Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Μάρτιος 02, 2024, 09:29:54 μμ
Σελίδες: [1]
  Εκτύπωση  
Αποστολέας Θέμα: Fiat 127  (Αναγνώστηκε 656 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
cat
Διαχειριστής
Πλατινένιο
*****
Συνδεδεμένος Συνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 2641



Προφίλ
« στις: Σεπτέμβριος 24, 2023, 09:06:26 μμ »

Ας κανω την αρχη
Το Fiat 127 ήταν ένα αυτοκίνητο πόλης της κατηγορίας Β, που κατασκευάστηκε από την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Fiat και παραγόταν μεταξύ του 1971 και του 1983 στην Ιταλία, και μεταγενέστερα σε άλλα κράτη διεθνώς.

Σειρά 1
Το 127 σχεδιάστηκε από τον Pio Manzù (πραγματικό όνομα : Pio Manzoni), ο οποίος είχε συντελέσει καθοριστικά και στη δημιουργία του ακόμα μικρότερου Fiat 126, το οποίο παρουσιάστηκε και μπήκε στην αγορά στα τέλη του 1972, δηλαδή μόλις 1,5 έτος μετά το Fiat 127. Η ιστορική ειρωνεία όμως, είναι ότι ο ίδιος δεν πρόλαβε να δει κανένα από τα δύο αυτά μοντέλα να φτάνουν στην παραγωγή, καθώς ενώ πήγαινε στην παρουσίαση της τελικής μακέτας του 127 στη διοίκηση της Fiat στο Τορίνο, οδηγώντας το Fiat 500 της συζύγου του, έπεσε θύμα ενός τροχαίου στις 26 Μαΐου 1969, το οποίο πιθανώς προκλήθηκε λόγω εγκεφαλικού επεισοδίου, σε ηλικία μόλις 30 ετών.

Τελικώς, το 127 παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο του 1971 και μπήκε στη μαζική παραγωγή και στην αγορά 1 μήνα μετά, τον Απρίλιο, αρχικά μόνο ως 2-πορτο fastback, ενώ από τον Απρίλιο του 1972 κυκλοφόρησε και ως 3-πορτο hatchback, με πανομοιότυπο αμάξωμα, αλλά με πίσω τρίτη πόρτα. Η δεύτερη αυτή εκδοχή, έγινε και η δημοφιλέστερη εμπορικά ανάμεσα σε όλες τις εκδόσεις του 127.[1] Έγινε έτσι το πρώτο αυτοκίνητο πόλης της Fiat με 3-πορτη hatchback διάταξη.

Ταυτόχρονα, το 127 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο πόλης της Fiat με τον κινητήρα μπροστά και την κίνηση να μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς, εισάγοντας έτσι τη διάταξη «όλα εμπρός» στα μικρότερα μοντέλα της Fiat. Επιπλέον, ο 4-κύλινδρος σε σειρά κινητήρας του, κυβισμού 903 cm³, είχε τοποθετηθεί κατά τον εγκάρσιο άξονα και με κλίση προς τα εμπρός, για καλύτερη κατανομή βάρους, σε συνδυασμό και με την τοποθέτηση του κιβωτίου ταχυτήτων στην άκρη του κινητήρα.

Όλες αυτές οι μηχανικές σχεδιαστικές ιδέες είχαν δοκιμαστεί προηγουμένως στα ομόσταυλα Autobianchi Primula του 1964 και Autobianchi A112 του 1969. Σε μοντέλο της Fiat, η διάταξη «όλα εμπρός» και η εγκάρσια τοποθέτηση είχαν πρωτοεισαχθεί στο μικρομεσαίο Fiat 128 του 1969.

Το αξιόπιστο μηχανικό σύνολο του 127 είχε προέλθει επίσης από την Autobianchi, καθώς και παλαιότερες γενιές μοντέλων Fiat, με διαφορετικές εκδοχές κυβισμού. Επίσης, το 127 έφερε μια μοναδική τότε για αυτοκίνητο πόλης ανάρτηση στον πίσω άξονα, με εγκάρσια ημι-ελλειπτικά ελατήρια.


Το σαλόνι ενός Fiat 127 Σειράς 1.
Από την πρώτη στιγμή, το μοντέλο απέσπασε θετικά σχόλια από τον Τύπο αυτοκινήτου και το κοινό για τους επαρκείς εσωτερικούς χώρους, την πολύ καλή οδική συμπεριφορά και την οικονομία καυσίμου, ένα αποτέλεσμα του χαμηλού βάρους. Μάλιστα το 127 κέρδισε τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς για το 1972 και έγινε το τρίτο νικητήριο μοντέλο της Fiat σε 6 έτη.[2] Σημειωτέον ότι τον ίδιο τίτλο κέρδισε και ο διάδοχός του, το Fiat Uno,[3] όπως επίσης και ο διάδοχος του Uno, το Fiat Punto πρώτης γενιάς.[4]

Η απήχηση του 127 παρέμεινε διαχρονική, καθώς στη δεκαετία του 1970 ήταν από τα κορυφαία σε πωλήσεις αυτοκίνητα στα κράτη της Δυτικής και της Νότιας Ευρώπης, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα. Τον Ιούνιο του 1974, παρήχθη το εκατομμυριοστό Fiat 127,[5] σε μόλις 3 έτη από την παρουσίαση, κάτι άκρως εντυπωσιακό αν αναλογιστεί κανείς ότι το εξαιρετικά επιτυχές παλαιότερο Fiat 600 χρειάστηκε 7 έτη για να φτάσει αυτό το νούμερο.
Καταγράφηκε

VENCEREMOS
thaler
Συντονιστής
Χρυσό μέλος
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 1203


Προφίλ
« Απάντηση #1 στις: Σεπτέμβριος 26, 2023, 12:15:46 μμ »

Κλασικό αυτοκίνητο των δεκαετιών '70, '80 αλλά και '90. Εξυπηρέτησε εκατομμύρια οικογένειες με μικρά εισοδήματα. Ακόμη θυμάμαι το 127 στους Ελληνικούς δρόμους. Και φυσικά, εδώ στη βόρειο Ελλάδα, τα σμήνη των Γιουγκοσλάβων και Πολωνών τουριστών που συνέρρεαν με τις αντίστοιχες εκδώσεις τους, το θρυλικό Yugo GV και το Polski Fiat 127. Ειδικά για τους Πολωνούς, πάντα απορούσα πως μπορούν και κάνουν ένα ταξίδι χιλιάδων χιλιομέτρων μέσα σε ένα τόσο μικρό όχημα. Αυτό, από την άλλη, αποδεικνύει και την αξιοπιστία του, που, μαζί με την πρακτικότητά του και τη χαμηλή τιμή του το έκαναν best seller της εποχής του.
Εξαιρετική η παρουσίασή σου Δημήτρη!!!
Καταγράφηκε

Coins is history you can hold in your hands.
cat
Διαχειριστής
Πλατινένιο
*****
Συνδεδεμένος Συνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 2641



Προφίλ
« Απάντηση #2 στις: Σεπτέμβριος 26, 2023, 10:40:12 μμ »

Ευχαριστω πολυ Στελιο. Ο γιος ενος φιλου μου εχει ενα κ το διατηρει σε κατασταση MS70 παθαινω πλακα καθε φορα που το βλεπω κ ακομα μεγαλυτερη οταν μου το εδωσε μια φορα να το οδηγησω
Καταγράφηκε

VENCEREMOS
Σελίδες: [1]
  Εκτύπωση  
 
Μεταπήδηση σε:  

advertisement

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines | Theme Sus By CeeMoo