Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Μάιος 04, 2024, 03:45:07 πμ
Σελίδες: [1] 2
  Εκτύπωση  
Αποστολέας Θέμα: ΠΛΑΤΩΝΟΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑ  (Αναγνώστηκε 5612 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
coleccionista
Χρυσό μέλος
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 1041



Προφίλ
« στις: Σεπτέμβριος 21, 2013, 03:32:37 μμ »

Γιατί οι έντιμοι & ικανοί δεν επιδιώκουν ανάληψη εξουσίας

Ο μεγάλος αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος Πλάτων (427-347 π.Χ.) γύρω στο 374 π.Χ. έγραψε το κορυφαίο έργο του «Πολιτεία» μέσω του οποίου σχεδίασε την εικόνα του ιδανικού πολιτεύματος με επίγνωση τού πόσο δύσκολη είναι η πραγματοποίησή του.

Στο έργο αυτό μέσα από την αφήγηση του Σωκράτη αναφέρεται και η συζήτηση που έγινε με θέμα τη φύση της δικαιοσύνης, αλλά κυρίως για τη δημιουργία ενός ιδανικού κράτους, στο οποίο θα κυριαρχεί η ιδέα του αγαθού και το οποίο κράτος θα υφίσταται για να παρέχει την αληθινή ευτυχία στους πολίτες του. Για να επιτευχθεί όμως αυτό οι άρχοντες πρέπει να εργάζονται για το καλό των άλλων (των αρχομένων) και όχι το δικό τους! Ένα τέτοιο κράτος όμως βρίσκεται στη σφαίρα της ουτοπίας.

Ας δούμε τι ακριβώς γράφει ο Πλάτων για την εξουσία (άρχοντες - πολιτικούς) και τους εξουσιαζόμενους (αρχόμενους - πολίτες) [Πολιτεία, Βιβλίο Α, 346-347].

Αφηγείται ο Σωκράτης:

«Καμιά τέχνη και καμιά εξουσία δεν έχει ως αντικείμενο της ασχολίας της την δική της προσωπική ωφέλεια, αλλά […] το αντικείμενο της εξουσίας και των προσταγών της είναι η ωφέλεια του εξουσιαζομένου, και το κάνει αυτό έχοντας εμπρός στα μάτια της το συμφέρον του εξουσιαζομένου που είναι ασθενέστερος και όχι το συμφέρον του ισχυροτέρου.

Γι’ αυτό ακριβώς […] κανένας δεν αποφασίζει με τη θέλησή του να γίνεται άρχων [μηδένα ἐθέλειν ἑκόντα ἄρχειν] και να έχει στα χέρια του την ξένη αθλιότητα, προσπαθώντας να τη διορθώσει, αλλά ζητά μισθό, επειδή όποιος έχει την πρόθεση να δουλέψει ως σωστός τεχνίτης, όταν οι προσταγές του είναι σύμφωνες με την τέχνη, δεν πράττει ούτε προστάζει ό,τι συμφέρει αυτόν τον ίδιον, αλλά ό,τι συμφέρει τον αρχόμενο. Γι’ αυτήν ακριβώς την αιτία, για όσους πρόκειται να αποφασίσουν να γίνουν άρχοντες, πρέπει να εξασφαλιστεί ως μισθός, ή χρήματα ή τιμή ή τιμωρία, εάν κανένας δεν θέλει να αναλάβει την εξουσία [μισθὸν δεῖν ὑπάρχειν τοῖς μέλλουσιν ἐθελήσειν ἄρχειν, ἢ ἀργύριον ἢ τιμήν, ἢ ζημίαν ἐὰν μὴ ἄρχῃ]».

Τι θέλεις να ειπείς μ’ αυτό Σωκράτη; είπε ο Γλαύκων. Τα δύο είδη του μισθού που ανέφερες μπορώ να τα καταλάβω• δεν αντιλαμβάνομαι όμως πώς εννοείς την τιμωρία και πώς την έχεις βάζεις στην ίδια μοίρα με τον μισθό.

Από την ερώτησή σου εικάζεται ότι δεν μπορείς να καταλάβεις ποιος είναι ο μισθός των εντίμων ανθρώπων, αυτός δηλαδή που παρακινεί τους ενάρετους ανθρώπους να φορτώνονται τα βάρη της εξουσίας, όταν αποφασίζουν να γίνονται άρχοντες, Μήπως δεν γνωρίζεις πως το να αγαπά κάποιος τις τιμές και τα χρήματα, όχι μόνο κατά την γνώμη του λαού, αλλά και στην πραγματικότητα είναι όνειδος;

Αυτό τουλάχιστον το γνωρίζω, είπε.

Γι’ αυτό ακριβώς, είπα εγώ, οι καλοί δεν παρακινούνται ούτε από χρήματα ούτε από τιμές να γίνονται άρχοντες [οὔτε χρημάτων ἕνεκα ἐθέλειν ἄρχειν οἱ ἀγαθοί οὔτε τιμῆς]• γιατί δεν τους αρέσει ούτε λαμβάνοντας φανερά τον μισθό του αξιώματός τους να χαρακτηρίζονται ως έμμισθοι, ούτε να στιγματίζονται ως κλέφτες επωφελούμενοι κρυφά από την άσκηση της εξουσίας [οὔτε γὰρ φανερῶς πραττόμενοι τῆς ἀρχῆς ἕνεκα μισθὸν μισθωτοὶ βούλονται κεκλῆσθαι, οὔτε λάθρᾳ αὐτοὶ ἐκ τῆς ἀρχῆς λαμβάνοντες κλέπται], ούτε πάλι η δόξα μπορεί να είναι κίνητρο γι’ αυτούς, αφού δεν αγαπούν τη δόξα. Δεν πρόκειται λοιπόν αυτοί να αποφασίσουν να γίνουν άρχοντες, αν δεν αναγκαστούν και απειληθούν με τιμωρία. Εξ αιτίας αυτού έχει επικρατήσει σχεδόν η γνώμη ότι είναι ντροπή να θέλει κανείς από μόνος του να αναλάβει εξουσία, χωρίς να υπάρχει η απειλή του εξαναγκασμού. Και η πιο βαριά τιμωρία (για κάποιον έντιμο) είναι το να εξουσιάζεται από κάποιον χειρότερό του, στην περίπτωση που δεν αποφασίζει ο ίδιος να αναλάβει την εξουσία.

Επειδή αυτή την τιμωρία, πιστεύω ότι φοβούνται οι ενάρετοι άνθρωποι, δέχονται να αναλάβουν την εξουσία, όταν γίνονται άρχοντες, και ασκούν τότε την εξουσία, όχι με την ιδέα ότι κάνουν κάτι καλό ούτε για να τους δοθεί μέσω των αξιωμάτων η ευκαιρία να περάσουν καλά, αλλά ενεργούν από ανάγκη, αφού δεν θα βρίσκεται καλύτερό τους ή όμοιός τους, για να παραλάβει την εξουσία. Γιατί υπάρχει κίνδυνος πως, αν υπήρχε μια πόλη κατοικημένη από εναρέτους (έντιμους) ανθρώπους, θα ήταν μέσα σ’ αυτή περιζήτητο πράγμα η μη ανάληψη της εξουσίας, σε όσο βαθμό είναι σήμερα (περιζήτητο) η ανάληψή της [ἐπεὶ κινδυνεύει πόλις ἀνδρῶν ἀγαθῶν εἰ γένοιτο, περιμάχητον ἂν εἶναι τὸ μὴ ἄρχειν ὥσπερ νυνὶ τὸ ἄρχειν]. Και στην περίπτωση αυτή θα γινόταν ολοφάνερο ότι πραγματικά στον χαρακτήρα του σωστού άρχοντα δεν είναι να επιδιώκει το συμφέρον του, αλλά το συμφέρον των αρχομένων (δηλ. των πολιτών). Έτσι κάθε γνωστικός άνθρωπος θα προτιμούσε να ωφελείται αυτός από άλλον και να μην έχει σκοτούρες εργαζόμενος προς όφελος των άλλων”.

Το ανωτέρω κείμενο του Πλάτωνα είναι πολύ επίκαιρο σήμερα. Οι έντιμοι και ικανοί συνήθως απέχουν από τα κοινά και δεν επιδιώκουν να αναλάβουν εξουσίες για τους ίδιους ακριβώς λόγους που αναφέρει ο Πλάτων. Όσοι το επιχείρησαν ή αφομοιώθηκαν από το κρατούν σάπιο πολιτικό σύστημα ή τα παράτησαν γρήγορα. Αλλά έως τώρα τουλάχιστον και ο πολύς λαός δεν προτιμά τους έντιμους και ικανούς.

Οι έντιμοι (αγαθοί - ενάρετοι, κατά τον Πλάτωνα) δεν επιδιώκουν τα αξιώματα και τις τιμές, ούτε έχουν ανάγκη από την εφήμερη δόξα που προσφέρει η ανάληψη εξουσίας. Ούτε φυσικά θα καταδεχτούν να γυρίζουν στην αγορά και στα καφενεία, ή και στα μνη-μόσυνα ακόμα, για να ζητήσουν την ψήφο του οποιουδήποτε. Οι ικανοί, επίσης, δεν αφήνουν την εργασία τους για να ασχοληθούν με την πολιτική για να λάβουν διάφορα αξιώματα, τα οποία φέρνουν εύκολο χρήμα και πρόσκαιρες τιμές. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι τον καταργηθέντα, ευτυχώς, νόμο για το ασυμβίβαστο του βουλευτικού αξιώμα-τος και της ασκήσεως επαγγέλματος εισηγήθηκαν και υποστήριξαν επαγγελματίες πολιτικοί, οι οποίοι δεν άσκησαν ποτέ οποιοδήποτε επάγγελμα στη ζωή τους!
Καταγράφηκε

ms να'ναι και ότι να'ναι
         ΒΑΣΙΛΗΣ
athas
Πλατινένιο
******
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 10404



Προφίλ
« Απάντηση #1 στις: Σεπτέμβριος 21, 2013, 04:47:30 μμ »

Οι έντιμοι (αγαθοί - ενάρετοι, κατά τον Πλάτωνα) δεν επιδιώκουν τα αξιώματα και τις τιμές, ούτε έχουν ανάγκη από την εφήμερη δόξα που προσφέρει η ανάληψη εξουσίας. Ούτε φυσικά θα καταδεχτούν να γυρίζουν στην αγορά και στα καφενεία, ή και στα μνημόσυνα ακόμα, για να ζητήσουν την ψήφο του οποιουδήποτε.
Ακριβώς αυτό που γίνεται σήμερα! Μεγάλο χαμόγελο Μεγάλο χαμόγελο Κλείσιμο ματιού
Καταγράφηκε

*Λάθε βιώσας*
coleccionista
Χρυσό μέλος
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 1041



Προφίλ
« Απάντηση #2 στις: Σεπτέμβριος 21, 2013, 08:15:31 μμ »

ναι ναι φτού να μήν τους ματιάξουμε
Καταγράφηκε

ms να'ναι και ότι να'ναι
         ΒΑΣΙΛΗΣ
DimitriG
Χάλκινο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 466


ΙΣΧΥΣ ΜΑΣ Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΜΑΣ


Προφίλ
« Απάντηση #3 στις: Σεπτέμβριος 22, 2013, 10:20:08 μμ »

1. Οι έντιμοι και ικανοί συνήθως απέχουν από τα κοινά και δεν επιδιώκουν να αναλάβουν εξουσίες για τους ίδιους ακριβώς λόγους που αναφέρει ο Πλάτων. Όσοι το επιχείρησαν ή αφομοιώθηκαν από το κρατούν σάπιο πολιτικό σύστημα ή τα παράτησαν γρήγορα.
2. Αλλά έως τώρα τουλάχιστον και ο πολύς λαός δεν προτιμά τους έντιμους και ικανούς.
Σχετικά με το 1. Οι πιο Άξιες και Έντιμες Πολιτικές Φυσιογνωμίες της Νεώτερης Ιστορίας της Ελλάδας,
Ρήγας Φεραίος, Ιωάννης Καποδίστριας και Ιωάννης Μεταξάς θανατώθηκαν, επειδή αρνήθηκαν να συμβιβαστούν με το υφιστάμενο τότε σύστημα διεθνούς διακυβερνήσεως.
Βέβαια, ο Ρήγας Φεραίος, δεν ευτύχησε να δει την Πατρίδα του Ελεύθερη, και είναι άγνωστο άν θα αναλάμβανε τα ηνία της Χώρας, αλλά ήταν τόσο μεγάλη πολιτική φυσιογνωμία, με όραμα και οργανωμένο σχέδιο διακυβέρνησης εφαρμόσιμο, που τρόμαξε όχι μόνο την Οθωμανική Αυτοκρατορία, αλλά και αυτή την ίδια την Αυστριακή Ηγεμονία, με το σχέδιό του, δημοκρατικής διακυβέρνησης, που απειλούσε να βρει μιμητές και εντός της Αυστρίας. Απλα, οι Αυστριακοί, δεν ήθελαν να "λερώσουν" τα χέρια τους με το αίμα αυτής της σπουδαίας και αξισέβαστης, σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, προσωπικότητας, και τον στείλανε πεσκέσι στους Οθωμανούς να κάνουν την βρώμικη δουλειά. Μ'ένα σμπάρο δυο τρυγόνια...
Έτσι λοιπόν, υπήρξαν Έντιμοι και Άξιοι, οι οποίοι με Αυτοθυσία, πάλεψαν να σώσουν αυτόν τον τόπο, ασυμβίβαστοι καθώς ήταν, ανάγκασαν την Πεφωτισμένη Ολιγαρχία, που νέμεται την Παγκόσμια Κυριαρχία, να δώσει εντολή για τη θανάτωσή τους.

Σχετικά με το 2. Αν είναι έτσι όπως τα λες, τότε παραδεχόμαστε και επίσημα, ότι είμαστε διεφθαρμένοι μέχρι το κόκκαλο, έχουμε προσκυνήσει τις δυνάμεις του Σκότους, έχουμε γίνει "γιουσουφάκια" στην ψυχή. Εν ολίγοις είμαστε άξιοι της τύχης που μας ορίζουν οι Ολίγοι. Εν τέλει, για ότι συμβεί στο μέλλον, δεν θα βγάλουμε ουτε κιχ...
Είναι έτσι τα πράγματα; Για όσο, θα έχουμε ανάγει το χρήμα σε Θεό μας, ναι έτσι θα είναι. Για όσο, θα μας χαρακτηρίζει η Οκνηρία και η Δειλία, όσον αφορά την ανάληψη των Πολιτικών Ευθυνών μας, απέναντι, κατά πρώτον, στην Πατρίδα μας και στις μελλοντικές γενιές αυτού του τόπου, και κατά δεύτερον, απέναντι στους Λαούς όλου του Κόσμου, ναι έτσι θα είναι.
Αν εμείς οι Έλληνες, δεν δείξουμε το δρόμο, δεν δώσουμε και τη ζωή μας, αν χρειαστεί, για να αναστηθεί η Δημοκρατία μας, και έτσι να δώσουμε, το λαμπρό παράδειγμα, στον υπόλοιπο Κόσμο, τότε ποιος θα το κάνει;

Μετά από αρκετή σκέψη, και κυνηγώντας την Ουτοπία, ο μόνος τρόπος για να μην μπορούν οι Ολίγοι να χειραγωγήσουν για μία ακόμη φορά την μελλοντική δημοκρατική κυβέρνηση αυτού του τόπου, είναι να γίνουμε κυβέρνηση αυτού του τόπου ΌΛΟΙ ΜΑΖΙ.
1. Διατήρηση του Προέδρου της Δημοκρατίας και της Βουλής, αλλά από εκεί και πέρα, όλα αλλάζουν!
2. Κατάργηση των κομμάτων
3. Δημιουργία λαϊκών τοπικών Εθνοσυνελεύσεων, σε όλη την Χώρα, όπου θα συμμετέχουν, όλοι οι οι άνω των 18 ετών.
4. Πρόεδρος, της εκάστοτε Εθνοσυνέλευσης, θα είναι ο ένας και μόνο Βουλευτής που θα εκλέγεται ΜΕ ΚΛΗΡΩΣΗ, από το Σώμα της Εθνοσυνέλευσης, και θα αλλάζει κάθε 2 χρόνια, χωρίς να έχει δικαίωμα να επανεκλεγεί, εφ'όρου ζωής (η συμμετοχή στην Υψηλού επιπέδου Πολιτική, εκθέτει τον συμμετέχοντα στις δυνάμεις της διαφθοράς, γι'αυτό αφενός θα πρέπει να είναι τυχαία (βλ. κλήρωση) και αφ'ετέρου σύντομη (βλ. Διετής). Σημειώνεται, ότι:
α. Τα κριτήρια για να μπει κανείς στην κληρωτίδα, θα είναι:
- να έχει συμπληρώσει το 27ο έτος της ηλικίας του (χρειάζεται να έχει περάσει κάποια χρόνια ως απλό μέλος της Εθνοσυνέλευσης, για να αποκτήσει εμπειρία),
- να έχει εκπληρωμένες στρατιωτικές υποχρεώσεις,
- να μην έχει διωχθεί ποινικά,
- να έχει μορφωτικό επίπεδο, τουλάχιστον δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
β. Εφόσον κληρωθεί κάποιος για Βουλευτής, η διετής θητεία θα είναι υποχρεωτική. Θα υπάρχουν επιλαχόντες για παν ενδεχόμενο.
γ. Ο αριθμός των Βουλευτών, θα είναι μικρότερος από 300, ο ακριβής αριθμός θα προκύψει, από την γεωγραφική κατανομή και το πλήθος, των Εθνοσυνελεύσεων.
δ. Όταν τελειώσει ο Βουλευτής την θητεία του εννοείται, ότι δεν θα δικαούται σύνταξης, η συμμετοχή στην Πολιτική είναι ιερή υποχρέωση απέναντι στην Πατρίδα, όχι αγγαρεία
ε. Ο Βουλευτής θα ελέγχεται και θα λογοδοτεί στο Σώμα της Εθνοσυνέλευσης.
στ. Ο Βουλευτής θα ενημερώνει το Σώμα για τα νέα νομοσχέδια, στη λεπτομέρειά τους, τα οποία θα έχει επεξεργαστεί η Βουλή, και το Σώμα, αφού λάβει γνώση θα τα ψηφίζει ή θα τα καταψηφίζει.
ζ. Το Σώμα θα συνεδριάζει τα Σαββατοκύριακα. Είπαμε, η συμμετοχή στην Πολιτική είναι ιερή υποχρέωση και χρειάζεται θυσίες. Τέρμα τα πολλά πάρε δώσε στα γήπεδα, όπου στην πράξη είναι ένα μέσο κατακερματισμού του φρονήματος του Λαού, εφαρμογή του Δόγματος "Διαίρει και Βασίλευε"
η. Ο Βουλευτής θα είναι εντολοδόχος των αποφάσεων της Εθνοσυνέλευσης στη Βουλή, χωρίς καμμία εξουσιοδότηση να παρεκκλίνει των αποφάσεων αυτών.
5. Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας θα εκλέγεται απευθείας από το Εκλογικό Σώμα, και θα είναι ο Αρχηγός του Κράτους
6. Το Υπουργικό Συμβούλιο, θα διαρθρώνεται από έμπειρα στελέχη του Κρατικού μηχανισμού, όμως οι Υπουργοί θα ελέγχονται και θα λογοδοτούν στην Βουλή.

Αυτά προς το παρόν. Το ξέρω ότι φαντάζει Ουτοπία, και ακόμη και αν μπορούσε να προχωρήσει, θα υπήρχαν πάρα πολλές τεχνικές δυσκολίες, όμως πιστεύω ότι είναι η μόνη λύση, προκειμένου να αναστηθεί η Δημοκρατία μας.

« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 22, 2013, 10:29:24 μμ από DimitriG » Καταγράφηκε

ΠΥΡ+ΥΔΩΡ = ΑΝΘΡΩΠΟΣ+ΙΔΕΑ+ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ = 1884
pepos
Πλατινένιο
******
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 2199


Ο Τολμών Νικά


Προφίλ
« Απάντηση #4 στις: Σεπτέμβριος 22, 2013, 10:23:50 μμ »

Σα σκέψη καλό είναι, δύσκολο στην εφαρμογή γιατί όπως είπες και εσύ όποιος πάει κοντρα στο σύστημα ξέρει ότι είναι στο στόχαστρο.
Ο τελευταίος που αντιστάθηκε ήταν ο Κέννεντυ και πλήρωσε με τη ζωή του.

Καταγράφηκε
HONEST
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 810


Αν τα λάθη διδάσκουν,τότε έχω καταπληκτική μόρφωση


Προφίλ
« Απάντηση #5 στις: Σεπτέμβριος 22, 2013, 10:56:58 μμ »

Σα σκέψη καλό είναι, δύσκολο στην εφαρμογή γιατί όπως είπες και εσύ όποιος πάει κοντρα στο σύστημα ξέρει ότι είναι στο στόχαστρο.
Ο τελευταίος που αντιστάθηκε ήταν ο Κέννεντυ και πλήρωσε με τη ζωή του.



να προσθεσω σην λιστα τον πρωτοπαπαδακη ,τον κουντουριωτη ,τον κοραη και αλλους φιλελληνες που τους εβγαλαν απο την μεση.
οσο για το ''ουτοπικο'' συστημα κατι σχετικο δοκιμαστηκε με τον ναβουχοδονοσορα ,ειχε τοπαρχες που λογοδοτουσαν σε συνελευσεις κ.λ.π.
πιστευω οτι ολα τα πολιτικα συστηματα διακυβερνησης εχουν δοκιμαστει μεσα στους αιωνες...τεσπα
αν δοκιμασουμε κατι καινουργιο θα πρεπει να εξαλειψουμε την απληστια των ασχολουμενων με τα κοινα Σαρκασμός
Καταγράφηκε

THINK BEFORE TYPE
DimitriG
Χάλκινο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 466


ΙΣΧΥΣ ΜΑΣ Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΜΑΣ


Προφίλ
« Απάντηση #6 στις: Αύγουστος 27, 2014, 01:00:40 πμ »

Αυτό το καλοκαίρι διάβασα το βιβλίο "Εξουσία & Απληστία" του αποβιώσαντος Philippe Gigantes.
Δεν υπάρχουν λόγια για να περιγράψουν την αρνητική έκπληξή μου με αυτά που διάβασα μέσα...

Εκτός των άλλων, αφιερώνει ένα ολόκληρο κεφάλαιο στον Πλάτωνα.
Γράφει λοιπόν:

"
Η ιδανική Πολιτεία για τον Πλάτωνα, είναι μία κοινωνία στην οποία υπάρχουν 3 τάξεις.

Στην κορυφή κυριαρχεί η τάξη των φιλοσόφων-βασιλέων. [...] ακόμα και οι γυναίκες μπορούν να ανήκουν στην βασιλική τάξη, με απόλυτη εξουσία σε όλους τους άλλους. Αυτοί οι άντρες και οι γυναίκες γνωρίζουν τι είναι αγαθό, τι είναι δικαιοσύνη και θα αποφασίζουν ανάλογα. [...]
Τις διαταγές τους θα εκτελεί η τάξη των επικούρων-φυλάκων, πολεμιστών που θα υπερασπίζονται την πολιτεία από εξωτερικές επιθέσεις και θα ελέγχουν αν η τρίτη τάξη, η τάξη των γεωργών-δημιουργών, υπακούει στους φιλοσόφους βασιλείς. [...]
Οι γεωργοί δημιουργοί θα είναι εργάτες: θα καλλιεργούν τη γη, θα είναι βιοτέχνες, έμποροι και χειρωνάκτες. Δεν θα έχουν κανέναν απολύτως λόγο για τον τρόπο διοίκησης και διακυβέρνησης της πολιτείας. [...]
Όλοι οι πολίτες θα πρέπει να ζευγαρώνουν σύμφωνα με τις αρχές της ευγονικής, υπό τον έλεγχο των φιλοσόφων-βασιλέων: οι άριστοι άντρες με τις άριστες γυναίκες, όσο το δυνατόν συχνότερα. Οι κατώτεροι θα πρέπει να ζευγαρώνουν όσο το δυνατόν σπανιότερα. Μόνο οι βλαστοί των αρίστων θα ανατρέφονται. Όχι οι άλλοι. [...] ενώ τα παιδιά των χειρότερων, κι αν γεννηθεί κάποιο ανάπηρο από τους άλλους {τους καλύτερους}, θα τα καταχωνιάσουν, όπως είναι το σωστό, σε μέρος μυστικό και άγνωστο.
[...]
Η ύψιστη απ'όλες τις αρχές είναι πως κανείς, άνδρας ή γυναίκα, δεν θα πρέπει να στερείται αρχηγού.
Ούτε ο νους κανενός θα 'πρεπε να εθιστεί έτσι, που αυτός, να αφήνεται να κάνει οτιδήποτε με δική του πρωτοβουλία. ούτε από ζήλο, ούτε ακόμα για χάρη παιγνιδιού. Αλλά στον πόλεμο, όσο και σε περίοδο ειρήνης, θα στρέφει το βλέμμα προς τον αρχηγό του και θα τον ακολουθεί πιστά. Και στο παραμικρό ζήτημα ακόμα, θα τελεί κάτω από την ηγεσία. Για παράδειγμα, θα πρέπει να σηκώνεται ή να κινείται ή να πλένεται ή να γευματίζει... μόνο εάν του λεχθεί να το κάνει. Μ' ένα λόγο, θα πρέπει να διδάξει την ψυχή του, με μακρόν εθισμό, να μην ονειρευτεί ποτέ την ιδέα της ανεξάρτητης δράσης και να γίνει τελείως ανίκανος γι'αυτήν.
"

Δεν έχω προλάβει να διαβάσω την Πολιτεία του Πλάτωνα, αλλά σε κάθε περίπτωση, η πίστη από μία μερίδα ανθρώπων του πνεύματος ότι ο Πλάτωνας χαρακτήριζε ως ιδανικό το, ως άνω, σύστημα διακυβέρνησης, δικαιολογεί τα μαύρα χάλια που ζούμε σήμερα και ακόμη περισσότερο τα "σενάρια συνωμοσιολογίας" που αφορούν το μέλλον του κόσμου μας. Η απληστία των ολίγων πεφωτισμένων, έχει ξεπεράσει την δίψα για υλικά αγαθά, και με την "νομιμοποίηση" του γίγαντα του πνεύματος, του Πλάτωνα, έχει "αναχθεί" σε δίψα για τον απόλυτο έλεγχο του συνόλου των ανθρώπων του κόσμου μας, σωματικά, πνευματικά και ψυχικά.

Είναι προφανές, ότι όσο ο κάθε Άνθρωπος, εξακολουθεί να μαστίζεται από τα προσωπικά του πάθη, τις αδυναμίες του, την ζήλια, τον φθόνο, τον εγωισμό, την παραδοπιστία και την απληστία και δεν εξελίσσεται σε Πολίτη, τότε η εφαρμογή της Δημοκρατίας θα είναι ΜΗ βιώσιμη. Θα οδηγεί σε μία εκρηκτική και χαοτική κατάσταση.

Μόνο, αν ο Άνθρωπος εξελιχθεί και γίνει Πολίτης, η Δημοκρατία θα μπορέσει να λειτουργήσει αποτελεσματικά και Αρμονικά και θα νιώσουμε την Ευλογία Θεού.
Και ως Πολίτες, θα χαρακτηριζόμαστε από τις αρετές της Ευσέβειας, της Ανιδιοτέλειας, της Τιμιότητας, της Μετριοφροσύνης, της Ειλικρίνειας, της Εγκράτειας, της Ακεραιότητας, της Αλληλεγγύης, του Σεβασμού των Δικαιωμάτων και, πόσο μάλλον, της Ζωής του Άλλου. Θα έχουμε βιώσει, θα εφαρμόζουμε και θα υπερασπιζόμαστε τις ιδέες της Ελευθερίας, της Ειρήνης, της Ισότητας, της Δικαιοσύνης και της Αγάπης για την Πατρίδα. Θα πασχίζουμε για το Κοινό Όφελος και όχι για το Ίδιον Συμφέρον.

Κλείνοντας, και σε πρώτη δημόσια παρουσίαση, ειδικά αφιερωμένη στα αγαπητά μέλη, σε όλους εσάς, παραθέτω το παρακάτω σύστημα λεξαριθμικών ισοψηφιών, που βήμα-βήμα συνέθεσα και τελικά ολοκλήρωσα πρόσφατα, και που αποτελεί την περίτρανη απόδειξη των όσων γράφω αναφορικά με την εφαρμογή της Δημοκρατίας στον Κόσμο μας:


ΙΔΕΑ + ΑΝΘΡΩΠΟΣ + ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ = ΠΥΡ + ΥΔΩΡ = 1884

ΙΔΕΑ +   ΠΟΛΙΤΗΣ  + ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ = ΑΡΜΟΝΙΑ ΚΥΡΙΟΥ = 1272

Να εξηγήσω ότι η λέξη ΙΔΕΑ, αναφέρεται στην ύψιστη Ιδέα της Αρχής της Δημιουργίας του Σύμπαντος. Ο κάθε Άνθρωπος, ως απειροστό κομμάτι του Σύμπαντος, προέρχεται από αυτή την Ιδέα και ταυτόχρονα πορεύεται προς Αυτήν . σε Αυτόν τον Κύριο τον Θεό μας. Η ΙΔΕΑ, αφορά και το αποτέλεσμα, δηλαδή αυτό καθ'αυτό το Σύμπαν, τον Κόσμο μας.

Επιπλέον, το αποτέλεσμα της ένωσης του ΠΥΡ με το ΥΔΩΡ είναι η έκρηξη, που μεταφορικά αναφέρεται στην δυσλειτουργία της Δημοκρατίας και νομοτελειακά στην μη βιωσιμότητά της.
« Τελευταία τροποποίηση: Αύγουστος 27, 2014, 07:16:53 πμ από DimitriG » Καταγράφηκε

ΠΥΡ+ΥΔΩΡ = ΑΝΘΡΩΠΟΣ+ΙΔΕΑ+ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ = 1884
dimmarko
Χρυσό μέλος
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 1903


Προφίλ
« Απάντηση #7 στις: Αύγουστος 27, 2014, 01:13:31 πμ »

οπότε αντί να διαβάσεις την Πολιτεία του φίλου των πλουσίων και των βασιλιάδων, διάβασε κανά Επίκουρο καλύτερα που θα σου κάτσει καλύτερα.... Κλείσιμο ματιού
Καταγράφηκε
Νίκος
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 616


Προφίλ
« Απάντηση #8 στις: Αύγουστος 27, 2014, 08:20:45 πμ »

Και λοιπόν ;
Καταγράφηκε
giannist
Επίτιμο Χρυσό Μέλος
Πλατινένιο
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 7078



Προφίλ
« Απάντηση #9 στις: Αύγουστος 27, 2014, 10:44:18 πμ »

Παντως Ομολογω απο ποιηση,φιλοσοφια κλπ,τα παμε μια Χαρα!!!Στα Συλλεκτικα ειδη τα χαλαμε λιγο?παντως για εμενα ας αρχισουμε απο Παλαμα!!!που ειναι σχετικα συνχρονος Φιλοσοφος και ας Αφησουμε σκυλοφιλοσοφους,σοφιστες,κλπ.Χαιρετω,γιαννηςτ.
Καταγράφηκε
DimitriG
Χάλκινο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 466


ΙΣΧΥΣ ΜΑΣ Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΜΑΣ


Προφίλ
« Απάντηση #10 στις: Αύγουστος 27, 2014, 08:23:23 μμ »

Παντως Ομολογω απο ποιηση,φιλοσοφια κλπ,τα παμε μια Χαρα!!!Στα Συλλεκτικα ειδη τα χαλαμε λιγο?παντως για εμενα ας αρχισουμε απο Παλαμα!!!που ειναι σχετικα συνχρονος Φιλοσοφος και ας Αφησουμε σκυλοφιλοσοφους,σοφιστες,κλπ.Χαιρετω,γιαννηςτ.
Και να φανταστείς Γιάννη, ο συγγραφέας αυτός διετέλεσε Γενικός Γραμματέας του τέως μονάρχη και από το 1964 έως το 1967 ήταν υπουργός Πολιτισμού.
Καταγράφηκε

ΠΥΡ+ΥΔΩΡ = ΑΝΘΡΩΠΟΣ+ΙΔΕΑ+ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ = 1884
Dir
Χάλκινο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 411


Προφίλ
« Απάντηση #11 στις: Αύγουστος 27, 2014, 10:18:08 μμ »

οπότε αντί να διαβάσεις την Πολιτεία του φίλου των πλουσίων και των βασιλιάδων, διάβασε κανά Επίκουρο καλύτερα που θα σου κάτσει καλύτερα.... Κλείσιμο ματιού
... ή Λιακόπουλο...!  Μεγάλο χαμόγελο
* Αληθεια, ποτε θανατωθηκε ο Μεταξας και δεν το ξερουμε;;; (χωρις θεωριες συνομωσιας)
Καταγράφηκε
giannist
Επίτιμο Χρυσό Μέλος
Πλατινένιο
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 7078



Προφίλ
« Απάντηση #12 στις: Αύγουστος 28, 2014, 01:12:40 πμ »

καπου μπερδευτηκαμε μου Φαινεται? και θελουμε και Πολιτεια του Πλατωνος!!!!Χαιρετω,γιαννηςτ.
Καταγράφηκε
DimitriG
Χάλκινο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 466


ΙΣΧΥΣ ΜΑΣ Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΜΑΣ


Προφίλ
« Απάντηση #13 στις: Αύγουστος 28, 2014, 06:43:36 πμ »


... ή Λιακόπουλο...!  Μεγάλο χαμόγελο
* Αληθεια, ποτε θανατωθηκε ο Μεταξας και δεν το ξερουμε;;; (χωρις θεωριες συνομωσιας)

Μου ζητάς να σου αποδείξω κάτι με τεκμήρια που δεν έχω.
Επιπλέον μου στερείς την χρήση της κοινής λογικής...


Καταγράφηκε

ΠΥΡ+ΥΔΩΡ = ΑΝΘΡΩΠΟΣ+ΙΔΕΑ+ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ = 1884
DimitriG
Χάλκινο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 466


ΙΣΧΥΣ ΜΑΣ Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΜΑΣ


Προφίλ
« Απάντηση #14 στις: Αύγουστος 28, 2014, 06:45:51 πμ »

καπου μπερδευτηκαμε μου Φαινεται? και θελουμε και Πολιτεια του Πλατωνος!!!!Χαιρετω,γιαννηςτ.
Παρ'όλα αυτά Γιάννη, σου υπόσχομαι ότι θα προσπαθήσω... Σε ευχαριστώ που μου δίνεις το κίνητρο.
Καταγράφηκε

ΠΥΡ+ΥΔΩΡ = ΑΝΘΡΩΠΟΣ+ΙΔΕΑ+ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ = 1884
Σελίδες: [1] 2
  Εκτύπωση  
 
Μεταπήδηση σε:  

advertisement

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines | Theme Sus By CeeMoo
Cookies preferences