Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Νοέμβριος 21, 2024, 05:54:03 μμ
Σελίδες: 1 [2] 3 4 ... 7
  Εκτύπωση  
Αποστολέας Θέμα: Ο ΘΑΥΜΑΣΤΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΜΙΚΡΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ ΕΡΜΗ,απο GSHH  (Αναγνώστηκε 104074 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
GSHH
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 929



Προφίλ
« Απάντηση #15 στις: Μάρτιος 19, 2017, 11:09:25 πμ »

Η χάραξη του σχεδίου και η κατασκευή των τυπογραφικών πλακών έγινε στο Βέλγιο.Ο Κωνσταντινίδης στη μελέτη του αναφέρει οτι εχαράχθη μία και μόνη μήτρα η οποία δεν έφερε ούτε ένδειξη αξίας ούτε την ένδειξη ΛΕΠΤΟΝ και στην κενή θέση τοποθετούνταν μικρά μεταλικά τεμάχια που έφεραν αριθμούς ανάλογα με την αξία και την επιγραφή ΛΕΠΤΟΝ ή ΛΕΠΤΑ ή ΔΡΑΧΜΗ.Εχει αποδειχθεί με μελέτες μεταγενέστερες ότι αυτό ήταν λάθος.Οι μήτρες ήταν τρείς των 25 λεπτών,των 50 λεπτών και της 1 δραχμής.
Η κατασκευή των πλακών έγινε με την γαλβανοπλαστική μέθοδο απο τις αρχικές μήτρες με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν 6 πλάκες των 50 εκτύπων η κάθε μία, σύνολο 300.Κανονικά μετά το τέλος της κάθε εκτύπωσης θα έπρεπε να ελύετο η 300άδα στις 6 50δες, αλλά στις Αθηναικές εκδόσεις η επικρατέστερη γνώμη, με την οποία συμφωνώ και εγώ διαβάζοντας ότι έχει γραφτεί , λόγω των ταχυδρομικών υπαλλήλων που δεν το θεώρησαν σκόπιμο το λύσε-δέσε  Σαρκασμός παρέμενε ώς είχε.
Ακολουθούν φωτ/φίες της τυπογραφικής πλάκας,καθώς και μεγεθύνσεις των 3 αξιών με τις χαρακτηριστικές διαφορές κάθε μήτρας.   
Καταγράφηκε

Knowledge not shared is lost
GSHH
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 929



Προφίλ
« Απάντηση #16 στις: Μάρτιος 19, 2017, 12:19:12 μμ »

Η κατάταξη των γραμματοσήμων μΚΕ βασίζεται κατα τον Κωσταντινίδη επι του χάρτου,του χρώματος και της οδοντώσεως.Με ποιά σειρά όμως? Εχουν γραφτεί πολλά και στο μέλλον θα γραφούν πιθανόν περισσότερα γιατί το κεφάλαιο αυτό αποτελεί ένα μεγάλο "αγκάθι" το οποίο πολλές φορές λειτουργεί αποτρεπτικά στους νέους συλλέκτες στο να εμβαθύνουν στο αντικείμενο διότι, ακόμη και για τους πλέον ειδικούς,υπάρχουν αμφιβολίες και "σκοτεινά"σημεία που δυσκολεύουν στην κατάταξη.Η μελέτη του Παν.Ιωαννίδη με την οποία συμφωνώ και εγώ αναφέρει κατά λέξη"Σαν πρωταρχικό και κύριο παράγοντα και οδηγό λαμβάνω πάντα το ΧΡΩΜΑ με δευτερεύοντα αλλα και σοβαρό συνάμα βοηθό την ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΧΑΡΤΙΟΥ και σαν τριτεύοντα την ποιότητα και εμφάνιση της γόμμας.Ακόμα είναι ανάγκη να τονισθεί οτι η μορφή της εκτύπωσης είναι τριτεύων βοηθός και παράγων κατάταξης" εγώ συμπληρώνω οτι και η οδόντωση βοηθάει και πολλες φορές είναι καθοριστική.
Η έκδοση μΚΕ καταρχήν χωρίζεται σε 2 εκδόσεις.Την εκδοση Βελγίου και τις Αθηναικές εκδόσεις.
Η Βελγική εκτύπωση πλήν ελαχίστων κακεκτύπων,απέδωσε τελείως όλες τις λεπτομέρειες του σχεδίου.Το βάθος του μεταλλίου είναι ομοιομερές και χωρίς κηλίδες.Αντιθέτως τα Αθηναικά "τραβήγματα" εκτός απο ελάχιστες εξαιρέσεις,είναι βεβαρυμένα και κακέκτυπα λόγω ακαθαρσίας των πλακών και της κακής ποιότητας μελανιού και χάρτου.Σε μερικά φύλλα Βελγικής εκτύπωσης 25,40,50 λεπτών και 1 δραχμής το βάθος του μεταλλίου είναι "οριζοντίως γραμμωτόν"
Οι Αθηναικές εκδόσεις είναι τρείς όπως επικρατεί τα τελευταία χρόνια (ο Κωσταντινίδης αναφέρει δύο,προ και μετά Α Ολυμπιακών αγώνων)
Το μελάνι (μεγάλο κεφάλαιο!) που χρησιμοποιήθηκε στο Βέλγιο ήταν εξαιρετικής ποιότητας ενώ το Αθηναικό μελάνι ήταν μετριωτάτης ποιότητας  :)Για τον λόγο αυτό λόγω της πυκνότητας του στις εκτυπώσεις συσωρευότανε ή άφηνε λευκάζοντα σημεία στο βάθος του μεταλλίου και λόγω της συνθέσεως του παρουσιάζεται ελαιώδης εμφάνιση(πολλές φορές προέρχεται απο την διεισδυτική γόμμα)
Να τονίσω και να υπογραμμίσω βέβαια εδώ οτι οι ποικιλίες λόγω αυτού του χρώματος και της γόμμας είναι εξαιρετικές σε αντίθεση με της Βελγικής έκδοσης.
Ακολουθεί το χαρτί πολύ μεγάλο κεφάλαιο..
Καταγράφηκε

Knowledge not shared is lost
GSHH
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 929



Προφίλ
« Απάντηση #17 στις: Μάρτιος 20, 2017, 08:59:35 πμ »

Το χαρτί,που είναι σημαντικός παράγοντας όπως προείπα για την κατάταξη.Κατ αρχήν τα βασικά του χαρακτηριστικά είναι το πάχος (μετά τη αφαίρεση της γόμμας) απο λεπτότατο έως χαρτονοειδές,η ΥΦΗ(πολύ σημαντικό) απο λεία έως τραχειά., η σύσταση (δικτυωτό, με πρόσμιξη ξένων στοιχείων,στίγματα κλπ) η στιλπνότητα, ο χρωματισμός κ.ά.
Στην Βελγική έκδοση χρησιμοποιήθηκε χαρτί άριστης ποιότητας μετρίου πάχους λευκό στιλπνό και λείο.
Στις Αθηναικές έκτυπώσεις συναντάμε" ένα πόλεμο χαρτιών" όπως έχει λεχθεί.Σήμερα οτο χαρτί των Αθ.εκτυπώσεων έχει ομαδοποιηθεί σε 5 βασικές κατηγορίες ενώ στην πραγματικότητα οι κατηγορίες είναι τουλάχιστον ένδεκα.Η προέλευση του καρτιού είναι του Αθηναικού Εργοστασίου Χαρτοποιείας και φέρει υδατόσημο το οποίο παρατηρείται με διαφορετική συχνότητα στο κάθε φύλλο και ενίοτε δεν υπάρχει καθόλου.
Το υδατόσημο αυτό αναφέρει σε 2 γραμμές τις λέξεις ΧΑΡΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ και Ε.Χ (πιθανόν ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΧΑΡΤΟΠΟΙΙΑ)
Απο το 1893 έως τον Απρίλιο του 1896 χρησιμοποιήθηκε χαρτί Αυστριακής προέλευσης το λεγόμενο "D"
χωρίς υδατόσημο μετρίου πάχους και αδρής υφής και τυπώθηκαν οι αξίες 10λ(πορτοκαλί-κίτρινο)20λ(κόκκινο ανοικτό)25λ( βιολέ), σαράντα λεπτά (μπλέ)και 1Δ (γκρί άτονο και γκρί)  
Καταγράφηκε

Knowledge not shared is lost
Valeroi
Χρυσό μέλος
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1275


Προφίλ WWW
« Απάντηση #18 στις: Μάρτιος 20, 2017, 10:50:03 πμ »

Φοβερό θέμα και πολύ ωραία ανάλυση
Καταγράφηκε

Το blog μου στο https://philatelious.wordpress.com/
GSHH
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 929



Προφίλ
« Απάντηση #19 στις: Μάρτιος 20, 2017, 04:55:36 μμ »

Φοβερό θέμα και πολύ ωραία ανάλυση
Ευχαριστώ προσπαθώ να είμαι ακριβής και συνοπτικός Χαμόγελο
Καταγράφηκε

Knowledge not shared is lost
GSHH
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 929



Προφίλ
« Απάντηση #20 στις: Μάρτιος 21, 2017, 09:02:21 πμ »

Στα περιθώρια των φύλλων στην Βελγική έκδοση ετίθοντο διάφορες σφραγίδες ελέγχου,οι εξής:
Η DEPOT 1885 ή 1887(κόκκινη και μαύρη αντίστοιχα)η οποία αφορούσε την χρονολογία που παρελήφθη το χαρτί πρίν την εκτύπωση,η SERIE (κόκκινη) ακολουθούμενη απο ένα γράμμα και έναν αριθμό που εχρησίμευε για την καταμέτρηση των φύλλων μετά την εκτύπωση και η ATELIER DU TIMBRE (μαύρη)
Στην Αθηναική έκδοση η μόνη σφραγίδα που ετίθετο ήταν η ΕΛΕΓΧΟΣ(μαύρη και σπανιώτατα βαθύ μπλέ).
Ακολουθεί προηγούμενη αναφορά σε αυτό:

Σχετικά με την ΕΛΕΓΧΟΣ στο Β.Δ.του 1861 δεν ωρίζετο αν η σφραγίδα επρεπε να ετίθετο στην  έμπροσθεν ή οπίσθια όψη του φύλλου.Η συνήθεια της σφράγισης στην οπίσθια όψη έχει εκλείψει κατα την εκδοση Μικρών κεφαλών και σήμερα δεν είναι γνωστά γραμ/μα με τέτοια σφράγιση.Συνήθως η σφράγιση γινότανε πρίν την εκτύπωση αλλά πολλά φύλλα ξέφευγαν και ο διευθυντής σε δεύτερο έλεγχο τα εσφράγιζε.Μέχρι σήμερα δεν εχει βρεθεί σε αλλο σημείο η σραγίδα απο τη άνω δεξιά γωνια του φύλλου (πάνω απο τη θέση 105)αν και ο Κωνσταντινίδης στη μελέτη του αναφέρει οτι ετίθετο σε μια απο τις 4γωνίες του φύλλου των 300

Ακολουθούν τρείς φωτο η πρώτη απο δημοπρασία και η άλλες δύο απο την συλλογή μου.
1)Η της δημοπρασίας(KARAMITSOS 520 - 9/5/2015 )δείχνει ένα τμήμα του άνω αριστερού φύλλου 10λεπτου των 30 με τις δύο σφραγίδες της Βελγικής έκδοσης (η Serie με τον αριθμό 002907 ο μεγαλύτερος στα 10 λεπτα που έχει βρεθεί μέχρι σήμερα,που είναι πάνω απο το p6 αποδεικνύοντας οτη ετίθετο μετά την εκτύπωση και η DEPOT 1887 ανάστροφη με ιχνος και δεύτερης !! Μοναδικό κομμάτι.
2)Η ATELIER DU TIMBRE
3)Η ΕΛΕΓΧΟΣ και αυτή μετά την εκτύπωση απο φύλλο που ξέφυγε...
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 21, 2017, 09:53:34 πμ από GSHH » Καταγράφηκε

Knowledge not shared is lost
LHH
Χρυσό μέλος
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1110



Προφίλ
« Απάντηση #21 στις: Μάρτιος 21, 2017, 10:01:43 πμ »

Χθές βράδυ σκεφτόμουν να φωτογραφίσω τα τρία βιβλία/μελέτες που αναφέρονται στις μΚΕ ,το ένα έχει παρουσιαστεί στο τοπικ της βιβλιογραφίας των γραμμ.,του Παπαϊωάννου 1975,το άλλο είναι το δεύτερο μέρος της μελέτης επι του ελλ.γραμμ.του Κωνσταντινίδη του 1937,και το τρίτο ,εκτενές κεφάλαιο πάνω απο 100 σελ.στη μελέτη του Νάλτσα 1964,για να ξέρει κάποιος που θα θέλει να εντρυφήσει ή ακόμα αν έχει απορίες, να αναζητήσει πληροφορίες απο αυτά.
Τελικά δεν προχώρησα σε αυτή τη κίνηση ,καθώς δεν μας χρειάζονται βιβλία, εδώ μαζί μας στο στέκι έχουμε τον GSHH !!! Σαρκασμός
Καταγράφηκε
GSHH
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 929



Προφίλ
« Απάντηση #22 στις: Μάρτιος 23, 2017, 01:02:36 μμ »

Τα γραμματόσημα απο ενάρξεως της κυκλοφορίας τους εσχεδιάσθησαν χωρίς οδόντωση.Οδηγηθήκαμε εκεί με την αυξανόμενη ζήτηση λόγω της αύξησης της αλληλογραφίας στα τέλη του 19ου αιώνα(φαντασθήτε οτι ήταν το μόνο μέσο επικοινωνίας την εποχή εκείνη) για διευκόλυση των ταχ.υπαλλήλων.Η διάτρηση εγένετο με διατρητικό κτένι, με μηχανικό τρόπο, στην αρχή απο τους εργάτες του Κεντρικού ταχυδρομίου Αθηνών.
Ο Κωνσταντινίδης αναφέρει για τις μΚΕ 7 είδη διατρήσεων,έχουν βρεθεί όμως περισσότερα.
Η έκδοση Βελγίου διατρήθηκε επίσημα με οδόντωση 11 1/2 (20λ,40λ,1δρ) καί κακότεχνη 13 1/4 η 1δρ.
Ανεπίσημα έγινε και η διάτρηση 13 1/2 για όλες τις αξίες.
Οι εκδόσεις Αθηνών διατρήθηκαν απο 8 1/2 έως 11 και με ραπτομηχανή ατο ταχ.γραφείο Αμφίσσης.
Με διατρήσεις των Αθηναικών εκδόσεων έχουν βρεθεί εξαιρετικά συλλεκτικά αντικείμενα.
Τα φάκκελα που φέρουν μΚΕ με άλλες διατρήσεις εκτός της 11 1/2 είναι σπάνια.
Ακολουθούν φωτο με σπάνιες διατρήσεις
1)Διάτρηση 9 1/2 Ακαρνανία
2 & 3)Διάτρηση Αμφίσσης με ραπτομηχανή
4)Διάτρηση 13 1/4 απο τις τρείς πλευρές

* ΔΙΑΤΡΗΣΗ 9.5 akarnania.JPG
* ΔΙΑΤΡΗΣΗ ΑΜΦΙΣΣΗΣ.JPG
* ΔΙΑΤΡΗΣΗ ΑΜΦΙΣΣΗΣ (2).JPG
* DSC02754.JPG
Καταγράφηκε

Knowledge not shared is lost
GSHH
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 929



Προφίλ
« Απάντηση #23 στις: Μάρτιος 24, 2017, 12:58:09 μμ »

Οι μΚΕ σε αντίθεση με τις ΜΚΕ έχουν ένα τεράστιο πεδίο έρευνας και μελέτης στο θέμα αυτό.Η διάτρηση εγένετο με μηχανικό τρόπο όπως προείπα. Ο τεχνίτης χειριζόμενος με το πόδι την μηχανή διάτρησης με τεχνικούς χειρισμούς διετρύπα τα φύλλα.Λόγω λάθος χειρισμών ή χαλάρωσης του μοχλού με την πάροδο των ετών έχουν προκύψει συλλεκτικά διαμάντια σε ολόκληρα φύλλα ή μεμονωμένα αντικείμενα.
Ακολουθούν φωτο
1)Block των 9 των 2λ με διάτρηση 11 1/2 με την κάτω οριζόντια τριάδα χωρίς διάτρηση
2)Οριζόντιο ζεύγος με μέρος διατρηθέν αρ.και δεξιά και την αριστερή πλευρά χωρίς διάτρηση  
3)40λ με διάτρηση 11 1/2 κάθετη μόνο αριστερά επάνω στο γραμ/μο
4)20λ με διπλή κάθετη διάτρηση 11 1/2
 
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 24, 2017, 01:10:10 μμ από GSHH » Καταγράφηκε

Knowledge not shared is lost
LHH
Χρυσό μέλος
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1110



Προφίλ
« Απάντηση #24 στις: Μάρτιος 24, 2017, 02:52:58 μμ »

Χωρίς να θέλω να χαλάσω τη ροη στις παρουσιάσεις των θεμάτων σου,πρέπει να ρωτήσω,πιστεύοντας ότι η απάντησή σου θα είναι διαφωτιστική,τι γίνετε με την παραποίηση των διατρήσεων?
Μιλάμε,όπως θυμάμαι απο τους καταλόγους,ας πούμε οι διατρήσεις 13 1/4,ανεβαίνουν ψηλα σαν τιμή,τι γίνετε και πως προφυλάσετε κάποιος?
Καταγράφηκε
GSHH
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 929



Προφίλ
« Απάντηση #25 στις: Μάρτιος 24, 2017, 10:25:32 μμ »

Η ερώτηση είναι καλή και λόγω της προσπάθειας συμπύκνωσης δέν αναφέρθηκε οτι κατά τον Kohl διατρήθηκαν
και άλλες αξίες για φιλοτελικούς χαριστικώς σκοπούς με την κακότεχνη 13 1/4 όταν η μηχανή μεταφέρθηκε στο γραφείο Ταχυδρομικών δεμάτων.
Καταγράφηκε

Knowledge not shared is lost
GSHH
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 929



Προφίλ
« Απάντηση #26 στις: Μάρτιος 25, 2017, 10:30:00 πμ »

Σφάλμα είναι ότι μη ορθόν.Στην Ελληνική Φιλοτελική ορολογία έχει επικρατήσει η λέξη σφάλμα για σχεδόν όλες τις περιπτώσεις πλήν χάρτου και αποχρώσεων χρώματος.Δεν υπάρχει κοινή ορολογία.Στη διεθνή ορολογία τα πράγματα είναι διαφορετικά και βεβαίως, όπως και στα περισσότερα θέματα κάθε μελετητής εκφράζει προσωπική άποψη.Οι διαφορές εντοπίζονται στα τυχαία γεγονότα π.χ ακαθαρσιές στην τυπογραφική πλάκα κ.ά
Ως Ελληνες ακολουθούμε την Ελληνική βιβλιογραφία κατά κύριο λόγο.Θα προσπαθήσω αν και δύσκολο να συμπτύξω το συγκεκριμένο θέμα.
Τα σφάλματα χωρίζονται σε δύο κύριες κατηγορίες.
1)Τα σφάλματα που οφείλονται στη μέθοδο κατασκευής
 α) Λόγω αναπαραγωγής της αρχικής δεκάδας στην πεντηκοντάδα( 6 φορές στην ίδια θέση του φύλλου σε κάθε πεντηκοντάδα) και
 β)της αρχικής πεντηκοντάδας στο φύλλο των 300 (βλέπε φωτο τυπογραφικής πλάκας των 300 που υπάρχει πρωτύτερα)
  Εδώ δυσκολεύει διότι μπαίνει το ερώτημα αν οι πενηντάδες ελύοντο ή όχι μετά από κάθε εκτύπωση.Θα έπρεπε να υπάρχουν σωσμένα αρκετά φύλλα των 300 για να είμαστε απολύτως σίγουροι.Η άποψη μου είναι ότι
στις Αθηναικές εκδόσεις δεν ελύοντο
2)τα σφάλματα οφειλόμενα στην εκτύπωση (κυρίως στις Αθηναικές εκδόσεις)
 α)οφειλόμενα στη φθορά λόγω συνεχούς χρήσης
 β)Στην κακή εκτύπωση
 γ)Στην ακαθαρσία των τυπ.πλακών
 δ)Που οφείλοντο σε τυχαία γεγονότα(επαφή με αιχμηρά ακτικείμενα κ.ά)
Ακολουθεί φωτο της μελέτης Κωνσταντινίδη σχετική με τα σφάλματα των τυπογραφικών πλακών

« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 25, 2017, 10:39:38 πμ από GSHH » Καταγράφηκε

Knowledge not shared is lost
GSHH
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 929



Προφίλ
« Απάντηση #27 στις: Μάρτιος 26, 2017, 11:22:22 πμ »

Στο τέλος του 1896 εμφανίσθησαν στην φιλοτελική αγορά 5λεπτα ερυθρού χρώματος αντί πρασίνου και 10λεπτα πρασίνου και ερυθρού αντί του πορτοκαλοχρυσοειδούς.Η εμφάνιση αυτή προκάλεσε έκπληξη στον φιλοτελικό κόσμο,διότι έγινε χωρίς επίσημη έγκριση, αν και η εκτύπωση έγινε στο εθνικό τυπογραφείο κανονικά.
Κατα τον Κωνσταντινίδη διεδώθη οτι η εκτύπωση αυτή έγινε λόγω κατεπείγουσας ταχυδρομικής ανάγκης την τελευταία Κυριακή των Απόκρεω απο τους υπαλλήλους του Εθν.Τυπογραφείου οι οποίοι διετέλουν εν ευθυμία.Τα ετυπωθέντα εστάλησαν στον Πύργο,λίγα εκυκλοφόρησαν,αλλά ο επιθεωρητής των ταχυδρομείων που πήγε τα απέσυρε αμέσως.Κατα τον Αγγ. Παπαιωάννου ήταν προιόν συνεργασίας των εργατών του ταχυδρομείου και γνωστού εμπόρου γραμματοσήμων της εποχής εκείνης (η πιό λογική για μένα εκδοχή),κατα άλλους ο σκοπός ήταν να δωρηθούν στον Βασιλιά Κωνσταντίνο και κατά άλλους η αλλαγή αυτή των χρωμάτων εγινε απο λάθος απο τους μεθυσμένους εργάτες του τυπογραφείου στις εορτές των Χριστουγέννων.Για το λόγο αυτό ονομάσθηκαν <ΜΕΘΥΣΜΕΝΑ>
Κατα τον Κωνσταντινίδη απο τους πέντε τύπους(κανονική και ελαιώδης εκτύπωσις)εξετυπώθησαν κατα τα φαινόμενα περι τα πέντε φύλλα εκ 300 αντιτύπων απο κάθε ποικιλία
Οποια και να είναι η αλήθεια πρόκειται για φιλοτελική επινόηση με σκοπό της εμφάνιση σφαλμάτων χρωματισμού.
Ποιά απο τις τρείς αξίες είναι η σωστή ερυθρά της ιδίας περιόδου άραγε?

Ακολουθούν φωτό
1) 20λ Δευτέρας περιόδου ερυθρό
2)  5λ  <Μεθυσμένο>
3) 10λ <Μεθυσμένο>
Καταγράφηκε

Knowledge not shared is lost
GSHH
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 929



Προφίλ
« Απάντηση #28 στις: Μάρτιος 26, 2017, 12:26:34 μμ »

Θα αναφερθώ εδώ σε δύο γραμματόσημα τα οποία έχουν βρεθεί σε συλλογές τα οποία θεωρούνται εξαιρετικά σπάνια και το πρώτο απο τα δύο μοναδικό (καθ όσον γνωρίζουμε πάντα)
1) 25λ ερυθροπορτοκαλί αντί κυανό
 Ο Π.Ιωαννίδης το αναφέρει σε άρθρο του στη Φιλοτέλεια (Τεύχος 522 Ιαν.-Φεβ.1987 σελ 29-30) ώς 10λεπτο τυπωμένο με την πλάκα των 25 λεπτών για το λόγο οτι κυκλοφόρησε και ακυρώθηκε με σφραγίδα ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΝ 12 ΣΕΠΤ.1891 ή 1894 και "ξέφυγε" ως 10 λεπτο απο τους ταχ.υπαλλήλους.
Επειδή η ονομαστική αξία ήταν δυσδιάκριτη στα γραμματόσημα της εποχής εκείνης οι ταχ. υπάλληλοι, απο συνήθεια κυρίως, κοιτούσαν το χρώμα του γραμματοσήμου προκειμένου να εισπράξουν το αναλογούν ταχυδρομικό τέλος.
2) 40λ κόκκινο αντί βιολέ
 Ως γνωστόν το βιολέ προκύπτει απο την ανάμιξη ερυθρού και κυανού χρώματος (το ερυθρό σε μεγαλύτερο ποσοστό).Στο συγκεκριμένο γραμματόσημο μετά απο έλεγχο με φασματοσκόπιο σε εξειδικευμένο κέντρο, απεδείχθη οτι το χρώμα του δεν οφείλεται σε αποχρωματισμό αλλα σε απουσία κυανού χρώματος

Ακολουθούν φωτό
  
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 26, 2017, 01:18:13 μμ από GSHH » Καταγράφηκε

Knowledge not shared is lost
GSHH
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 929



Προφίλ
« Απάντηση #29 στις: Μάρτιος 27, 2017, 07:14:37 μμ »

Οι ακυρωτικές σφραγίδες επι των μΚΕ είναι και αυτό ένα πολύ μεγάλο πεδίο έρευνας που έχει να επιδείξει απίστευτη ποικιλία και ομορφιά.Θα γίνει μία προσπάθεια παρουσίασης ξεκινώντας απο τις διοικητικές σφραγίδες.
1) ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ
 Μετά την επικόλληση των μΚΕ επι των φακέλλων, το Υπ.Εξωτερικών εσφράγιζε την αλληλογραφία του με μία ευθύγραμμη σφραγίδα με τις λέξεις <<ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ>>.
Την συναντάμε κυρίως σε 25λ,50λ και 1δρ Βελγικής έκδοσης διότι αργότερα εγκαταλήφθη.
2) ΤΑΜΕΙΑΚΕΣ ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ 1897
 Εχει γίνει προηγούμενη αναφορά σε αυτή την κατηγορία:
Το 1897 Ο Τουρκικός στρατός κατέλαβε την Θεσσαλία και κατέσχε μεγάλες ποσότητες γραμ/μων.Η Ελληνική κυβέρνηση επειδή φοβότανε οτι η Τουρκική κυβέρνηση θα τα εισάγει λαθραία στην χώρα, διέταξε τα Δημόσια ταμεία πρίν πωληθούν στο κοινό να σφραγίζονται.Αρχικά η σφράγιση γινότανε στην εμπρόσθια όψη κυρίως με διπλόκυκλη σφραγίδα.Επειδή όμως γινότανε σύγχιση μεταξύ σφραγισμένων και ασφράγιστων, το Υπουργείο διέταξε η σφράγιση να γίνεται στο πίσω μέρος ΜΕΤΑ το γομάρισμα.Το 1897 κυκλοφορούσαν κυρίως τα Ολυμπιακά στα οποία η σφράγιση, αν και σπάνια,συναντάται.Στις μΚΕ εκυκλοφόρησαν λίγα αντίτυπα τους μήνες Απρίλιο,Μάιο και Ιούνιο του 1997.Διασώζονται ελάχιστα σφραγισμένα στην εμπρόσθια όψη και ελάχιστα στην οπίσθια όψη με τέτοιες σφραγίδες ελέγχου Στα ταχυδρομημένα συνήθως με το ξέπλυμα μαζί με τη γόμα έφευγε και η σφραγίδα.Και τα μέν και τα δε είναι εξαιρετικά σπάνια. Σις μΚΕ μία σφραγίδα αναλογεί σε μία τετράδα ενω στα Ολυμπιακά συναντάται και σε ζεύγος κυρίως λόγω μεγέθους γραμματοσήμου.

Ακολουθεί φωτο ακύρωσης με ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ σε 25λ Βελγικής έκδοσης σε οριζόντια τριάδα
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 27, 2017, 07:27:57 μμ από GSHH » Καταγράφηκε

Knowledge not shared is lost
Σελίδες: 1 [2] 3 4 ... 7
  Εκτύπωση  
 
Μεταπήδηση σε:  

advertisement

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines | Theme Sus By CeeMoo
Cookies preferences