Στέκι Συλλεκτών

Νομίσματα => Γενική συζήτηση για τα νομίσματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: sac στις Οκτώβριος 04, 2013, 02:35:16 μμ



Τίτλος: Η αισθητική των νομισμάτων
Αποστολή από: sac στις Οκτώβριος 04, 2013, 02:35:16 μμ
Θέλω να απαντήσω στον προηγούμενο φίλο να μην συγχέει τα στάδια παραγωγής ενός προϊόντος στην προκειμένη περίπτωση ενός εικαστικού χρηςτικού αντικειμένουπου που ειναι ένα νόμισμα, με την καλλιτεχνική δημιουργία!Σχεδιάζω απο το λευκό χαρτί το κάθε νόμισμα προσωπικά απο την άρχη,και έχω την ευθύνη μέχρι να μπει στο κουτί του!Δεν μπορούμε να εχουμε ισοπεδωτική λογική στα έργα τέχνης γιατι έχουν ονοματεπώνυμο και σπάνια ειναι συλλογικά!Δεν θα επεκταθώ περισσότερο αλλα ένα θα πώ!Τίποτε δεν σου χαρίζεται σ´αυτήτη ζωή ούτε ολα ειναι αυτονόητα,ειδικά στη χώρα που ζούμε!Πρέπει ν´αγωνιζεσαι και πιστέψτε με έχω αγωνιστεί πολύ για πράγματα που μπορεί να σας φαίνονται απλά αλλα δεν ειναι!

Εκτός θέματος, αλλά δεν αντέχω και θα το πω. Οι καλλιτέχνες και οι δήμαρχοι έχουν μια διαφορετική άποψη για τον κόσμο, τους αρέσει να βάζουν παντού την υπογραφή τους. Το Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας δεν ξέρουμε ποιος το έφτιαξε, αλλά ξέρουμε ποιος έφτιαξε το... στέγαστρο...

Οι κερκίδες του ΟΑΚΑ μοιράστηκαν σε δύο εργολαβίες. Είχα γνωρίσει προσωπικά τον μηχανικό που είχε αναλάβει τη μία. Ένα ολόκληρο απόγευμα μου εξηγούσε πώς κρέμασε τις κερκίδες από τις κολώνες, καθώς και τον διαφορετικό τρόπο που σχεδιάστηκε η άλλη πλευρά. Τους γνωρίζει κανένας όλους αυτούς; Μόνο τον "καλλιτέχνη" που σχεδίασε το στέγαστρο γνωρίζουμε (πιθανώς και τον "δήμαρχο" που το εγκαινίασε).

ΥΓ Το ΟΑΚΑ το εγκαινίασε ο Λαλιώτης, το "δήμαρχος" είναι μεταφορικό.
Hint Ο μηχανικός που προανέφερα είναι "ανεντέν μπαμπαντάν" Χανιώτης.

Φίλε μου sac οι καλλιτέχνες δεν είμαστε δήμαρχοι ούτε μας αρέσει να βάζουμε παντού την υπογραφή μας Αν παρατηρήσεις καλά αλλού ειναι εμφανής αλλού δυσδιάκριτη και κάπου δεν υπάρχει καθόλου γιατί η υπογραφή  δεν ειναι ξεκομμένη απο το έργο αλλά  εντάσσεται στη σύνθεση του έργου! Επομένως πολλές φορές ο καλλιτέχνης γίνεται γνωστός όχι απο την υπογραφή αλλά απο την τεχνοτροπία,και εκεί ειναι και η διαφορά μας απο τους δημάρχους και τους πολιτικούς. Αυτοι παρασύρονται και στο τέλος δεν ξέρουν που τη βάζουν!!!!!Φιλικά Γιώργος.

Αγαπητέ συνονόματε και ουσιαστικά συνομίλικε κύριε Σταματόπουλε, πρώτα θα σε συγχαρώ για δύο πράγματα:
- Γιατί τα ελληνικά νομίσματα είναι από τα ομορφότερα, όχι μόνο της Ευρωζώνης, αλλά και γενικά.
- Γιατί "εκτίθεσαι δημόσια" από επαγγελματική και καλλιτεχνική άποψη. Προσφέρεις δηλαδή τη δουλειά σου για δημόσια συζήτηση. Αυτό δείχνει άνθρωπο με αυτοπεποίθηση και επαγγελματισμό, αλλά και δημοκρατικό ήθος.

Προσωπικά, οι λέξεις "τέχνη" και "καλλιτέχνης" με κάνουν και βγάζω σπυράκια, αλλά σίγουρα υπάρχουν και "καλοί καλλιτέχνες".

Οι πολλές υπογραφές στα νομίσματα μου φαίνονται αντιαισθητικές, ειδικά εκείνες οι τεράστιες του Barre, που φτάνεις να νομίζεις ότι Barre είναι το επώνυμο του Γεωργίου Α'. Αυτό είναι προσωπικό μου γούστο.

Το χειρότερο είναι οι "τεχνοτροπίες". Παίρνω παράδειγμα τα ολλανδικά νομίσματα κυκλοφορίας που έχουν μια μονότονη "υπογραφή" εδώ και 20-30 χρόνια. Αντίστοιχα, στα αναμνηστικά τους έχουν μια άλλη "υπογραφή", δηλαδή δεν μπορείς να βρεις από που είναι όρθιο το νόμισμα. Ευτυχώς στην Ελλάδα δεν βλέπουμε τέτοια πράγματα.


Τίτλος: Απ: Η αισθητική των νομισμάτων
Αποστολή από: sac στις Οκτώβριος 04, 2013, 04:33:40 μμ
Για να φτιάξεις ένα νομισμα περαν του να εισαι χαράκτης πρεπει να εχεις σπουδάσει κ νομισματική.

Υπάρχουν σπουδές νομισματικής;;;

Κατά την γνώμη μου,η εικαστική τέχνη μετουσιώνεται και εξελίσετε όχι στην νομισματική αλλά στην αγιογραφία(Γεώργιος Κόρδης) και στην συνχρονη  λαική τέχνη.

Η κατασκευή νομισμάτων εξ ορισμού περιλαμβάνεται στις εικαστικές τέχνες. Τώρα, πού μετουσιώνεται, δεν ξέρω.

Στην νομισματική με τα όποια κλισέ της ,η παράσταση ειθιστε απο τους μεγάλους μάστορες(Pistroutsi,Foight(μαθητής του πρώτου)Lange(μαθητής του δευτέρου) να είναι λιτή,απέριτη και high relief.

Benedetto Pistrucci, Karl Friedrich Voigt (C. F. Voigt), Henry Voigt... αφού δεν ξέρεις πώς γράφονται, γράφε με ελληνικά γράμματα

Στο άλλο της Θεσσαλονικης θα μου άρεσε να δω έφιππους Ελληνες να μπαίνουν ελευθερωτές στην πόλη μπροστά απο το Λευκο πυργο.

Πολύ μιλιταριστικό...

Σας παραθέτω ένα απο τα αγαπημένα νομισματα της συλλογής μου ,εργο του Γάλλου  Βαρρε που την εποχή εκείνη ψυχολογικά ήταν ράκος λογο της κατάληψης της χωρας του απο τους Γερμανους το 1870.
Φανταστικος ρεαλισμός στο πορτρετο του Βασιλιά Γεωργίου,High relief πορτρετο και Art nouveu reverse στον πλαισιωμένο απο κουρτίνες θυρεό μας.
Απεριτο και όμορφο.
Ακόμη και τα φρύδια του Βασιλιά οπως και το μουστάκι ειναι ζωντανά.

Εμένα αυτό το νόμισμα μου φαίνεται μονότονο. Από τη μια ο βασιλιάς, από την άλλη ο θυρεός. Να τα καλά της δημοκρατίας...

Γι αυτό σήμερα έβαλα και άβαταρ ένα ιδιαίτερα δημοκρατικό νόμισμα (με ελληνική έμπνευση).

Ευχαριστώ για τις τοποθετήσεις σας φίλοι.με τη σειρά μου πιστεύω οτι θα πρέπει να πάψουμε να βλέπουμε τα νομίσματα με κάποιον στερεότυπο η κοινώς παραδεκτό τρόπο!Ο δημιουργός πάντα υπάρχει για να δίνει νέες οπτικές γωνίες  νέες απόψεις νέες κατευθύνσεις!Οι περισσότερες καινοτομίες και ανακαλύψεις,έγιναν και γίνονται μέ απλές ερωτήσεις πχ γιατί πέφτει το Μήλο;Μήπως μεταβάλλεται ο χρόνος και είναι σχετικός;επομένως μπορούμε να κάνουμε και το ερώτημα. Γιατι να ειναι έτσι ένα νόμισμα;Αν ήταν αλλοιώς θα ήταν νόμισμα;Τελικά τι ακριβώς ειναι ενα νόμισμα;Αυτες οι απλές ερωτήσεις ξεκολλάνε το μυαλό και πηγαίνουμε μπροστα.Δεν διεκδικώ δάφνες για τίποτα. Προσπαθώ μόνο να προσθέσω ένα λιθαράκι ακόμα στην εξέλιξη αυτού του αντικειμένου χρηςτικης τέχνης που λέγεται νόμισμα.Δεν είμαστε ούτε στην εποχή του Κίμωνα ούτε του Ευαινετου ούτε του Φοιγτ ούτε του Λάγγε Οφείλουμε να διδασκόμαστε απο αυτούς αλλα είμαστε εδω,σε άλλη εποχή πάμε για αλλα!Αλλά για να μην μακρυγορώ,ένα έχω να πώ Τα πάντα ρεί!!!

Προφανώς, δεν έχει νόημα να συγκρίνουμε νομίσματα με διαφορά ηλικίας 150 ετών.

Εξάλου και ο μεγάλος Pistroutsi απο αυτούς ενεπνεύστη όταν έφτιαξε την Reverse sthn British Sovereign που αν δεν απατώμαι ειναι αντιγραφή Αθηναίου Ιππεα απο την μετώπη του Παρθενώνα.

Αξεπέραστο σχέδιο,ίδιο και απαράλαχτο τα τελευταια διακοσια χρόνια και απο τα πρώτα σε ζητηση παγκοσμίως(λιρα 2013)

Όταν βλέπω αυτό το σχέδιο, σκέφτομαι πάντα τα ίδια. Το σπαθί φτάνει-δε φτάνει στο κεφάλι του δράκου και αυτό είναι φυσικό, αφού είναι σπαθί πεζικού. Οι αρχαίοι Έλληνες ιππείς χρησιμοποιούσαν δόρατα ως κύρια όπλα.
Πιθανολογώ ότι αντιγράφει Λακεδαιμονιακό κοντόχοντρο σπαθί. Το χρησιμοποιούσαν σαν δεύτερο όπλο σε οπλιτική φάλαγγα (βαρύ πεζικό), αφού το κύριο όπλο ήταν (πάλι) το δόρυ.

Στη ζωοφόρο (και όχι στις μετώπες) του Παρθενώνα δεν απεικονίζονται ένοπλοι, άρα ο Pistrucci πρόσθεσε μόνος του το σπαθί, είτε εμπνεύστηκε το σχέδιο από αλλού.

Πάντως και η κλασσική εικόνα του Αγ. Γεωργίου με δόρυ είναι ελληνικότατη (sic).

Κοιτάζοντας ένα τετράδραχμο Συρακουσών του Κιμωνος και βλέποντας τα άλογα που σερνουν το τερθιπο όταν αυτά ειναι σε κίνηση βλέπεις το χάος,άλλο χλιμιτριζη αριστερά και άλλο αφηνιάζει δεξιά,σπασμένες ροδες ενίοτε υπαρχουν μπροστά τους απο το προηγούμενο τερθιπο.
Εκει είναι για μένα η αποθέωση της νομισματικής τέχνης,αξεπέραστη και μοναδική και πιστεύω οτι και οι σημερινοί καλιτέχνες απο εκει θα πρέπει να πάρουν πηγή εμπνευσης οπως οι μεγάλοι μάστορες της αναγέννησης.

- Τα αυτοκίνητα δεν είναι όπως παλιά...
_ Οι γυναίκες δεν είναι όπως παλιά...
_ Το ποδόσφαιρο δεν είναι όπως παλιά...
Μετά εμφανίζεται η γκόμενα με το Audi...
_Τελικά, μόνο το ποδόσφαιρο δεν είναι όπως παλιά...

Φίλε Βασίλη.Τα ολυμπιακά νομίσματα δεν τα έχω φιλοτεχνήσει εγώ Αυτά έγιναν απο τους καλλιτέχνες Γραββαλο και Καζάκο..έχω φιλοτεχνήσει μονο τα Special Olympics!!Δεν γνωρίζω αν εννοείτε το ίδιο λέγοντας Παραολυμπιάδα,γιατι άλλο τα Special Olympics 2011 και άλλο η Παραολυμπιαδα 2004.

Φίλε Βασίλη, εσύ που ξέρεις τα πάντα όλα, είναι δυνατόν να μην ξέρεις ποιος έχει σχεδιάσει τι....



Τίτλος: Απ: Η αισθητική των νομισμάτων
Αποστολή από: Stam.g στις Οκτώβριος 05, 2013, 01:28:14 πμ
Φίλε sac θα έχουμε την ευκαιρία να πούμε πολλά εδώ στο forum! Θέλω όμως να μοιραστώ κάτι μαζί σας γιατι πολλές φορές δεν διανοείται κανείς πως μπορεί να φέρει  η ζωή τα πράγματα άλλοτε ευχάριστα και άλλοτε όχι.
 Λοιπόν απο μικρός είχα μια περίεργη έλξη για τα νομίσματα και τα παρατηρούσα πάρα πολύ! Είχα κάνει φύλλο και φτερό τις τσέπες του πατέρα μου για να βρω τα πιό λαμπερά και άπιαστα νομίσματα,και να παρατηρώ τις λεπτομέρειες τους!καποτε με ενα φακό είδα και το όνομα του Φαληρέα κάτω απο τα πορτραίτα των βασιλιάδων,και ρωτούσα να μάθω ποιός ήταν αυτός!Βεβαια οι περισσότεροι ούτε που είχαν δει αυτά τα μικρά γραμματάκια πάνω στα κέρματα, και κάποιος μου είπε κάποια στιγμή οτι πρέπει να ήταν αυτός που τα είχε φτιάξει!Τα χρόνια πέρασαν και τέχνη έγινε βιωμά μου,χωρίς ποτέ να πάψει το ενδιαφέρον μου για τα νομίσματα καθαρά σαν έργα τέχνης και όχι τόσο για την σπανιότητα και τη συλλογή τους. Η εισαγωγή μου στην ΑΣΚΤ (Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών)εμελλε να ειναι καθοριστική γιατί επι τέλους ήρθα σε επαφή με δασκάλους της γλυπτικής όπως ο Γιώργος Νικολαίδης και ο Θεόδωρος Παπαγιάννης που με δίδαξαν όλες τις τεχνικές που προσπαθούσα ν´ανακαλύψω μικρότερος,στα μαθητικά μου χρόνια.Δεν θα ξεχάσω εκτος των άλλων ποτέ τα λόγια τους και ιδιαίτερα οτι η τέχνη ειναι πάνω απ όλα στάση ζωής. Μια μέρα λοιπόν επισκεύθηκα το εργαστήριο γλυπτικής του καθηγητή μου Θ.Παπαγιάνη, που για όσους δεν το ξέρουν ειναι ο δημιουργός των νομισμάτων της δραχμής (Αριστοτέλης Δημόκριτος Περικλής).Εκει λοιπόν είδα και τα προπλάσματα των νομισμάτων αυτών!Εντυπωσιάστηκα τόσο πολύ,που πραγματικά δεν άφησα την ευκαιρία να πάει χαμένη και έψαξα το ζήτημα σε μεγάλη έκταση!Ετςι αναζωπυρώθηκε το ενδιαφέρον μου για τα νομίσματα μια και ήξερα πλέον όλη την πορεία της γέννησης των.Βέβαια ήταν αδύνατον να φανταστώ τότε οτι θα ερχόταν κάποια μέρα να έχω και εγώ την τιμή να είμαι πίσω απο τα νομίσματα που κυκοφορούν σήμερα.Η μέρα αυτή ήρθε με την προκήρυξη του διαγωνισμού για την πρόσληψη γλύπτη απο την Τράπεζα της Ελλαδος το 1995.Εκτοτε τα πράγματα πήραν το δρόμο τους!
   Σίγουρα μπορεί να μην είμαι αντάξιος των δασκάλων της νομισματικής του παρελθόντος,αλλά πιστέψτε με πως οτι κάνω γίνεται με αγάπη και μεράκι κοιτώντας μέν στο παρελθόν ακολουθώντας όμως την εποχή μου.


Τίτλος: Απ: Η αισθητική των νομισμάτων
Αποστολή από: ANTONIO1967 στις Οκτώβριος 05, 2013, 08:49:16 μμ
Τιτλος του θεματος ειναι Η αισθητική των νομισμάτων οποιος εχει αποψη επι αυτου μπορει να την γραψει ...


Τίτλος: Απ: Η αισθητική των νομισμάτων
Αποστολή από: GKCollect στις Οκτώβριος 05, 2013, 08:55:26 μμ
...  :-X

θα μπορούσε κάποιος να πει ότι ο Picasso δεν κάνει αισθητικά ωραίους πίνακες ;
Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι το σχέδιο στο 1 Ευρώ δεν στέκει αισθητικά;

Η αισθητική είναι το αποτέλεσμα των συνδυασμών στην τέχνη και όχι η ίδια η δημιουργία. Στην περίπτωση του Picasso, δεν μπορούμε να κριτικάρουμε την αισθητική, δεν έχουμε να κάνουμε με συνδυασμούς αλλά με δημιουργία. Στα νομίσματα, η απόλυτη ελευθερία της δημιουργίας παύει μερικώς να υφίσταται και η αισθητική των συνδυασμών φαίνεται να υπερτερεί. Οπότε για την αισθητική αυτή μπορούν να υπάρξουν πολλές απόψεις και κριτικές.

Στα νομίσματα, η επιλογή του καλλιτέχνη, μπορεί να δεχθεί κριτική αλλά όχι η δημιουργία του.


Τίτλος: Απ: Η αισθητική των νομισμάτων
Αποστολή από: ΡΑVMK3 στις Οκτώβριος 05, 2013, 09:00:42 μμ
Για να φτιάξεις ένα νομισμα περαν του να εισαι χαράκτης πρεπει να εχεις σπουδάσει κ νομισματική.

Υπάρχουν σπουδές νομισματικής;;;

Το 1999 έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στη Νομισματολογία στο Πανεπιστήμιο του Durham της Αγγλίας......


Τίτλος: Απ: Η αισθητική των νομισμάτων
Αποστολή από: coll στις Οκτώβριος 05, 2013, 09:03:34 μμ
θα μπορούσε κάποιος να πει ότι ο Picasso δεν κάνει αισθητικά ωραίους πίνακες ;
Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι το σχέδιο στο 1 Ευρώ δεν στέκει αισθητικά;

Η αισθητική είναι το αποτέλεσμα των συνδυασμών στην τέχνη και όχι η ίδια η δημιουργία. Στην περίπτωση του Picasso, δεν μπορούμε να κριτικάρουμε την αισθητική, δεν έχουμε να κάνουμε με συνδυασμούς αλλά με δημιουργία. Στα νομίσματα, η απόλυτη ελευθερία της δημιουργίας παύει μερικώς να υφίσταται και η αισθητική των συνδυασμών φαίνεται να υπερτερεί. Οπότε για την αισθητική αυτή μπορούν να υπάρξουν πολλές απόψεις και κριτικές.

Στα νομίσματα, η επιλογή του καλλιτέχνη, μπορεί να δεχθεί κριτική αλλά όχι η δημιουργία του.

 Δυστυχως φυσικα και θα μπορουσε να το πει.
Αυτος ειναι και ο λογος που τελικα η κριτικη στα ειδη αυτα  παυει να εχει ουσιαστικο  νοημα, και φανταζει ως ατυχο γκαλοπ


Τίτλος: Απ: Η αισθητική των νομισμάτων
Αποστολή από: ANTONIO1967 στις Οκτώβριος 05, 2013, 09:05:04 μμ
...  :-X

Γιατι ρε Κωστη ???  
Μια χαρα τα ειπες ...η αισθητική και η τεχνη κατα προεκταση ,είναι μια έννοια τελείως υποκειμενική , κατι που μπορει εμενα να μου φαινεται σαν αριστουργημα σε καποιον αλλο να ειναι τελειως αδιαφορο.


Τίτλος: Απ: Η αισθητική των νομισμάτων
Αποστολή από: GKCollect στις Οκτώβριος 05, 2013, 09:19:42 μμ
Για να εξηγήσω λίγο τα παραπάνω που ανέφερα.
Στην περίπτωση των νομισμάτων, ναι μεν έχουμε να κάνουμε με δημιουργία, αλλά ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε με τον συνδυασμό... την αισθητική τοποθέτηση κάποιων 'στοιχείων'. Μπορεί αυτά τα στοιχεία να είναι δημιουργίες άλλων ή εικόνες ή σκέψεις ή οτιδήποτε.
Αν βλέπαμε στο 2 ευρώ, μία ραπτομηχανή να αγκαλιάζεται με μία αγελάδα, άσχετα αν ήταν δημιουργία του Picasso, δεν θα ήταν αισθητικά όμορφο το αποτέλεσμα.
Αυτό εννοώ λέγοντας ότι μπορεί να γίνει κριτική αισθητικής στα νομίσματα αλλά όχι κριτική για την δημιουργία στα νομίσματα.


Τίτλος: Απ: Η αισθητική των νομισμάτων
Αποστολή από: dimitra στις Οκτώβριος 05, 2013, 09:21:50 μμ
Η τεχνη εχει κανονες. Οποιος ακολουθει τους κανονες αυτους με εμπνευση και ευρηματικοτητα παραγει "εργο". Η σημαντικοτητα του εργου καθοριζεται απο το αν η αισθητικη του, υπερβαινει την κοινη αισθητικη ή οχι...δηλαδη αν διεγειρονται οι αισθησεις μας!


Τίτλος: Απ: Η αισθητική των νομισμάτων
Αποστολή από: nestor στις Οκτώβριος 05, 2013, 09:24:25 μμ
ωραίο θέμα,ωραία ανάπτυξη αν θέλετε προσπαθήστε να κάνετε λίγο οικονομία στις παραθέσεις για να μπορούμε να το παρακολουθουμε  πιο άνετα.


Τίτλος: Απ: Η αισθητική των νομισμάτων
Αποστολή από: GKCollect στις Οκτώβριος 05, 2013, 09:40:29 μμ
Εν ολίγοις... η προσωπική μου άποψη για τα Ελληνικά νομίσματα.

Εξαιρετική επιλογή θέματος ο Φοίνικας στα νομίσματα του Καποδίστρια.
Εξαιρετική και μοναδική η δημιουργία στα νομίσματα του 1910 και 1911.
Εξαιρετική επιλογή θέματος στα 1 και 2 ευρώ.

Εξαιρετικές οι επιλογές του φίλου Γιώργου και στα αναμνηστικά.
Ίσως με πιο ελαφριές χαράξεις και λιγότερη αρχαία Ελλάδα, να ήταν ακόμη πιο όμορφα.


Τίτλος: Απ: Η αισθητική των νομισμάτων
Αποστολή από: sac στις Οκτώβριος 05, 2013, 10:38:01 μμ
Τιτλος του θεματος ειναι Η αισθητική των νομισμάτων οποιος εχει αποψη επι αυτου μπορει να την γραψει ...

Σωστός.

------------------------------------------------------------------------------

Το νόμισμα μπορεί να είναι μια μορφή τέχνης, αλλά συνήθως δεν είναι ελεύθερη δημιουργία. Κατά κανόνα φτιάχνεται κατά παραγγελία (από το Υπουργείο Οικονομικών κλπ).

Προφανώς και μεγάλοι ζωγράφοι, μουσικοί κλπ έφτιαχναν έργα κατά παραγγελία, αλλά πάντα είχαν τη δυνατότητα ελεύθερης δημιουργίας.

Ένας "νομισματοποιός"... εξαρτάται πού δουλεύει... Υπάρχουν νομισματοκοπεία που φτιάχνουν διάφορα "περίεργα" (κιθάρες, κουτάλια). Όπως και ιδιωτικές κατασκευές, που δεν έχουν επίσημη/νόμιμη ισχύ.

Οπότε μπαίνει και το ερώτημα τι είναι νόμισμα, που είπε και ο κ. Σταματόπουλος. Από την άλλη, σίγουρα, ένας "νομισματοποιός" δεν έχει τη δυνατότητα (νομίζω) να φτιάξει κάτι τελείως "δικό του".

Επίσης, αν φτιάχναμε στην Ελλάδα όλα αυτά που φτιάχνει η Αυστραλία, ακόμα και η Γαλλία, πώς θα τα υποδεχόμασταν; Αναφέρω την Αυστραλία επιεδή είναι χώρα με ισχυρή οικονομία. Κάτι Κογκό και νησιά Τουβάλου φτιάχνου ό,τι γουστάρουν...

------------------------------------------------------------------------------

λιγότερη αρχαία Ελλάδα

Δεν διαφωνώ, αλλά...

----------------------------------------------------------------------------------------

Προσωπικά μου αρέσουν τα ευρώ μας. ΟΚ, τα "μεσαία" που έχουν πρόσωπα, δεν είναι τόσο όμορφα, αλλά έπρπε να γίνουν και αυτά. Τα "μικρά" με τα καράβια, όμως, είναι εξίσου όμορφα με τα "μεγάλα" (εντάξει, το πετρελαιοφόρο δεν έχει και πολύ "φωτογένεια").

Κ. Σταματόπουλε, έχετε ακούσει την άποψη ότι η σημαία της κορβέτας στο δίλεπτο πρέπει να κοιτάει προς την πλώρη;


Τίτλος: Απ: Η αισθητική των νομισμάτων
Αποστολή από: solferino στις Οκτώβριος 06, 2013, 11:39:58 πμ
H Tέχνη δεν είναι υποκειμενική, όσο δογματικό και αν σας φαίνεται αυτό , δεν είναι. Δεν εχει βέβαια απο την άλλη και αντικειμενική υπόσταση αλλα το σίγουρο είναι πως δεν είναι υποκειμενική.
Το δημιούργημα , πάσης φύσεως, από ένα νόμισμα εως το  Taj mahal και το δαχτυλίδι των Νιμπελουνγκεν, περιέχει στοιχεία και φόρμες που διαφέρουν από δημιουργία σε δημιουργία. Η κάθε σύνθεση μπορεί να είναι από πολύ 'εύκολη' εως πολύ 'δύσκολη' , και όσο δυσκολεύει τόσο περισσότερες τεχνικές γνώσεις πρεπει να εχεις για να κατανοήσεις το 'μηνυμα' του καλλιτέχνη.



Τίτλος: Απ: Η αισθητική των νομισμάτων
Αποστολή από: giannist στις Οκτώβριος 06, 2013, 02:24:07 μμ
Τιτλος του θεματος ειναι Η αισθητική των νομισμάτων οποιος εχει αποψη επι αυτου μπορει να την γραψει ...
θα ηθελα να πω και εγω την ταπεινη μου γνωμη,στα οσα χρονια ειμαι συλλεκτης νομισματων.πολλες φορες βλεπω καινουργια νομισματα η παλαια που δεν τα εχω ξαναδει απο κοντα.αλλα τα κοιταζω απλως,και αλλα τα θαυμαζω!!!αυτο πιστευω κανει την διαφορα στην τεχνη.απο τα πιο συνχρονα μεχρι τα πιο παλαια.η τεχνη δεν εχει διακυμανσεις σε εποχες.αν οντως την δουμε συνολικα σε βαθος χιλιετιων,απο τοτε που κοπηκαν τα πρωτα νομισματα.χαιρετω την παρεα,γιαννηςτ.


Τίτλος: Απ: Η αισθητική των νομισμάτων
Αποστολή από: rakosyllekths στις Οκτώβριος 06, 2013, 08:18:30 μμ
Για να φτιάξεις ένα νομισμα περαν του να εισαι χαράκτης πρεπει να εχεις σπουδάσει κ νομισματική.

Υπάρχουν σπουδές νομισματικής;;;

Το 1999 έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στη Νομισματολογία στο Πανεπιστήμιο του Durham της Αγγλίας......

Ευχαριστώ αλλά παρολο πού πουλά πνεύμα  σχολίαζοντας την αγγλική ορθογραφία στα επίθετα των χαρακτων
Και ενω γραφω από το κινητό χωρις να βλεπω βιβλιογραφία  , δεν ξέρει ότι η νομισματική στις Ηνωμένες Πολιτείες, Ελβετία,Ηνωμένο Βασίλειο έχουν έδρα εν αντιθεση με την ίδια Ελλάδα που δεν έχει έδρα αλλά ενσωματωμένο στην αρχαιολογία.

Δεν πειράζει ακομη κιαν γράφει τη λεξη Ελληνικό με μικρό εψιλον.


Τίτλος: Απ: Η αισθητική των νομισμάτων
Αποστολή από: haros στις Οκτώβριος 06, 2013, 08:59:18 μμ
Η τεχνη εχει κανονες και το ποιος ειναι μεγαλος δημιουργος η οχι δεν εχει να κανει με γκαλοπ "σε ποσους αρεσει",αλλα με αντικειμενικοτατα στοιχεια, τα οποια για να μπορεσει να  αναγνωρισει κανεις σε ενα εργο θα πρεπει να εχει ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΙ καταλληλα (ναι,μαθαινεται...) και να εχει γνωσεις.
Το να μην μπορει κανεις να καταλαβει την μεγαλοφυια π.χ. του Πικασσο η του Κλιμτ βλεποντας ενα εργο του δεν εχει να κανει με το 'γουστο", αλλα με το απλο γεγονος οτι δεν εχει λαβει την απαραιτητη παιδεια και τις γνωσεις -εφοδια για να το κανει.
 Για την σχεδιαση νομισματων τωρα, ειναι χρηστικη τεχνη και ως τετοια απευθυνεται στο συνολο και οχι σε εραστες της τεχνης  η ειδικους  και συνηθως ακολουθει την αισθητικη του μεσου ορου των ανθρωπων.
Η ¨μεση αισθητικη'', ας την πουμε ετσι, μεταβαλλεται με το περασμα του χρονου.
Δεν μπορει να μενει δια παντος στο παλιο στανταρτ ,απο την μια Βασιλιας και απο την αλλη θυρεος, γιατι απο καιρο τωρα οι Βασιλιαδες και οι θυρεοι ειναι διακοσμητικα-ανυπαρκτα στοιχεια.
Ουτε ομως μπορει να ειναι και πολυ 'προχω",γιατι δημιουργει δυσφορια απο την αδυναμια κατανοησης της.



Τίτλος: Απ: Η αισθητική των νομισμάτων
Αποστολή από: sac στις Οκτώβριος 06, 2013, 10:23:24 μμ

Ευχαριστώ αλλά παρολο πού πουλά πνεύμα  σχολίαζοντας την αγγλική ορθογραφία στα επίθετα των χαρακτων
Και ενω γραφω από το κινητό χωρις να βλεπω βιβλιογραφία  , δεν ξέρει ότι η νομισματική στις Ηνωμένες Πολιτείες, Ελβετία,Ηνωμένο Βασίλειο έχουν έδρα εν αντιθεση με την ίδια Ελλάδα που δεν έχει έδρα αλλά ενσωματωμένο στην αρχαιολογία.

Δεν πειράζει ακομη κιαν γράφει τη λεξη Ελληνικό με μικρό εψιλον.

Ψάχνεσαι, όμως, κάπως να μου την πεις...

Άκουσε, φίλε, δεν είναι άνθρωπος του καυγά, αν τον βρω, όμως, δεν τον αφήνω. (Γιώργος Φούντας)


Τίτλος: Απ: Η αισθητική των νομισμάτων
Αποστολή από: Stam.g στις Οκτώβριος 06, 2013, 11:22:08 μμ
Φίλοι μου διαβάζω με προςοχη τις τοποθετήσεις σας που οι περισσότερες ειναι πολύ ενδιαφέρουσες.Η αλήθεια ειναι οτι το κεφάλαιο αισθητική ειναι τεράστιο! Πολοί φιλόσοφοι το έχουν ταυτίσει με την ίδια την τέχνη!Στην πραγματικότητα όσο αναπάντεχο και αν φαίνεται,δεν υπάρχει τένχνη!Αυτο που υπάρχει ειναι ο καλλιτέχνης! Συγχρόνως υπάρχει το μήνυμα που ειναι η ιδέα, μετα το μέσο που ειναι το έργο τέχνης,και τέλος ο δέκτης που ειναι το κοινό!
Παρ´ολα αυτά τι ορισμό μπορούμε να δώσουμε στην τέχνη; Παιχνίδι του εγκεφάλου;Έκφραση συναισθημάτων;Μέσο επικοινωνίας;Μια αλήθεια και συγχρόνως ένα ψέμα;Φαντασία συνδυασμένη με ξωτερικά ερεθίσματα και βιώματα που παίρνουν απο τον καλλιτέχνη υλική υπόσταση;Και ολα αυτά και τίποτα!
 Πολλοί πιστεύουν οτι υπάρχουν κανόνες στην τέχνη και κατα ένα μέρος αυτό μπορεί να ισχύει.Αλλα το τι ειναι ωραίο και τι όχι είναι υποκειμενικό! Οι περισσότεροι πιστεύουμε οτι ένα ωραίο έργο τέχνης πρέπει να εχει και ωραίο θέμα.Αυτο πολλές φορές δεν ισχύει, και θα σας δώσω το εξής παράδειγμα Όταν ο μεγάλος ζωγράφος Ρούμπενς Ζωγράφιζε τον γυιό του,ένα ομορφο μικρό παιδι θέλησε να επικοινωνήσει με το κοινό του για να τον θαυμάσει.Το έργο αυτό ειναι πραγματικά ένα αριστούργημα!Το ίδιο όμως ειναι και το έργο του Ντύρερ που απεικονίζει ενα ηλικιωμένο ταλαιπωρημένο απο τις δυσκολίες της ζωής πρόσωπο που προκαλεί αποστροφή!Ηταν η μητέρα του ζωγράφου! Ενα έργο τόσο δυνατό που αν ξεπεράσει κανείς το πρώτο σοκ  της θέασης του θα ανακαλύψει την απίστευτη ομορφιά του!
 Τι θέλω να πω με ολα αυτά;Θέλω να πω πως οτι εχουμε συνηθίσει να βλέπουμε ως ωραίο μπορεί και να μην ισχύει! Για να απολαύσουμε ενα έργο τέχνης πρέπει να είμαστε έτοιμοι να το διαχωρίσουμε απο το θέμα του!
 Έρχομαι τωρα στο προκείμενο. Μπορεί να ισχύουν ολα αυτά σε ενα νόμισμα; Τις περισσότερες φορές όχι! Αυτό όμως δεν ειναι απόλυτο.Η τέχνη του νομίσματος κατα τη γνώμη μου είναι μια μορφή στρατευμένης τέχνης που εχει δημιουργηθεί για να επιτελεί κάποιο σκοπό! Δέν συμφωνώ όμως οτι ειναι ενα βιομηχανικό προϊόν!Αντίθετα ειναι ενα κομμάτι μετάλλου που ενίοτε μπορεί να μεταφέρει ισχυρά μηνύματα και σύμβολα, που θα πρέπει να δοθούν με ειλικρίνεια  και ξεκάθαρα!Πράγμα πολύ δύςκολο Παρατήρησα οτι πολλοί μέσα στό forum κάνουν διάφορες αντιπαραθέσεις μεταξύ παλαιών και μοντέρνων νομισμάτων απορρίπτοντας συλλήβδην τα μοντέρνα.Γιατι όμως συμβαίνει αυτό;Πολλοί που ειναι ας πούμε αμύητοι στην τέχνη θέλουν απλώς και μόνο να θαυμάσουν την επιδεξιότητα του χαράκτη ή γενικώτερα του καλλιτέχνη με την οποία ειναι εξοικειωμένοι,και τη θεωρούν περαδεκτή!Θέλουν δηλαδή τα ρεαλιστικά και αυτά που μοιάζουν αληθινά!Αυτο βέβαια δεν είναι κατ´ανάγκη λάθος.Η υπομονή και η    τέχνη που απαιτείται για ενα πορτραίτο ειναι πράγματι αξιοθαύμαστη Πολλοί καλλιτέχνες έφαγαν μιά ζωή προκειμένου να το πετύχουν και ίδρωσαν για να τα θαυμάζουμε εμείς σήμερα!Βασικά κάποιοι αντιρρηςίες θεωρούν οτι η απουσία λεπτομέρειας ειναι αυτό που ενοχλεί στα μοντέρνου σχεδιασμού νομίσματα!Πιστεύουν ότι ο καλλιτέχνης ειναι άσχετος οτι δέν ξέρει να σχεδιάζει η οτι βαρέθηκε!!
 Εδώ θέλω να κάνω μια παρένθεση.Οταν φιλοτέχνησα το νόμισμα πού βραβεύθηκε για τα δέκα χρόνια της ΟΝΕ πολλοί έσπευσαν να σχολιάσουν οτι το σχέδιο ηταν απλοικό σχεδόν παιδικό, και δεν φανέρωνε κανενός είδους δεξιοτεχνίας!Μα δεν δεν με ενδιέφερε αυτό.Ηθελα να μεταδώσω ένα ισχυρό μήνυμα!Πως μπορείς να το κάνεις αυτό σε ενα τόσο μικρό κομμάτι μετάλλου και να μιλήσεις για όλη την ιστορία των συναλλαγών του ανθρώπου,απο το ανταλλακτικό εμπόριο στην επινόηση της νομισματικής μονάδας και απο εκεί μέχρι τις μέρες μας; Πιστεύω οτι το πέτυχα με τη μέθοδο του συμβολισμού.Δεν χρειάσθηκε επίδειξη δεξιοτεχνίας,γιατι μετέδωςα αυτό που επιθυμούσα!Το συμπέρασμα; Τέχνη δεν ειναι μόνο το κοινώς παραδεκτο,ούτε αυτό που εχουμε συνηθίσει να βλέπουμε Ενα έργο τέχνης μπορεί να ειναι πιο απροσδόκητο απο αυτό που περιμένουμε αρκεί να μην το απορρίπτουμε αμέσως ως απαράδεκτο! Επειδή πολλοί απο εσάς έχουν και χιούμορ κάποιος που δεν του αρέσει πολύ η δουλειά μου με αποκάλεσε Σταμπατόπουλο πολύ ευρηματικό και εξυπνο! Πραγματικά φτιάχνω στάμπες αλλα προσπαθώ να τα δώσω ολα για να ειναι ωραίες αν και πραγματικά δεν ξέρω τι ειναι ωραίο!Εχω ξαναπεί οτι δεν κατέχω την αλήθεια ! Διαφωνώ με όσους ειναι απόλυτοι και θεωρούν οτι την κατέχουν! Όσο   περισσότερα γνωρίζουμε τόσο πιό σεμνά και ταπεινά (αν και όρος εχει εξευτελιςθεί)πρέπει να προσεγκίζουμε τα πράγματα!Θα επανέλθω φίλοι μου γιατι εχουμε να πούμε πολλά για το κεφάλαιο αισθητική και τέχνη.


Τίτλος: Απ: Η αισθητική των νομισμάτων
Αποστολή από: rakosyllekths στις Οκτώβριος 07, 2013, 11:50:58 πμ

Ευχαριστώ αλλά παρολο πού πουλά πνεύμα  σχολίαζοντας την αγγλική ορθογραφία στα επίθετα των χαρακτων
Και ενω γραφω από το κινητό χωρις να βλεπω βιβλιογραφία  , δεν ξέρει ότι η νομισματική στις Ηνωμένες Πολιτείες, Ελβετία,Ηνωμένο Βασίλει ??ο έχουν έδρα εν αντιθεση με την ίδια Ελλάδα που δεν έχει έδρα αλλά ενσωματωμένο στην αρχαιολογία.

Δεν πειράζει ακομη κιαν γράφει τη λεξη Ελληνικό με μικρό εψιλον.

Ψάχνεσαι, όμως, κάπως να μου την πεις...

Άκουσε, φίλε, δεν είναι άνθρωπος του καυγά, αν τον βρω, όμως, δεν τον αφήνω. (Γιώργος Φούντας)

Γιώργο φούντα εγώ όμως δεν ειμαι η Στέλλα.
Είμαι ο γητευτής των συλλεκτών!  8)


Τίτλος: Απ: Η αισθητική των νομισμάτων
Αποστολή από: ANTONIO1967 στις Οκτώβριος 07, 2013, 12:01:20 μμ

Είμαι ο γητευτής των συλλεκτών!  8)

Αλλο παλι και τουτο .... :o :o  εγω ηξερα τον γητευτη των αλογων  ::)


Τίτλος: Απ: Η αισθητική των νομισμάτων
Αποστολή από: rakosyllekths στις Οκτώβριος 07, 2013, 02:00:57 μμ

Είμαι ο γητευτής των συλλεκτών!  8)

Αλλο παλι και τουτο .... :o :o  εγω ηξερα τον γητευτη των αλογων  ::)

Και των φιδιών (φακιρης) και των ποντικιών κ των παιδιών (Χανς Κρίστιαν Άντερσεν).
Εγώ των συλλεκτών.


Τίτλος: Απ: Η αισθητική των νομισμάτων
Αποστολή από: sac στις Οκτώβριος 07, 2013, 02:33:50 μμ

Ευχαριστώ αλλά παρολο πού πουλά πνεύμα  σχολίαζοντας την αγγλική ορθογραφία στα επίθετα των χαρακτων
Και ενω γραφω από το κινητό χωρις να βλεπω βιβλιογραφία  , δεν ξέρει ότι η νομισματική στις Ηνωμένες Πολιτείες, Ελβετία,Ηνωμένο Βασίλει ??ο έχουν έδρα εν αντιθεση με την ίδια Ελλάδα που δεν έχει έδρα αλλά ενσωματωμένο στην αρχαιολογία.

Δεν πειράζει ακομη κιαν γράφει τη λεξη Ελληνικό με μικρό εψιλον.

Ψάχνεσαι, όμως, κάπως να μου την πεις...

Άκουσε, φίλε, δεν είναι άνθρωπος του καυγά, αν τον βρω, όμως, δεν τον αφήνω. (Γιώργος Φούντας)

Γιώργο φούντα εγώ όμως δεν ειμαι η Στέλλα.
Είμαι ο γητευτής των συλλεκτών!  8)

Προσπαθείς να με γοητεύσεις; Δεν είναι ο σωστός τρόπος, δεν μου αρέσουν οι "άγριες"... Προτιμώ τις κυριλέ, π.χ. Monica Bellutsi.


Τίτλος: Απ: Η αισθητική των νομισμάτων
Αποστολή από: rakosyllekths στις Οκτώβριος 07, 2013, 02:39:01 μμ
Φίλε στη Γερμανία ξεχάσατε τα Ελληνικά σας?
Γητευτής είμαι οχι γόης και μιας κ θέτεις κ σεξουαλικο υπονοούμενο απεχθάνομαι τις αδελφές κ τούς Κολόμβους.


Τίτλος: Απ: Η αισθητική των νομισμάτων
Αποστολή από: GKCollect στις Οκτώβριος 08, 2013, 08:02:05 πμ
Προσπάθησα να δείξω ότι δεν πρέπει να κάνουμε κριτική για τις δημιουργίες, αλλά για τα θέματα. Η άποψη του καθένα για την δημιουργία, είναι η αντίληψη της τέχνης, όπως ο καθένας μπορεί να την αντιληφθεί.
Κι εδώ φίλε Γιώργο, ας κάνω την κριτική μου για τις επιλογές θεμάτων... όχι για τα ίδια τα έργα, που όπως είπα πιο πάνω, ίσως η άποψή μου είναι μία από τις εκατομμύρια διαφορετικές απόψεις.

Αν ανατρέξετε στην νομισματική ιστορία μας, θα δείτε ότι οι αναφορές στο Βυζάντιο είναι σχεδόν ανύπαρκτες. Δεν γνωρίζω του λόγους ( μήπως πολιτικοί ή... πολιτική ; ).
Εφέτος, ήταν η επέτειος για τα 1700 χρόνια από την υπογραφή του διατάγματος των Μεδιολάνων. Θεωρώ το γεγονός μοναδικό. Και μόνο η σκέψη ότι εκείνη την εποχή, Ο Κων/νος συμφώνησε για την... ανεξιθρησκεία, αποτελεί κάτι που ακόμη και στις μέρες μας, ίσως, είναι πρωτοποριακό.
Μπράβο στον συνάδελφό σας χαράκτη της Σλοβενίας, που επέλεξε αυτό το γεγονός σαν θέμα. Λυπάμαι που σαν Έλληνες έχουμε παραγκωνίσει τα 1000 χρόνια του Βυζαντίου, για λόγους... που δεν θέλω καν να σκέφτομαι.

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%94%CE%B9%CE%AC%CF%84%CE%B1%CE%B3%CE%BC%CE%B1_%CF%84%CF%89%CE%BD_%CE%9C%CE%B5%CE%B4%CE%B9%CE%BF%CE%BB%CE%AC%CE%BD%CF%89%CE%BD (http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%94%CE%B9%CE%AC%CF%84%CE%B1%CE%B3%CE%BC%CE%B1_%CF%84%CF%89%CE%BD_%CE%9C%CE%B5%CE%B4%CE%B9%CE%BF%CE%BB%CE%AC%CE%BD%CF%89%CE%BD)


Τίτλος: Απ: Η αισθητική των νομισμάτων
Αποστολή από: giannist στις Οκτώβριος 08, 2013, 02:57:49 μμ
Φίλε στη Γερμανία ξεχάσατε τα Ελληνικά σας?
Γητευτής είμαι οχι γόης και μιας κ θέτεις κ σεξουαλικο υπονοούμενο απεχθάνομαι τις αδελφές κ τούς Κολόμβους.
Βασιλη μου μην πεφτεις στο επιπεδο του κυριου?sac.μπορει να φαινετε σικ,αλλα τα γραπτα του δειχνουν το αντιθετο.οσο για περι τεχνης και αισθητικης στα νομισματα γνωριζεις αρκετα,δεν χρειαζετε να χαλας την καρδια σου με τον καθε ενα,που θελει να γραφει μονο για να γραφει!γιαννηςτ.υγ.γοης φιδιων και κοριτσιων,φονευς αγριων κονυκλων!


Τίτλος: Απ: Η αισθητική των νομισμάτων
Αποστολή από: rakosyllekths στις Οκτώβριος 08, 2013, 04:35:28 μμ
Ευχαριστώ Τζόνι!


Τίτλος: Απ: Η αισθητική των νομισμάτων
Αποστολή από: sac στις Οκτώβριος 08, 2013, 07:13:22 μμ
Έκανα μια βόλτα στο διαδίκτυο, αλλά δεν έβγαλα συμπέρασμα. Νομισματική στο πλαίσιο των "καλών τεχνών" ή νομισματική στο πλαίσιο των ιστορικών σπουδών; Αν μπορεί κάποιος να "πέσει στο επίπεδό μου" και να με ενημερώσει...

-----------------------------------------------------

Ως αντάλλαγμα προσφέρω τις ακόλουθες πληροφορίες από το 15τομο "Μέγα λεξικόν όλης της ελληνικής γλώσσης" Δ. Δημητράκου

γητευής δημώδες: ο μαγικούς τρόπους μετερχόμενος προς θεραπείαν ασθενών η επιτυχίαν σκοπού τινός, που κάνει γητειές, γόης, μάγος (άνω τελεία) 2) ο ερωτικώς προσελκύων, κατακτών δια των θελγήτρων ή των τρόπων αυτού (άνω τελεία) παράβαλε γόης, ξεπλανευτής


Τίτλος: Απ: Η αισθητική των νομισμάτων
Αποστολή από: nestor34 στις Οκτώβριος 08, 2013, 07:35:43 μμ

.μπορει να φαινετε σικ,αλλα τα γραπτα του δειχνουν το αντιθετο.
οξύμωρο;


Τίτλος: Απ: Η αισθητική των νομισμάτων
Αποστολή από: sac στις Οκτώβριος 08, 2013, 07:38:03 μμ
Ρε παιδιά, δεν είμαι "σικ", για όνομα του θεού. Μάγκας και αλάνης Περαιώτης, λέμε...

...θα μου βγάλετε και "όνομα" εσείς εδώ μέσα...

Και Κοντοβουνήσιος στην καταγωγή, να μην ξεχνιόμαστε!


Τίτλος: Απ: Η αισθητική των νομισμάτων
Αποστολή από: nestor34 στις Οκτώβριος 08, 2013, 07:44:39 μμ
έμπαινε sac, στοιχηματίζω πάνω σου ενα ασημένιο εικοσάδραχμο του 60


Τίτλος: Απ: Η αισθητική των νομισμάτων
Αποστολή από: sac στις Οκτώβριος 08, 2013, 08:10:31 μμ
έμπαινε sac, στοιχηματίζω πάνω σου ενα ασημένιο εικοσάδραχμο του 60

Δυστυχώς, είμαι Γιώργος, ούτε Νίκος, ούτε Χούλιο, ούτε καν Βλάντιμιρ...

edit: MS-πόσο είναι το εικοσάδραχμο;


Τίτλος: Απ: Η αισθητική των νομισμάτων
Αποστολή από: nestor34 στις Οκτώβριος 08, 2013, 09:32:11 μμ
φίλτατε να με συμπαθάς αλλα δεν γνωρίζω απο ms kai pgcs, ειμαι ενας απλός συλλέκτης μετάλλων σε μορφή κέρματος, ίσως και το αντίστροφο.
ΥΓ: κι εγω Γιώργος ειμαι.


Τίτλος: Απ: Η αισθητική των νομισμάτων
Αποστολή από: ANTONIO1967 στις Οκτώβριος 08, 2013, 09:52:35 μμ
Τιτλος του θεματος ειναι Η αισθητική των νομισμάτων οποιος εχει αποψη επι αυτου μπορει να την γραψει ...

Απ' οτι καταλαβαινω εξαντλησατε το θεμα και αρχισαμε τα off topic .

Οποτε το θεμα κλειδωνει .