Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Νοέμβριος 21, 2024, 04:58:26 μμ
Σελίδες: [1]
  Εκτύπωση  
Αποστολέας Θέμα: Α.Ν.Ε.Ν. ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΝΑΞΟΥ  (Αναγνώστηκε 1015 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Apollonikos
Νέος
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 115



Προφίλ
« στις: Ιανουάριος 08, 2023, 05:14:11 μμ »

Α.Ν.Ε.Ν. ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΝΑΞΟΥ
Ιδρύθηκε στην Νάξο το 1972 με σκοπό την σύνδεση του νησιού με τον Πειραιά και τα γειτονικά νησιά. Τρεις χιλιάδες περίπου κυρίως Ναξιώτες μέτοχοι ενστερνίσθηκαν την ιδέα, ότι είναι δυνατόν βασιζόμενοι στις δικές τους δυνάμεις να ιδρύσουν μια εταιρία μετοχική λαϊκής βάσης, μέσα από την οποία θα μπορούσαν να αποκτηθούν το δικό τους καράβι.Αφού συστήθηκε η εταιρία '(Φ.Ε.Κ. 76)5.2.72) με έδρα τη Νάξο άρχισε η άμεση προσφορά για την κατασκευή τού πλοίου, στα Ελληνικά Ναυπηγεία τού Περάματος.
Το εγχείρημα δεν ήταν μόνο δύσκολο από την πλευρά μιας άγνωστης δραστηριότητας μέχρι τότε. Κυρίως το προσωρινό διοικητικό συμβούλιο από την πρώτη κιόλας στιγμή των ενεργειών του δέχτηκε τις βολές ιού παντοδύναμου εφοπλιστικού κεφαλαίου.
Η ομόθυμη όμως συμπαράσταση όλων των μετόχων άλλα και τα δεινά τού κόσμου από την υποτυπώδη διασύνδεση των νησιών με τον Πειραιά έδωσαν φτερά στο διοικητικό συμβούλιο να ξεπεράσει ένα-ένα όλα τα εμπόδια και να φτάσει στην υλοποίηση τού στόχου του.Το πρώτο καράβι των Κυκλαδιτών το «ΝΑΞΟΣ» το 1975 ήταν πλέον γεγονός.
Το 1975 παρέλαβε από τα Ηνωμένα Ναυπηγεία Περάματος με αριθμό κατασκευαστή Νο 62 το επιβατικό οχηματαγωγό ΝΑΞΟΣ με μήκος 100 μέτρα (?) και ταχύτητα 19 κόμβων.
Το πλοίο αποτέλεσε την κορωνίδα της ελληνικής ναυπηγικής σε επίπεδο καλαισθησίας και ναυπηγικής αρμονίας.
Το καταστατικό της εταιρείας προέβλεψε όριο συμμετοχής στο καταβαλλόμενο κεφάλαιο 5% και όριο συμμετοχής στις ψήφους τις Γενικής Συνέλευσης 10% ανά άτομο, ποσοστά αρκετά υψηλά.
Το 1979 αγοράζει το πλοίο ΠΑΡΟΣ ναυπηγημένο το 1973 επίσης στα Ηνωμένα Ναυπηγεία Περάματος με αριθμό κατασκευαστή Νο 55 και με παρόμοια τεχνικά χαρακτηριστικά με το Νάξος. Το πλοίο είχε παραγγελθεί από την Labut S.A. του Σπύρου Λάλη. Φέρεται να εκτέλεσε δρομολόγια στην γραμμή Πάρου Νάξου Ίου Σαντορίνης το 1974 με το όνομα ΦΟΙΒΟΣ. Γρήγορα πωλείται από την αρχικη πλοιοκτήτρια σε άλλη εταιρεία και μετονομάζεται σε Χρυσοβαλλάντου. Όπως αποδείχτηκε στην συνέχεια είχε πολλά μηχανολογικά προβλήματα που ζημίωσε την ΑΝΕ Νάξου σημαντικά.
Το 1981 η εταιρεία εμφάνιζε συνολικές Επενδύσεις στα δυο της πλοία ύψους 442 εκ. δραχμών με Αποσβέσεις των προηγουμένων ετών 34 εκ. δρχ. Ύψος Ιδίων Κεφαλαίων 116 εκ .δραχμών από τα οποία καταβεβλημένο Μετοχικό Κεφάλαιο Μελών 115 εκ. δρχ. και Επενδυτικά Δάνεια 122 εκ. δραχμών.
Μέτα από κακοδιοίκηση και ύστερα από πολλές τεχνικές αστοχίες, τα δυο πλοία περνούν το 1986 στη Κρατική ναυτιλιακή εταιρεία, Ελληνική Ακτοπλοΐα Α.Ε. που είχε συσταθεί ένα χρόνο νωρίτερα με σκοπό την εξυγίανση των προβληματικών ΛΑΕ.
Και τα δυο πλοία μαζί πωλούνταν στην ARCADIA LINE του Κώστα Μουλόπουλου το 1991. Το 1994 το Νάξος πωλείται στην Κινά. Και το 1995 το Πάρος πωλείτε στην Paros Shipping Co. Τέλος διαλύεται το 2002 στην Τουρκία.
Από τα οικονομικά δεδομένα πρόκυπτε έκδηλα ότι η απόφαση της εταιρείας να ναυπηγήσει νεότευκτο πλοίο δεν την ζημίωσε άμεσα οικονομικά όπως άλλες ΛΑΕ, όμως παρόλα αυτά κράτησε υψηλά τις δανειακές υποχρεώσεις της εταιρείας. Ωστόσο η γρήγορη προσθήκη στον στόλο της ενός επίσης νέου σε ηλικία πλοίου διόγκωσαν τις δανειακές υποχρεώσεις της εταιρείας και σε συνδυασμό τα πολλά μηχανολογικά προβλήματα του ΠΑΡΟΣ που έριξαν δραματικά την ταχύτητα του και τα εσωτερικά προβλήματα της εταιρείας οδήγησαν τα δυο πλοία, απόκτημα των κάτοικων των δύο νησιών στην Ε.Α.
Τα δυο πορτοκαλί καράβια βοήθησαν τα μέγιστα στην τουριστική ανάπτυξη των Κυκλάδων όμως τα ίδια και η εταιρία τους δεν πρόλαβε να καρπωθεί από αυτό το γεγονός.
Δημοσίευμα στην εφημερίδα "Το Βήμα" για τη Ναξιακή στις 3 Μαρτίου του 1980
Κείμενο κειμήλιο που πρέπει να εκτίθεται σε διαδικτυακή βιτρίνα. Πήρα λοιπόν το θάρρος να το επεξεργαστώ και να το εκθέσω προς τέρψιν και βρώσιν του φιλοθεάμονος κοινού. Για πολλούς, τέτοια άρθρα αποτελούν ιστορίες για αγρίους και φαλακρά φίδια. Είναι όμως ιστορίες για ένα στόχο που πραγματοποιήθηκε και πέτυχε στο μέγιστο βαθμό. Τα πλοία αυτά ήταν όχι μόνο οι πρωτοπόροι της Παροναξίας, αλλά οι γέφυρες που ένωσαν την Παροναξία με το μέλλον τους. Αποτελεί ειρωνεία για τους πολίτες των νησιών η «δήθεν» εξυπηρέτηση που απολαμβάνουν σήμερα από την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία, 38 συναπτά έτη μετά την ίδρυση της ιστορικής εταιρείας.
Καταγράφηκε
Apollonikos
Νέος
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 115



Προφίλ
« Απάντηση #1 στις: Ιανουάριος 08, 2023, 05:15:53 μμ »

Α.Ν.Ε.Ν. 2
Καταγράφηκε
cat
Διαχειριστής
Πλατινένιο
*****
Συνδεδεμένος Συνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 2684



Προφίλ
« Απάντηση #2 στις: Ιανουάριος 08, 2023, 11:30:52 μμ »

Εξαιρετικη η παρουσιαση σου φιλε μου κ για τις εταιρειες λαικης βασης,των οποιων δηλωνω ενθερμος υποστηρικτης. Εχουμε παμπολλα παραδειγματα στην Ελλαδα.
Καταγράφηκε

VENCEREMOS
Σελίδες: [1]
  Εκτύπωση  
 
Μεταπήδηση σε:  

advertisement

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines | Theme Sus By CeeMoo
Cookies preferences