Ανοίγω αυτό το τόπικ για να έχουμε ένα χώρο για να καταθέτουμε ενέργειες,δράσεις,ειδήσεις, σχετικά για το πως τα παιδιά του άμεσου περιβάλλοντός ,τα παιδιά μας,ανήψια,βαπτιστήρια,παιδιά φίλων μας κ.α., θα ασχολήθουν με τα γραμματόσημα.
Κακά τα ψέματα.είναι πολύ δύσκολο αυτές τις εποχές να κάνεις ένα παιδί φιλοτελιστή,καμία σχέση με τα παλιότερα χρόνια,π.χ. εγώ αρχισα να μαζεύω ,με απλή προτροπή του πατέρα μου,το 1981,αλλά τότε έπεφταν στα χέρια μας καθημερινά φάκελλοι με γραμμ.επάνω,στη Αθήνα υπήρχαν παλλά φιλοτελικά καταστήματα,όλο και κάποιος συγγενής είχε συλλογή ,που θα τη κοιτάζαμε,θυμάμαι κάναμε ανταλλάγες στο σχολείο καθώς πάνω από είκοσι παιδιά στην έκτη δημ.είχανε συλλογές...
Εχοντας υπ'όψη αυτές τις δυσκολίες θα σας πώ την ιστορία μου:
έχω δύο αγόρια ,τρίτη και πέμπτη δημοτικού,και θα έλεγα πως τα γραμματόσημα τα βλέπουν με συμπάθεια,ίσως και με κάποιο θαυμασμό,βλέποντας τον πατέρα τους να ασχολείτε και γνωρίζοντας ότι κατέχει μια συλλογή που αποτελείται από πολλά αντικείμενα,άλμπουμ,βιβλία,περιοδικά.
Ομως κάποιες προσπάθειες παλιότερα στο να κάτσουμε μαζί να ασχοληθούμε έπεφταν στο κενό,λογικό από την στιγμή που οι ''αντίπαλοί'' μου ήταν τα tablet/psp/dvd/ και πολλά άλλα που ασχολούνται τα παιδιά...
Βοηθωντας τα στα διαβάσματά τους,και ειδικά στο μάθημα της ιστορίας,βρήκα την κατάλληλη αφορμή:
ελα ,τι μου λες, φοβερός ο Ηρακλής,τρομερά τα κατορθώματά του,στο έναν,καλά η Βυζαντινή αυτοκρατορία και ειδικά μερικοί βασιλιάδες όπως ο Ν.Φωκάς ήταν ή πιο μεγάλη από όλες όσες έχουμε γνωρίσει μέχρι τώρα.στον άλλο....θα θέλατε να δείτε γραμματόσημα με αυτά και αυτούς που λέγαμε?
Στη καταφατική τους απάντηση,έκανα την εξής κίνηση:
ξεχώρισα γύρω στα 150 γραμμ.σφραγισμένα και τα χώρισα σε 7 κατηγορίες,όπως πρόσωπα/τοπία/αρχαιότητα/φύση/θάλασσα/αθλητισμός/θρησκεία και μαζί με μεγενθ.φακό,λαβίδα και άλμπουμ,αυτά για τον καθένα τους,με τη διαφορά ότι στον πιο μεγάλο οι κατηγορίες ήταν τέσσερις,ιστορία/πρόσωπα/γεωγραφία/τέχνες.
Το αποτέλεσμα?
ο μικρός ,από χθές το βράδυ που ξεκινήσαμε,έχει ενθουσιαστεί,τελείωσε τα αρχικά και τώρα ασχολείτε παίρνοντας από ένα κουτι που έχω χύμα γραμμ και κάνει και νέες κατηγορίες,π.χ. ορυκτά για τη σειρα του 1980...!
ο μεγάλος χθες ήταν και αυτός πολύ θετικός,όμως με του που τελείωσε τα δικά του τοποθετόντας τα στο άλμπουμ,σήμερα δεν ήταν και πολύ θετικός για να του βγάλω και άλλα για ταξινόμηση.
Οι επόμενες κινήσεις μου θα είναι, πρώτα ,έχοντας ομοιειδή γραμμ.στη κάθε κατηγορία θα τα παρακινήσω να βρουν σε πια σειρα ανήκουν,π.χ. στη θάλασσα εύκολα διακρίνει κάποιος τη σειρα του 1978 με τα πλοία.
Μετά θα ασχοληθούμε με τα ξένα γραμμ.με το απλό τρόπο,ανακατεύω ας πούμε 200 γραμμ.και τα παιδιά ανακαλύπτουν και βάζουν μαζί τα γραμμ. από την ίδια χώρα.
Εχοντας λοιπόν την γνώση του τρόπου πιασίματος της λαβίδας και γενικά της συμπεριφοράς προς τα γραμμ.θα τα βάλω στα δύσκολα:
στα ασφράγιστα....
Μέχρι τότε.... τα ξαναλέμε