθμίσεις προκειμένου να αποκτήσει η Ελλάδα ένα σταθερό νόμισμα. Η πρώτη έγινε τον Νοέμβριο του 1944, οπότε η υποτιμημένη δραχμή αντικαταστάθηκε με μια νέα, με ισοτιμία που ορίστηκε σε 50.000.000.000 παλιές δραχμές για κάθε 1 νέα. Η δεύτερη μεταρρύθμιση σημειώθηκε μία δεκαετία αργότερα, το 1954, όταν η δραχμή αντικαταστάθηκε ξανά με μία νεότερη με αναλογία 1000 δραχμές προς 1 νέα. ΠΗΓΗ: http://www.apocalypsejohn.com/
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
Han
|
|
« Απάντηση #119 στις: Νοέμβριος 04, 2013, 04:39:54 πμ » |
|
4 Νοεμβρίου1944
Ολοκληρώνεται η εκκένωση της Ελλάδος από τους Γερμανούς. Γερμανικές φρουρές παραμένουν μόνο στα νησιά Ρόδο, Κάλυμνο, Κω, Λέρο, Τήνο, Μήλο, και στο ΒΔ τμήμα της Κρήτης μέχρι τον Μάιο του 1945.
Γεννήσεις 1883: Νικόλαος Πλαστήρας, στρατιωτικός και πολιτικός από τα Άγραφα, που διετέλεσε και πρωθυπουργός της Ελλάδας (1945-1950, 1951-1952). (Θαν. 26/7/1953)
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
|