Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Απρίλιος 19, 2024, 03:46:36 μμ
Σελίδες: [1]
  Εκτύπωση  
Αποστολέας Θέμα: Ανώνυμος Εταιρεία Αυτοκινήτων Η Αθηνά  (Αναγνώστηκε 933 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Apollonikos
Νέος
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 106



Προφίλ
« στις: Ιανουάριος 21, 2023, 09:18:51 μμ »

Ο Λορέντζος Μάμος που γεννήθηκε στη Ζάκυνθο το 1843 και απεβίωσε στην Αθήνα το 1932 ξεκίνησε τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες από την Πάτρα το 1866 με το εργοστάσιο παραγωγής πολυτελών αμαξών (με άλογα). Με την παρότρυνση και υποστήριξη της δεύτερης συζύγου του Ελίζας και του πεθερού του Ιωάννη Γεωργ. Φίξ αποφάσισε να επεκτείνει την επιχειρηματική του δραστηριότητα και πέραν του κλάδου της αμαξοποιίας, η οποία αποτελούσε πάντα την κύρια επιχειρηματική του δραστηριότητα. Έτσι το 1898 ο Λορέντζος Μάμος και ο Γεώργιος Λίβερτ ιδρύουν και λειτουργούν ένα εργοστάσιο ζυθοποιίας -παγοποιίας και ένα ζυθοπωλείο στην οδό Νεοφύτου Βάμβα στο Κολωνάκι - Αθήνα. Το ονόμασαν "Γαμβρίνος". Το ίδιο έτος στο Ζυθοεργοστάσιο Λ. Μάμου - Γ. Λίβερτ απονέμεται στην Διεθνή έκθεση της Πράγας "το χρυσούν βραβείον δια την αγνότητα και γευστικότητα του ζύθου αυτού", όπως και στην Διεθνή Έκθεση της Τεργέστης το αντίστοιχο 1876 άνοιξε το πρώτο χειροκίνητο ζυθοποιείο - ζυθοπωλείο της οικογένειας Μάμου στην Πάτρα χρυσούν βραβείο.
Το 1901 ανοίγει νέο ζυθοποιείο στα Ιλίσια/Αθήνα, ενώ το 1903 απενεμήθη στη Ζυθοποιία Μάμος το Πρώτο Βραβείο – Διάκριση (Δίπλωμα Τιμής μετά Χρυσού Μεταλλίου), για το προϊόν της στη Διεθνή Έκθεση Αθηνών.
Το 1906 αναγκάστηκε να αναστείλει την ζυθοποίηση, αφού δεν ήταν διατεθειμένος να ακολουθήσει τον ανταγωνισμό μεταξύ των δύο μεγάλων ζυθοποιείων της εποχής εκείνης, δηλαδή εκείνων του Καρόλου Ιωαν. Φίξ και των Αδελφών Κλωναρίδη  (Τους οποίους θα τους δούμε σε επόμενα Θέματα Μετοχών & Ιστορίας ).Έναν ανταγωνισμό εξοντωτικό, αφού είχαν φτάσει να πωλούν τον παραγόμενο από αυτά ζύθο στους ζυθοπώλες κάτω του κόστους παραγωγής και διάθεσής του.   
Ο Λορέντζος Μάμος, ο οποίος δραστηριοποιείται στην Αθήνα στον χώρο της αμαξοποιίας από το 1900, το 1903 έφτιαξε το αμάξωμα για το αυτοκίνητο του Στέφανου Ράλλη και το 1909 δημιούργησε ένα λεωφορείο 24 θέσεων, το οποίο κόστισε 5500 δρχ., και πρωτοστάτησε στην ίδρυση τής «Αθηνά, Ανώνυμος Εταιρεία Αυτοκινήτων» το 1919.
Η Αθηνά, Ανώνυμος Εταιρεία Αυτοκινήτων  φέρεται να έχει κατασκευάσει αμαξώματα αυτοκινήτων το 1920, παράλληλα με την αντιπροσώπευση αυτοκινητοβιομηχανιών, ιδίως της Ford – το 1923 από τα  κυκλοφορούντα  «μέχρι του αριθμού 4.328 αυτοκίνητα»,   τα 1.975 ήταν Ford.  Πρόδρομο σχήμα τής εν λόγω εταιρείας, την οποία το 1921  διευθύνουν ο Πιπίνος Μάμος και ο Αντώνης Δαρρίγος, με πρόεδρο του ΔΣ τον Ν. Κανελλόπουλο, αντιπρόεδρο τον Αλ. Καπάζογλου, Γενικό Διευθυντή της Τράπεζας Βιομηχανίας, και μέλη τον Αθ. Παπαθεοδώρου, πολιτικό μηχανικό, στέλεχος της τεχνικής εταιρείας  του Αλέξανδρου Ζαχαρίου, τον βιομήχανο Χρήστο Ζαλοκώστα, τον Σ. Σοφιανόπουλο, συνεργάτη του Λεόντιου Οικονομίδη, και τον Ιωάννη Δοανίδη, καθηγητή ορυκτολογίας, άλλοτε  διευθυντή των Λατομείων Λαυρίου,  αδελφό του Δημητρίου Δοανίδη, διευθυντή της Τράπεζας Αθηνών, ήταν εταιρεία που κατασκεύαζε καρο-άμαξες στη Πάτρα με ιδρυτή τον Λορέντζο Μάμο και εμπλοκή των τεσσάρων γιων του, οπως, του  Πιπίνου ή Ιωσήφ, ο οποίος το 1926 δραστηριοποιήθηκε σε βιομηχανία επεξεργασίας ξύλου, την «Ξυλουργική Ελούλ».
Καταγράφηκε
Apollonikos
Νέος
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 106



Προφίλ
« Απάντηση #1 στις: Ιανουάριος 21, 2023, 09:21:20 μμ »

Part 2
Καταγράφηκε
Σελίδες: [1]
  Εκτύπωση  
 
Μεταπήδηση σε:  

advertisement

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines | Theme Sus By CeeMoo
Cookies preferences