Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Νοέμβριος 23, 2024, 04:16:59 πμ
Σελίδες: [1]
  Εκτύπωση  
Αποστολέας Θέμα: Τι αντιπροσωπεύει η "Κραυγή"  (Αναγνώστηκε 3074 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
georok
Πλατινένιο
******
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 3122


Προφίλ
« στις: Δεκέμβριος 20, 2014, 10:16:28 μμ »

  Ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο , πηγή lifo.gr, που προσπαθεί να εξηγήσει τι αντιπροσωπεύει ένας απο τους πιο γνωστούς (άν όχι ο πιο γνωστός) πίνακες στον κόσμο. Έκοψα κάποια κομμάτια για να είναι πιο μαζεμένο.

Η "Κραυγή" δημιουργήθηκε το 1893 κατά τη διάρκεια μιας μεταβατικής περιόδου, μοναδικής στην ιστορία της τέχνης. Ο Μουνκ ζωγράφισε τον σπουδαίο πίνακα μετά το τέλος της εποχής του φωτογραφικού ρεαλισμού, όταν ζητούμενο των  καλλιτεχνών ήταν να αναδείξουν τις τεχνικές ικανότητές τους και λίγο πριν οι Εξπρεσιονιστές και άλλοι καλλιτέχνες των αρχών του 20ου αιώνα, δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στην έκφραση των εσωτερικών συναισθημάτων τους και όχι στο πόσο ρεαλιστικά θα μπορούσαν να ζωγραφίσουν μια εικόνα ή ένα αντικείμενο.
Στα ημερολόγιά του, ο Έντβαρντ Μουνκ παραδέχεται ότι κατά τη διάρκεια της ζωής του πάλευε με την παράνοια, όχι μόνο σε προσωπικό επίπεδο, αλλά και σε οικογενειακό. Στην πραγματικότητα, την εποχή που ο καλλιτέχνης φιλοτεχνούσε την κραυγή, η αδελφή του βρισκόταν στο νοσοκομείο λόγω μιας ψυχικής νόσου.
  
  Σύμφωνα με τα προσωπικά ημερολόγια του Μουνκ, η ιδέα για την "Κραυγή" του ήρθε την ώρα που κοίταζε προς τα κάτω, πέρα από το νορβηγικό τοπίο, ενώ βρισκόταν σε ένα ύψωμα.
Ποιος είναι όμως ο συσχετισμός του αποσπάσματος του Έντβαρντ Μούνκ με τον πίνακα; Σύμφωνα με μία εκδοχή μελετητών της ιστορίας της τέχνης, ο Μουνκ περιγράφει ένα τυπικό βράδυ στη Νορβηγία, την ώρα που κάνει μια βόλτα στο ηλιοβασίλεμα με μερικούς φίλους σε ένα «φιόρδ». Και ενώ μια τέτοια βόλτα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί χαλαρωτική, με μια πιο προσεκτική ματιά βλέπουμε ότι ο Μουνκ περιγράφει μια στιγμή υπαρξιακής προσωπικής κρίσης. Στο φόντο του πίνακα, μπορούμε να δούμε δύο ανθρώπους που απομακρύνονται (πιθανότατα είναι οι «δύο φίλοι» που περιγράφει ο Μουνκ) προς την άλλη κατεύθυνση, δημιουργώντας το αίσθημα της απομόνωσης και του "φόβου" που αναφέρει ο καλλιτέχνης στο απόσπασμά του.
Ποια είναι όμως η πηγή της βίας σε αυτό το φαινομενικά απομονωμένο τοπίο στη Νορβηγία; Ορισμένες πηγές των Ιστορικών Τέχνης αναφέρουν ότι σε μικρή απόσταση από το τοπίο που απεικονίζεται στον πίνακα, βρισκόταν ένα σφαγείο. Η εγγύτητα του σφαγείου θα μπορούσε κάλλιστα να αντιπροσωπεύει τις επανειλημμένες αναφορές του Μουνκ στο "αίμα".

Μαζί με το σφαγείο, πολύ κοντά στο τοπίο του πίνακα, βρισκόταν και το ψυχιατρικό άσυλο όπου νοσηλευόταν η αδελφή του Μουνκ, κάτι που μας προκαλεί να αναρωτηθούμε: Ποιος είναι τελικά το θέμα στην κραυγή; Ενώ είναι προφανές ότι ο πίνακας είναι μια αυτοπροσωπογραφία του ίδιου του καλλιτέχνη, λόγω της ασάφειας του φύλου του ατόμου, το πρόσωπο που απεικονίζεται στην κραυγή, θα μπορούσε να είναι ο συνδυασμός του Έντβαρντ Μουνκ και της άρρωστης αδελφής του.
Καταγράφηκε
georok
Πλατινένιο
******
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 3122


Προφίλ
« Απάντηση #1 στις: Δεκέμβριος 20, 2014, 11:10:18 μμ »

'
Καταγράφηκε
ThanosL
Χάλκινο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 320



Προφίλ
« Απάντηση #2 στις: Δεκέμβριος 21, 2014, 02:21:39 πμ »

Αν και ο πιο γνωστός πίνακας και το πιο γνωστό έργο τέχνης της ιστορίας της τέχνης είναι η Μόνα Λίζα, πολλοί θεωρουν πως η κραυγή είναι δεύτερη, άλλοι λένε το φιλί του Κλίμτ, Εμένα μου αρέςει το φιλι του Κλίμτ αρκετά και λόγω των αρ νουβώ στοιχείων αλλά και όλης της ιστορίας και αρχιτεκτονικής που ακολούθησε με το κίνημα της αρ νουβώ στη Βιέννη, αλλά αυτό είναι υποκειμενικό μπορεί σε κάποια χρόνια να αλλάξω γνώμη. γενικά η κραυγή απ οτι θυμάμαι είναι μια σειρά απο 6 παρόμοια έργα και μόνο ένα πλεον αν δεν κάνω λάθος είναι σε προσωπική συλλογή, πράγμα που το καθιστά σ π α ν ι ό τ α τ ο.
Σπουδαίο έργο απο έναν σπουδαίο πρωτοπόρο καλλιτέχνη, πολύ ενδιαφέρον άρθρο σε ευχαριστούμε για τη δημοσιεύση.
Καταγράφηκε
el greco
Χάλκινο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 464


Προφίλ
« Απάντηση #3 στις: Ιανουάριος 15, 2015, 01:48:12 μμ »

καλησπερα,πρωτη φορα γραφω εδω  Σαρκασμός....
 

παρατηρωντας την κραυγη στην εκδοχη που εχει η βικιπεδια εχω να παρατηρησω τα εξης... ..το εργο εχει μια προσπαθεια αποφυγης στις γραμμες του,δηλαδη ο τροπος που αποδιδει ''σχεδιαστικα'' το εργο δειχνει εναν ανθρωπο που ζηταει εναγωνιως την αποφυγη της ε4σωτερικης εντασης η οποια εκφραζεται σε πρωτο επιπεδο με την ''κραυγη'' που εγω θα την ελεγα απελπισια....τα χρωματα που επιλεγει δειχνουν ψυχικο πονο,ιδιαιτερα η περιοχη του μαυρου με τις μπλε γραμμες,ενω οι πορτοκαλι γραμμες του ουρανου την συνεχομενη αγωνια του ....ειναι ενα καθαρα ψυχολογικο εργο στο οποιο εχουν δωθει πολλες ερμηνειες που φτανουν ακομα και σε υπαρξιακες αναζητησεις.....προσωπικα πιστευω οτι ειναι ενας καθρεφτης της ψυχης του στην περιοδο που τον εφτιαξε και μας αποκαλυπτει την σχεση του μυαλου με το συναισθημα.....
Καταγράφηκε
ThanosL
Χάλκινο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 320



Προφίλ
« Απάντηση #4 στις: Ιανουάριος 15, 2015, 01:50:10 μμ »

Πολύ ωραία η περιγραφή σου φίλε el greco, ακούγεσαι ως ατομο που ξέρει απο τέχνη, αν θέλεις πέρνα απο τον χαιρετισμό νέων μελων να μας πεις για σενα και τις συλλογές σου.
Καταγράφηκε
milou
Πλατινένιο
******
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 6589


«Καιρόν πρόσμενε»


Προφίλ
« Απάντηση #5 στις: Ιανουάριος 15, 2015, 02:24:44 μμ »

καλησπερα,πρωτη φορα γραφω εδω  Σαρκασμός....
 

παρατηρωντας την κραυγη στην εκδοχη που εχει η βικιπεδια εχω να παρατηρησω τα εξης... ..το εργο εχει μια προσπαθεια αποφυγης στις γραμμες του,δηλαδη ο τροπος που αποδιδει ''σχεδιαστικα'' το εργο δειχνει εναν ανθρωπο που ζηταει εναγωνιως την αποφυγη της ε4σωτερικης εντασης η οποια εκφραζεται σε πρωτο επιπεδο με την ''κραυγη'' που εγω θα την ελεγα απελπισια....τα χρωματα που επιλεγει δειχνουν ψυχικο πονο,ιδιαιτερα η περιοχη του μαυρου με τις μπλε γραμμες,ενω οι πορτοκαλι γραμμες του ουρανου την συνεχομενη αγωνια του ....ειναι ενα καθαρα ψυχολογικο εργο στο οποιο εχουν δωθει πολλες ερμηνειες που φτανουν ακομα και σε υπαρξιακες αναζητησεις.....προσωπικα πιστευω οτι ειναι ενας καθρεφτης της ψυχης του στην περιοδο που τον εφτιαξε και μας αποκαλυπτει την σχεση του μυαλου με το συναισθημα.....

Καλως ηρθες εντυπωσιακο ξεκινημα...
Καταγράφηκε

«Καιρόν πρόσμενε»
p_floyd1
Χάλκινο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 395


Προφίλ
« Απάντηση #6 στις: Ιανουάριος 15, 2015, 02:34:22 μμ »

καλησπερα,πρωτη φορα γραφω εδω  Σαρκασμός....
 

παρατηρωντας την κραυγη στην εκδοχη που εχει η βικιπεδια εχω να παρατηρησω τα εξης... ..το εργο εχει μια προσπαθεια αποφυγης στις γραμμες του,δηλαδη ο τροπος που αποδιδει ''σχεδιαστικα'' το εργο δειχνει εναν ανθρωπο που ζηταει εναγωνιως την αποφυγη της ε4σωτερικης εντασης η οποια εκφραζεται σε πρωτο επιπεδο με την ''κραυγη'' που εγω θα την ελεγα απελπισια....τα χρωματα που επιλεγει δειχνουν ψυχικο πονο,ιδιαιτερα η περιοχη του μαυρου με τις μπλε γραμμες,ενω οι πορτοκαλι γραμμες του ουρανου την συνεχομενη αγωνια του ....ειναι ενα καθαρα ψυχολογικο εργο στο οποιο εχουν δωθει πολλες ερμηνειες που φτανουν ακομα και σε υπαρξιακες αναζητησεις.....προσωπικα πιστευω οτι ειναι ενας καθρεφτης της ψυχης του στην περιοδο που τον εφτιαξε και μας αποκαλυπτει την σχεση του μυαλου με το συναισθημα.....

Καλως ηρθες εντυπωσιακο ξεκινημα...
+πράγματι
Καταγράφηκε
Σελίδες: [1]
  Εκτύπωση  
 
Μεταπήδηση σε:  

advertisement

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines | Theme Sus By CeeMoo
Cookies preferences