Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Απρίλιος 30, 2024, 09:26:30 πμ
Σελίδες: [1] 2
  Εκτύπωση  
Αποστολέας Θέμα: Ελληνες ζωγραφοι χτες και σημερα  (Αναγνώστηκε 8555 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
el greco
Χάλκινο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 464


Προφίλ
« στις: Ιανουάριος 16, 2015, 10:51:26 μμ »

αναρωτιεμαι ποιοι εν ζωη ελληνες ζωγραφοι ειναι οι αγαπημενοι σας και ποιοι του παρελθοντος ...
για να σας ακουσω λοιπον  Σαρκασμός
Καταγράφηκε
ThanosL
Χάλκινο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 320



Προφίλ
« Απάντηση #1 στις: Ιανουάριος 16, 2015, 11:01:45 μμ »

Καλησπέρα φίλε μου. Πολύ ωραία η ερώτηση σου.
Απο καλλιτέχνες του παρελθόντος θα έλεγα Νικηφόρος Λύτρας, κάποιες θαλασσογραφίες του Βολωνάκη (οχι όλες κάποιες οπως γνωρίζεις είναι πλαστές και ξεχωρίζουν άσχημα.), Καλογερόπουλος, Γιαλλυνάς και Κόντης απο κερκυραίους. Αυτοί μου ερχονται πρώτοι στο μυαλό. Φυσικά ο Ελ Γκρέκο του οποίου τα έργα είναι μια σχολή μόνα τους.
Απο πιο σύγχρονους πρώτα Μυταράς σίγουρα, Σταθόπουλος, ο καθηγητής Θανάσης Πάλλας, επίσης ορισμένες μελέτες του Λάζαρου Πάντου απο Θεσσαλονίκη, ο τύπος έχει απίστευτο χέρι, μαθητής του Τσαρούχη έχει ακολουθήσει σε κάποια έργα το ύφος του δασκάλου του αλλα εχει αλλάξει τελείως ύφος σε κάτι ποιο κλασσικό ύφος ελ γκρέκο, εχω δει πορτρέτα του στο facebook και σε συγκινεί η λεπτομέρια και η τεχνοτροπία του.
Πάντως γενικά δε κολάω σε καποιον καλλιτέχνη μόνο, όλα τα καλοφτιαγμένα έργα μου αρέσουν αλλα θεωρώ σημαντικές τις υπογραφές.
Αυτα πολυ γρηγορα απο μενα..
Για να ακούσουμε και αλλους φίλους
Καταγράφηκε
el greco
Χάλκινο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 464


Προφίλ
« Απάντηση #2 στις: Ιανουάριος 16, 2015, 11:21:34 μμ »

ο ελ γκρεκο αν και ελληνας συγκαταλλεγεται στους διεθνεις ζωγραφους....ειναι οντως μια σχολη μονος του αφου καταφερε να παντρεψει στοιχεια της βυζαντινης ζωγραφικης με επιρροες απο το δασκαλο του τιτσιανο....
απο τους παλιους εκτιμω επισης πολυ αλταμουρα οπως και τους τσαρουχη,ουμβερτο αργυρο,doris μιχαηλ παπαγεωργιου και νικηφορο λυτρα....ενω απο τους σημερινους τον βασιλη ζενετζη,γρηγορη παπαθεοδωρου,μιλτιαδη γκατζωνη,χαραλαμπο παπαδοπουλο,βαλια νελαβιτσκυ,γιωργο δριζο και γιωργο σιουντα ... κατα καιρους παντως ανακαλυπτω ζωγραφους εξαιρετικους που ενω θα επρεπε να ειναι διασημοι δεν τους ξερουν παρα μονο λιγοι συλλεκτες..
Καταγράφηκε
ThanosL
Χάλκινο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 320



Προφίλ
« Απάντηση #3 στις: Ιανουάριος 16, 2015, 11:26:59 μμ »

Απο τους σύγχρονους που λες έχω δει απο τους περισσότερους έργα αλλα δε μου έρχονται τώρα στο μυαλό, αλλά μου έρχεται ένα απίστευτο έργο του Γκατζώνη σε βυζαντινό ύφος, πολύ καλός καλλιτέχνης, απορώ πότε τα εργα τους θα αρχισουν να εμφανίζονται σε δημοπρασίες, επειδή όντως αξίζουν.
Οσον αφορά τον Ουμβέρτο Αργυρό, δεν έχω δυστυχώς κάποιο έργο του στη συλλογή μου ακόμη αλλα έχω 2 μαθητών του του πρώτου εξπρεσσιονιστή κερκυραίου υδατογράφου Άγγελου Κόντη(1912-2005) και της Αγγελικής Λεούση Καρατζά(1922)
Καταγράφηκε
el greco
Χάλκινο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 464


Προφίλ
« Απάντηση #4 στις: Ιανουάριος 16, 2015, 11:32:15 μμ »

συμφωνω σε αυτο που λες για τον γκατζωνη...τα εργα του που δεν τα κανει για ''καταναλωση'' αλλα εχει δειξει ενδιαφερον ειναι εκπληκτικες δημιουργιες αν και απο οτι εχω μαθει οτι τωρα πια ειναι μεγαλος σε ηλικια με προβληματα ορασης και την τεχνη τη συνεχιζει ο γιος του στο ιδιο παντα υφος αλλα τα περισσοτερα τα υπογραφει ο πατερας...κατι αναλογο που εκαναν στο παρελθον πολλοι ζωγραφοι οπως πχ ο τσαρουχης που υπογραφε εργα των μαθητων του τα τελευταια χρονια...
Καταγράφηκε
ThanosL
Χάλκινο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 320



Προφίλ
« Απάντηση #5 στις: Ιανουάριος 16, 2015, 11:34:28 μμ »

Έτσι το ιδιο συνέβενε και με τον Μυταρά όταν είχε τυφλωθεί, τα έκαναν στο εργαστήριο του και τα υπέγραφε έτσι άκουσα, τα τελευταία χρονια αυτά.
Προσωπικά δεν μου αρέσει ως συλλεκτη αυτό.
Καταγράφηκε
el greco
Χάλκινο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 464


Προφίλ
« Απάντηση #6 στις: Ιανουάριος 16, 2015, 11:37:33 μμ »

προσωπικα δεν εχω προβλημα να υπογραψει ενα εργο μαθητη του εφοσον ειναι ισαξιο καλλιτεχνικα ..αλλωστε εχω δει τετοια εργα απο κοντα και τα εχω θαυμασει.....μην ξεχνας οτι αυτο το εκανε ακομα και ο ρουμπενς με το εργαστηριο του....το προβλημα ειναι με τα πλαστα εργα που εχουν κατακλυσει την αγορα.
Καταγράφηκε
ThanosL
Χάλκινο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 320



Προφίλ
« Απάντηση #7 στις: Ιανουάριος 16, 2015, 11:49:54 μμ »

Καλά προφανώς αλλα τα έργα αυτά στις δημοπρασίες χαρακτηρίζονται ως "απο το εργαστήριο του ζωγράφου" και αν και είναι θαυμάσια έργα δεν έχουν την ίδια οικονομική αξί, παράδειγμα ήμουν σε ενα old masters auction πριν ένα μήνα στη sothebys και ένα έργο απο το εργαστήρι ενος ζωγράφου δυστυχώς δε θυμάμαι ποιος ήταν πουλήθηκε 5-6 φορές κάτω απο τα έργα που αποδίδονται στο ζωγράφο. Φυσικά σκέψου μέσω έρευνας να αποδειχθεί πως είναι του ζωγράφου και όχι του εργαστηρίου, έχουμε ακουσει παρόμοιες ιστορίες!!! Πάντως αν δεν κάνω λαθός υπάρχει και δεύτερη Μονα Λιζα που χρονολογείται στην ίδια περίοδο πιθανότατα απο κάποιον μαθητή του, γενικά για old masters που αναφέρθηκες είναι μεγάλη σχολή, απορώ πως βγάζουν άκρη!!!!
Οσον αφορά τα πλαστά που λες η ελληνική αγορά είναι γεμάτη και αυτό αποθαρρύνει πολύ τους συλλέκτες, φοβούνται αρκετά και δεν υπάρχει νόμος για να καταστρέφονται, είναι δυστυχώς ένα τεράστειο πρόβλημα στην ελληνική αγορά τέχνης που αν δεν επιλυθεί γρήγορα δε θα μπορέσει να εξελιχθεί...
Καταγράφηκε
el greco
Χάλκινο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 464


Προφίλ
« Απάντηση #8 στις: Ιανουάριος 16, 2015, 11:59:34 μμ »

δεν ειναι ευκολο να επιβαλεις την καταστροφη ενος πλαστου εργου γιατι σκεψου οτι ο συλλεκτης μπορει να εχει ξοδεψει μια περιουσια γι αυτο....πώς του λες αυριο το πρωι οτι τα...10 χιλιαρικα που ξοδεψες για το πλαστο εργο πρεπει να τα ριξεις στην πυρα; θα γεμισουν τα νοσοκομεια με εγκεφαλικα επεισοδια!...θα ηταν προτιμοτερο κατα τη γνωμη μου να υποχρεωνονται σε υποχρεωτικη αφαιρεση της υπογραφης αφου η σημερινη τεχνολογια το επιτρεπει και να πωλουνται ως after στις δημοπρασιες...
εκτος αυτου ομως το θεμα της γνησιοτητας ενος εργου ειναι μια μεγαλη υποθεση αφου μπορει ενα γνησιο εργο να χαρακτηριστει πλαστο και το αντιθετο...ακομα και τα εργαστηρια που κανουν αναλυσεις δεν πρεπει να θεωρουνται 100% αποτελεσματικα.Το προβλημα θα περιοριζοταν αν εφαρμοζοταν ενας πολυ αυστηρος νομος τιμωριας των πλαστογραφων και οχι τιμωριας του κατοχου του εργου...
Καταγράφηκε
ThanosL
Χάλκινο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 320



Προφίλ
« Απάντηση #9 στις: Ιανουάριος 17, 2015, 12:08:04 πμ »

Πολύ σωστό αυτό που λες, όμως καλό θα ήταν να τιμωρηθούν και οι dealers που τα διακινούν, συγκεκριμένοι είναι και λίγο πολύ αυτοί που ασχολούνται τους γνωρίζουν. Και να αποζημιωθούν οι συλλέκτες. Πρέπει να ληφθούν δραστικά μέτρα.. Έχω ακούσει τραγικά πράγματα που μονο σε ταινίες έχουμε δει να συμβαίνουν ακόμη και στις δημοπρασίες τώρα αν ισχύουν όμως δεν μπορώ να κρίνω, δεν τα έχω δει με τα μάτια μου. Απο μόνοι τους πάντως τρων τα ματια τους για μια αρπαχτή, σκέψου πως παγκοσμίως η τέχνη είναι η καλύτερη επένδυση ακόμη και απο χρυσό- ασήμι κτλπ. Αν γίνεται στοχευμένα και ορθά, αλλά με τα πλαστά που μας έχουν γεμίσει ειδικά απο ζωγράφους της περιόδου 19ου αι. φοβούνται πολλοί να δώσουν 20 χιλιαρικα για ένα παρθένη που μπορεί σε μια καλή αγορά να πουληθεί στο 3πλάσιο, κρίμα γιατί έχουμε αξιόλογους ζωγράφους.
Καταγράφηκε
el greco
Χάλκινο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 464


Προφίλ
« Απάντηση #10 στις: Ιανουάριος 17, 2015, 12:21:10 πμ »

πιστευω οτι ενα εργο καινουργιο που πωλειται ως του 19ου αιωνα ειναι ευκολο να το αντιληφθεις αν εισαι λιγο προσεκτικος....οσο και να προσπαθησεις να μιμηθεις την παλαιοτητα και την φυσικη φθορα ενος εργου 110+ ετων δεν γινεται .....το ανθρωπινο χερι ''φαινεται''...το θεμα ειναι οτι πολλοι πειθονται στα ομορφα λογια των επιτηδειων και δινουν περιουσιες για μερικα αχρηστα κομματια.
Καταγράφηκε
ThanosL
Χάλκινο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 320



Προφίλ
« Απάντηση #11 στις: Ιανουάριος 17, 2015, 12:31:53 πμ »

Έτσι είναι, όμως έχουν τρόπο να μη φαίνεται ακόμη και με έρευνα με ανθρακα 13, περνουν παλιους καμβαδες και βγαζουν τη μπογια, τελος παντων, όπως τα λες είναι, αυτοι που τους τα πουλανε εχουν τη νοοτροπία της αρπαχτής που επικρατούσε τοσα χρονια (ελπιζω οχι ακομη) στην Ελλάδα, αλλα δε σκεφτονται πως αποθαρρύνουν - διώχνουν επίδοξους συλλέκτες. Μου θυμίζει λίγο τα νησια και την αθηνα που σε τουριστες πουλουσαν νερο 3 και 5€ ...
Καταγράφηκε
el greco
Χάλκινο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 464


Προφίλ
« Απάντηση #12 στις: Ιανουάριος 17, 2015, 12:40:52 πμ »

το εχω ακουσει αυτο με τους παλιους καμβαδες αλλα και παλι φαινεται απο αλλα χαρακτηριστικα...πχ το χρωμα φαινεται οτι ειναι φρεσκο και αν δεις οτι οι φθορες του δεν ειναι φυσικες αλλα ζωγραφισμενες τοτε ειναι 100% πλαστο και δεν χρειαζεται να ψαξεις τιποτα αλλο....επισης ο γραφικος χαρακτηρας του ζωγραφου,δηλαδη ο τροπος που κινουνται οι γραμμες της φορμας,οπως και ο τροπος που κινειται το πινελο αλλα και το χρωμα ενιοτε ειναι βασικα πραγματα που πρεπει να κοιταει ενας συλλεκτης...
γενικως παντως αν βαλεις λιγο το μυαλο να δουλεψει θα αποφυγεις τις κακοτοπιες...
Καταγράφηκε
ThanosL
Χάλκινο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 320



Προφίλ
« Απάντηση #13 στις: Ιανουάριος 17, 2015, 12:46:32 πμ »

Έτσι έχεις δίκιο, αν και υπάρχουν αντίγραφα που ούτε οι πιο παλιοί συλλέκτες, εκτιμητές και έμποροι δε μπορούν να αναγνωρίσουν, τα περισσότερα είναι αυτό που παρουσιάζεις, φυσικά όμως αν βάλεις ένα καλό αντίγραφο με τον επιτηδιων οπως λες και τα ομορφα λογια του, εκει θέλει προσοχή, οπου ακούς πολλά καλάθια... λεει η παροιμια αν δε κάνω λάθος, προσφατα με ρωτησε ενας φιλος οτι καποιος πουλουσε κατι μπουζιανηδες σε τρελα χαμηλη τιμή, εεε απαντηςα κατι βρωμάει, δεν αμφιβάλω μπορεί να είναι τεράστεια ευκαιρία αλλα θέλει προσοχή. Ευτυχώς ή δυστυχώς ο φίλος δεν έκανε την αγορά παντως
Καταγράφηκε
el greco
Χάλκινο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 464


Προφίλ
« Απάντηση #14 στις: Ιανουάριος 17, 2015, 12:51:44 πμ »

ναι,ειδικα στις πολυ χαμηλες τιμες χρειαζεται προσοχη....αν και εχω ακουσει οτι εχουν αγοραστει καταπληκτικα εργα με αυτο τον τροπο αλλα κυριολεκτικα ειναι 10% η πιθανοτητα να σου κατσει και 90% να ειναι πλαστο.
προσωπικα εχω μια μικρη συλλογη κυριως απο εργα σημερινων ζωγραφων οπως του ζενετζη και του γκατζωνη,ακριβως για να αποφυγω την πλαστογραφια...ετσι κι αλλιως δεν μπορω να ξοδεψω πολλα για εργα τεχνης οποτε αυτοι οι δυο ζωγραφοι θεωρω οτι ειναι και οικονομικοι και πολυ καλοι..παντως ποτέ δεν ειδα την τεχνη ως επενδυτικη ευκαιρια...προτιμω να την βλεπω ως αξια,ως τεχνη.
Καταγράφηκε
Σελίδες: [1] 2
  Εκτύπωση  
 
Μεταπήδηση σε:  

advertisement

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines | Theme Sus By CeeMoo
Cookies preferences