Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Απρίλιος 28, 2024, 07:39:18 πμ
Σελίδες: [1]
  Εκτύπωση  
Αποστολέας Θέμα: Φωτογράφιση νομισμάτων: Αντανακλάσεις και πόλωση  (Αναγνώστηκε 2368 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
sac
Επισκέπτης
« στις: Ιούλιος 07, 2014, 01:19:30 μμ »

Όταν φωτογραφίζεις με φως ημέρας,σίγουρα βοηθάει. Αυτό όμως μόνο όταν φωτογραφίζεις με κάθετο
φωτισμό η έστω και γωνία μέχρι 45 μοίρες και όχι όταν φωτογραφίζεις σε σκιά και το φώς να έρχεται
με αντανακλάσεις. Στα νομίσματα επειδή φωτογραφίζουμε με macro ή και με δακτυλίδια,δεν θα
υπάρχει διαφορά. Ερασιτεχνικά πάντα.
Επαγγελματικά,με φώτα στουντίου χρησιμοποιούμε άλλα πολωτικά φίλτρα, που κάνουν για μακροφωτογραφήσεις.  

Μάλλον άνοίγει αρκετή συζήτηση...

1. Με εξοπλισμό στούντιο... δεν είναι στα κυβικά μου, οπότε προχωράμε.

2. Με φως ημέρας (διάχυτο) δεν έχω ασχοληθεί πολύ, οπότε... θα επανέλθουμε.

3. Με συνθήκες "δωματίου" με ενδιαφέρει περισσότερο...

Ο λόγος που δεν το έχω δοκιμάσει είναι ότι δεν έχω φακό macro (που να έχει μεγάλη διαδρομή εστίασης), αλλά φακό γενικής χρήσης (φτηνιάρικο) με μικρή διαδρομή εστίασης. Η προσθήκη του διπλού πολωτικού δυσκολεύει ακόμα περισσότερο την εστίαση. Και επιπλέον... κουνάς το ένα και κουνιέται και το άλλο (και το δαχτυλίδι της εστίασης και το κινητό κομμάτι του φίλτρου.)

Για τη συνεννόησή μας "βάζω ορισμό" ότι όταν το φως πέφτει κάθετα στο νόμισμα είναι στις 90 μοίρες

Το γενικό "σχήμα" δωματίου είναι το φως να πέφτει με μικρή γωνία (όχι ακριβώς κάθετα στο νόμισμα, αλλά... 60-70 μοίρες, ας πούμε). Θεωρητικά είναι "μέσα στις προδιαγραφές" του φίλτρου.

Γιατί λες ότι σε "μάκρο καταστάσεις" δεν έχει επίδραση; Υπολογίζεις ότι το φως πέφτει με λιγότερες από 45 μοίρες (πιο "ξαπλωτό");

4. Επειδή η συζήτηση ξεκίνησε από νόμισμα με μωβ πατίνα, αναρωτιέμαι αν τα "φτηνά" πολωτικά (όπως αυτά που έχω σστα χέρια μου) θα την "έσβηναν". Θέλω να πω ότι οι επαγγελματίες μπορεί να έχουν πολωτικά φίλτρα που δεν επηρεάζουν το ιώδες και το υπεριώδες, αλλά τα "ερασιτεχνικά" φίλτρα κόβουν το υπεριώδες και ίσως αλλάζουν την εικόνα.


Ελπίζω να βγαίνει νόημα με τις ερωτήσεις μου και να μην γράφω άλλα αντ' άλλων...
Καταγράφηκε
silahim
Πλατινένιο
******
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 5193

Σοφόν το σαφές.


Προφίλ
« Απάντηση #1 στις: Ιούλιος 07, 2014, 02:31:23 μμ »


3. Με συνθήκες "δωματίου" με ενδιαφέρει περισσότερο...

Το γενικό "σχήμα" δωματίου είναι το φως να πέφτει με μικρή γωνία (όχι ακριβώς κάθετα στο νόμισμα, αλλά... 60-70 μοίρες, ας πούμε). Θεωρητικά είναι "μέσα στις προδιαγραφές" του φίλτρου.

Γιατί λες ότι σε "μάκρο καταστάσεις" δεν έχει επίδραση; Υπολογίζεις ότι το φως πέφτει με λιγότερες από 45 μοίρες (πιο "ξαπλωτό");

Να ξέρεις ότι μέσα σε ένα δωμάτιο το φώς που μπαίνει ολοκληρωτικά είναι από αντανακλάσεις.
Εκτός και και αν έχει απευθείας φως από πόρτα ή παράθυρο. Στην περίπτωση που έχεις φώς από
αντανακλάσεις,τα πολωτικά φίλτρα κάνουν πολύ μικρή διαφορά. Και αυτό διότι είδη έχουμε απώλειες(αντανάκλαση = απορρόφηση = απώλειες) απλά.....πάει το υπεριώδες!
Βάλε τώρα και τις λάμπες που
υπάρχουν στο δωμάτιο με τεχνητό φώς(πυρακτώσεως ή φθορισμού).....ορίστε και το ιώδες 


4. Επειδή η συζήτηση ξεκίνησε από νόμισμα με μωβ πατίνα, αναρωτιέμαι αν τα "φτηνά" πολωτικά (όπως αυτά που έχω σστα χέρια μου) θα την "έσβηναν". Θέλω να πω ότι οι επαγγελματίες μπορεί να έχουν πολωτικά φίλτρα που δεν επηρεάζουν το ιώδες και το υπεριώδες, αλλά τα "ερασιτεχνικά" φίλτρα κόβουν το υπεριώδες και ίσως αλλάζουν την εικόνα.

Για μένα Γιώργη ο καλύτερος τρόπος να φωτογραφίσεις νόμισμα,ερασιτεχνικά, είναι με απαλό
φώς ημέρας,απόγευμα και ακόμα καλύτερα πρωί (με το πρώτο φώς) και να προσπαθήσεις να 'πιάσεις''
διαφορετικές γωνίες του νομίσματος και διαφορετικές γωνίες από το φώς. Ούτε φίλτρα ούτε τίποτα.
Αν χρειαστεί να κάνεις κάποιες διορθώσεις.......στο φώτοσοπ. Δηλαδή αν έχεις καλή τραβηγμένη φωτό...
όλα τα άλλα φτιάχνονται!!! Κλείσιμο ματιού
Γενικά οι φωτό του νομίσματος δεν θέλει σκληρό φωτισμό. Δηλαδή υψηλό κοντράστ, μεγάλες αντιθέσεις.






Να μη παρεξηγηθώ.
Όσα γράφω είναι αυτά που θυμάμαι πρίν από πολλά χρόνια.
Τώρα με τις ντίτζια φωτογραφικές μηχανές τα πράγματα έχουν αλλάξει πολύ.
Παλιά μία φωτογραφία στοίχιζε ''κάποια'' χρήματα για να την δείς. Σήμερα τραβάς 100 φωτό,πετάς τις 99
και κρατάς τη μία που σου αρέσει. Μεγάλο αβαντάζ!!!!


Καταγράφηκε
sac
Επισκέπτης
« Απάντηση #2 στις: Ιούλιος 07, 2014, 02:48:02 μμ »

Πράγματι. Σήμερα κάνεις τις δοκιμές σου άνετα και βλέπεις και τα αποτελέσματα άμεσα (ή πολύ πιο γρήγηρα).

Μου έδωσες την εντύπωση ότι ασχολείσαι ακόμα, για αυτό και ο καταιγισμός ερωτήσεων...

---------------------------------------------------------------

Μέχρι να ενδιαφερθεί κανείς που κατέχει να μας πει, άσχετο σχόλιο...

Όταν πρωτοβγήκαν οι ψηφιακές, άρχισαν τα γνωστά σχόλια:
- Χάλια χρώματα.
- Τα slides εγώ δεν τα αλλάζω με τίποτα.
- Σιγά μη βάλουμε ψηφιακή στο στούντιο και καταργήσουμε την άμεση θέαση.

Με τα χρόνια οι ψηφιακές βελτιώθηκαν και κάθε πράγμα πήρε τη θέση του...
Καταγράφηκε
silahim
Πλατινένιο
******
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 5193

Σοφόν το σαφές.


Προφίλ
« Απάντηση #3 στις: Ιούλιος 07, 2014, 05:33:10 μμ »

Ασχολήθηκα επαγγελματικά από το 1984 μέχρι και το 1990, με στούντιο στα Εξάρχεια.
Καθαρά καλλιτεχνική φωτογράφιση και διαφημιστική φωτογράφιση.
Επειδή ήμασταν τρείς συνέταιροι,το δικό μου κομμάτι ήταν ο φωτισμός.(αυτό μου άρεσε πάντα σαν
διευθυντής φωτογραφίας,αλλά και από τον μεγάλο δάσκαλό μου Ανδρέα Σμαραγδή)
Με το καιρό και τα τερτίπια της ζωής, τράβηξα άλλο δρόμο!
Και σιγά σιγά αποτραβήχτηκα από την φωτογραφία. Χωρίς όμως να ξεχνώ την μεγάλη μου αγάπη.
Σήμερα που μιλάμε έχω μείνει πολύ πίσω και χρειάζεται άλματα για να φτάσω.
Καταγράφηκε
ellinas
Πλατινένιο
******
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 7636


Προφίλ
« Απάντηση #4 στις: Ιούλιος 07, 2014, 06:18:33 μμ »

Ασχολήθηκα επαγγελματικά από το 1984 μέχρι και το 1990, με στούντιο στα Εξάρχεια.
Καθαρά καλλιτεχνική φωτογράφιση και διαφημιστική φωτογράφιση.
Επειδή ήμασταν τρείς συνέταιροι,το δικό μου κομμάτι ήταν ο φωτισμός.(αυτό μου άρεσε πάντα σαν
διευθυντής φωτογραφίας,αλλά και από τον μεγάλο δάσκαλό μου Ανδρέα Σμαραγδή)
Με το καιρό και τα τερτίπια της ζωής, τράβηξα άλλο δρόμο!
Και σιγά σιγά αποτραβήχτηκα από την φωτογραφία. Χωρίς όμως να ξεχνώ την μεγάλη μου αγάπη.
Σήμερα που μιλάμε έχω μείνει πολύ πίσω και χρειάζεται άλματα για να φτάσω.
Νατο το ταλεντο τι ταλεντο ταλενταρα...φιλε αυτο δεν το ηξερα...αν κατι το αγαπας μην το αφηνεις
Καταγράφηκε
sac
Επισκέπτης
« Απάντηση #5 στις: Ιούλιος 07, 2014, 06:28:56 μμ »

Και σιγά σιγά αποτραβήχτηκα από την φωτογραφία. Χωρίς όμως να ξεχνώ την μεγάλη μου αγάπη.
Σήμερα που μιλάμε έχω μείνει πολύ πίσω και χρειάζεται άλματα για να φτάσω.

Σίγουρα, όσο σχέση έχει η γραφομηχανή με το Word...

Έχεις, πάντως, κάτι να θυμάσαι :-)

Φαντάζομαι αντίστοιχα δεν έχεις μεγάλη εμπειρία από "οικιακό" εξοπλισμό, ώστε να μας κάνεις λίγο θεωρία...
Καταγράφηκε
silahim
Πλατινένιο
******
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 5193

Σοφόν το σαφές.


Προφίλ
« Απάντηση #6 στις: Ιούλιος 07, 2014, 06:45:24 μμ »

Αν βρεί λίγο χρόνο ο κύριος Νίκος. Θα χαρώ πολύ να βοηθήσει.
Να μπορέσω να συμπληρώσω και εγώ κενά που έχω.
Καταγράφηκε
Σελίδες: [1]
  Εκτύπωση  
 
Μεταπήδηση σε:  

advertisement

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines | Theme Sus By CeeMoo
Cookies preferences