Εμφάνιση μηνυμάτων
|
Σελίδες: [1] 2 3 ... 7
|
1
|
Νομίσματα / Aφιερώματα / Εικαστικη εκθεση στο Βολο
|
στις: Ιούνιος 03, 2023, 09:36:56 πμ
|
Διαβαστε και οσοι πιστοι σπευσατε σε μια ενδιαφερουσα εικαστικη εκθεση στο Βολο.
Μόραλης, Κατράκη, Ντε Κίρικο, Ερνστ, στη Θεσσαλία Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας κάνει μια πρώτη παρουσίαση στο κοινό ενός μέρους της συλλογής που αποτελεί δωρεά της Κατερίνας Παπαγεωργίου-Μπελάζι Ιβέτ Μπαλίφ, 1978, χαρακτικό (λεπτομέρεια). Συμπεριλαμβάνεται στη συλλογή Πιέτρο Μπελάζι και Κατερίνας Παπαγεωργίου-Μπελάζι. Ευγενική παραχώρηση: Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Μάρω Βασιλειάδου 02.06.2023 • 18:08 • Μια μοναδική ιδιωτική συλλογή με 230 έργα χαρακτικής και έντυπης τέχνης, η οποία περιλαμβάνει τη δουλειά διεθνών και αναγνωρισμένων Ελλήνων καλλιτεχνών, βρίσκεται από τον Φεβρουάριο του 2022 στην κατοχή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Ομως, μόλις πριν από λίγες ημέρες το πανεπιστήμιο ανακοίνωσε ότι προτίθεται να διοργανώσει έως το τέλος του χρόνου την πρώτη παρουσίαση στο κοινό ενός μέρους της συγκεκριμένης συλλογής, που αποτελεί δωρεά της Κατερίνας Παπαγεωργίου-Μπελάζι. Η έκθεση θα φιλοξενηθεί σε έναν καινούργιο εκθεσιακό χώρο: στον πρώτο όροφο του διατηρητέου Μεγάρου Τσικρίκη, στο κέντρο του Βόλου. Οπως μας λέει ο Σωτήρης Μπαχτσετζής, αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Πολιτισμού, Δημιουργικών Μέσων και Βιομηχανιών του πανεπιστημίου, η έκθεση θα είναι «η πρώτη από μια σειρά δράσεων που θα σχετίζονται με τη συντήρηση, τη μελέτη και την ανάπτυξη της συλλογής μέσω αγορών και δωρεών καλλιτεχνών». Mια πραγματικά αγαπητική σχέση συνδέει το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας με τη συλλογή Πιέτρο Μπελάζι και Κατερίνας Παπαγεωργίου-Μπελάζι. Αλλωστε, τέτοια ήταν και η σχέση του Ιταλού καθηγητή Κοινωνιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Μπολόνια με τη Βολιώτισσα σύζυγό του, και από αληθινή αγάπη και των δύο για την τέχνη δημιουργήθηκε η συλλογή τους, που ενδεικτικά αποτελείται μεταξύ άλλων από έργα των Μαξ Ερνστ, Τζόρτζιο ντε Κίρικο, Ντοροτέα Γουάιτ, Γιάννη Μόραλη, Τάσσου Αλεβίζου, Βούλας Μασούρα, Βάσως Κατράκη κ.ά. Είναι χαρακτηριστικός ο τρόπος που η συλλέκτρια περιγράφει την απόκτηση ενός από τα έργα: «Παρίσι, μια καλοκαιρινή μέρα του 1975. Ανακαλύπτω σε μια γωνιά της γκαλερί, μια βιτρίνα με χαρακτικά Γάλλων χαρακτών και ανάμεσα τους μία ξυλογραφία του Δημήτρη Γαλάνη, του 1922. Πρόκειται για το γνωστό έργο: “Νεκρή φύση με πίπα”. Η καρδιά μου χτυπάει δυνατά. Πλησιάζω τον υπεύθυνο. “Είναι έργο του Δημήτρη Γαλάνη, του Ελληνα χαράκτη που έζησε στο Παρίσι;” τον ρωτώ. Ζητώ την τιμή. Μένω έκπληκτη, είναι το κόστος ενός δείπνου τεσσάρων φίλων στο μπιστρό της γειτονιάς. Με βλέπει συγκινημένη και μου ψιθυρίζει: “Ξέρετε, οι Γάλλοι δεν αγαπούν τις ξυλογραφίες”. Παίρνω στην αγκαλιά μου το πακέτο του χαρακτικού, αφήνω την γκαλερί, κάθομαι σε ένα παγκάκι κάπου εκεί κοντά να ηρεμήσω, και τηλεφωνώ στον Πιέτρο μου. Είμαι ευτυχής». Η συλλογή των έργων τέχνης συνοδεύεται από ένα βιβλιογραφικό αρχείο 3.000 τόμων ανάλογης ποιότητας και έκτασης, το οποίο θα συστεγάζεται με τα έργα, δημιουργώντας ένα μοναδικό αρχείο έρευνας της χαρακτικής τέχνης. Ετσι, η συλλογή θα αποτελέσει πόλο έλξης ερευνητών αλλά και φιλότεχνων παγκοσμίως μέσα από τη συγκρότηση ενός επιμελητικού προγράμματος περιοδικών παρουσιάσεων. Η έκθεση που σχεδιάζεται για την πρώτη φάση του ανοίγματος της δωρεάς στο κοινό, επιλέγει 78 έργα μικρού και μεσαίου μεγέθους και θα οργανώσει επίσης μια εγκατάσταση από 64 διαφορετικούς καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Η επιμελητική πρόταση επικεντρώνεται κυρίως στην ανάδειξη των επιλογών των συλλεκτών, προσπαθώντας να διαγράψει για τους θεατές τη «βιογραφία» μιας συλλογής, πέρα από τον ιδιοσυγκρασιακής υφής χαρακτήρα της έκθεσης, ο οποίος φωτίζει τη διαδρομή μιας συλλογής που άρχισε να διαμορφώνεται κατά τη δεκαετία του 1970.
|
|
|
6
|
Ελληνικά νομίσματα / Γεώργιος Α' / Γεωργιος Α 20 δρχ 1884
|
στις: Μάιος 28, 2023, 05:18:36 μμ
|
Καλησπερα. Εχω 4 20δραχμα 1884 απο τα οποια τα 2 εχουν βουλωμενο το Α στο ΒΑΡΡΕ. Αυτο μειωνει την αξια τους, την αυξανει ,η ειναι αδιαφορο. Διαβασα σε αναρτηση του GKcollect οτι ενδεχεται να αναγνωριστει σαν ποικιλια η σφαλμα.Ισχυει η οχι. Aναμενω αποψεις απο τους γνωριζοντες. Κωστας.
|
|
|
7
|
Eπενδυτικά Μέταλλα-Bullion / Χρυσός / Απ: Χρυσος σημερα
|
στις: Μάιος 26, 2023, 04:29:06 μμ
|
Ο χρυσος σημερα 26/05/2023.
Πλατίνα 1.029,17 +0,36% +3,70 Χρυσός Spot 1.978,00 +0,18% +3,50 Άργυρος 23,16 +1,89% +0,43 US BRENT Spot 76,98 +1,22% +0,93 Χρυσή Λίρα 496,43 -0,54% -2,72
Κωστας.
|
|
|
9
|
Ελληνικά νομίσματα / Γεώργιος Α' / Γεωργιος Α 50 δρχ 1876
|
στις: Μάιος 22, 2023, 05:21:18 μμ
|
Για οποιον αντεχει το πορτοφολι του στη καλοκαιρινη δημοπρασια του Kunker υπαρχει αυτο. Κωστας.
I., 1863-1913. 50 Drachmen 1876 Karamitsos 165. EUROPEAN COINS AND MEDALS GRIECHENLAND ________________________________________ A, Paris. Divo 45; Fb. 14; Schl. 5; Georg
________________________________________
Estimated price: 20,000.00 € Minimum bid 16,000.00 €
Georg I. 1863-1913. 50 Drachmen 1876, A, Paris. 14,52 g Feingold. Divo 45; Fb. 14; Schl. 5; Karamitsos 165. In US-Plastikholder der NGC mit der Bewertung MS 61 (3927935-001).
|
|
|
11
|
Γενική συζήτηση / Εκτός θεματολογίας / Απ: Δεν ξεχνώ....
|
στις: Μάιος 19, 2023, 05:31:54 μμ
|
Μια απο τις μαυρες μερες του ελληνισμου. Κανεις μας δεν πρεπει να ξεχνα ουτε τον Ποντο,ουτε την Μικρα Ασια ουτε την Κυπρο ουτε την Β.Ηπειρο αλλα να επαγρυπνουμε αν θελουμε να μην ζησουμε και αλλες καταστροφες. Κωστας.
|
|
|
12
|
Eπενδυτικά Μέταλλα-Bullion / Χρυσός / Απ: Χρυσος σημερα
|
στις: Μάιος 18, 2023, 06:02:39 μμ
|
O χρυσος σημερα 18/05/2023 μετα τη πτωση κατω απο τα 2000 usd
Πλατίνα 1.067,81 -0,58% -6,28 Χρυσός Spot 1.957,50 -1,39% -27,60 Άργυρος 23,50 -1,05% -0,25
Χρυσή Λίρα 506,90 +0,58% +2,92
Κωστας
|
|
|
13
|
Eπενδυτικά Μέταλλα-Bullion / Χρυσός / Απ: Χρυσος σημερα
|
στις: Μάιος 14, 2023, 09:52:22 πμ
|
Ο χρυσος σημερα 14/05/2023. Πλατίνα 1.056,03 -3,70% -40,53 Χρυσός Spot 2.020,00 -0,24% -4,90 Άργυρος 23,97 -0,87% -0,21 Κωστας.
|
|
|
14
|
Νομίσματα / Aφιερώματα / Εκθεση στο Βερολινο
|
στις: Μάιος 13, 2023, 04:52:42 μμ
|
Οι κληρονομοι του Μ.Αλεξανδρου στο σημερινο Ουζμπεκισταν και στη κεντρικη Ασια.
Αγγεία ελληνικής τεχνοτροπίας, νομίσματα με ονόματα τοπικών βασιλέων στα ελληνικά, ένας λουτήρας δείγμα ελληνικού τρόπου ζωής, αγάλματα του Βούδα βασισμένα σε ελληνιστικά πρότυπα. Αυτά είναι μερικά μόνο από τα αρχαιολογικά ευρήματα τα οποία παρουσιάζονται -εν μέρει για πρώτη φορά στη Δύση- στην έκθεση "Αρχαιολογικοί θησαυροί από το Ουζμπεκιστάν - Από τον Μ. Αλέξανδρο στην Βασιλεία Κοσσανών" στο Βερολίνο. Πρόκειται για χαρακτηριστικά τεκμήρια της ιστορικής παρουσίας και της επιρροής του ελληνικού πολιτισμού στην περιοχή. Στο "Νησί των Μουσείων" της γερμανικής πρωτεύουσας εκτίθενται επίσης εξαιρετικά δείγματα τέχνης του "Ελληνικού Βασιλείου της Βακτριανής" και του μάλλον άγνωστου "Βασιλείου Κοσσανών".
Ο Μ. Αλέξανδρος χρειάστηκε σχεδόν τρία χρόνια εξαιρετικά βίαιων μαχών εναντίον αγνώστων λαών στη Βακτριανή (σημερινές επαρχίες Σαμαρκάνδης, Μπουχάρας του Ουζμπεκιστάν και Σουγντ του Τατζικιστάν) και τη Σογδιανή (σήμερα Τατζικιστάν, Ουζμπεκιστάν, Αφγανιστάν, Τουρκμενιστάν), μέχρι να εκστρατεύσει προς την Ινδία. Το 328 πΧ μεγάλο μέρος της Κεντρικής Ασίας είχε κατακτηθεί από τον μεγάλο στρατηλάτη. Θέτοντάς την υπό τον έλεγχό του άνοιξε διάπλατα τις πύλες της για να "εισβάλει" και ο ελληνικός πολιτισμός. Η συνάντηση και ανάμιξη ελληνικών και ανατολικών παραδόσεων συνδιαμόρφωσε πολιτιστικά για αιώνες τις περιοχές αυτές.
Στο επίκεντρο του πρώτου μέρους της έκθεσης βρίσκονται οι εκστρατείες του Μ. Αλεξάνδρου και τα πιο πρόσφατα αρχαιολογικά ευρήματα των οχυρώσεων Κουργκανσόλ και την Ουζουντάρα του νοτιοανατολικού Ουζμπεκιστάν. Οι αρχαιολογικές ανασκαφές της τελευταίας εικοσαετίας απέδειξαν ότι ο Αλέξανδρος ανήγειρε οχυρά στον ποταμό Ώξο (τον σημερινό Αμού Ντάρια), για να εξασφαλιστούν οι κατακτήσεις του. Οι 13.500 στρατιώτες τους οποίους εγκατέστησε εκεί, έγιναν οι καταλύτες για την διάδοση του ελληνικού πολιτισμού. Μετά τον θάνατό του το 323 πΧ η αυτοκρατορία του διαμοιράστηκε μεταξύ των Διαδόχων. Όμως, γύρω στα μέσα του 3ου αιώνα πΧ, ο σατράπης της Βακτριανής Διόδοτος Α' Σωτήρ αποσχίστηκε από το βασίλειο των Σελευκιδών και ίδρυσε -στα σημερινά εδάφη του βορείου Αφγανιστάν, του Τατζικιστάν και το νοτίου Ουζμπεκιστάν- το "Ελληνικό Βασίλειο της Βακτριανής".
Οι ξύλινες εγκαταστάσεις του οχυρού Κουργκανσόλ κάηκαν μεν από επιδρομείς, οι Έλληνες όμως άφησαν το στίγμα τους. Το 2008 βρέθηκαν εκεί πολλά θραύσματα τα οποία παραπέμπουν σε μορφές ελληνικών αγγείων και ο μοναδικός έως τώρα, και ιδιαίτερης αρχαιολογικής σπουδαιότητας κομψός πήλινος λουτήρας, ο οποίος συνδεόταν μάλιστα με δίκτυο υδροδότησης. Πρόκειται για μια εντυπωσιακή απόδειξη της καλλιέργειας του τρόπου ζωής των Ελλήνων χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από τον τόπο καταγωγής τους, αφού συνέχισαν να απολαμβάνουν και εκεί ένα καλό μπάνιο, κάτι ασυνήθιστο στους προηγούμενους κατακτητές της περιοχής, τους Πέρσες.
Το ορεινό φρούριο Ουζουντάρα ανασκάπτεται από το 2013 και θεωρείται ότι κατασκευάστηκε λίγα χρόνια μετά το θάνατο του Μ. Αλέξανδρου, αφού κανένα από τα πολυάριθμα νομίσματα που βρέθηκαν δεν είναι παλαιότερο του 310 πΧ. Χρησιμοποιήθηκε όχι μόνο επί Σελευκιδών αλλά και καθ' όλη την περίοδο του εκατονταετούς διάρκειας "Ελληνικού Βασιλείου της Βακτριανής". Η αρχιτεκτονική του, με τους πολλούς πρόσθιους πύργους, έχει και αυτή ελληνικά και όχι περσικά πρότυπα. Η φρουρά του συνέχισε να χρειάζεται πιάτα ψαριών από τον παρακείμενο ποταμό και άλλα οικιακά σκεύη, οι μορφές των οποίων παραπέμπουν επίσης στην ελληνική παράδοση.
Αλλά και τα νομίσματα με τις μορφές Ελλήνων ηγεμόνων, τα όπλα, τα αγγεία καθημερινής χρήσης με ελληνικά γράμματα τα οποία βρέθηκαν στην πόλη Καμπίρ Τεπέ της βόρειας Βακτριανής, πιθανόν η Αλεξάνδρεια Οξειανή, τεκμηριώνουν και αυτά την ελληνική πολιτιστική παρουσία στο Ουζμπεκιστάν και την Κεντρική Ασία γενικότερα.
Στα κορυφαία εκθέματα του δεύτερου εκθεσιακού τμήματος ανήκουν ορισμένα έργα τέχνης από την "Βασιλεία Κοσσανών", πολιτιστικής κληρονόμου των Ελλήνων στην περιοχή. Τον 1ο αιώνα μΧ οι Κοσσανοί μετακινήθηκαν από τα βοσκοτόπια τους κοντά στο Σινικό Τείχος δυτικά έως την Γκαντάρα -στο σημερινό Πακιστάν- και στο απόγειο της ισχύος τους υπό τον βασιλιά Kανίσκα (περίπου 127-153 π.Χ.) εκτεινόταν από το νοτιοανατολικό Ουζμπεκιστάν έως την Ινδία. Ακολουθώντας τα ελληνικά πρότυπα, έκοψαν χρυσά, ασημένια και χάλκινα νομίσματα με ελληνικές επιγραφές που απεικονίζουν ηγεμόνες και ελληνικές θεότητες.
Ακόμη και μετά την παρακμή τους, ο λεγόμενος πολιτισμός της Γκαντάρα συνέχισε να συνδιαμορφώνει πολιτιστικά μεγάλα τμήματα της περιοχής. Τον 1ο αιώνα μΧ ο Βουδισμός ήταν πλέον μια από τις σημαντικότερες θρησκείες στην Γκαντάρα και τη Βακτριανή. Σώζονται μερικά από τα μεγαλύτερα γλυπτά βουδιστικών θεοτήτων και μοναχών όπως επίσης και τοιχογραφίες εξαιρετικής ποιότητας. Στην έκθεση δεν είναι δύσκολο να αναγνωρίσει κανείς τα ελληνικά πρότυπα της εντυπωσιακής πρώιμης βουδιστικής τέχνης. Μάλιστα, καλλιτέχνες με ελληνιστικές επιρροές συνέβαλαν στην ανάπτυξη πολλών από τους τύπους απεικονίσεων του Βούδα που μας είναι τόσο οικείοι σήμερα. Στον Βούδα, ο οποίος δεν είχε απεικονιστεί ποτέ έως τότε, δόθηκε για πρώτη φορά ανθρώπινη μορφή έχοντας ως πρότυπο τον Απόλλωνα με σγουρά μαλλιά και ως ένδυμά του μια απομίμηση χιτώνα. Επίσης, υιοθετήθηκαν πολυάριθμα διακοσμητικά στοιχεία από τον ελληνιστικό κόσμο, όπως οι έλικες αμπέλου και γιρλάντες από φυτά, που μερικές φορές φέρονται από ερωτιδείς. Οι σκηνές στα ανάγλυφα και στις ζωφόρους ναών και βουδιστικών μοναστηριών χωρίζονταν με κορινθιακούς κίονες. Στο μοναστήρι του Καρά Τεπέ στην Βακτριανή βρέθηκε μάλιστα το κιονόκρανο ενός κορινθιακού κίονα το οποίο αποδεικνύει ότι ελληνιστικά πρότυπα χρησιμοποιήθηκαν και στην αρχιτεκτονική. Αυτά τα εντυπωσιακά εκθέματα αντιπαραβάλλονται με έργα του Μουσείου Ασιατικής Τέχνης του Βερολίνου από την Γκαντάρα, οι καταβολές των οποίων ανάγονται στον θησαυρό των μοτίβων της ελληνικής μυθολογίας και τον κόσμο της πρώιμης βουδιστικής εικονογραφίας.
Για πρώτη φορά εκτίθενται στην Ευρώπη και εξαιρετικής ποιότητας προσωπογραφίες από τερακότα του 1ου αιώνα πΧ. Βρέθηκαν στο ανακτορικό συγκρότημα Χαλτσαγιάν της Βακτριανής (νότιο Ουζμπεκιστάν) και είναι ένα ακόμα απτό παράδειγμα της μίξης των πολιτισμών. Τόσο τα ρεαλιστικά χαρακτηριστικά των προσώπων όσο και οι κίονες στους οποίους στηρίζεται η κεντρική αίθουσα έχουν εμφανώς ελληνιστική επιρροή.
Εκτίθενται επίσης τμήματα χρυσού θησαυρού, συνολικού βάρους 36 κιλών, αποτελούμενου από ράβδους, κοσμήματα και άλλα μικροαντικείμενα. Βρέθηκε στο Νταλβερζίντεπε, στο νότιο Ουζμπεκιστάν. Το απλό οχυρό στα σύνορα του Ελληνικού Βασιλείου της Βακτριανής εξελίχθηκε σε σημαντικό αστικό κέντρο του βασιλείου Κοσσανών. Απόδειξη της τεράστιας οικονομικής δύναμής είναι αυτός ο θησαυρός.
Τρισδιάστατες εικονικές περιηγήσεις, ψηφιακές εφαρμογές, φωτογραφίες, βίντεο και κάθε είδους πολυμεσικού υλικού συμβάλλουν στην σύνδεση του εντυπωσιακού τοπίου του Ουζμπεκιστάν και των αρχαιολογικών χώρων που είναι το κλειδί για την κατανόηση από τον επισκέπτη της συγχώνευσης ευρωπαϊκών και ασιατικών πολιτισμών. Απο το σημερινο capital. Kostas
|
|
|
|