Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Νοέμβριος 22, 2024, 03:08:36 μμ
Σελίδες: 1 [2] 3
  Εκτύπωση  
Αποστολέας Θέμα: Νόμισμα Αιθιοπίας  (Αναγνώστηκε 11056 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
sac
Επισκέπτης
« Απάντηση #15 στις: Νοέμβριος 10, 2013, 05:20:46 μμ »

Όσοι δεν ήταν Χριστιανοί, ουσιαστικά δεν είχαν "πολιτικά διακιώματα" σε όλη την ιστορία της Αιθιοπίας. Ο Χαϊλέ Σελάσιε πέρασε νόμο που καταργούσε τις "θρησκευτικές διακρίσεις", για να μπορέσει η Αιθιοπία να γίνει (ιδρυτικό) μέλος της Κοινωνίας των Εθνών, αλλά και του Οργανισμού Αφρικανικής Ενότητας (του οποίου διατέλεσε πρώτος πρόεδρος).

Η Αιθιοπική γλώσσα (σωστότερα η Αμχαρική και η αδελφή της η Τιγραϊτική) είναι Σημιτικές, συγγενείς με τα Αραβικά και τα Εβραϊκά. Το αλφάβητο έχει ψιλοελληνική καταγωγή και είναι 100% συλλαβογραφικό. Κάθε γράμμα, δηλαδή, παριστάνει μια συλλαβή (και όχι έναν "ήχο", όπως το δικό μας).
Καταγράφηκε
kypronumis
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 738


Προφίλ
« Απάντηση #16 στις: Νοέμβριος 10, 2013, 05:22:54 μμ »

Επισης να επισημανουμε οτι η Αιθιοπία στο παρελθόν ονομαζόταν Αβησσυνία εξου και Αρχιεπισκοπος Αβησσυνιας, και Η Ιερά Μητρόπολη Αξώμης η οποια περιλαμβάνει στην πνευματική της δικαιοδοσία τα κράτη της Αιθιοπίας,Ερυθραίας,Τζιμπουτί και Σομαλίας.
Καταγράφηκε
sac
Επισκέπτης
« Απάντηση #17 στις: Νοέμβριος 10, 2013, 05:33:36 μμ »

Οι Αιθιοπες ειναι Χριστιανοι, για την ακριβεια Μονοφυσιτες. Μιλαμε για την επισημη θρησκεια του κρατους

Προτιμούν τη λέξη "Μιαφυσίτες", επειδή το "Μονοφυσίτες" το θεωρούν και αυτοί αιρετικό.

Γύρω στο 2000 τα βρήκανε με τους δικούς μας (όλοι οι "Μιαφυσίτες", Αρμένηδες, Σύροι, Αιθίοπες, Αιγύπτιοι), καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι οι διαφορές τους ήταν στη διατύπωση και ο θεός που λάτρευαν ήταν ο ίδιος. Παράλληλα τα βρήκαν και με τους Καθολικούς.

Έχει όμως ενδιαφέρον ότι οι Αιθίοπες έχουν πολύ διαφορετική θρησκευτική παράδοση. Βγάζουν τα παπούτσια τους στην εκκλησία, σε κάποιες (μάλλον σπάνιες) περιπτώσεις κάνουν περιτομή και άλλα. Φυσικά, η λειτουργία τους δεν θυμίζει "μεγαλόπρεπές" βυζαντινό τυπικό, αλλά "λαϊκό πανηγύρι", όπως όλες οι εκδηλώσεις των Αφρικανών. Για Χριστιανούς Κόπτες μιλάω πάντα.

Τι γλώσσα μιλάνε και τα έθιμα τους που είναι πιο κοντά σε χριστιανούς ή σε μουσουλμάνους?

Κάποιες συνήθειές τους τις εμείς τις έχουμε συνδέσει με το Ισλάμ και μας φαίνονται παράξενες σε Χριστιανούς. Οι ίδιοι το αιτιολογούν ότι η δική τους θρησκευτική παράδοση προέρχεται από την Παλαιά Διαθήκη, ενώ η θρησκευτική παράδοση της Ευρώπης προέρχεται από την Καινή Διαθήκη.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 10, 2013, 09:48:50 μμ από sac » Καταγράφηκε
georok
Πλατινένιο
******
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 3122


Προφίλ
« Απάντηση #18 στις: Νοέμβριος 10, 2013, 05:36:12 μμ »

 Τι γλώσσα μιλάνε και τα έθιμα τους που είναι πιο κοντά σε χριστιανούς ή σε μουσουλμάνους?
(φαγητό, ένδυση, αντιμετώπιση γυναικών κτλ)
Καταγράφηκε
kypronumis
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 738


Προφίλ
« Απάντηση #19 στις: Νοέμβριος 10, 2013, 05:41:57 μμ »

Amharic (Σημητικη καταγωγη) ειναι η επισημη γλωσσα αλλα πιο διαδεδομενη ειναι η Οromo (Αφρο ασιατικη καταγωγη)

Ενδυμασια πιο κοντα στο ΑφρικανοΑνατολικο στοιχειο

στην αντιμετωπιση των γυναικων αστα να πανε...
Καταγράφηκε
sac
Επισκέπτης
« Απάντηση #20 στις: Νοέμβριος 10, 2013, 06:17:06 μμ »

Και απο την αλλη το Lion of Judah, το συμβολο της Ισραηλιτκης φυλης των Ιουδαιων.

Κοινή πεποίθηση των περισσότερων παλαιών Ρασταφάρι (Rasta) είναι πως ο πρώην αυτοκράτορας της Αιθιοπίας, «Βασιλεύς των Βασιλέων» Χαϊλέ Σελασιέ Α', είναι η ενσάρκωση του Θεού (Γιαχ) και ο μαύρος μεσσίας που θα οδηγήσει στο μέλλον τη μαύρη φυλή στη γη της επαγγελίας, η οποία ταυτίζεται με την Αφρική ή ειδικότερα με την Αιθιοπία.

Eτσι και λιγη ιστορια για τα σχεδια του νομισματος

Να φτιάξω και καφέ και να πάρω φόρα.

Μεταξύ των μαύρων της Αμερικής, ίσως περισσότερο στη Τζαμάικα, υπήρχε ένας θρύλος ότι "το λιοντάρι της Αφρικής" θα τους πάρει πίσω στην πατρίδα. Πόσο λογικό είναι να περιμένουν οι Αφροαμερικανοί να επιστέψουν στις πατρίδες τους τον εικοστό αιώνα, δεν ξέρω τι να πω...

Ένας από τους τίτλους του αυτοκράτορα της Αιθιοπίας ήταν "το νικηφόρο λιοντάρι από τη φυλή του Ιούδα". Ο Χαϊλέ Σελάσιε ήταν μια πολύ εμβληματική προσωπικότητα, με τα θετικά της και τα αρνητικά της. Ιδρυτικό μέλος της Κοινωνίας των Εθνών, πρώτος πρόεδρος του Οργανισμού Αφρικανικής Ενότητας, πρώτος μαύρος που πάτησε στο Μπάκιγχαμ (την εποχή της Βικτωρίας), όταν ακόμα και σήμερα δεν υπάρχει έγχρωμος υπάλληλος στα ανάκτορα κλπ. Έδεσε η φάση με το λιοντάρι, "επαληθεύτηκαν οι γραφές", το έκανε τραγούδι ο Μάρλεϊ και πάει λέγοντας.

Να αναφέρουμε για την ιστορία ότι η Μισέλ Ομπάμα είναι ο πρώτος μαύρος που έχει αγγίξει βασιλιά της Αγγλίας...

Το ονοματεπώνυμο του Χαϊλέ Σελάσιε ήταν Ταφάρι Μακόνεν. Όταν έγινε (τοπικός) βασιλιάς της Χάρερ, δεύτερης μεγαλύτερης πόλης της Αιθιοπίας και τόπου καταγωγής μιας πολύ "κοντινής" μου προσωπικότηας, πήρε τον τίτλο "Ρας" και τον αποκαλούσαν "Ρας Ταφάρι" (όπως λέμε "Δούκας Γουίλιαμ"). Το Ρας Ταφάρι "αμερικανοποιήθηκε" σε "ράστα".

Όταν έγινε αυτοκράτορας, πήρε έναν τίτλο μισή σελίδα, που κατέληγε σε Χαϊλέ Σελάσιε Ι. Χαϊλέ Σελάσιε, είπαμε, σημαίνει "η δύναμη της (Αγίας) Τριάδας".

Αυτό που λέμε εμείς αυτοκράτορας της Αιθιοπίας, στην τοπική έκφραση είναι "βασιλιάς των βασιλιάδων" (νεγκούσα νέγκαστ). Δηλαδή, η Αιθιοπία είχε διάφορους τοπικούς βασιλιάδες και από πάνω έναν υπερ-βασιλιά, τον αυτοκράτορα.
Καταγράφηκε
georok
Πλατινένιο
******
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 3122


Προφίλ
« Απάντηση #21 στις: Νοέμβριος 10, 2013, 06:24:57 μμ »

όλα ωραία τα λες και σε βρισκω ενρός θέματος και αρχίζω και ανησυχώ! Χαμόγελο
Εγχρωμοι ομως πιο political correct λέξη,όχι μαύροι..
Το τραγούδι του Μαρλευ ποιο ειναι?
Καταγράφηκε
nestor
Χρυσό μέλος
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 1556


ΔΕΝ ΘΥΣΙΑΖΕΤΕ ΤΙΠΟΤΑ ΚΑΙ ΘΑ ΑΠΩΛΕΣΕΤΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ


Προφίλ
« Απάντηση #22 στις: Νοέμβριος 10, 2013, 06:27:00 μμ »

ΔΙΚΟ ΜΟΥ !

iron lion zion


The song's lyrics are directly related to Rastafarian beliefs. Zion is "the promised land", in the song referring to Ethiopia. The lion refers to the Lion of Judah, which appeared on the old royal Ethiopian flag, and represents Haile Selassie I, the former Ethiopian emperor whom Rastafarians regard as their Messiah.

wikipedia rules.
Καταγράφηκε
georok
Πλατινένιο
******
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 3122


Προφίλ
« Απάντηση #23 στις: Νοέμβριος 10, 2013, 06:31:01 μμ »

Ωραία το τραγουδάει ο Χανιώτης!
Καταγράφηκε
sac
Επισκέπτης
« Απάντηση #24 στις: Νοέμβριος 10, 2013, 06:33:35 μμ »

όλα ωραία τα λες και σε βρισκω ενρός θέματος και αρχίζω και ανησυχώ! Χαμόγελο
Εγχρωμοι ομως πιο political correct λέξη,όχι μαύροι..

Αν γίνουμε Αμερικανάκια, βλέπουμε...

Μέχρι τότε, τα είχα πέντε χρόνια με μια Αιθιόπισσα από το Χάρερ και άλλα τρία χρόνια με μια Νιγηριανο-Γκαναία.

Έχω "παντρέψει" δύο κουνιάδες (Αιθιόπισσες). Έχεις νοιώσει ποτέ σαν το γάλα μες στις μύγες;
(ντροπή μου)

Η κυρία αυτή από την Αιθιοπία έχει ανοίξει καφετέρια στην πλατεία Μεσσολογγίου στο Παγκράτι, όπου μαζεύονται διάφορες αλλοδαπές κυρίες με τα παιδιά τους. Τη βρίσκω με τα πιτσιρίκια που χαζεύουν το ένα το άλλο, τα χαρακτηριστικά τους, τις διαφορές τους...

Θυμάμαι μια φάση με δύο κοπέλες, περίπου δέκα χρονών, μία Ελληνίδα και μία από το Κογκό, που καθόντουσαν με τις ώρες και χάιδευαν η μια τα μαλιά της άλλης. Προφανώς, στη μία έκανε εντύπωση το κατσαρό και στην άλλη το ίσιο μαλί...

Το politically correct μου φαίνεται πολύ ψεύτικο...

-----------------------------------------------------------------------------------

Οι Αιθίοπες έχουν πολύ μεγάλη ιδέα για τον εαυτό τους. Εκτός από τα "περασμένα μεγαλεία" (βλέπε παρακάτω), ενδόμυχα (να το πω έτσι) θεωρούν τους άλλους Αφρικανούς "μαύρους δεύτερης κατηγορίας".

Η ελληνική έκφραση "Αιθίοπας" αφορούσε αρχικά μαύρους δούλους από το σημερινό νότιο Σουδάν (Μερόη). Οι πιο λευκοί Αξουμίτες τους θεωρούσαν "εξαγώγιμο είδος". Οι Έλληνες και οι Ρωμαίοι δεν είχαν δει ποτέ τους Αξουμίτες για να ξέρουν πώς είναι. Κυρίως έβλεπαν τα "εμπορεύματά" τους.

Και θεωρούσαν απόλυτα φυσικό, όσοι δεν ήταν Χριστιανοί, να είναι πολίτες δεύτερης και τρίτης κατηγορίας. Οι θρησκευτικές διακρίσεις και η δουλεία καταργήθηκαν επίσημα στον Μεσοπόλεμο, από τον Χαϊλέ Σελάσιε. Προφανώς, για να αποφύγει τη "διεθνή κατακραυγή". Το εσωτερικό "πολιτικό κόστος" του κόστισε ακριβά.

Οι νεότερες γενιές, φυσικά, έχουν μάθει αλλιώς, αλλά δεν είναι και πολύ μακριά εκείνες οι εποχές από τη "συλλογική μνήμη".
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 10, 2013, 08:30:58 μμ από sac » Καταγράφηκε
Dir
Χάλκινο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 411


Προφίλ
« Απάντηση #25 στις: Νοέμβριος 10, 2013, 06:35:41 μμ »

Το ονοματεπώνυμο του Χαϊλέ Σελάσιε ήταν Ταφάρι Μακόνεν. Όταν έγινε (τοπικός) βασιλιάς της Χάρερ, δεύτερης μεγαλύτερης πόλης της Αιθιοπίας και τόπου καταγωγής μιας πολύ "κοντινής" μου προσωπικότηας, πήρε τον τίτλο "Ρας" και τον αποκαλούσαν "Ρας Ταφάρι" (όπως λέμε "Δούκας Γουίλιαμ"). Το Ρας Ταφάρι "αμερικανοποιήθηκε" σε "ράστα".
Αυτο δεν το ηξερα για το ρασταφαρι... Φοβερο! Ε ρε τι μαθαινει κανεις εδω μεσα!  Χαμόγελο
Καταγράφηκε
sac
Επισκέπτης
« Απάντηση #26 στις: Νοέμβριος 10, 2013, 07:00:00 μμ »

Πηγαίνετε εδώ:

http://www.alphanumismatics.gr/

Αριστερά "ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ"

Σε αυτό που ανοίγει, επάνω "ΠΟΛΕΙΣ"

Κλικ χαμηλά στον χάρτη, κάτω από την Αίγυπτο

Εμφανίζεται "Αξούμη" < κλικ

Εμφανίζονται δύο νομίσματα, το πρώτο του Εζάνα, του πρώτου Χριστιανού βασιλιά της Αιθιοπίας.
Το δεύτερο διμεταλικό!!!!!!
Καταγράφηκε
NMS
Επίτιμο Χρυσό Μέλος
Πλατινένιο
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 4389


Προφίλ
« Απάντηση #27 στις: Νοέμβριος 10, 2013, 07:12:43 μμ »

ευγε για τα ποστ και τις ιστορικες πληροφοριες παιδια!!

τα αιθιοπικα νομισματα ειναι ομορφα! καποια στιγμη θα παρω κανενα ασημενιο φτηνο... εχουν ομορφια! Χαμόγελο


φιλε μου sac.. για να συμπληρωσω το τελευταιο σου ποστ... ναι ειναι μαλιστα το πρωτο διμεταλλικο νομισμα στον κοσμο!!! δεν μιλαμε για δισκο μεσα σε δισκο... αλλα και παλι διμεταλλικο λεγετε! Χαμόγελο
Καταγράφηκε
sac
Επισκέπτης
« Απάντηση #28 στις: Νοέμβριος 10, 2013, 07:19:12 μμ »

Επισης να επισημανουμε οτι η Αιθιοπία στο παρελθόν ονομαζόταν Αβησσυνία εξου και Αρχιεπισκοπος Αβησσυνιας, και Η Ιερά Μητρόπολη Αξώμης η οποια περιλαμβάνει στην πνευματική της δικαιοδοσία τα κράτη της Αιθιοπίας,Ερυθραίας,Τζιμπουτί και Σομαλίας.

Τα πρώτα που ξέρουμε για την περιοχή, ήταν το κράτος του Αξούμ, που εξελληνίστηκε σε Αξώμη. Αξούμ ονομαζόταν η πρωτεύουσα, το κράτος δεν ξέρουμε αν είχε όνομα.

Οι Αξουμίτες ήταν συγγενείς με τους Άραβες και τους Εβραίους, όπως και η γλώσσα τους. Λογικά ανήκαν στη Λευκή Φυλή, ίσως έμοιαζαν νε τους σημερινούς Σαουδάραβες και Γιεμενίτες.

Προς τα τέλη της πρώτης χιλιετίας ο λαός των Αμχάρα, μαζί με τα ξαδέρφια του τους Τίγκρα, άπαντες "κατάμαυροι", κατέλαβαν σιγά-σιγά το Αξούμ, αλλά υιοθέτησαν τον πολιτισμό του. Έτσι εξηγείται πώς οι "μαύροι" Αιθίοπες μιλάνε μια "λευκή" γλώσσα.

Η λέξη Τίγκρα δεν έχει καμιά σχέση με τίγρεις, αφού δεν υπήρχαν ποτέ τίγρεις στην Αφρική η στη Μέση Ανατολή.

Ο πρώτος "μαύρος" (Αμχάρα) αυτοκράτορας της Αιθιοπίας, ο Γιεκούνο Άμλακ, ανέβηκε στον θρόνο γύρω στο 1100. Αν και είχε (προφανώς) τη δύναμη να το κάνει, προβληματιζόταν στη "νομιμοποίηση". "Απόδειξε" λοιπόν την καταγωγή του από τον Μενελίκ Ι (και τον Σολομώντα) και έτσι ο μέχρι τότε αυτοκράτορας Λαλιμπέλα παραιτήθηκε, ώστε να αποκατασταθεί η Σολομώντεια δυναστεία στον θρόνο. Εδώ γελάνε...
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 10, 2013, 09:45:53 μμ από sac » Καταγράφηκε
sac
Επισκέπτης
« Απάντηση #29 στις: Νοέμβριος 10, 2013, 07:26:23 μμ »

Η Αιθιοπία δεν ήταν ποτέ εθνικό κράτος, ήταν μια πολυεθνική αυτοκρατορία. Να αναφέρουμε ότι είναι το μοναδικό αφρικανικό κράτος που δεν κατακτήθηκε ποτέ, με εξαίρεση το διάστημα 1936-1941 από τους Ιταλούς (κατάκτηση που δεν πρόλαβε να "σταθεροποιηθεί"). Και είναι το μοναδικό αφρικανικό κράτος που μιλάει τις "δικές" του γλώσσες. Όλα τα υπόλοιπα μιλάνε ή Αραβικά ή κάποια ευρωπαϊκή γλώσσα.

Όταν ήρθε σε επαφή με τους Ευρωπαίους χρειάστηκε ένα όνομα. Διάλεξαν το ελληνικό Αιθιοπία (Ιτεγιοπίγια), μάλλον γιατί δεν έβρισκαν καλύτερο. Και η Ερυθραία (Ερίτρα) διάλεξε ελληνικό όνομα, επίσης.

Είχε πλάκα η φιλενάδα μου που μου είχε πει κάποτε "τη θάλασσα που εσείς τη λέτε Ερυθρά, εμείς τη λέμε Κόκκινη"...

Αφού το κράτος δεν είχε όνομα, δεν είχαν και οι πολίτες του. Η παραδοσιακή λέξη "Χαμπέσα" είναι το αντίστοιχο του "υπηκόου της αυτοκρατορίας". Όπως ο "Σοβιετικός" μπορεί να ήταν Ρώσος, Ουζμπέκος ή Αρμένης, έτσι και ο "Χαμπέσα" μπορεί να ήταν ο,τιδήποτε. Υπήρχαν και τόσοι Έλληνες Χαμπέσα. Από το Χαμπέσα φτιάχτηκε το Αβυσηνία (με δασεία) που δεν σημαίνει τίποτα για τους ντόπιους.

Τέλος, να σχολιάσουμε ότι η Αιθιοπία "σπρώχτηκε" αρκετά προς τα νότια από το "Αγγλο-Αιγυπτιακό Σουδάν". Το ιστορικό κέντρο της χώρας είναι στα βόρεια, η Άντις Αμπέμπα είναι πόλη του 19ου αιώνα. Και η "παραδοσιακή σφαίρα επιρροής" περιλαμβάνει το σημερινό Νότιο Σουδάν, που πρόσφατα ανεξαρτητοποιήθηκε και είναι κυρίως χριστιανικό.

Καθώς οι Άγγλοι "έσπρωχναν" τον Μενελίκ ΙΙ προς τα νότια, αυτός κατέκτησε ένα σωρό περιοχές Μουσουλμανικές και Σομαλικές, που άλλαξαν και τη δημογραφία της χώρας. Σύνορα με τη Σομαλία δεν έχει καθορίσει ακόμα η Αιθιοπία. Δεν συμβαίνουν μόνο στο Αιγαίο αυτά...

(Μα υπάρχουν συνάνθρωποί μας που δεν βλέπουν ποδόσφαιρο;)
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 10, 2013, 09:47:22 μμ από sac » Καταγράφηκε
Σελίδες: 1 [2] 3
  Εκτύπωση  
 
Μεταπήδηση σε:  

advertisement

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines | Theme Sus By CeeMoo
Cookies preferences