Όταν φωτογραφίζεις με φως ημέρας,σίγουρα βοηθάει. Αυτό όμως μόνο όταν φωτογραφίζεις με κάθετο
φωτισμό η έστω και γωνία μέχρι 45 μοίρες και όχι όταν φωτογραφίζεις σε σκιά και το φώς να έρχεται
με αντανακλάσεις. Στα νομίσματα επειδή φωτογραφίζουμε με macro ή και με δακτυλίδια,δεν θα
υπάρχει διαφορά. Ερασιτεχνικά πάντα.
Επαγγελματικά,με φώτα στουντίου χρησιμοποιούμε άλλα πολωτικά φίλτρα, που κάνουν για μακροφωτογραφήσεις.
Μάλλον άνοίγει αρκετή συζήτηση...
1. Με εξοπλισμό στούντιο... δεν είναι στα κυβικά μου, οπότε προχωράμε.
2. Με φως ημέρας (διάχυτο) δεν έχω ασχοληθεί πολύ, οπότε... θα επανέλθουμε.
3. Με συνθήκες "δωματίου" με ενδιαφέρει περισσότερο...
Ο λόγος που δεν το έχω δοκιμάσει είναι ότι δεν έχω φακό macro (που να έχει μεγάλη διαδρομή εστίασης), αλλά φακό γενικής χρήσης (φτηνιάρικο) με μικρή διαδρομή εστίασης. Η προσθήκη του διπλού πολωτικού δυσκολεύει ακόμα περισσότερο την εστίαση. Και επιπλέον... κουνάς το ένα και κουνιέται και το άλλο (και το δαχτυλίδι της εστίασης και το κινητό κομμάτι του φίλτρου.)
Για τη συνεννόησή μας "βάζω ορισμό" ότι όταν το φως πέφτει κάθετα στο νόμισμα είναι στις 90 μοίρες
Το γενικό "σχήμα" δωματίου είναι το φως να πέφτει με μικρή γωνία (όχι ακριβώς κάθετα στο νόμισμα, αλλά... 60-70 μοίρες, ας πούμε). Θεωρητικά είναι "μέσα στις προδιαγραφές" του φίλτρου.
Γιατί λες ότι σε "μάκρο καταστάσεις" δεν έχει επίδραση; Υπολογίζεις ότι το φως πέφτει με λιγότερες από 45 μοίρες (πιο "ξαπλωτό");
4. Επειδή η συζήτηση ξεκίνησε από νόμισμα με μωβ πατίνα, αναρωτιέμαι αν τα "φτηνά" πολωτικά (όπως αυτά που έχω σστα χέρια μου) θα την "έσβηναν". Θέλω να πω ότι οι επαγγελματίες μπορεί να έχουν πολωτικά φίλτρα που δεν επηρεάζουν το ιώδες και το υπεριώδες, αλλά τα "ερασιτεχνικά" φίλτρα κόβουν το υπεριώδες και ίσως αλλάζουν την εικόνα.
Ελπίζω να βγαίνει νόημα με τις ερωτήσεις μου και να μην γράφω άλλα αντ' άλλων...