Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Νοέμβριος 27, 2021, 04:40:56 μμ
Σελίδες: 1 [2]
  Εκτύπωση  
Αποστολέας Θέμα: Υπάρχουν Proof 1 και 2 δραχμές , 1970 ;  (Αναγνώστηκε 926 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
PANAGIOTIS THESS.
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 727


Προφίλ
« Απάντηση #15 στις: Νοέμβριος 10, 2021, 06:19:00 μμ »

Proof κοπή το 1970 είναι καταγεγραμμένη κάπου επίσημα ?  Στριφογύρισμα ματιών Στριφογύρισμα ματιών Στριφογύρισμα ματιών Στριφογύρισμα ματιών

Από όσο ξέρω όχι. Αυτό βλέποντας η μία εταιρεία τα ονομάζει SP και η άλλη Proof......πάντως τα συγκεκριμένα είναι proof (και όχι prooflike)......τώρα για ποιούς τα έφτιαξαν, πόσα έφτιαξαν κ.λ.π. ποιός ξέρει;
Καταγράφηκε
IliopoulosC
Νέος
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 97


Προφίλ
« Απάντηση #16 στις: Νοέμβριος 10, 2021, 07:07:03 μμ »

Proof κοπή το 1970 είναι καταγεγραμμένη κάπου επίσημα ?  Στριφογύρισμα ματιών Στριφογύρισμα ματιών Στριφογύρισμα ματιών Στριφογύρισμα ματιών

Από όσο ξέρω όχι. Αυτό βλέποντας η μία εταιρεία τα ονομάζει SP και η άλλη Proof......πάντως τα συγκεκριμένα είναι proof (και όχι prooflike)......τώρα για ποιούς τα έφτιαξαν, πόσα έφτιαξαν κ.λ.π. ποιός ξέρει;

 Εάν δεν υπάρχει κάπου τέτοια καταγραφή τότε γιατί η NGC έβαλε είδος κοπής proof? Ακόμα και να πληρεί ποιοτικά τα κριτήρια εάν δεν υπάρχει επίσημα τέτοια κοπή δεν δικαιολογείται ο χαρακτηρισμός. Άς μπεί ο χαρακτηρισμός PL ή ο χαρακτηρισμός SP . Που πατά μια εταιρεία και βάζει τέτοιον χαρακτηρισμό στο σλάμπ?  Στριφογύρισμα ματιών Στριφογύρισμα ματιών Στριφογύρισμα ματιών

Καταγράφηκε
sam_gr
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 602


"Η καλύτερη συλλογή μου... δεν έχει εκδοθεί ακόμα"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #17 στις: Νοέμβριος 10, 2021, 08:19:01 μμ »

Για τo θέμα του mintage που σήκωσα την εικόνα με το
κατάλογο από το Numista ,σε συνέχεια θέματος που άνοιξα στο εκεί Forum τους,  ενημερώθηκα ότι ενδέχεται να  πρόκειται για τυπογραφικό λάθος . Γιατι σε καταχώρηση που υπάρχει στο Standard Catalogue of World Coins του 2018 αναφέρετε το νούμερο 2000 αλλά σε τιμή πώλησης  και όχι σε μινταζ και αντίστοιχα το ίδιο για τα proof του 1966 που γράφετε σαν μινταζ το 1400 ενώ πρόκειται για τιμή πώλησης  .

Εν ολίγοις το 2000 δεν είναι έγκυρο.
Καταγράφηκε

PANAGIOTIS THESS.
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 727


Προφίλ
« Απάντηση #18 στις: Νοέμβριος 10, 2021, 08:19:29 μμ »

Εύλογες οι απορίες σου! Για νομίσματα της πιο  σύγχρονης εποχής βέβαια και περιμένουμε τον νόμο του εκδίδοντος κράτους για να δούμε tiraz, ύπαρξη proof και λοιπές λεπτομέρεις.....εκείνες τις εποχές όλα ήταν περίεργα...νομίσματα κομμένα στην Βομβάη, άλλα κομένα στην Κρέμνιτσα σύρε-γύρευε γιατί....κάποιοι γιάλυσαν τις μήτρες, τα περιποιήθηκαν και έβγαλαν νομίσματα χαριστικής κοπής. Η NGC νομίζω αποκλειστικά και μόνο από την κατάσταση του νομίσματος τα ονόμασε proof, η PCGS ίσως κοίταξε την μη ύπαρξη διαταγμάτων και τα ονόμασε SP. Όπως και να έχει είναι πανέμορφα, αξίζει να τα δει κανείς από κοντά....το proof από κοντά φαίνεται καλύτερα!
Καταγράφηκε
PANAGIOTIS THESS.
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 727


Προφίλ
« Απάντηση #19 στις: Νοέμβριος 10, 2021, 08:24:19 μμ »

Proof κοπή το 1970 είναι καταγεγραμμένη κάπου επίσημα ?  Στριφογύρισμα ματιών Στριφογύρισμα ματιών Στριφογύρισμα ματιών Στριφογύρισμα ματιών

Από όσο ξέρω όχι. Αυτό βλέποντας η μία εταιρεία τα ονομάζει SP και η άλλη Proof......πάντως τα συγκεκριμένα είναι proof (και όχι prooflike)......τώρα για ποιούς τα έφτιαξαν, πόσα έφτιαξαν κ.λ.π. ποιός ξέρει;

 Εάν δεν υπάρχει κάπου τέτοια καταγραφή τότε γιατί η NGC έβαλε είδος κοπής proof? Ακόμα και να πληρεί ποιοτικά τα κριτήρια εάν δεν υπάρχει επίσημα τέτοια κοπή δεν δικαιολογείται ο χαρακτηρισμός. Άς μπεί ο χαρακτηρισμός PL ή ο χαρακτηρισμός SP . Που πατά μια εταιρεία και βάζει τέτοιον χαρακτηρισμό στο σλάμπ?  Στριφογύρισμα ματιών Στριφογύρισμα ματιών Στριφογύρισμα ματιών



Και για να επεκτείνουμε την συζήτηση έχω δει τάλιρο του1833, χαρακτηρισμένο proof. H δραχμή του 1832 στην δημοπρασία είναι χαρακτηρισμένη proof (και είναι η ομορφότερη που έχω δει). Και πάει λέγοντας για νομίσματα που δεν υπάρχουν επίσημα αρχεία-στοιχεία για κοπή proof...κι όμως υπάρχουν!
Καταγράφηκε
PANAGIOTIS THESS.
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 727


Προφίλ
« Απάντηση #20 στις: Νοέμβριος 10, 2021, 08:25:31 μμ »

Για τo θέμα του mintage που σήκωσα την εικόνα με το
κατάλογο από το Numista ,σε συνέχεια θέματος που άνοιξα στο εκεί Forum τους,  ενημερώθηκα ότι ενδέχεται να  πρόκειται για τυπογραφικό λάθος . Γιατι σε καταχώρηση που υπάρχει στο Standard Catalogue of World Coins του 2018 αναφέρετε το νούμερο 2000 αλλά σε τιμή πώλησης  και όχι σε μινταζ και αντίστοιχα το ίδιο για τα proof του 1966 που γράφετε σαν μινταζ το 1400 ενώ πρόκειται για τιμή πώλησης  .

Εν ολίγοις το 2000 δεν είναι έγκυρο.

Για τιμή πώλησης το 2000 λογικό ακούγεται.....
Καταγράφηκε
IliopoulosC
Νέος
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 97


Προφίλ
« Απάντηση #21 στις: Νοέμβριος 12, 2021, 11:06:28 πμ »

To 2017  άνοιξα σακούλι της τράπεζας της Ελλάδας με 2000 κέρματα 1970 και ομολογώ ότι τέτοια ποιότητα μέσα δεν βρήκα ανάμεσα σε ακυκλοφόρητα. Όμως 1 χρόνο αργότερα το 2018 ένας φίλος μου έφερε μασούρια από τα οποία μου λέει διάλεξε 2 να τ'ανοίξουμε για να δούμε τι θα δούμε. Τ'άνοιξα (ήταν μασούρια ταμία με σφραγίδα ΤΤΕ και υπογραφή-σφραγίδα ταμία) και ανάμεσα στ'ακυκλοφόρητα ποιοτήτων 63-66 βρήκα και 2 κομμάτια τα οποία ήταν άλλο πράγμα σε ποιότητα.  Αξιοσημείωτο είναι ότι τα ραγίσματα μητρών στα πρώτα του μασουριού έδιναν θέση σε PL νομίσματα με καλύτερο ανάγλυφο (high relief) πεδίο καθρέπτης και ελαφρώς λευκίζον σχέδιο. Με μια ματιά αμέσως τα έλεγες PL.  Πέρασε καιρός και όταν τηλεφωνήθηκα με τον φίλο μου εκείνος που είπε ότι η NGC του τα βαθμολόγησε PF66 και PF67!  Bλέποντας τη δημοπρασία 686 Karamitsos αναγνώρισα αμέσως της δραχμή αυτή.  Στο χέρι όταν είχα πιάσει τέτοια δραχμή δεν είχε κοφτερό rim και δεν ήταν proof. Δέν πατήθηκε από πρέσα επιμελημένων κοπών. Βέβαια είχε ποιότητα που έμοιαζε με το proof αρκετά αλλά δεν ήταν. Παρατηρώ στη φωτογραφία της δημοπρασίας ότι και εδώ το rim είναι στρογγυλεμένο . Δέν είναι κοφτερό όπως σε μια proof κοπή νομίσματος.

Το 1970 είδα διαπιστώσει ότι και τα τάληρα δεν είχαν όλα το ίδιο ανάγλυφο. Μερικά  (3 κομμάτια) είχαν υψηλό ανάγλυφο και τα περισσότερα χαμηλό. Το 2019 από τύχη στο Μοναστηράκι βρήκα σακούλα με κυκλοφορημένα κέρματα τάληρα 1970 κάπου 150 κομμάτια και την αγόρασα όλη για μελέτη. Κανένα από αυτά δεν είχε υψηλό ανάγλυφο. Παράλληλα από την ΠΝΕ μέσω φίλου πήρα και άλλα 3 κομμάτια (ακυκλοφόρητα) μια από τα ίδια κανένα με υψηλό ανάγλυφο. Έκτοτε στο facebook κάθομαι και τα παρατηρώ μπάς και βρώ αλλά όλα έχουν το χαμηλό ανάγλυφο.  Ένα χρόνο μετά το 2020 μου έδειξε ο ίδιος φίλος μασούρι δεκάρικα του 1971 επίσημο του νομισματοκοπείου και μέσα όλα ήταν PL!! Όλο το μασούρι! Μου έκανε τεράστια εντύπωση. Το άνοιξε και έστειλε μερικά στην NGC και μου είπε κατόπιν ότι πήραν τον χαρακτηρισμό PL. Tώρα γιατί στο 1971 τα δεκάρικα τα χαρακτήρισε PL ενώ του 1970 δραχμές PF αυτό μου είναι απορία.  Διότι και στις 2 περιπτώσεις το rim ήταν στρογγυλεμένο.   Kαι το σημαντικότερο  5 με 6 κομμάτια αναφέρεται σαν μιντάζ. Αυτό πως προκύπτει από που? Μια πληροφορία για να χει αξία πρέπει να ξέρουμε και την προέλευσή της. Έτσι δεν είναι?

Πάντως υπόσχομαι προσεχώς ν'ανεβάσω φωτογραφίες ταλήρου 1970 με υψηλό ανάγλυφο και με το κανονικό το χαμηλό που ξέρουμε ως συνήθως. 

 
Καταγράφηκε
sam_gr
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 602


"Η καλύτερη συλλογή μου... δεν έχει εκδοθεί ακόμα"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #22 στις: Νοέμβριος 12, 2021, 12:32:49 μμ »

Σε ευχαριστώ για τις απαντήσεις και τις πληροφορίες σου !!

δεν είχε κοφτερό rim και δεν ήταν proof. Δέν πατήθηκε από πρέσα επιμελημένων κοπών. Βέβαια είχε ποιότητα που έμοιαζε με το proof αρκετά αλλά δεν ήταν. Παρατηρώ στη φωτογραφία της δημοπρασίας ότι και εδώ το rim είναι στρογγυλεμένο . Δέν είναι κοφτερό όπως σε μια proof κοπή νομίσματος.

Αυτός ο "κανόνας" του κοφτερού rim ισχύει σε όλες τις proof κοπές ;

Tώρα γιατί στο 1971 τα δεκάρικα τα χαρακτήρισε PL ενώ του 1970 δραχμές PF αυτό μου είναι απορία.  Διότι και στις 2 περιπτώσεις το rim ήταν στρογγυλεμένο.   Kαι το σημαντικότερο  5 με 6 κομμάτια αναφέρεται σαν μιντάζ. Αυτό πως προκύπτει από που? Μια πληροφορία για να χει αξία πρέπει να ξέρουμε και την προέλευσή της. Έτσι δεν είναι?


Όπως έγραψε και ο Παναγιώτης Θεσσ ,στο population της PCGS υπάρχουν 2 ,  1970 PL . Μόνο PL όχι PR . Σε αντίθεση με την NGC ,που έχει 2 PR . Μπορεί να είναι και τα ίδια . Αυτό ίσως να μπορούσες να το ρωτήσεις στο φίλο σου που τα πιστοποίησε.


Πάντως υπόσχομαι προσεχώς ν'ανεβάσω φωτογραφίες ταλήρου 1970 με υψηλό ανάγλυφο και με το κανονικό το χαμηλό που ξέρουμε ως συνήθως. 


Όμορφα !!
Καταγράφηκε

IliopoulosC
Νέος
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 97


Προφίλ
« Απάντηση #23 στις: Νοέμβριος 12, 2021, 04:17:11 μμ »

Nαι στα κέρματα που προέρχονται από επιμελημένη κοπή το rim είναι κοφτερό πολύ διότι το νόμισμα πατιέται 3 φορές και διότι η πίεση πρεσας είναι μεγαλύτερη από αυτή μιας πρέσας που τυπώνει κέρματα κυκλοφορίας. 

Και οι φωτογραφίες από τα τάληρα 1970 με διαφορετικό ύψος ανάγλυφου
Καταγράφηκε
Σελίδες: 1 [2]
  Εκτύπωση  
 
Μεταπήδηση σε:  


Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines | Theme Sus By CeeMoo