dimilio,
Η εφεύρεση του Wankel (επαναστατική, σίγουρα, μετά από τόσες δεκαετίες - ίσως αιώνα επικράτησης των εμβολοφόρων) εξήγησα νωρίτερα σε τι υπερέχει:
Απόδοση ισχύος ανά μονάδα βάρους και όγκου του κινητήρα (ποστ μου #26, εδώ, νωρίτερα).
Κάπου όπου αυτή η σχέση υπό τις δεδομένες συνθήκες της εφαρμογής προσφέρει, θα είναι καλή για να εφαρμοστεί. Για τη συνήθη αυτοκίνηση, δεν είναι.
Οι τύποι που έδειξες στο λινκ ετοιμάζουν κάτι σαν dragster (είναι αυτά που σπάνε το ρεκόρ 1/4 μιλίου σε επιτάχυνση) καί μοντάρησαν 6 ρότορες για να βγάλουν τα 813 άλογα.
Να και η δυναμομέτρηση που έκαναν:
https://youtu.be/k3t3VcEIB-QΧρησιμότητα δεν έχει (ούτε σ' αυτούς τους "αγώνες"), γιατί οι ιπποδυνάμεις εκεί είναι της τάξης των 1.500hp (με εμβολοφόρους και υπερσιμπιεστές):
Και όπως είπα, εκεί που χρειάζεται ΜΕΓΑΛΗ ισχύς χωρίς να επιστρατεύεις τους χιλιάδες τόνους που ζυγίζει ένας Wärtsilä
ο κινητήρας jet είναι ακαταμάχητος.
Να π.χ. ο jet κινητήρας του τανκ Abrams:
και να το διάγραμμα απόδοσης ισχύος (για 1MW) κινητήρα: Diesel vs Jet (gas turbine).
Επί πλέον, λόγω της απλότητας κατασκευής ο jet είναι εύκολα αντικαταστάσιμος (ούτε ένα τέταρτο δεν χρειάζεται για την αλλαγή του):
Σκέψου, ότι jet κινητήρες έχουν (εδώ και μερικά χρόνια) αρχίσει να μπαίνουν και σε μεγάλα πλοία (συνήθως κρουαζιερόπλοια).
Οι αποδόσεις τους τους καθιστούν συμφέροντες και οικονομικούς για πάρα πολλές χρήσεις (αέρας, θάλασσα, ξηρά).
Είναι δυνατόν ο Wankel να αποκτήσει ξαφνικά μέλλον, όταν ανά μονάδα καυσίμου η μηχανική του απόδοση του είναι τόσο χαμηλή? Σαν αρχή, είναι ένας δίχρονος κινητήρας.
Και έχει και τόσο ταχεία φθορά εξαρτημάτων (τα ελατήρια στις άκρες του ρότορα που τρίβονται με λύσσα)?