Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Νοέμβριος 22, 2024, 10:56:29 μμ
Σελίδες: [1]
  Εκτύπωση  
Αποστολέας Θέμα: Λιθογραφική ή χαλκογραφική;  (Αναγνώστηκε 2521 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
nikosal
Νέος
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 144



Προφίλ
« στις: Φεβρουάριος 09, 2015, 09:59:26 μμ »

Το γραμματόσημο που εικονίζεται, βλέπω ότι έχει κυκλοφορήσει σε λιθογραφική και χαλκογραφική εκτύπωση. Πώς ξεχωρίζω τις δύο εκτυπώσεις; Το δικό μου είναι το 227 ή το 245 στον κατάλογο Βλαστού;
Καταγράφηκε
sac
Επισκέπτης
« Απάντηση #1 στις: Φεβρουάριος 09, 2015, 10:19:42 μμ »

Welcome back!

Η χαλκογραφική εκτύπωση είναι ανάγλυφη, ενώ η λιθογραφική τελείως λεία. Ένα δεύτερο χαρακτηριστικό είναι ότι στη χαλκογραφική εκτύπωση το χρώμα διαχέεται σε όλο το γραμματόσημο. Δηλαδή οι ατύπωτες ("λευκές") περιοχές παίρνουν την απόχρωση του χρώματος της εκτύπωσης, ενώ στη λιθογραφική κρατάνε το αρχικό χρώμα του χαρτιού.

Όλα αυτά άλλοτε είναι σαφέστερα, άλλοτε όχι. Οπότε, μετά αρχίζει η "επιστήμη" (δηλαδή ένα σωρό άλλα δευτερεύοντα στοιχεία, όπως χαρτιά, γόμες κλπ). :-)

ΥΓ. Από φωτογραφία είναι ακόμα πιο δύσκολο να κρίνει κανείς, γιατί δεν μπορεί να είναι σίγουρος αν φαίνονται σωστά οι "αποχρώσεις" (της εκτύπωσης, του χαρτιού κοκ).
Καταγράφηκε
nikosal
Νέος
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 144



Προφίλ
« Απάντηση #2 στις: Φεβρουάριος 10, 2015, 08:37:51 πμ »

A, μάλιστα. Το χαρτί είναι λείο, συνεπώς η εκτύπωση είναι λιθογραφική (245).

Άλλη ερώτηση: Ότι η σφραγίδα είναι έτσι «βαριά», «πλούσια», με έντονες γραμμές (δεν ξέρω την ορολογία, προφανώς) θεωρείται ψεγάδι; Από την αισθητική πλευρά το λέω, όχι την οικονομική. Ίσως μου πείτε βέβαια ότι η αισθητική ενός γραμματοσήμου είναι υποκειμενική έννοια... Γενικώς όμως, τα σφραγισμένα θεωρείται καλύτερο να τα προτιμούμε με αχνή σφράγιση ή όπως αυτό;
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 10, 2015, 08:49:20 πμ από nikosal » Καταγράφηκε
Valeroi
Χρυσό μέλος
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1275


Προφίλ WWW
« Απάντηση #3 στις: Φεβρουάριος 10, 2015, 09:52:25 πμ »

Έχεις ακούσει να λένε άλλοι το προτιμούν κρύο, άλλοι το προτιμούν καυτό? κάπως έτσι είναι και με τις σφραγίδες. Αυτό που σαν γενική ιδέα ισχύει είναι οτι η σφραγίδα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο καθαρή ώστε να διαβάζεται, δεν πρέπει να είναι με μουτζούρες και φυσικά να μην κρύβει το θέμα του γραμματοσήμου.

Απο εκεί και πέρα είναι τα γούστα, προσωπικά για μένα είναι φορές που μ αρέσει να βλέπω και τη σφραγίδα γιατί μου δίνει μια ιδέα στο μυαλό μου απο που πέρασε αυτό το γραμματόσημο. Άλλες φορές αν έχουν ένα ωραίο θέμα με λεπτομέριες θέλω να το βλέπω σκέτο καθαρό. Αυτο που δεν μου αρέσει όμως είναι οι σφραγίδες που έτυχε και έπεσαν έτσι που απλά βλέπεις μια γραμμή μελάνη και όλο το άλλο σώμα είναι στο φάκελο (στις περιπτώσεις που είναι σκέτο το γραμματόσημο χωρίς φάκελο.
Καταγράφηκε

Το blog μου στο https://philatelious.wordpress.com/
nikosal
Νέος
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 144



Προφίλ
« Απάντηση #4 στις: Φεβρουάριος 10, 2015, 11:07:05 μμ »

Ωραία! Βρήκα (Βλ. 216) και μια χαλκογραφική εκτύπωση στη μικρή μου συλλογή: Πιάνω πράγματι το ανάγλυφο (αν και δεν βλέπω τη διάχυση του χρώματος).

Στη σφραγίδα βλέπω καθαρά μόνο το «5». Κάποια πρόταση από τους πιο έμπειρους για την ημερομηνία σφράγισης;
Καταγράφηκε
sac
Επισκέπτης
« Απάντηση #5 στις: Φεβρουάριος 10, 2015, 11:29:43 μμ »

Κάτι φαίνεται από "διάχυση χρώματος", Αν βάλεις δίπλα ένα λιθογραφικό δεκάλεπτο, θα δεις τη διάφορά. Πόσο πιο καθαρά είναι τα "άσπρα" του γραμματοσήμου. Ίσως και τρίλεπτο, που είναι πάλι κόκκινο.

Το ανθρώπινο μάτι δεν είναι φτιαγμένο να βλέπει "απόλυτα", αλλά "σχετικά".

Καλό ψάξιμο. :-)
Καταγράφηκε
salonico
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 686


Προφίλ
« Απάντηση #6 στις: Φεβρουάριος 13, 2015, 03:52:01 μμ »

To κόκκινο 10λεπτο φαίνεται να είναι σφραγισμένο το 1911 (τότε δεν υπήρχαν ακόμη τα λιθογραφικά) και η σφραγίδα γράφει μάλλον ΑΘΗΝΑΙ (ΚΕΝΤΡΙΚΟΝ) (Κλείσιμο ματιού.
Ενας άλλος τρόπος να ελέγχεις τη χαλκογραφία είναι να σύρεις απαλά την τσιμπίδα στο γραμματόσημο. Στο λιθογραφικό είναι σαν να τη σέρνεις σε απλό χαρτί. Στο λιθογραφικό "σκαλώνει" στις λεπτές χαράξεις του αναγλύφου και με εξαιρετική ακοή θα ακούσεις το "κριτς-κριτς" καθώς διαπερνά τις πολύ λεπτές πτυχώσεις.
Καταγράφηκε
Σελίδες: [1]
  Εκτύπωση  
 
Μεταπήδηση σε:  

advertisement

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines | Theme Sus By CeeMoo
Cookies preferences