Στέκι Συλλεκτών

Άλλες Συλλογές => Μετοχές Ομόλογα => Μήνυμα ξεκίνησε από: Thodoris13 στις Μάρτιος 15, 2017, 07:38:00 μμ



Τίτλος: ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Αποστολή από: Thodoris13 στις Μάρτιος 15, 2017, 07:38:00 μμ
Ιστορική μετοχή του 1886 επί πρωθυπουργίας Χ. Τρικούπη για την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι τα τότε σύνορα της χώρας.
Τυπωμένη στο Παρίσι σε 92000 τεμάχια με τιμή 250 χρυσά γαλλικά φράγκα ή 10 χρυσές λίρες Αγγλίας εκάστη.
Φέρει υδατογράφημα, σφραγίδες γνησιότητας από την Βελγική κυβέρνηση, τρεις υπογραφές (γεν. γραμματέας Α. Βαλαωρίτης και άλλες δυο) και σφραγίδα χαρτοσήμου στην οπίσθια όψη.


Τίτλος: Απ: ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Αποστολή από: herakliotis στις Μάρτιος 15, 2017, 08:02:15 μμ
Καλα μιλαμε ειναι παρα πολυ ομορφη !!

Και με προλαβες!!  ;D

Περιμενα να ερθει στα χερια μου αλλα μια και σηκωσε θεμα για τους Σιδηροδρομους Θεσσαλιας θα το βαλω εδω!!

Δανειον του 1893 για τους Σιδηροδρομους Θεσσαλιας.

Στερητε ομως τις ομορφιας που βλεπω στο δικο σου.



Τίτλος: Απ: ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Αποστολή από: herakliotis στις Μάρτιος 15, 2017, 08:05:42 μμ
Και για να πεσει δυο φορες στα χερια μου φανταζωμε δεν θα ειναι  κατι το δυσκολο!!



Τίτλος: Απ: ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Αποστολή από: Thodoris13 στις Μάρτιος 16, 2017, 11:37:02 πμ
Όμορφο είναι κι αυτό. Δεν ξέρω πόσο σπάνιο είναι.
Αξιοσημείωτο είναι ότι εκδόθηκε μόλις έξι μήνες πρίν την χρεοκοπία του Δεκεμβρίου του 1893.


Τίτλος: Απ: ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Αποστολή από: GASS στις Μάρτιος 16, 2017, 06:53:40 μμ
Και για να πεσει δυο φορες στα χερια μου φανταζωμε δεν θα ειναι  κατι το δυσκολο!!


Αν σου περισσεύει εδω ειναι με ενδιαφέρει.


Τίτλος: Απ: ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Αποστολή από: herakliotis στις Μάρτιος 16, 2017, 08:19:14 μμ
Φιλε  GASS μεχρι να βγει το βιβλιο  το οποιο ξερω οτι ετοιμαζετε για τις μετοχες απλα μαζευω !!
Ελπιζω να με καταλαβαινεις  ;)

Υ.Γ Δεν ειναι η μονη μετοχη που πεφτει διπλη η τριπλη στα χερια μου, αρκετες ειναι!!
Σιγα σιγα θα σας τις σηκωσω ολες φωτογραφιες , απλα εχω μεγαλη στενοτητα χρονου αυτη την εποχη !!


Τίτλος: Απ: ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Αποστολή από: herakliotis στις Απρίλιος 27, 2017, 11:42:19 πμ
Ζηλεψα και εγω και βρηκα αυτη την μετοχη και την τσεπωσα!!
Ειναι ποιο ομορφη απο του φιλου διοτι εχει ωραιο νουμερο  :D ;D :D ;D

Υ.Γ Καποιοι θα λετε απο μεσα σας οτι νουμερο ειμαι εγω αλλα δεν πειραζει!!
Καλη καρδια!!  :-* :-*


Τίτλος: Απ: ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Αποστολή από: Κώστας 1979 στις Απρίλιος 27, 2017, 07:04:00 μμ
Όμορφο είναι κι αυτό. Δεν ξέρω πόσο σπάνιο είναι.
Αξιοσημείωτο είναι ότι εκδόθηκε μόλις έξι μήνες πρίν την χρεοκοπία του Δεκεμβρίου του 1893.
Ακριβως για αυτό το λόγο (επέκταση του σιδηροδρόμου)."Δυστυχώς Επτωχεύσαμεν".Ιστορικά κομματια,τα οποία δεν πολυκυκλοφορουν.


Τίτλος: Απ: ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Αποστολή από: herakliotis στις Απρίλιος 27, 2017, 08:19:30 μμ

Ακριβως για αυτό το λόγο (επέκταση του σιδηροδρόμου)."Δυστυχώς Επτωχεύσαμεν".Ιστορικά κομματια,τα οποία δεν πολυκυκλοφορουν.

Τουλαχιστον επεσαν δυο στα χερια μου κατι ειναι και αυτο...


Τίτλος: Απ: ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Αποστολή από: herakliotis στις Απρίλιος 27, 2017, 08:20:25 μμ
Για την ιστορια::
<<<Η Ελλάδα έγινε ανεξάρτητο κράτος το 1832, και η γέννηση του νεοσύστατου κυρίαρχου κράτους συνέπεσε με την έναρξη της εποχής των σιδηροδρόμων. Μέχρι το 1835, τίθονταν σχέδια προς το ελληνικό κράτος για την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής από την Αθήνα προς το λιμάνι του Πειραιά. 22 χρόνια μετά, το 1857, υπογράφηκε μια σύμβαση για την κατασκευή του και οι σχετικές εργασίες άρχισαν. Χρειάστηκαν τέσσερις διαφορετικές εταιρείες και δώδεκα χρόνια για να τεθούν τα 8,8 χιλιόμετρα της διαδρομής σε χρήση, καθώς το έργο ολοκληρώθηκε το 1869.[1] Το 1895εη γραμμήπεκτάθηκε εώς την Ομόνοια και το 1904 έγινε ηλεκτροκίνητη με τρίτη τροχιά, δημιουργώντας την γραμμή 1 του μετρό Αθήνας.
Η κοινωνική και οικονομική δομή της Ελλάδας προς το τέλος του 19ου αιώνα στηρίχθηκε στην ύπαρξη των μικρών αγροτικών πόλεων που ενεργούσαν ως αγορές και τα οικονομικά κέντρα με τα χωριά που τους περιβάλλαν. Τότε η Ελλάδα είχε πολύ μικρή βιομηχανία και ελάχιστες οδούς, που έκανε την κυβέρνηση να σκεφτεί την ανάπτυξη ενός σιδηροδρομικού δικτύου που θα διατίθονταν για την αντιμετώπιση της έλλειψης εσωτερικής και εξωτερικής επικοινωνίας. Το 1881, ο τότε πρωθυπουργός, Αλέξανδρος Κουμουνδούρος, υπέγραψε τέσσερις συμβάσεις για την κατασκευή σιδηροδρομικών γραμμών κανονικού εύρους 1.435 χιλιοστών, με πρόθεση να κάνει την Ελλάδα ένα κομβικό σημείο για ταξίδια ανάμεσα στην Ευρώπη, την Ινδία και την Ασία.
Το επόμενο έτος, το 1882, ο Χαρίλαος Τρικούπης αντεκατέστησε τον Κουμουνδούρο στη θέση του πρωθυπουργού, και ακύρωσε τις συμβάσεις, αντικαθιστώντας τις με τέσσερις δικές του. Είχε ένα διαφορετικό πολιτικό όραμα για τους σιδηροδρόμους, τους θεωρούσε ως μέσο για την τόνωση της εσωτερικής ανάπτυξης στην Ελλάδα και πρότεινε 417 χιλιόμετρα δικτύου μετρικού εύρους (1.000 χιλιοστά) που θα περιέβαλε την Πελοπόννησο, με ξεχωριστό δίκτυο στη Θεσσαλία, που θα συνέδεε το λιμάνι του Βόλου με την πόλη της Καλαμπάκας, στην άλλη πλευρά του Θεσσαλικού κάμπου. Εγκαινιάστηκε, επίσης, το 1885 μια γραμμή που συνέδεε την Αθήνα με το Στροφύλι Κηφισιάς και μέσω μιας διακλάδωσης από τους Αγίους Αναργύρους προς Λαύριο, στην Ανατολική Αττική μέσω Χαλανδρίου, Παιανίας, Κορωπίου και Μαρκοπούλου που τη λειτουργούσαν οι Σιδηρόδρομοι Αττικής. Ο Τρικούπης προτιμούσε το μετρικό εύρος από το κανονικό, λόγω της μείωσης στο κόστος κατασκευής, αν και η γραμμή που συνέδεε την Αθήνα προς τη Λάρισα, η οποία είχε προγραμματιστεί να ενταχθεί τελικά με το ευρωπαϊκό δίκτυο, κατασκευάστηκε με κανονικό εύρος 1.435 χιλιοστών. Το δίκτυο χρειάστηκε 25 χρόνια για να ολοκληρωθεί, 20 χρόνια περισσότερο από ότι ανέμενε ο Τρικούπης, δηλαδή 5.
Το 1909, 1.606 χιλιόμετρα γραμμής είχαν τοποθετηθεί, συμπεριλαμβανομένου της κύριας γραμμής κανονικού εύρους προς τα τότε ελληνοτουρκικά σύνορα στο Παπαπούλι, λίγο μετά την κοιλάδα των Τεμπών (400 χλμ βόρεια της Αθήνας). Τα πρώτα τρένα που πραγματοποίησαν την πλήρη διαδρομή από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη μήκους 507 χιλιομέτρων με κανονικό εύρος σηματοδότησαν την ολοκλήρωση της γραμμής το 1918, η οποία από τότε συνεχίζει να λειτουργεί σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια.>>>

Πηγη :
ttps://el.wikipedia.org/wiki/Ιστορία_σιδηροδρομικών_μεταφορών_στην_Ελλάδα


Τίτλος: Απ: ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Αποστολή από: herakliotis στις Απρίλιος 27, 2017, 08:26:42 μμ
Απο τα παραπανω διαβαζουμε πως :
Ενω επτωχευσαμε τα εργα επεκτασης συνεχιζωταν ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΑΤΑ !!

Που βρισκονταν τα λεφτα;;;

Και επισεις:

Ο Τρικουπης πιστευε οτι θα τελιωνε το εργο των Σιδηροδρομων ανα την Ελλαδα μεσα σε πεντε χρονια!!!

Που το βασιζε αυτο εν μεσο κρισης;;;
Με τι λεφτα;;

Και τελικως:
Καποτε ειχα ακουσει-διαβασει καπου;;

Οι σιδηροδρομοι στην Ελλαδα ουσιαστικα ελεγε το αρθρο: ακουσα; οτι ανηκαν σε μια Αγγλικη εταιρια και τα κερδη τους τα επερναν οι Αγγλοι μεχρι να ξεπληρωθει το εργο!!
100 χρονια  ελεγε ουσιαστικα οτι οι Αγγλοι ειχαν το πανω χερι στον Σιδηροδρομο!!
Αληθεια ή ψεμα;;


Τίτλος: Απ: ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Αποστολή από: kostakis88 στις Απρίλιος 27, 2017, 09:25:56 μμ
Οι σιδηροδρομοι στην Ελλαδα ουσιαστικα ελεγε το αρθρο: ακουσα; οτι ανηκαν σε μια Αγγλικη εταιρια και τα κερδη τους τα επερναν οι Αγγλοι μεχρι να ξεπληρωθει το εργο!!
100 χρονια  ελεγε ουσιαστικα οτι οι Αγγλοι ειχαν το πανω χερι στον Σιδηροδρομο!!
Αληθεια ή ψεμα;;

αυτο συμβαινει και τωρα.το αεροδρομιο το εφτιαξε η γερμανικη hoctief και για ενα μεγαλο διαστημα εισπρατει τα χρηματα για την αποπληρωμη (συν καποιο κερδος λογικα).το ιδιο και η γεφυρα ριου-αντιριου απο την γαλλικη vinci και φρεσινε.(η εταιρια που δουλευω ηταν 'υποκαταστημα' της φρεσινε στην ελλαδα.εδω και χρονια βεβαια εχουμε παψει να ειμαστε)το ιδιο συμβαινει και με τους δρομους.ο ακτορας χρηματοδοτει πολλα εργα που αναλαμβανει και για καποιο διαστημα εισπρατει εσοδα (διοδια πχ)..λογικα θα μπορουσε να ισχυει και τοτε αυτη η τακτικη..


Τίτλος: Απ: ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Αποστολή από: herakliotis στις Ιούλιος 04, 2017, 01:34:22 μμ
Eχω και αλλα στοιχεια για τις μετοχες αυτες!!
Παρατηρηστε καλα τις δυο αυτες φωτογραφιες παρακατω :

Η πρωτη βρισκετε αριστερα του Θυρεου χαμηλα καθως κοιταμε την μετοχη και η αλλη δεξια του θυρεου.
Στην ουσια μας δειχνουν η πρωτη ειναι ο σταθμος Βολου...καπου εκει...82 με 86.....
και η δευτερη...... δοκιμη αντοχης της γεφυρας στον ποταμο ενιπεα ....μολις εχει ολοληρωθει η κατασκευη της!!!

Εξι ατμομηχανες μετραω στην φωτογραφια για να δουν εαν αντεχει η γεφυρα!!!  :o


Τίτλος: Απ: ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Αποστολή από: herakliotis στις Ιούλιος 04, 2017, 01:42:12 μμ
Αλλα και για τις δυο ομολογιες του 1893 οπου εχω στα χερια μου βρηκα στοιχεια.

 
οι ομολογιες ειναι προφανως το δανειο για την κατασκευη της γραμμης των 60 εκατοστων βολου - μηλιες....
το γνωστο τρενακι του πηλιου.
εκδοθηκαν 2 φορες  δλδ  δυο δανεια.
το πρωτο το 1893 το δευτερο το 1900.
το πρωτο ηταν η γραμμη βολος - ανω λεχωνια.
το δευτερο η επεκταση ανω λεχωνια - μηλιες.
ο νομος για το πρωτο ψηφιστηκε 30 - 3 - 1893
ΦΕΚ 108/10.6.1893
για την καλυψη των εξοδων του εργου η εταιρια προχωρει στην εκδοση δανειου με ονομαστικο κεφαλαιο 2.200.000 δρχ. διηρημενο σε 11.000 ομολογιες των 200 δρχ. η καθε μια, προς 5% ετησιως.

το δευτερο ψηφιστηκε  8.4.1900

για την χρηματοδοτηση του εργου της προεκτασεως μεχρι μηλιες,αποφασιζεται η εκδοση δανειου απο την εθνικη τραπεζα με ομολογιες ονομαστοκου κεφαλαιου 2.000.000 δρχ. εκ 200 δρχ. η μια και με τοκο 5% επι του ονομαστικου κεφαλαιου, που θα αποδιδεται καθε εξαμηνο << του δανειου τουτου εξοφληθησομενου δι εξαμηνιαιων κληρωσεων εντος 160 εξαμηνιων κατα το συστημα της συνθετου χρεολυσιας.
τελος.

Αρα απο αυτα που βρεθηκαν μεχρι τωρα υπαρχει και δευτερο ομολογο εκτος του 1893 οπου εχω εγω στα χερια μου.


Τίτλος: Απ: ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Αποστολή από: herakliotis στις Απρίλιος 18, 2018, 07:32:36 μμ
Σημερα εκλεισα ενα ωραιο ντιλ με εναν φιλο και αυριο τα παρακατω τεμαχια που βλεπεται ταξιδευουν για Ηρακλειο.
Ειναι των 5 μετοχων των Σιδηροδρομων Θεσσαλιας τα οποια βρηκα δυο τεμαχια και μια των 20 μετοχων !!!

Μια ευχη;;

Με το καλο να βρω μια των δεκα να κλεισει η σειρα ομορφα ομορφα!!!

Μην σας φαινετε ασχημο το χαλι τους, συνηθως ολες ετσι ειναι αυτες , μιλαμε για 150 χρονων αξιογραφα !!!


Τίτλος: Απ: ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Αποστολή από: herakliotis στις Απρίλιος 18, 2018, 07:35:13 μμ
Ξεχασα να αναφερω οτι μου ερχονται και τα κουπονια τους , καποια δλδ διοτι τα μισα πρεπει να εχουν εξαργυρωθει.
Ειναι πρωτη φορα που βλεπω σε Θεσσαλιας κουπονια συνοδευτικα στο στελεχος.
Οσες ειχα συναντησει μεχρι σημερα κουπονια δεν υπηρχαν.


Τίτλος: Απ: ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Αποστολή από: herakliotis στις Απρίλιος 24, 2018, 10:06:40 μμ
Και απο κοντα οι φωτογραφιες των 5 και 20 μετοχων !!!

Μπορει να σας φαινωνται κουρελια αλλα εγω ειμαι πολυ ευχαριστημενος που βρεθηκαν στον δρομο μου !!!

Για να κλεισω τα οσα εχουν βγει για την σιδηροδρομικη γραμμη Θεσσαλιας εχω πολυ δρομο μπροστα μου !!!

Μου λειπουν αρκετα!!


Τίτλος: Απ: ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Αποστολή από: herakliotis στις Σεπτέμβριος 27, 2020, 01:24:54 μμ
Σε αυτο το αφειρωμα στις μετοχες του Θεσσαλικου σιδηροδρομου μπορουμε τωρα να προσθεσουμε και κατι θλιβερο.
Στην Γεφυρα Ενιπεας καποτε εβαλαν επανω εαν θυμαμαι καλα 6 ή 7 ατμομηχανες για να δουν την στατικοτητα της και εαν αντεχει !!!
Εν ετη 1883.
Δεν υπολογισαν ομως τον Ιανο !!!


Τίτλος: Απ: ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Αποστολή από: herakliotis στις Σεπτέμβριος 27, 2020, 01:26:25 μμ
Και η συνεχεια της καταστροφης σε φωτογραφιες