Η Μαζντα πχ οπου χρησημοποιει τωρα κατα κορον τους κινητηρες Wankel (Οι οποιοι κινητηρες ουσιαστικα δεν μπορουν να μετρηθουν σε κυβικα , Στο περιπου γραφωνται σαν 1300 ) και αυτη εχει προβληματα διοτι τα αυτοκινητα μετα απο καποιο σχετικο χρονο 5/7 χρονια αρχιζουν και παρουσιαζουν προβλημα στον κινητηρα τους και ουσιαστικα πρεπει να κανεις πανω αρκετες αλλαγες για να ξαναγυρισει η συμπιεση στα εργοστασιακα πρωτυπα !!
Τώρα δε νομίζω πια να χρησιμοποιεί η mazda τέτοιους (wankel) κινητήρες.
Πρώτα έβγαλε ένα μοντέλο το RX9 (είχα τέτοιο).
Mετά έβγαλε το "σπόρ" ("2+2" χαρακτηριζόταν γιατί πίσω είχε δυο μικρά καθισματάκια, κάτι σαν πόρσε) που το είπε RX7, και αργότερα έβγαλε και το RX8 που ήταν επίσης ίδιο σπορ, αλλά πιο γρήγορο (με turbo κλπ) αν θυμάμαι καλά, πύραυλος.
Δες τις φωτογραφίες, θα τα θυμηθείς. Κυκλοφορούσαν πολλά.
Τα προβόλημα αυτών των κινητήρων:
1) Καίγανε τη μάνα τους και τον πατέρα τους. Μα και 25 λίτρα στα 100!
2) Ζούσαν 100.000km. Εγώ είχα αλλάξει δύο, και οι δύο αγορασμένοι καινούριοι από τη Mazda θυμάμαι, τότε ο πρώτος 1994? Κάπου εκεί 1.000.000 δρχ και ο δεύτερος 3-4 χρόνια μετά 1.300.000.
Τέτοιοι κινητήρες (Wankel ή Rotary Engine όπως τους έλεγε η Mazda) σήμερα πλέον δεν περνάνε κανένα από τα αυστηρά τεστ περί pollution, γιατί ουσιαστικά το καύσιμο βγαίνει άκαυτο από την εξάτμιση.
Το RX9 είχε δύο περιστρεφόμενα έμβολα, και πάντα (γύρω στα 100.000km) τα έφτυνε πρώτο το ένα. Κομμάτια του κινητήρα φεύγανε από την εξάτμιση πίσω (το θυμάμαι) αλλά ακόμα πήγαινε, και έφτανες στο συνεργείο.
Άνοιγες το καπώ και νόμιζες ότι δεν υπήρχε κινητήρας μέσα (πολύ μικρός). Άδειο.
Το σασμάν του άλλου που είχα την ίδια εποχή (μικρό τζιπάκι) ήταν μεγαλύτερο από τον κινητήρα του RX9.
Και η άδεια έγραφε 1.100cc αγαπητέ Herakliotis, οχι 1.300. Και αυτό ήταν το μεγάλο του προσόν, γι' αυτό και την δεκαετία του '80 πουλήθηκαν στην Ελλάδα σαν ψωμιά. 7 φορολογήσιμοι ίπποι.
Ούτε τεκμήρια, ούτε (ακριβά) τέλη, τίποτα. Κι ήταν 5 μέτρα αμάξι, που πήγαινε 200!