Ο καλός μου φίλος Κώστας Τσιντζος έχει ένα πάθος και θα ήθελα να το μοιραστώ μαζί σας μετά από άδεια που πήρα για να δημοσιεύσω την συλλογή και της φωτογραφίες του και τον Κυριο Γεώργιο Πρατανο για την μεγάλη βοήθεια στα κείμενα.
Το πάθος του ακούει στο όνομα Ayrton Senna da Silva τον 3 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή !
Το πρώτο του αγωνιστικό καρτ το απέκτησε σε ηλικία 10 ετών και με αυτό συμμετείχε για πρώτη φορά σε τοπικούς αγώνες καρτ μετά από τρία χρόνια, καθώς τότε ήταν πολύ μικρός για να συμμετάσχει. . Το 1977 σε ηλικία 17 ετών ήρθε πλέον η ώρα να πάρει μέρος στο πρωτάθλημα καρτ Νοτίου Αμερικής. Εκεί εντυπωσίασε, καθώς κέρδισε στους αγώνες.
Το 1978 και το 1980 πήρε μέρος και στο παγκόσμιο πρωτάθλημα καρτ, όμως σε αυτό κατετάγη δεύτερος. Παρότι δεν κέρδισε δύο συνεχόμενες φορές τον παγκόσμιο τίτλο, αποφάσισε να κάνει το μεγάλο βήμα και να αλλάξει κατηγορία. Έτσι, το 1981 έφυγε από την Βραζιλία για την Ευρώπη και συγκεκριμένα για την Αγγλία. Εκει πήρε μέρος στο πρωτάθλημα Formula Ford 1600, το οποίο και κατέκτησε. Εκείνη την περίοδο πήρε το όνομα Da Silva, δηλαδή το μητρικό του, κάτι πολύ συνηθισμένο στην Βραζιλία.
Το 1982 κέρδισε και την Βρετανική και την ευρωπαϊκή Formula Ford 2000. Την επόμενη χρονιά έκανε ένα ακόμη βήμα παραπάνω: Μεταπήδησε στην Φόρμουλα 3 με την ομάδα της West Surrey Racing. Σε αυτούς τους αγώνες ως βασικότερο αντίπαλο είχε τον Άγγλο Μάρτιν Μπραντλ (Martin Brundle). Τελικά ο Σένα κέρδισε 9 αγώνες και τον τελευταίο στο Μακάο (Macau) και έτσι κατέκτησε τον τίτλο.
Αυτή του η επίδοση έκανε πολλές ομάδες της Φόρμουλα 1 να ενδιαφερθούν γι’ αυτόν: Γουίλιαμς, ΜακΛάρεν, Μπράμπαμ και Τόλμαν τον διεκδίκησαν. Τελικά κατέληξε στην πιο αδύναμη από όλες δηλαδή στην Τόλμαν (Toleman).
Τα επόμενα χρόνια πέρασε από Toleman, Lotus, McLaren και Williams όπου κατέκτησε τρία παγκόσμια πρωταθλήματα.
Κυριακή του Πάσχα και Πρωτομαγιά στην Ελλάδα 1η Μαϊου του 1994 . Τα δελτία ειδήσεων μεταδίδουν τις επισκέψεις των πολιτικών στα στρατόπεδα της ελληνικής περιφέρειας, το παραδοσιακό σπάσιμο των αβγών, τις ευχές. Σαν παραφωνία στο εορταστικό κλίμα, μεταδίδεται και η είδηση του τραγικού δυστυχήματος στην Ίμολα, εκεί όπου ο κορυφαίος πιλότος της Formula 1, Άιρτον Σένα, χάνει τη ζωή του.
Μπλαζέ ύφος, αδιάφορο. Στις φωτογραφίες χωρίς τη στολή του, ο Βραζιλιάνος οδηγός έδειχνε πάντα μελαγχολικός. “Ήταν η μάσκα του για να κρύβει τις ευαισθησίες του”, λένε αυτοί που τον ζούσαν από κοντά. Σαν να μην υπήρχε κάτι που να τον συγκινεί, λες και έκανε διάλειμμα από κάτι. Αν παρατηρούσε κανείς το βλέμμα του όταν φορούσε το κράνος, τότε εύκολα θα μπορούσε να συμπεράνει, τι είναι αυτό το “κάτι”. Ο Άιρτον Σένα ζούσε για να οδηγεί. Να βάζει στόχους και να τους ξεπερνάει. Να παίζει με τα όρια. Παρακολουθώντας τον να οδηγεί, καταλάβαινες πως θεωρούσε τον εαυτό του άτρωτο. Ο νούμερο 1 ανταγωνιστής του είναι ο ίδιος του ο εαυτός.
εκείνο το απόγευμα της πρωτομαγιάς, όμως, δεν είναι ο εαυτός του... Λέγεται πως είχε επηρεαστεί από το ατύχημα που είχε ο Μπαρικέλο, στα ελεύθερα δοκιμαστικά της Παρασκευής, ενώ το ήδη βαρύ κλίμα έχει επιδεινωθεί κι άλλο από το θάνατο του νεαρού δοκιμαστή Ρόναλντ Ράτσενμπεργκερ, την επομένη.
217 χιλιόμετρα την ώρα. Αυτή είναι η ταχύτητα της γαλανόλευκης Williams με τον Σένα στο κοκπιτ, την ώρα που προσκρούει στο τοιχίο της καταραμένης στροφής Ταμπουρέλο. Το φευγαλέο πλάνο δείχνει ρόδες και φτερά στον αέρα και την -πριν από μερικές στιγμές αφηνιασμένη- Williams, να κινείται ακυβέρνητη. Η κάμερα από το γερανό παίρνει πλάνα από ψηλά, που δείχνουν τον Σένα ακίνητο, ενώ οι άνθρωποι της ομάδας του αντιλαμβάνονται τη σοβαρότητα της κατάστασης όταν δεν παίρνουν απάντηση μέσω ενδοεπικοινωνίας.
Στιγμές αργότερα, η κάμερα καταγράφει εικόνες ανθρώπων να κλαίνε. Στις κερκίδες, στο στρατηγείο της ομάδας. Οι γιατροί βγάζουν το κορμί του 34χρονου και καταβάλλουν απέλπιδες προσπάθειες να τον κρατήσουν στη ζωή.
Η είδηση του θανάτου διαδόθηκε με αστραπιαία ταχύτητα στην ιδιαίτερη πατρίδα του το Σάο Πάολο. Χιλιάδες θαυμαστές του πήγαν στο πατρικό του σπίτι κι έκλαιγαν. Ο πρόεδρος της Βραζιλίας κ. Ιταμάρ Φράνκο ανακοινώνοντας τον θάνατό του από την τηλεόραση, κήρυξε την χώρα σε τριήμερο πένθος ενώ έθεσε το προεδρικό αεροπλάνο στην διάθεση της οικογένειάς του για να μεταφέρουν τη σορό του στην πατρίδα, όπου την προσκύνησαν περισσότεροι από 1.000.000 Βραζιλιάνοι
Τα ερωτήματα πολλά, αναπάντητα, αδυσώπητα. Η κολώνα του τιμονιού της Williams τρύπησε τη ζελατίνα του κράνους του και τον τραυμάτισε θανάσιμα στο κεφάλι. Πρόκειται όμως για οδηγικό λάθος του βραζιλιανού πρωταθλητή; Οι θεωρίες για το τι μπορεί να έφταιξε πάμπολλες.
Επί της ουσίας, οι δύο τεχνικοί υπεύθυνοι της ομάδας, Πάτρικ Χεντ και Έιντριαν Νιούι, αθωώνονται στα ιταλικά δικαστήρια.
Αν κάτι παρηγορεί, είναι πως ο Σένα έφυγε με τον τρόπο που ήθελε. Με τη φόρμα και το κράνος του, μέσα σε ένα κόκπιτ, πρώτος στο συγκεκριμένο αγώνα, μέχρι να συμβεί το μοιραίο.
"Οι νίκες είναι σαν ναρκωτικό. Δεν αντέχω τη 2η και την 3η θέση", είχε δηλώσει ως απόδειξη ότι η νίκη είναι στο αίμα του.
Μήνες πριν, δηλώνει προφητικά. «Αν έχω ποτέ κάποιο ατύχημα που θα μου στοιχίσει τελικά τη ζωή μου, θα ήθελα να γίνει μια και έξω. Δεν θα ήθελα να περάσω ούτε στιγμή σε αναπηρικό καρότσι. Ούτε θέλω να καταλήξω σε κάποιο νοσοκομείο, υποφέροντας από κάποια τραύματα. Αν είναι να ζήσω, θέλω να ζήσω έντονα μια ζωή πλήρη».
Ζωή πλήρη δεν έζησε. Ο τρόπος που την έζησε, όμως, ήταν αρκετός για να γίνει θρύλος και να μην ξεχαστεί ποτέ.