Να και κάποιος που ασχολείται με τη συλλογή του και όχι με... θεωρίες περί συλλογών, χεχε...
Εκτός από φυσικά πρόσωπα το παράσημο του Τάγματος του ΕΕΛ μπορούσε να απονεμηθεί και σε κρατικές επιχειρήσεις πάντως τύπου, ενώσεις ή ΑΕΙ.
Θυμάμαι... τα ρώσικα τρόλεϊ που υπήρχαν στην Αθήνα και (όπως όλα τα ΜΜΜ) έγραφαν σε ένα ταμπελάκι πίσω από τον οδηγό τα στοιχεία του οχήματος: "Τρόλεϊ τύπου Χ του τιμημένου με το Παράσημο της Κόκκινης Σημαίας εργοστασίου Ψ." (Δεν θυμάμαι αν αναφερόταν η λέξη Εργατικής, όπως θα έπρεπε σύμφωνα με τα λεγομενά σου.)
Τα τρόλει αυτά είχαν αγοραστεί την εποχή του Ανδρέα Παπανδρέου με αντάλλαγμα πορτοκάλια (clearing)
. Κάποτε πάλιωσαν και αντικαταστάθηκαν με τα πολύχρωμα που κυκλοφορούν τώρα.
Όταν έτυχε να μπει η μητέρα μου σε ένα από τα καινούρια τρόλει, μου είπε "Να δεις τι ωραία που είναι τα καινούρια τρόλεϊ, έχουν και air-condition!". "Ρε μάνα, το ίδιο είναι ένα τρόλεϊ με air-condition και το ίδιο είναι ένα τρόλεϊ από εργοστάσιο τιμημένο με το Παράσημο της Κόκκινης Σημαίας!" "Εεεεε;;;;;;"
Τα αναφέρω όλα αυτά γιατί τα παράσημα έπαιζαν έναν πολύ πιο σημαντικό ρόλο στον Υπαρκτό Σοσιαλισμό, από ό,τι στον Δυτικό Κόσμο. Ίσως κάποιος αποφασίσει να γράψει λεπτομέρειες πάνω σε αυτό.
Από την άλλη πάλι... με ξενίζει η μετάφραση... όχι για γραμματιούς λόγους. Η γλώσσα στη χώρα μας ήταν πολιτικοποιημένη εξαρχής, με αποτέλεσμα οι μεταφράσεις από τον Υπαρκτό Σοσιαλισμό να είναι από δημοτικιστικές έως μαλιαρές και ξύλινες... Αστειευόμενος, θα αναρωτιόταν κανείς ποιος είναι ο Ιώσηπος Τίτο ή ο Ιώσηπος Στάλιν :-)))))))))))))) Ενδεχομένως και ο Βαράκιος Οβάμα....