Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Απρίλιος 30, 2024, 04:57:16 μμ
Σελίδες: [1] 2
  Εκτύπωση  
Αποστολέας Θέμα: Xρυσό νόμισμα με πορτραίτο του Μέγα Αλέξανδρου;  (Αναγνώστηκε 6341 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
wavelet
Πλατινένιο
******
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 3299


Τα πάντα ρει, μηδέποτε κατά τ' αυτό μένειν


Προφίλ
« στις: Απρίλιος 01, 2014, 12:53:15 μμ »

http://news247.gr/eidiseis/epistimi/to_monadiko_xryso_nomisma_me_portraito_toy_mega_aleksandroy.2717608.html
Καταγράφηκε

I scream, you scream, we all scream, for ice cream.
paulinaj
Χρυσό μέλος
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 1664



Προφίλ
« Απάντηση #1 στις: Απρίλιος 01, 2014, 02:28:34 μμ »

Υπέροχο!!!!διάβασες και τα σχόλια απο κάτω?Απορία Έκπληξη
Καταγράφηκε

«μη μου τους κύκλους τάραττε»
wavelet
Πλατινένιο
******
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 3299


Τα πάντα ρει, μηδέποτε κατά τ' αυτό μένειν


Προφίλ
« Απάντηση #2 στις: Απρίλιος 01, 2014, 03:37:57 μμ »

Συνήθως τα διαβάζω, αυτή τη φορά όχι. ´Εχει κάτι καλό;
Καταγράφηκε

I scream, you scream, we all scream, for ice cream.
giannist
Επίτιμο Χρυσό Μέλος
Πλατινένιο
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 7078



Προφίλ
« Απάντηση #3 στις: Απρίλιος 02, 2014, 11:20:59 πμ »

Παντως οι πηγες αναφερουν οτι το πρωτο νομισμα με μορφη θνητου και ειδικα του Μεγαλου Αλεξανδρου(εστω και νεκρου)κοπηκε στην Αιγυπτο των Πτολεμαιων.Προς τιμην του,και αναγραφει την λεξη ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟΝ.Θα μπορουσε καποιος αν εχει διαφορετικες αποψεις να μας διαφωτισει?χαιρετω,γιαννηςτ.
Καταγράφηκε
Helios
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 643


Προφίλ WWW
« Απάντηση #4 στις: Απρίλιος 02, 2014, 03:30:24 μμ »

Φιλε Γιαννη, ειναι οντως η ευρεως διαδεδομενη αποψη για τις πρωτες νομισματικες απεικονισεις του πορτραιτου του Αλεξανδρου και αυτη που εχει επικρατησει μεχρι σημερα, η αποψη που υποδεικνυει τις κοπες των αργυρων Τετραδραχμων του Πτολεμαιου ως Σατραπη της Αιγυπτου (πριν ανακηρηχθει Βασιλιας) αλλα και τις μεταγενεστερες κοπες των Τετραδραχμων του Λυσιμαχου, βασιλια της Θρακης. Στις κοπες του Λυσιμαχου ο Αλεξανδρος δεν απεικονιζεται θνητος αλλα φορωντας τα κερατα του Αμμωνος Διος, δλδ στην θεοποιημενη του διασταση, συμφωνα με την κινηση του Μαντειου του Αμμωνα στην Σιβα να τον ονοματισει γιο του Αμμωνα ενω στις κοπες του Πτολεμαιου το πορτραιτο εικονιζεται να φοραει το δερμα του ελεφαντα, σε αναμνηση της νικης του στρατευματος κατα του Βασιλια Πωρου και των ελεφαντων του στην μαχη του Υδασπη ποταμου οπου Αλεξανδρος και Πτολεμαιος μαζι πολεμησαν. Ο τυπος του Λυσιμαχου εχει ιδιαιτερη σημασια και αξια διοτι δηλωνει την θεοποιηση του Αλεξανδρου μετα τον θανατο του και ουσιαστικα σηματοδοτει την εναρξη της ελληνιστικης εποχης και την στροφη της τεχνης. Η μορφη στα πολυαριθμα Μακεδονικα Τετραδραχμα και Δραχμες που εχουν κοπει στο ονομα του Αλεξανδρου Γ´ σε σωρεια νομισματοκοπειων σε ολοκληρη την αυτοκρατορια ενω εκεινος ηταν στην ζωη αλλα και απο τους διαδοχους αργοτερα ειναι μαλλον αποδεκτο πλεον σημερα πως ειναι αυτη του Ηρακλη με την λεοντη, προγονου των Μακεδονων βασιλεων συμφωνα με την παραδοση και οχι η μορφη του ιδιου του Αλεξανδρου οπως πολυ συχνα και με μια πρωτη ματια νομιζει καποιος. Εξαλλου, νομισματικοι τυποι Μακεδονων βασιλεων πριν ερθει στην ζωη και γινει βασιλιας ο Αλεξανδρος απεικονιζουν το ιδιο αυτο πορτραιτο. (κοπες Αμυντα Γ´, Περδικκα Γ´, Φιλιππου Β').

Ο Αλεξανδρος συνεχισε την παραδοση των προγονων του και απεικονισε τον Ηρακλη στις κοπες των Τετραδραχμων του. Βρισκομαστε σε ενα περιεργο ιστορικα σημειο, στην αρχη του περασματος απο τις κλειστες κοινωνιες και στενες αντιληψεις της πολης-κρατους του 5ου π.Χ αιωνα στις κοσμοπολιτικες ελληνιστικες κοινωνιες και Ιδεες. Τα νομισματα απεικονιζουν ακομα Θεους, αξιες και εννοιες και οχι θνητους. Η μεγαλη αλλαγη στις συνειδησεις των ανθρωπων, αρα και στην Τεχνη, συντελεστηκε μετα τον θανατο του Αλεξανδρου και το ανοιγμα της Ανατολης για τους Ελληνες που εφερε την επαφη και την αλληλεπιδραση του ελληνικου με το ανατολικο στοιχειο.
Η μορφη του Αλεξανδρου θεοποιηθηκε σε τετοιο ασυλληπτο βαθμο που η εικονα του συμβολισε την Τυχη και την δυναμη, σε ενα ειδος απολυτης προσωπολατρειας κατα τα ανατολικα ηθη και εθιμα. Η κοπη του Λυσιμαχου οπως ειπαμε παραπανω ειναι ιδιαιτερης σημασιας και καλλιτεχνικης αξιας. Αργοτερα, ο Αλεξανδρος συνδεθηκε με τον Ηλιο, την υπερτατη κοσμικη δυναμη και οι δυο μορφες εγιναν μια στις συνειδησεις των ανθρωπων της ελληνιστικης εποχης. Οι γλυπτικες προτομες του Αλεξανδρου απο τον επισημο γλυπτη του Λυσιππο εγιναν τα μοντελα και η μοδα της νεας εποχης, ταση την οποια ο Λυσιππος ειχε δημιουργησει και οι μαθητες του Λυσιππου συνεχισαν και διεσπειραν σε ολοκληρο τον ελληνιστικο κοσμο αργοτερα. Δεν ειναι λιγοι και καθολου παραλογοι οσοι πιστευουν πως η μορφη του Κολοσσου της Ροδου θα ειχε κατι απο τα χαρακτηριστικα του Αλεξανδρου καθως δημιουργηθηκε απο τον Χαρη, εξοχο μαθητη του Λυσιππου. Εξαλλου, η ομοιοτητα των πορτραιτων του Ηλιου των ελληνιστικων νομισματων της Ροδου με τα πορτραιτα των προτομων που εχουν αναγνωρισθει ως προτομες του Αλεξανδρου, της εποχης του Αλεξανδρου αλλα και μεταγενεστερες ειναι πασιφανης. Αλλα και το γιγαντιο μαρμαρινο κεφαλι του Ηλιου του 2ου αιωνα π.Χ που βρισκεται σημερα στο αρχαιολογικο μουσειο της Ροδου εχει στοιχεια απο την αεναη μορφη του Αλεξανδρου και βασιζεται καθαρα στο λυσιππικο στυλ. Ο χοντρες τουφες των μαλλιων, το μισανοιχτο στομα και το γυρσιμο του λαιμου μαρτυρουν την λυσιππικη επιρροη.

Ειναι αρκετα πιθανο πως οι χαρακτες των μεταθανατιων Τετραδραχμων του Αλεξανδρου απο το Βασιλικο νομισματοκοπειο της Βαβυλωνας ασυνειδητα περασαν στην τεχνη τους κατι απο το σπινθηροβωλο, ανησυχο πνευμα του Αλεξανδρου και χαραξαν τον Ηρακλη με καποια στοιχεια απο τον Αλεξανδρο στις μητρες τους.

Η φοβερα τολμηρη ιδεα να απεικονιστει θνητος εν ζωη σε νομισμα οι νομισματολογοι μεχρι σημερα παραδεχονται πως ανηκει και παλι στον Πτολεμαιο της Αιγυπτου οπου σαν Βασιλιας της Αιγυπτου πλεον και αρκετα χρονια μετα τον θανατο του Αλεξανδρου απεικονισε το πορτραιτο του εαυτου του σε νομισματα επιδεικνυοντας ετσι με τον καλυτερο τροπο οχι μονο την ματαιοδοξια των Διαδοχων οπως βιαστικα θα σκεφτει καποιος απο εμας αλλα γενικοτερα την αλλαγη στα ηθη αρα και στην κοινωνικη σκεψη των ανθρωπων της νεας εποχης. Οι ρωμαιοι αυτοκρατορες αργοτερα το προχωρησαν και οχι απλα εικονισαν τους εαυτους τους ως θεους αλλα απροκαλυπτα παρουσιασαν κατ' εικονα του δικου τους εαυτου τους Θεους.

Χαιρετισμους,

Νικος
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 02, 2014, 06:53:34 μμ από Helios » Καταγράφηκε

Μιχάλης 80
Χρυσό μέλος
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 1489

Αξίως ων έπραξες , απολαμβάνεις.


Προφίλ
« Απάντηση #5 στις: Απρίλιος 03, 2014, 12:12:47 πμ »

Νίκο -Helios θα ήθελα να σε ευχαριστήσω για τον κόπο και τον χρόνο σου που δαπάνησες για να γράψεις όλο αυτό το ιστορικό κείμενο (διατριβή ουσιαστικά) προς διαφωτισμό όλων ημών που ασχολούμαστε με το νόμισμα !
Καταγράφηκε

Όπως στρώνει ο καθένας , κοιμάται.
giannist
Επίτιμο Χρυσό Μέλος
Πλατινένιο
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 7078



Προφίλ
« Απάντηση #6 στις: Απρίλιος 03, 2014, 08:54:42 πμ »

Η φοβερα τολμηρη ιδεα να απεικονιστει θνητος εν ζωη σε νομισμα οι νομισματολογοι μεχρι σημερα παραδεχονται πως ανηκει και παλι στον Πτολεμαιο της Αιγυπτου οπου σαν Βασιλιας της Αιγυπτου πλεον και αρκετα χρονια μετα τον θανατο του Αλεξανδρου απεικονισε το πορτραιτο του εαυτου του σε νομισματα επιδεικνυοντας ετσι με τον καλυτερο τροπο οχι μονο την ματαιοδοξια των Διαδοχων οπως βιαστικα θα σκεφτει καποιος απο εμας αλλα γενικοτερα την αλλαγη στα ηθη αρα και στην κοινωνικη σκεψη των ανθρωπων της νεας εποχης. Οι ρωμαιοι αυτοκρατορες αργοτερα το προχωρησαν και οχι απλα εικονισαν τους εαυτους τους ως θεους αλλα απροκαλυπτα παρουσιασαν κατ' εικονα του δικου τους εαυτου τους Θεους.

Χαιρετισμους,

Νικος
[/quote]Αρα το πρωτο τετραδραχμο που απεικονιζει Βασιλεα-Θεο(τον Αλεξανδρο!!!!) χωρις συνειρμους χαρακτων ειναι του πτολεμαιου του πρωτου και μαλιστα το αναγραφει!χαιρετω,γιαννηςτ.                                                             υγ.αγαπητε φιλε Νικο ολα τα παραπανω θα μπορουσα να τα αναφερω και εγω η να τα διαβασει κανεις ευκολα, αν ασχοληθει σοβαρα με τον Αλεξανδρο και τις επιθανατιες κοπες του.θα μπορουσα να αναφερω και αλλες λεπτομερειες οπως το μεγαλο τετραδραχμο(Αμφιπολεως) του Αλεξανδρου,κλπ.με εκτιμηση,γιαννης.
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 03, 2014, 09:04:55 πμ από giannist » Καταγράφηκε
Helios
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 643


Προφίλ WWW
« Απάντηση #7 στις: Απρίλιος 03, 2014, 12:23:40 μμ »

Φιλε Μιχαλη και Γιαννη, χαιρομαι που βρισκετε ενδιαφερουσα την κουβεντα μας και σας ευχαριστω.

Φιλε Γιαννη, σε καμια περιπτωση δεν εννοω η -ακομα χειροτερα- υποννοω πως αναφερω πραγματα τα οποια εσυ η καποιος αλλος φιλος δεν γνωριζει.
Οτι εγραψα -και με αφορμη κυριως την δημοσιευση σου (giannist) την οποια χαρηκα πολυ που διαβασα- ειναι κατασταλαγμα μελετης διαφορων εργασιων που για χρονια -επιφανειακα και με καμια απολυτως επιστημονικη "σοβαροτητα"- μελεταω για τον αρχαιο κοσμο, εργασιες που αφορουν την Τεχνες - μεταξυ αυτων και την νομισματικη- των αρχαιων Ελληνων και μεσα απο διαφορες πηγες, βιβλιοθηκες, το διαδικτυο, μελετες, ιστορικες, νομισματικες και πολλα αλλα καθως και απο βιβλια που βρισκονται στην βιβλιοθηκη μου σχετικα με την Τεχνη κυριως της αρχαιας Ελλαδας και που αφορουν κυριως την ελληνιστικη εποχη η οποια λογω των ιδιαιτερων χαρακτηριστικων της και των ομοιοτητων -θα μπορουσε καποιος να πει- με την σημερινη δικη μας παγκοσμιοποιημενη εποχη με συγκινει και ενδιαφερει αρκετα.

Οποτε φιλε Μιχαλη, σε καμια περιπτωση δεν θα ηθελα να νομισεις εσυ η καποιος αλλος φιλος πως οτι εγραψα παραπανω προκειται περι "επιστημονικης διατριβης", καθε αλλο, και κυριως τιποτα απο οσα εγραψα δεν ειναι δικη μου original σκεψη αλλα απλα γνωση -η ακομα καλυτερα- "θεωρια" που και εγω εχω διδαχθει μεσα απο την αναγνωση (και δεν μπορω να την πω καν "σοβαρη μελετη") της δουλειας αλλων.

Αν θελετε να μιλαμε προσωπικα και για το πως το βλεπει ο καθε ενας μας, τοτε θα σας πω την θεση την δικη μου. Για εμενα, ελαχιστη σημασια εχει το "ποιος νομισματικος τυπος ειναι ο πρωτος που κοπηκε σχετικα με το θεμα" η ολων των ειδων οι πρωτιες γενικοτερα και ολα αυτα τα βαρυγδουπα που κατα καιρους φιγουραρουν στα διαφορα πρωτοσελιδα των εφημεριδων, blogs, δελτιων ειδησεων κτλ. Αφηνω ολα αυτα στους φιλοδοξους και ικανοτατους Ελληνες και ξενους αρχαιολογους και μελετητες να ανακαλυψουν και να τεκμηριωσουν. Εξαλλου, ειναι η δουλεια τους. Εγω, ενας απλος ανθρωπος ειμαι χωρις καμια φιλοδοξια και πραγματικες γνωσεις στο θεμα, δεν κρινω κανεναν. Ειμαι ενας ανθρωπος που δεν ανηκει στην επιστημονικη κοινοτητα.

H γνωμη μου ειναι πως το γεγονος πως τοσοι πολλοι διασημοι μελετητες, ιστορικοι, αρχαιολογοι, κοινωνιολογοι, ανθρωπολογοι και αλλοι δεν εχουν ακομα ολοι μαζι συμφωνησει σε πολλα θεματα και το οτι καθε τοσο ξεπεταγονται καινουργιες θεωριες οι οποιες πολλες φορες ανατρεπουν τις ηδη υπαρχουσες και ισχυουσες ειναι κατι που απο μονο του θεωρω πως αποδεικνυει περιτρανα την τεραστια πολυπλοκοτητα -αλλα και την ομορφια- τετοιων θεματων. Φυσικα, ολη αυτη η ασυμφωνια ειναι φυσιολογικοτατο να υπαρχει καθως η Ιστορια ειναι επιστημη και οι επιστημες εξελισσονται συνεχως και αλιμονο εαν δεν εξελισσονταν!
Σκεφτειτε πως δεν εχουμε ακομα κατασταλαξει για ιστορικα γεγονοτα του προσφατου παρελθοντος και εχουμε ακομα κενα τεραστια. Σκεφτειτε πως δεν μπορουμε -ουτε εμεις σαν απλοι παρατηρητες αλλα ακομα χειροτερα ουτε ολοι οι διαφοροι επιστημονες/αναλυτες/ερευνητες- να εχουμε ολοι μια ξεκαθαρη εικονα ακομα και για τα πιο αμεσα γεγονοτα! Ακομα, σκεφτειτε πως, στην προσπαθεια μας να εξηγησουμε το παρελθον, χανουμε το μελλον! ( αλλα αυτο ειναι μια αλλη κουβεντα, ασχετη με το θεμα μας).
Πολυ συχνα επισης κανουμε ολοι μας το χειροτερο λαθος που ειναι να κρινουμε το παρελθον μεσα απο την δικη μας ματια, μεσα απο την κοινωνικη σκεψη της δικης μας εποχης αδιαφορωντας τελικα πληρως για τις ιδιαιτεροτητες της εποχης την οποια προσπαθουμε να κατανοησουμε!

Εχω λοιπον μαθει να μην ειμαι ποτε απολυτος σε τιποτα σχετικα με τα ιστορικα θεματα και φυσικα δεν εχω σε καμια περιπτωση την αξιωση, ουτε την φιλοδοξια -αλλα ουτε και την λοξα η τον χρονο- να κανω σε κανεναν μαθηματα Ιστοριας. Ο καθε ενας μας ειναι ελευθερος να απολαυσει το ταξιδι αυτο, να βουτηξει στον ωκεανο, να διαβασει και να σχηματισει την δικη του αποψη για τα παντα, αποψη η οποια πιστευω πως διαμορφωνεται κατα καποιο τροπο και μεσα απο τις ιδιαιτεροτητες του χαρακτηρα του, τις προσωπικες του φιλοδοξιες και απο τα ενδομυχα, βαθυτερα πιστευω του γενικοτερα.

Με εκτιμηση,

Νικος
Καταγράφηκε

giannist
Επίτιμο Χρυσό Μέλος
Πλατινένιο
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 7078



Προφίλ
« Απάντηση #8 στις: Απρίλιος 03, 2014, 12:32:06 μμ »

Φιλε Μιχαλη και Γιαννη, χαιρομαι που βρισκετε ενδιαφερουσα την κουβεντα μας και σας ευχαριστω.

Φιλε Γιαννη, σε καμια περιπτωση δεν εννοω η -ακομα χειροτερα- υποννοω πως αναφερω πραγματα τα οποια εσυ η καποιος αλλος φιλος δεν γνωριζει.
Οτι εγραψα -και με αφορμη κυριως την δημοσιευση σου (giannist) την οποια χαρηκα πολυ που διαβασα- ειναι κατασταλαγμα μελετης διαφορων εργασιων που για χρονια -επιφανειακα και με καμια απολυτως επιστημονικη "σοβαροτητα"- μελεταω για τον αρχαιο κοσμο, εργασιες που αφορουν την Τεχνες - μεταξυ αυτων και την νομισματικη- των αρχαιων Ελληνων και μεσα απο διαφορες πηγες, βιβλιοθηκες, το διαδικτυο, μελετες, ιστορικες, νομισματικες και πολλα αλλα καθως και απο βιβλια που βρισκονται στην βιβλιοθηκη μου σχετικα με την Τεχνη κυριως της αρχαιας Ελλαδας και που αφορουν κυριως την ελληνιστικη εποχη η οποια λογω των ιδιαιτερων χαρακτηριστικων της και των ομοιοτητων -θα μπορουσε καποιος να πει- με την σημερινη δικη μας παγκοσμιοποιημενη εποχη με συγκινει και ενδιαφερει αρκετα.

Οποτε φιλε Μιχαλη, σε καμια περιπτωση δεν θα ηθελα να νομισεις εσυ η καποιος αλλος φιλος πως οτι εγραψα παραπανω προκειται περι "επιστημονικης διατριβης", καθε αλλο, και κυριως τιποτα απο οσα εγραψα δεν ειναι δικη μου original σκεψη αλλα απλα γνωση -η ακομα καλυτερα- "θεωρια" που και εγω εχω διδαχθει μεσα απο την αναγνωση (και δεν μπορω να την πω καν "σοβαρη μελετη") της δουλειας αλλων.

Αν θελετε να μιλαμε προσωπικα και για το πως το βλεπει ο καθε ενας μας, τοτε θα σας πω την θεση την δικη μου. Για εμενα, ελαχιστη σημασια εχει το "ποιος νομισματικος τυπος ειναι ο πρωτος που κοπηκε σχετικα με το θεμα" η ολων των ειδων οι πρωτιες γενικοτερα και ολα αυτα τα βαρυγδουπα που κατα καιρους φιγουραρουν στα διαφορα πρωτοσελιδα των εφημεριδων, blogs, δελτιων ειδησεων κτλ. Αφηνω ολα αυτα στους φιλοδοξους και ικανοτατους Ελληνες και ξενους αρχαιολογους και μελετητες να ανακαλυψουν και να τεκμηριωσουν. Εξαλλου, ειναι η δουλεια τους. Εγω, ενας απλος ανθρωπος ειμαι χωρις καμια φιλοδοξια και πραγματικες γνωσεις στο θεμα, δεν κρινω κανεναν. Ειμαι ενας ανθρωπος που δεν ανηκει στην επιστημονικη κοινοτητα.

H γνωμη μου ειναι πως το γεγονος πως τοσοι πολλοι διασημοι μελετητες, ιστορικοι, αρχαιολογοι, κοινωνιολογοι, ανθρωπολογοι και αλλοι δεν εχουν ακομα ολοι μαζι συμφωνησει σε πολλα θεματα και το οτι καθε τοσο ξεπεταγονται καινουργιες θεωριες οι οποιες πολλες φορες ανατρεπουν τις ηδη υπαρχουσες και ισχυουσες ειναι κατι που απο μονο του θεωρω πως αποδεικνυει περιτρανα την τεραστια πολυπλοκοτητα -αλλα και την ομορφια- τετοιων θεματων. Φυσικα, ολη αυτη η ασυμφωνια ειναι φυσιολογικοτατο να υπαρχει καθως η Ιστορια ειναι επιστημη και οι επιστημες εξελισσονται συνεχως και αλιμονο εαν δεν εξελισσονταν!
Σκεφτειτε πως δεν εχουμε ακομα κατασταλαξει για ιστορικα γεγονοτα του προσφατου παρελθοντος και εχουμε ακομα κενα τεραστια. Σκεφτειτε πως δεν μπορουμε -ουτε εμεις σαν απλοι παρατηρητες αλλα ακομα χειροτερα ουτε ολοι οι διαφοροι επιστημονες/αναλυτες/ερευνητες- να εχουμε ολοι μια ξεκαθαρη εικονα ακομα και για τα πιο αμεσα γεγονοτα! Ακομα, σκεφτειτε πως, στην προσπαθεια μας να εξηγησουμε το παρελθον, χανουμε το μελλον! ( αλλα αυτο ειναι μια αλλη κουβεντα, ασχετη με το θεμα μας).
Πολυ συχνα επισης κανουμε ολοι μας το χειροτερο λαθος που ειναι να κρινουμε το παρελθον μεσα απο την δικη μας ματια, μεσα απο την κοινωνικη σκεψη της δικης μας εποχης αδιαφορωντας τελικα πληρως για τις ιδιαιτεροτητες της εποχης την οποια προσπαθουμε να κατανοησουμε!

Εχω λοιπον μαθει να μην ειμαι ποτε απολυτος σε τιποτα σχετικα με τα ιστορικα θεματα και φυσικα δεν εχω σε καμια περιπτωση την αξιωση, ουτε την φιλοδοξια -αλλα ουτε και την λοξα η τον χρονο- να κανω σε κανεναν μαθηματα Ιστοριας. Ο καθε ενας μας ειναι ελευθερος να απολαυσει το ταξιδι αυτο, να βουτηξει στον ωκεανο, να διαβασει και να σχηματισει την δικη του αποψη για τα παντα, αποψη η οποια πιστευω πως διαμορφωνεται κατα καποιο τροπο και μεσα απο τις ιδιαιτεροτητες του χαρακτηρα του, τις προσωπικες του φιλοδοξιες και απο τα ενδομυχα, βαθυτερα πιστευω του γενικοτερα.

Με εκτιμηση,

Νικος
+1!
Καταγράφηκε
Helios
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 643


Προφίλ WWW
« Απάντηση #9 στις: Απρίλιος 03, 2014, 01:58:40 μμ »

...θα μπορουσα να αναφερω και αλλες λεπτομερειες οπως το μεγαλο τετραδραχμο(Αμφιπολεως) του Αλεξανδρου,κλπ.με εκτιμηση,γιαννης.

Φιλε Γιαννη, θα μπορουσες σε παρακαλω να γινεις λιγο πιο συγκεκριμενος σχετικα με το ποιον ακριβως τυπο απο την Αμφιπολη εννοεις; Γνωριζω για την υπαρξη αρκετων τυπων Τετραδραχμων απο την Αμφιπολη, διαφορων κοπων και εποχων. Εαν καλυτερα μπορουσες να μου δωσεις reference σε γνωστη νομισματικη βιβλιογραφια η ακομα καλυτερα σε εξειδικευμενη βιβλιογραφια σχετικα με την νομισματοκοπια του Αλεξανδρου (πχ στην εργασια του Price η οπου αλλου σε βολευει) για τον ακριβη τυπο που αναφερεις θα ηταν τελεια καθως περα απο το οτι θα μπορουσαμε να συνεχισουμε την κουβεντα ενδεχομενως με περισσοτερες λεπτομερειες θα μπορουσαν ισως και αλλοι φιλοι να παρακολουθησουν και να συμμετεχουν ευκολοτερα.

Φιλικα,

Νικος
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 03, 2014, 05:09:04 μμ από Helios » Καταγράφηκε

giannist
Επίτιμο Χρυσό Μέλος
Πλατινένιο
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 7078



Προφίλ
« Απάντηση #10 στις: Απρίλιος 03, 2014, 08:02:11 μμ »

Ενα μονο ειχε αυτο το προνομιιο!απο τα επιθανατια τετραδραχμα της Αμφιπολεως!!! φυσικα.και κανενα αλλο νομισματοκοπειο της Μακεδονικης αυτοκρατοριας.Αν σε βοηθησα καλως! αλλιως? χαιρετω,γιαννηςτ.
Καταγράφηκε
dionisisx
Χρυσό μέλος
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 1581


Προφίλ
« Απάντηση #11 στις: Απρίλιος 03, 2014, 09:50:43 μμ »

Να ειστε καλα κ.Νικο. Πολυ ωραιο κειμενο.
Καταγράφηκε
πλακιωτης
Χάλκινο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 417


Μικρος ο κοσμος , αστεια η ζωη......


Προφίλ
« Απάντηση #12 στις: Απρίλιος 03, 2014, 11:28:26 μμ »

Helios το ενα νομισμα ειναι αυτο του ΒΑΣ.ΛΥΣΙΜΑΧΟΥ?
Καταγράφηκε
Helios
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 643


Προφίλ WWW
« Απάντηση #13 στις: Απρίλιος 04, 2014, 09:41:46 πμ »

Φιλε Πλακιωτη, το νομισμα φερει την επιγραφη ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΕΠΙΦΑΝΟΥΣ ΝΙΚΟΜΗΔΟΥ και ειναι τυπος του ελληνιστικου Βασιλειου της Βιθυνιας. Ο τυπος αυτος κοπηκε απο τους βασιλεις Nικομηδη ΙΙ, ΙΙΙ και ΙV μεταξυ 149 και 74 π.Χ. Η ακριβης χρονολογηση του συγκεκριμενου νομισματος, αρα και η ακριβης αποδοση του σε εναν απο τους τρεις αυτους βασιλεις που εκοψαν τον τυπο αυτο ειναι εφικτη εαν καποιος αρχαιολογος μπορεσει να διαβασει με ακριβεια στον οπισθοτυπο, χαμηλα, στα ποδια του Δια την δυναστικη χρονολογηση. Η δυναστικη χρονολογηση στα τετραδραχμα αυτου του τυπου με το ονομα του Νικομηδη ξεκινα απο το ετος 149 π.Χ, ετος της αρχης της βασιλειας του Νικομηδη IΙ και τελειωνει το 74 π.Χ με τον θανατο του Νικομηδη ΙV. Ο εμπροσθοτυπος απεικονιζει το πορτραιτο του Νικομηδη ΙΙ, ενω ο οπισθοτυπος τον Δια. Οι τυποι στις μεταγενεστερες κοπες (Νικομηδης ΙΙΙ και ΙV) παραμενουν οι ιδιοι ενω το χαρακτικο στυλ των μητρων των μεταγενεστερων αυτων κοπων ειναι σαφεστα υποβαθμισμενο καλλιτεχνικα σε συγκριση με αυτο των μητρων των προγενεστερων κοπων, αυτων του Νικομηδη ΙΙ. Το φαινομενο της καλλιτεχνικης πτωσης του χαρακτικου στυλ ειναι μαλλον γενικοτερο και χαρακτηριζει τις αλλεπαλληλες βασιλικες κοπες των διαφορων ελληνιστικων βασιλειων, ιδιαιτερα την προχωρημενη ελληνιστικη εποχη, οταν τα βασιλεια αυτα βρισκοταν σε στρατιωτικη, οικονομικη και ηθικη παρακμη και ουσιαστικα υπο τον μερικο η ολικο ελεγχο της Ρωμης.

Προς ολους:

Για πληροφοριες σχετικα με τα αρχαια νομισματα και κυριως για την διαδικασια δηλωσης και νομιμης κατοχης τους απευθυνθειτε σε καποιο μουσειο και τους εξαιρετους Ελληνες αρχαιολογους η τις κατα τοπους Εφορειες Αρχαιοτητων.

Περισσοτερα εδω:
http://steki-syllekton.gr/index.php?topic=2661.0
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 04, 2014, 05:40:15 μμ από Helios » Καταγράφηκε

πλακιωτης
Χάλκινο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 417


Μικρος ο κοσμος , αστεια η ζωη......


Προφίλ
« Απάντηση #14 στις: Απρίλιος 05, 2014, 12:48:15 πμ »

Φιλε Πλακιωτη, το νομισμα φερει την επιγραφη ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΕΠΙΦΑΝΟΥΣ ΝΙΚΟΜΗΔΟΥ και ειναι τυπος του ελληνιστικου Βασιλειου της Βιθυνιας. Ο τυπος αυτος κοπηκε απο τους βασιλεις Nικομηδη ΙΙ, ΙΙΙ και ΙV μεταξυ 149 και 74 π.Χ. Η ακριβης χρονολογηση του συγκεκριμενου νομισματος, αρα και η ακριβης αποδοση του σε εναν απο τους τρεις αυτους βασιλεις που εκοψαν τον τυπο αυτο ειναι εφικτη εαν καποιος αρχαιολογος μπορεσει να διαβασει με ακριβεια στον οπισθοτυπο, χαμηλα, στα ποδια του Δια την δυναστικη χρονολογηση. Η δυναστικη χρονολογηση στα τετραδραχμα αυτου του τυπου με το ονομα του Νικομηδη ξεκινα απο το ετος 149 π.Χ, ετος της αρχης της βασιλειας του Νικομηδη IΙ και τελειωνει το 74 π.Χ με τον θανατο του Νικομηδη ΙV. Ο εμπροσθοτυπος απεικονιζει το πορτραιτο του Νικομηδη ΙΙ, ενω ο οπισθοτυπος τον Δια. Οι τυποι στις μεταγενεστερες κοπες (Νικομηδης ΙΙΙ και ΙV) παραμενουν οι ιδιοι ενω το χαρακτικο στυλ των μητρων των μεταγενεστερων αυτων κοπων ειναι σαφεστα υποβαθμισμενο καλλιτεχνικα σε συγκριση με αυτο των μητρων των προγενεστερων κοπων, αυτων του Νικομηδη ΙΙ. Το φαινομενο της καλλιτεχνικης πτωσης του χαρακτικου στυλ ειναι μαλλον γενικοτερο και χαρακτηριζει τις αλλεπαλληλες βασιλικες κοπες των διαφορων ελληνιστικων βασιλειων, ιδιαιτερα την προχωρημενη ελληνιστικη εποχη, οταν τα βασιλεια αυτα βρισκοταν σε στρατιωτικη, οικονομικη και ηθικη παρακμη και ουσιαστικα υπο τον μερικο η ολικο ελεγχο της Ρωμης.

Προς ολους:

Για πληροφοριες σχετικα με τα αρχαια νομισματα και κυριως για την διαδικασια δηλωσης και νομιμης κατοχης τους απευθυνθειτε σε καποιο μουσειο και τους εξαιρετους Ελληνες αρχαιολογους η τις κατα τοπους Εφορειες Αρχαιοτητων.

Περισσοτερα εδω:
http://steki-syllekton.gr/index.php?topic=2661.0
Ευχαριστω για την απαντηση σου.................τωρα για αυτο που λες για δηλωση νομισματων και η μπαλα παιρνει πρωτα εμενα , ''καμια σχεση'' καλε μου φιλε.
Καταγράφηκε
Σελίδες: [1] 2
  Εκτύπωση  
 
Μεταπήδηση σε:  

advertisement

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines | Theme Sus By CeeMoo
Cookies preferences