Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Μάιος 04, 2024, 02:21:20 μμ
  Εμφάνιση μηνυμάτων
Σελίδες: 1 2 [3] 4 5 ... 17
31  Ελληνικά νομίσματα / 'Οθωνας / Απ: Οθων ΕΙΣ ΜΝΗΜΗΝ στις: Φεβρουάριος 20, 2024, 07:55:33 μμ
Τα ακριβα νομισματα και μεταλλια ελληνικου ενδιαφεροντος δεν καταληγουν σε ελληνικα χερια,γιατι λιγοι ειναι οι Ελληνες συλλεκτες με μεγαλο πορτοφολι.
Αλλα πολλοι μεγαλοσχημοντες οπως και βλαμενοι φιγουρατζηδες τα χρηματα αυτα τα χαλανε για ενα τραγουδι πετωντας πιατα και λουλουδια στα σκυλαδικα.
Αν οι εφοπλιστες μας ειχαν μια βασικη παιδεια και κοινη λογικη,θα ειχαμε απο τις μεγαλυτερες και αξιολογοτερες συλλογες στο κοσμο που θα ζηλευαν ακομη και μεγαλα διεθνη μουσεια.
Αν.
Κωστας.
32  Ελληνικά νομίσματα / Γεώργιος Β' / Απ: ΓΕΩΡΓΙΟΣ Β 100 δρχ 1935(1940) στις: Φεβρουάριος 19, 2024, 05:59:20 μμ
Το νομισμα εκλεισε στα 34.000 ευρω + τα fees.
Δειτε το.

https://www.kuenker.de/en/archiv/stueck/387596

Κωστας.
33  Ελληνικά νομίσματα / 'Οθωνας / Απ: Οθων ΕΙΣ ΜΝΗΜΗΝ στις: Φεβρουάριος 19, 2024, 05:53:50 μμ
Το μεταλλιο εκλεισε στα 30.000 + τα fees.
Δειτε το.

https://www.kuenker.de/en/archiv/stueck/389583

Κωστας.
34  Μικρές αγγελίες & Ανακοινώσεις / Ανακοίνωσεις & Προτάσεις για το φόρουμ / Απ: Εκθεση στο μουσειο της Ακροπολης στις: Φεβρουάριος 11, 2024, 10:52:12 πμ
Για την ιδια εκθεση ενα ακομη αρθρο στο ΒΗΜΑ.
Αξιζει να παει κανεις και μαλιστα οικογενειακως,για να θαυμασει αρχαια και νεωτερα ελληνικα τεχνουργηματα που δυστυχως βρισκονται σε ξενα μουσεια.

https://www.tovima.gr/2024/02/10/culture/mouseio-akropolis-noimata-se-164-ekthemata-pou-den-xanei-kaneis/
35  Μετάλλια / Μετάλλια / Απ: BOCHUM χρυσο μεταλλιο στις: Ιανουάριος 20, 2024, 08:14:49 μμ
Σε ευχαριστω Δημητρη που με κατευθυνες σωστα.
Ως προς το μεταλλιο θεωρω οτι ειναι μια πολυ ωραια προσθηκη στη συλλογη μου.
Κωστας.
36  Μετάλλια / Μετάλλια / Απ: BOCHUM χρυσο μεταλλιο στις: Ιανουάριος 20, 2024, 07:36:06 μμ
Απαντηση απο το πανεπιστημιο δεν ειχα,ειχα ομως απο τον Kuenker  που του ειστειλα το ιδιο ερωτημα.
Εκδοθηκε το 1968 με αφορμη το κτισιμο του νεου πλανηταριου της πολης του Μποχουμ, σε περιορισμενο αριθμο περιπου 300 τεμαχιων και ειναι μειγμα χρυσου 900/1000 με πλατινα και παλλαδιο
Το τμημα αστροφυσικης του πανεπιστημιου του Μποχουμ,ηταν το πρωτο δυτικο ερευνητικο κεντρο που ακουσε τον ηχο και πιστοποιησε την πορεια του δορυφορου  Sputnik(εκτοξευτηκε στις 04/10/1957),πρωτου γηινου τεχνητου δορυφορου που εστειλε στο διαστημα η τοτε Σοβιετικη Ενωση.
Για την επιτυχια αυτη,το ινστιτουτο ονομαστηκε απο τους επιστημονες ως το αυτι του Μποχουμ στο διαστημα,τιτλο που φερει ακομα.
Θεωρειτε ενα δυσκολο μεταλλιο,τουλαχιστον για τους λατρεις των μεταλλιων με θεμα τις διαστημικες αποστολες και εξερευνησεις.
Κωστας.
37  Online εκτίμηση / Online εκτίμηση! / Απ: Εκτίμηση νομισμάτων στις: Ιανουάριος 16, 2024, 01:26:45 μμ
Αν δεν ειναι δηλωμενα στις αρμοδιες αρχες τα αρχαια και βυζαντινα,φλερταρετε με συλληψη για αρχαιοκαπηλια και κατασχεση των νομισματων σας.
Διαβαστε εδω μεσα τα σχετικα αρθρα για να ξερετε τι να κανετε.
Χωρις αδεια κατοχης απο το υπουργειο πολιτισμου,δεν μπορειτε να κατεχετε αρχαια νομισματα και πολυ περισσοτερο να ζητατε εκτιμηση για την εμπορια τους.
38  Ευρωνομίσματα / 'Ο,τι αφορά τα Ευρωνομίσματα / Ετοιμαστειτε για σπανια Γαλλικα ευρωνομισματα στις: Ιανουάριος 13, 2024, 09:53:33 πμ


Γιατί η Γαλλία κατέστρεψε 27 εκατομμύρια κέρματα του ευρώ


Η Γαλλία αναγκάστηκε να λιώσει και να ξαναφτιάξει τουλάχιστον 27 εκατομμύρια κέρματα του ευρώ, καθώς δεν πληρούσαν τις προδιαγραφές του νομίσματος και ως εκ τούτου κρίθηκαν ασύμβατα από την Ευρωπαϊκή Ενωση.

Συγκεκριμένα, το νομισματοκοπείο της Γαλλίας (Monnaie de Paris) παρήγαγε κέρματα των 10, 20 και 50 λεπτών με νέο σχέδιο τον Νοέμβριο που μας πέρασε, αλλά αργότερα διαπιστώθηκε ότι ο τρόπος με τον οποίο είχαν απεικονιστεί τα αστέρια της σημαίας της Ε.Ε. δεν ήταν σύμφωνος με τις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ε.Ε., οι χώρες της ευρωζώνης μπορούν να αλλάζουν το σχέδιο της «εθνικής» όψης των κερμάτων κάθε 15 χρόνια, αλλά χρειάζονται το πράσινο φως της Επιτροπής καθώς και των κυβερνήσεων των άλλων χωρών της νομισματικής Ενωσης. Αν υπάρχουν αντιρρήσεις υποβάλλονται εντός επτά ημερών.

Η Γαλλία επικοινώνησε ανεπίσημα με την Επιτροπή τον Νοέμβριο, πριν υποβάλει επίσημο αίτημα για την έγκριση του σχεδίου, αλλά το νομισματοκοπείο προχώρησε στην παραγωγή των κερμάτων χωρίς να περιμένει την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Στη συνέχεια, έλαβε ανεπίσημη ενημέρωση από την Επιτροπή, στην οποία τονιζόταν ότι το νέο σχέδιο δεν ήταν σύμφωνο με τους κανόνες της Ε.Ε., σύμφωνα με ανώνυμο αξιωματούχο από το γαλλικό υπουργείο Οικονομίας.

Εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αρνήθηκε να σχολιάσει το συμβάν. Ωστόσο, επιβεβαίωσε ότι το γαλλικό υπουργείο Οικονομικών υπέβαλε επίσημα το διορθωμένο σχέδιο στα κέρματα στις 12 Δεκεμβρίου, το οποίο και έλαβε την έγκριση της Ε.Ε. στις 21 Δεκεμβρίου.

Για το φιάσκο αλληλοκατηγορούνται κυβέρνηση και νομισματοκοπείο. Από την πλευρά του, ο ανώνυμος αξιωματούχος του υπουργείου Οικονομίας τόνισε ότι το γαλλικό νομισματοκοπείο είναι μια αυτόνομη δημόσια επιχείρηση και δεν αποτελεί μέρος της γαλλικής διοίκησης. «Δεν θα υπάρξει κανένα κόστος για τον Γάλλο φορολογούμενο, καθώς η εταιρεία θα το απορροφήσει στα λειτουργικά της έξοδα», σημείωσε ο αξιωματούχος.

Με πληροφορίες από Politico

Στο αρθρο βεβαια δεν αναφερεται ποιο ηταν το λαθος στα αστερια(περισσοτερα,λιγοτερα,σε αλλη θεση,μεγαλυτερα,μικροτερα,κλπ)για να μπορουμε να ελεγχουμε τη διαοφοροποιηση,αλλα ετοιμαστειτε για νεα δοκιμια,η ποικιλιες οπως θα τα ονομασουν-παρουσιασουν,γιατι σιγουρα θα βγουν στην αγορα παρ ολα τα μετρα που υποτιθεται οτι λαμβανονται.
Κωστας.
39  Νομίσματα / Ασημένια νομίσματα / Απ: Τάληρα της συλλογής μου στις: Ιανουάριος 12, 2024, 11:55:25 πμ
Ευγε κε Στελιο.
Ακριβως οπως τα εγραψες.Οι διαφοροι εκαστοτε συμμαχοι μας εξυπηρετουσαν τα δικα τους και μονο συμφεροντα και οχι τα δικα μας.
Αν αυτα περιστασιακα συνεπιπταν ειχαμε και εμεις καποιο εθνικο οφελος,αλλιως εθνικες καταστροφες.
Ας γνωριζουμε οτι μονο εμεις καθοριζουμε την τυχη μας,την εθνικη και εδαφικη μας ακεραιοτητα,για την οποια εμεις πρεπει να αγωνιστουμε και να πολεμησουμε αν χρειαστει,και να μην περιμενουμε φιλους,συμμαχους να στερξουν προς βοηθεια μας,γιατι η οποια βοηθεια μπορει να ειναι χειροτερη και απο ηττα.
Ποσες φορες πιστεψαμε σε ξανθα γενη,σε ομοθρησκους,σε συμμαχους και φιλους,και ποσες φορες μας κρεμασαν κυριολεκτικα γιατι τα βρηκαν με τον εχθρο μας παρ ολες τις υποσχεσεις.
Λογικη και σχεδιο χρειαζεται μονο,και πιστη στις δυνατοτητες μας.
Εχουμε επιβιωσει 4000 χρονια αδιαλειπτως,στο χερι μας ειναι να υπαρχουμε σαν εθνος στην αιωνιοτητα.
Κωστας.
40  Μικρές αγγελίες & Ανακοινώσεις / Ανακοίνωσεις & Προτάσεις για το φόρουμ / Βιβλιοθηκη Morgan Κιβωτος γνωσης στις: Ιανουάριος 12, 2024, 11:32:35 πμ
Απο το σημερινο ΒΗΜΑ


10.01.2024
11:25
Βαρδάκη Ερη
Βιβλιοθήκη και μουσείο Morgan: H μεγαλειώδης κιβωτός γνώσης με τα χιλιάδες χειρόγραφα και τις σπάνιες εκδόσεις
Photo credits: Graham Haber
Δημιούργημα του πασίγνωστου τραπεζίτη, εντυπωσιάζει με τον πλούτο των πολιτιστικών θησαυρών που συγκεντρώνει.

Eίναι το μοναδικό ίδρυμα στον κόσμο που κατέχει τρία αντίγραφα της περίφημης Βίβλου του Γουτεμβέργιου, του πρώτου βιβλίου στον κόσμο που τυπώθηκε με χρήση κινητών μεταλλικών στοιχείων, αλλά και ένα χειρόγραφο του 1843 της «Χριστουγεννιάτικης ιστορίας» του Καρόλου Ντίκενς, υπογεγραμμένο από τον ίδιο τον μεγάλο παραμυθά. Στους χώρους του ακόμα μπορεί να αναζητήσει κανείς σπάνια έγγραφα, ενώ η συλλογή μουσικών χειρογράφων του είναι η δεύτερη μεγαλύτερη σε μέγεθος μετά από αυτή του Κογκρέσου, περιλαμβάνοντας υπογεγραμμένα και σχολιασμένα λιμπρέτα και παρτιτούρες των Μπετόβεν, Μπραμς, Σοπέν, Μάλερ και Βέρντι, μέχρι τα κομμάτια χαρτιού στα οποία ο Μπομπ Ντίλαν είχε σημειώσει τα τραγούδια του «Blowin’ Ιn the Wind» και «It Ain’t Me Babe». Και βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε και τη σπάνια συλλογή έργων τέχνης διάσημων ζωγράφων που περιλαμβάνει. Ο λόγος για τη μοναδική Βιβλιοθήκη και τo Μουσείο Morgan στην καρδιά της Νέας Υόρκης.
Η γέννηση

Ολα ξεκίνησαν από τον Τζον Πίερποντ Μόργκαν (1837-1913), γνωστό τοις πάσι ως Τζ. Π. Μόργκαν, δημιουργό του ομώνυμου επενδυτικού κολοσσού. Hδη από το 1890 ο ίδιος είχε αρχίσει να συγκεντρώνει μία συλλογή από σπάνια ιστορικά χειρόγραφα, βιβλία καθώς και έργα τέχνης.

Ετσι συνέλαβε την ιδέα της δημιουργίας μιας βιβλιοθήκης κοντά στο σπίτι του στη γωνία της λεωφόρου Μάντισον και της 36ης Οδού. Επέλεξε ως αρχιτέκτονα τον διακεκριμένo Τσαρλς Φόλεν Μακ Κιμ. Εκείνος σχεδίασε ένα κτίσμα με τη μορφή αναγεννησιακού παλάτσο, μεγαλοπρεπές στην εμφάνιση, χωρίς όμως να είναι υπερβολικό στην κλίμακα, με τη δομή του τελικά να αντανακλά τη φύση και το μέγεθος των σπουδαίων θησαυρών που φυλάσσονται εντός του. Η κατασκευή ξεκίνησε το 1902 και ολοκληρώθηκε τέσσερα χρόνια μετά.

Ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι η επιβλητική ροτόντα του κτίσματος με τις πολύχρωμες μαρμάρινες κολόνες, το περίτεχνα διακοσμημένο δάπεδο και την αψίδα με έμπνευση από τα μυθολογικά σχέδια που δημιούργησε ο Ραφαήλ για την περίφημη Villa Madama στη Ρώμη.

Τα πάντα μελετήθηκαν στον σχεδιασμό της εντυπωσιακής βιβλιοθήκης. Ακόμα και τα μοτίβα των δαπέδων της. o

Εντυπωσιακότατη και η ανατολική αίθουσα του κτιρίου που ουσιαστικά αποτελούσε το θησαυροφυλάκιο των σπάνιων βιβλίων του Μόργκαν. Η φλαμανδική ταπισερί του 16ου αιώνα πάνω από το τζάκι απεικονίζει τη φιλαργυρία, ένα από τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα, το οποίο προσωποποιείται από τον μυθολογικό βασιλιά Μίδα. Δύο σκάλες, κρυμμένες πίσω από βιβλιοθήκες, παρέχουν πρόσβαση στα μπαλκόνια. Την ίδια στιγμή, αλληγορικές απεικονίσεις των τεχνών και των επιστημών εναλλάσσονται με πορτρέτα προσωπικοτήτων, από τον Σωκράτη ως τον Μιχαήλ Αγγελο, προσδιορίζοντας τη βιβλιοθήκη ως τόπο ανάδειξης της τέχνης και των ιδεών.

Η δυτική αίθουσα του κτίσματος κατά τα τελευταία έτη της ζωής του Τζ. Π. Μόργκαν χρησιμοποιήθηκε ως το ιδιωτικό του γραφείο, μακριά από εκείνα του τραπεζικού κολοσσού στη Γουόλ Στριτ. Εκεί, ανάμεσα σε μερικά από τα αγαπημένα του έργα τέχνης, ο ίδιος εργαζόταν, χαλάρωνε και συναντούσε εμπόρους τέχνης και επιχειρηματικούς του συνεργάτες. Χαμηλά ράφια φιλοξενούσαν σπάνιους τόμους, ενώ στα αριστερά του μεγαλοπρεπούς τζακιού – πάνω από το οποίο δεσπόζει το πορτρέτο του Τζ. Π. Μόργκαν – μέσα σε ένα θησαυροφυλάκιο από συμπαγές ατσάλι ήταν ασφαλισμένη η εντυπωσιακή συλλογή χειρογράφων του. Σε κανέναν άλλον χώρο δεν είναι πιο εμφανής η προτίμηση του Τζ. Π. Μόργκαν στην αναγεννησιακή αισθητική από ό,τι σε αυτή την αίθουσα που περιβάλλεται με πίνακες ιταλών και φλαμανδών ζωγράφων.

Η δυτική αίθουσα της βιβλιο΄θηκης χρησιμοποιήθηκε τα τελευταία έτη της ζωής του Τζ. Π. Μόργκαν ως το ιδιωτικό του γραφείο. Πάνω από το τζάκι δεσπόζει το πορτρέτο του.Φωτό: Graham Haber

Τέλος, η βόρεια αίθουσα αποτελούσε το γραφείο της Μπελ ντα Κόστα Γκριν (1879-1950), την οποία ο Μόργκαν προσέλαβε το 1905 για να διαχειριστεί και να αυξήσει τη συλλογή των σπάνιων βιβλίων του, με την ίδια αργότερα να αναλαμβάνει καθήκοντα πρώτης διευθύντριας της Βιβλιοθήκης Mόργκαν. Για περισσότερα από 40 χρόνια εκείνη εργαζόταν στην πολυτελή βόρεια αίθουσα, η οποία σήμερα φιλοξενεί τα παλαιότερα έργα της συλλογής, όπως αρχαίες σφραγίδες και επιγραφές, αιγυπτιακά, ελληνικά και ρωμαϊκά γλυπτά και τεχνουργήματα του Μεσαίωνα.
Η εξέλιξη

Το 1924, έντεκα χρόνια μετά τον θάνατο του Τζ. Π. Μόργκαν, ο γιος του Τζ. Π. Μόργκαν ο νεότερος, γνωστός ως Τζακ (1867-1943), συνειδητοποίησε ότι η βιβλιοθήκη είχε γίνει πολύ σημαντική για να παραμείνει σε χέρια ιδιωτών. Ουσιαστικά τη μετέτρεψε σε δημόσιο ίδρυμα, με την κίνησή του να αποτελεί μία από τις πιο σημαντικές πολιτιστικές δωρεές στην Ιστορία των ΗΠΑ. Με την πάροδο των ετών – μέσω αγορών αλλά και γενναιόδωρων δωρεών – η Βιβλιοθήκη και το Μουσείο Morgan συνέχισαν να αποκτούν σπάνιο υλικό, όπως σημαντικά μουσικά χειρόγραφα, παιδικά βιβλία και αντικείμενα από τον 20ό αιώνα.

Από το 1928 και μετά η βιβλιοθήκη άρχισε να μεγαλώνει και κτιριακά. Το 1928, για παράδειγμα, ανεγέρθηκε νέο κτίριο, στη γωνία της λεωφόρου Μάντισον και της 36ης Οδού, όπου πρωτύτερα βρισκόταν η οικία του Τζον Πίερποντ Μόργκαν, και το οποίο συνδέθηκε με το αρχικό κτίριο της βιβλιοθήκης μέσω μιας στοάς. Το 1988 και η παλαιά κατοικία του γιου του Τζακ, η οποία βρισκόταν στη γωνία της λεωφόρου Μάντισον και της 37ης Οδού, επίσης προστέθηκε στο συγκρότημα, ενώ το 1991 κατασκευάστηκε αυλή-κήπος για να ενώσει τα διαφορετικά αυτά κτίρια.
Η πινελιά του Ρέντσο Πιάνο

Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1990 γινόταν όλο και περισσότερο σαφές ότι το ίδρυμα χρειαζόταν περισσότερο χώρο προκειμένου να εκπληρώσει τη διττή αποστολή του, ως ανεξάρτητη δηλαδή ερευνητική βιβλιοθήκη για τους μελετητές αλλά και ως ένα κομψό μουσείο για το ευρύ κοινό, με την επισκεψιμότητά του μάλιστα να υπερδιπλασιάζεται σε σχέση με τις προηγούμενες δεκαετίες. Την ίδια στιγμή, οι συλλογές του είχαν αυξηθεί, ενώ παράλληλα συναυλίες, διαλέξεις, εργαστήρια, συμπόσια και οικογενειακά και σχολικά προγράμματα διεύρυναν το φάσμα των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων του.

Το 2000 λοιπόν προσελήφθη ο βραβευμένος με Pritzker αρχιτέκτονας Ρέντσο Πιάνο για να υλοποιήσει ένα σχέδιο ανάπτυξης και επέκτασης. Ουσιαστικά στα αρχικά τρία κτίρια-ορόσημα «ενσωματώθηκαν» ακόμη τρία νέα, κατασκευασμένα από χάλυβα και γυαλί. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη προέκταση στην ιστορία του ιδρύματος, με την προσθήκη ως το 2006 σχεδόν 7.000 τ.μ. Το έργο αυτό αύξησε την εκθεσιακή επιφάνεια κατά 50% και πρόσθεσε καινούργιους χώρους, όπως μια νέα αίθουσα παραστάσεων, μια φιλόξενη είσοδο στη λεωφόρο Μάντισον, ένα café, ένα εστιατόριο, ένα κατάστημα, ένα νέο αναγνωστήριο και σημεία αποθήκευσης συλλογών.

Η εντυπωσιακή ροτόντα της βιβλιοθήκης με τον περίτεχνο διάκοσμο αποτελεί σήμα κατατεθέν του κτηρίου. Φωτό: Graham Haber

To 2010 πραγματοποιήθηκε και μία εκτεταμένη ανακαίνιση των εσωτερικών χώρων ύψους 4,5 εκατομμυρίων δολαρίων που ουσιαστικά αποκατέστησε και ανανέωσε την καρδιά του ιδρύματος. Το έργο περιλάβανε όλες τις αίθουσες και τους εκθεσιακούς χώρους του κτιρίου της αρχικής βιβλιοθήκης που δημιούργησε Τζον Πίερποντ Μόργκαν με εργασίες όπως η εγκατάσταση νέου φωτισμού, αλλά και η αποκατάσταση της Βόρειας Αίθουσας ώστε εκείνη να ανοίξει για πρώτη φορά στο κοινό, η εγκατάσταση νέων εκθεσιακών προθηκών για τη φιλοξενία εναλλασσόμενων εκθέσεων με αριστουργήματα από τις συλλογές, η αποκατάσταση επίπλων, ο καθαρισμός των τοίχων κ.ά. Τέλος, τον Ιούνιο του 2022, μεταξύ άλλων ολοκληρώθηκε και η πρώτη εκτεταμένη εξωτερική αποκατάσταση του ίδιου κτιρίου.
Σπάνιοι θησαυροί

Πέρα από τα αρχιτεκτονικά στοιχεία των κτιρίων η ίδια η συλλογή του Τζ. Π. Μόργκαν είναι μοναδική και θαυμαστή, περιλαμβάνοντας από χειρόγραφα, σπάνια βιβλία και παρτιτούρες μέχρι έργα τέχνης ζωγράφων όπως ο Βίνσεντ βαν Γκογκ, ο Ρέμπραντ, ο Ντελακρουά και ο Σεζάν και από αρχαία αιγυπτιακά, ελληνικά και ρωμαϊκά τεχνουργήματα και κοσμήματα μέχρι κινεζικές πορσελάνες. Αρκεί να αναλογιστούμε ότι ήδη από το 1923 φιλοξενούσε 560 χειρόγραφα, με τον αριθμό τους να έχει αυξηθεί σε πάνω από 1.100 μέχρι τον 21ο αιώνα. Στα highlights συναντάμε πρωτότυπα χειρόγραφα συγγραφέων όπως του Ονορέ ντε Μπαλζάκ, ενώ στα πρώτα αποκτήματα της βιβλιοθήκης περιλαμβάνεται και ένα σημειωματάριο του Πέρσι Σέλεϊ.

Το στιβαρό θησαυροφυλάκιο δίπλα στο γραφείο του Τζ. Π. Μόργκαν προστάτευε τα πολυτιμότερα των αποκτημάτων του. Φώτο: Graham Haber

Aκόμη πρωτότυπες επιστολές του Ναπολέοντα, γραπτά του Εμίλ Ζολά, του Βίκτορος Ουγκό, της Μαρίας Αντουανέτας, της Γεωργίας Σάνδη, του Αλέξανδρου Δουμά και του Τόμας Μουρ, αλλά και ένα τελικό προσχέδιο του έργου του Εντγκαρ Αλαν Πόε «Μια ιστορία από τα άγρια βουνά», συναντούν χειρόγραφα του σερ Γουόλτερ Σκοτ, τη Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας των ΗΠΑ καθώς και επιστολές που χρονολογούνται από την αρχαία βαβυλωνιακή εποχή. Εξαιρετική θέση κατέχουν επιστολόχαρτα, χαρακτικά και σχέδια ευρωπαίων καλλιτεχνών όπως οι Λεονάρντο ντα Βίντσι, Μιχαήλ Αγγελος, Ραφαήλ, Ρέμπραντ, Ρούμπενς, Γκέινσμπορο, Ντίρερ και Πικάσο, ενώ μεταξύ άλλων ξεχωρίζει ένα σχέδιο του περίφημου πίνακα «Λουόμενες» του Ρενουάρ, που το ίδρυμα απέκτησε το 2018 και προηγουμένως δεν είχε εκτεθεί ξανά.
Τρέχουσες και προσεχείς εκθέσεις

Την ίδια στιγμή, το εκθεσιακό πρόγραμμα της Βιβλιοθήκης και του Μουσείου Morgan είναι εντατικό. Για παράδειγμα, μέχρι τις 10 Μαρτίου παρουσιάζεται η έκθεση «Μεσαιωνικό χρήμα, έμποροι και ηθική», η οποία καταγράφει την οικονομική επανάσταση που έλαβε χώρα στο τέλος του Μεσαίωνα και στις αρχές της Αναγέννησης σε μία εποχή που η ευρεία χρήση του χρήματος στην καθημερινή ζωή μεταμόρφωσε κάθε πτυχή της ευρωπαϊκής κοινωνίας, συμπεριλαμβανομένων των αξιών και του πολιτισμού της. Πρόκειται για μία έκθεση όπου η οικονομική ιστορία και η ιστορία της τέχνης συνδυάζονται μέσα από την παρουσίαση σπάνιων χειρογράφων αλλά και αντικειμένων, όπως ένα αναγεννησιακό πορτοφόλι ή ένα ορειχάλκινο κουτί ελεημοσύνης ή ένα φύλλο από ένα μητρώο πιστωτών που συντάχθηκε στην Μπολόνια της Ιταλίας το 1394-95.

Παράλληλα, η έκθεση «Πνεύμα και εφεύρεση: Σχέδια των Τζανμπατίστα και Ντομένικο Τιέπολο» (μέχρι τις 28 Ιανουαρίου) μυεί το κοινό στο έργο του Τζανμπατίστα Τιέπολο (1696-1770), ενός από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες του 18ου αιώνα – οι σύγχρονοί του τον θεωρούσαν τον καλύτερο ζωγράφο της Βενετίας – και του μεγάλου του γιου Ντομένικο (1727-1804). Σημειώνεται ότι η Βιβλιοθήκη και το Μουσείο Morgan φιλοξενεί μία από τις μεγαλύτερες και σημαντικότερες συλλογές σχεδίων των δύο ζωγράφων, που για τη συγκεκριμένη έκθεση συνδυάστηκαν με προσεκτικά επιλεγμένα δάνεια από άλλους χώρους ώστε να προσφερθεί στον θεατή μία ολοκληρωμένη ματιά στο έργο των Τιέπολο.

Οι λέαινες που πλαισιώνουν την αρχική είσοδο στο κτίριο της βιβλιοθήκης Morgan είναι δημιούργημα του γλύπτη Έντμουντ Κλαρκ Πότερ. Φωτό: Brett Beyer

Επίσης, η έκθεση «Βίβλοι του Μόργκαν: Λάμψη στις Γραφές» (μέχρι τις 21 Ιανουαρίου) εξετάζει την Αγία Γραφή ως ακρογωνιαίο λίθο της πίστης, της τέχνης και της λογοτεχνίας στον δυτικό κόσμο, με την έκθεση να περιλαμβάνει εκθέματα όπως μια σφηνοειδής πινακίδα με την ιστορία του Κατακλυσμού, τα «χρυσά» Ευαγγέλια του Ερρίκου Η’, τη Βίβλο του Γουτεμβέργιου, αλλά και σχέδια του Ρούμπενς και χαρακτικά του Ρέμπραντ με βιβλικά θέματα. Τέλος, μία τέταρτη έκθεση εξερευνά τις αναπαραστάσεις των φυτών μέσα από χειρόγραφα και βιβλία βοτανικής ήδη από τον 10ο αιώνα.

Μία από τις πιο ενδιαφέρουσες εκθέσεις που έρχονται τους προσεχείς μήνες είναι αφιερωμένη στη βρετανίδα φυσιοδίφη, συγγραφέα και εικονογράφο παιδικών βιβλίων Μπέατριξ Πότερ (1866-1943), τη «μητέρα» του Πίτερ Ράμπιτ. H έκθεση που εγκαινιάζεται στις 23 Φεβρουαρίου συγκεντρώνει έργα τέχνης, βιβλία, χειρόγραφα και αντικείμενα από διάφορα ιδρύματα του Ηνωμένου Βασιλείου, όπως το Victoria and Albert Museum και το National Trust, τα οποία σε συνδυασμό με την εξαιρετική συλλογή Morgan από εικονογραφημένα γράμματα της συγγραφέως ανιχνεύουν πώς ο καινοτόμος συνδυασμός της επιστημονικής παρατήρησης και της ευφάνταστης αφήγησης που καθιέρωσε διαμόρφωσε μερικά από τα πιο δημοφιλή παιδικά βιβλία στον κόσμο.

Για αναγνωση ολοκληρου του αρθρου με τις φωτογραφιες του.

https://www.tovima.gr/print/vimagazino/vivliothiki-kai-mouseio-morgan-h-megaleiodis-kivotos-gnosis-me-ta-xiliades-xeirografa-kai-tis-spanies-ekdoseis/
.
41  Νομίσματα / Ασημένια νομίσματα / Απ: Τάληρα της συλλογής μου στις: Ιανουάριος 06, 2024, 10:06:47 πμ
Κε Στελιο καλημερα.
Ζωγραφισατε για αλλη μια φορα,με την υπεροχη ιστορικη παρουσιαση σας.
Σας ευχαριστουμε για τις πληρεις πληροφοριων,παρουσιασεις των νομισματων σας .
Κωστας.
42  Μικρές αγγελίες & Ανακοινώσεις / Ανακοίνωσεις & Προτάσεις για το φόρουμ / Αιγες - ανακτορο Φιλιππου Β στις: Ιανουάριος 05, 2024, 02:08:40 μμ
Απο το capital.gr

Το μεγαλύτερο οικοδόμημα της κλασικής αρχαιότητας: Εγκαινιάζεται το ανάκτορο του Φιλίππου Β΄ της Μακεδονίας

Με την έλευσή του το 2024 άνοιξε μία πόρτα στο πολύ μακρύ παρελθόν, την οποία στο εξής μπορούν να διαβούν οι πολίτες και να φτάσουν έως και 2300 χρόνια πίσω. Στο υπερυψωμένο τμήμα της πλαγιάς της Βεργίνας, "προσκυνητές της ιστορίας" θα μπορούν πλέον να ξεναγούνται στο Ανάκτορο του Φιλίππου B' στις Αιγές, το οποίο εγκαινιάζεται σήμερα από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και από την ερχόμενη Κυριακή θα είναι ανοιχτό για το κοινό.

Μετά από 16 χρόνια εργασιών αναστήλωσης, συντήρησης, στερέωσης, αποκατάστασης, ανασκαφής και τεκμηρίωσης του τεράστιου τεχνικού έργου, το μεγαλύτερο οικοδόμημα που έχει δει η κλασική αρχαιότητα, αυτό που ο καθηγητής Βόλφραμ Χέφνερ (Wolfram Hoepfner) είχε χαρακτηρίσει "Παρθενώνα της Μακεδονίας" και στο οποίο μέσα, χωράει τρεις φορές ο Παρθενώνας, παραπέμπει ξανά στην αρχική του εικόνα.

Το μεγαλύτερο οικοδόμημα της κλασικής αρχαιότητας: Εγκαινιάζεται το ανάκτορο του Φιλίππου Β΄ της Μακεδονίας

Το πιο λαμπρό οικοδόμημα της Μακεδονίας, ανοίγει τις πύλες του στον κόσμο για να θυμίσει κάποιες από τις ένδοξες στιγμές του:

Την ανέγερσή του στα μέσα του 4ου π.Χ. αιώνα από τον Φίλιππο Β’ με σκοπό να ορίσει την εικόνα του νέου κόσμου… "Εγώ ο ηγεμόνας και ο κόσμος μου συνυπάρχουμε σε αυτό το κτίριο, το ανάκτορο των Αιγών", είχε πει χαρακτηριστικά, δικαιολογώντας την ιδέα που τον οδήγησε στη δημιουργία της πόλης και του ανακτόρου.

Εκεί οργάνωσε και μεταρρύθμισε το βασίλειο των Μακεδόνων και προετοίμασε το έδαφος γι' αυτό που συνέβη στη συνέχεια με τον γιο του Αλέξανδρο, που δημιούργησε την οικουμένη.

Εκεί ανακηρύχθηκε ο Μέγας Αλέξανδρος βασιλιάς το 336 π.Χ., μετά τη δολοφονία του πατέρα του. Οι ίδιες κολώνες που βλέπει σήμερα ο επισκέπτης, είναι αυτές που "άκουσαν" τους Μακεδόνες να χτυπούν θριαμβικά με τα δόρατα τις ασπίδες τους, καθώς φώναζαν ρυθμικά το όνομά του.

Με αφετηρία το ίδιο σημείο, μόλις δύο χρόνια αργότερα, έγινε το ξεκίνημα της εκστρατείας του Μεγάλου Αλεξάνδρου για τα βάθη της Ανατολής, όπου μαζί με τους δεκάδες χιλιάδες οπλίτες και ιππείς, κουβάλησαν μαζί τους στην άκρη του κόσμου την εικόνα της κλασικής Ελλάδας, της Μακεδονίας, των Αιγών.

ανάκτορο του Φιλίππου Β΄ νέα 05.01.2024

Στα μέσα του 2ου προχριστιανικού αιώνα το ανάκτορο καταστράφηκε παραδειγματικά, μετά την οριστική κατάλυση του βασιλείου από τους Ρωμαίους του Μέτελλου, το 148 π.Χ.

Ό,τι απέμεινε από τη λιθαρπαγή, που συνεχίστηκε για αιώνες, αποκαλύφθηκε με την ανασκαφή που ξεκίνησε το 1865 και συνεχίστηκε τον 20ό αιώνα, τη δεκαετία του 1930 και τις δεκαετίες του 1950-1960. Τα σημερινά εγκαίνια σηματοδοτούν την "ανάσταση" του μνημείου.

"Το μεγαλύτερο μνημείο στον ελλαδικό χώρο, που καταλαμβάνει 15.000 τ.μ. και μαζί με τον περιβάλλοντα χώρο του φτάνει στις 25.000 τ.μ., στην ουσία δεν υπήρχε", δήλωσε πρόσφατα σε συνέντευξή της στον ΣΚΑΙ 100.3 η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, εξηγώντας ότι μέχρι το 2007 που ξεκίνησε δειλά, αλλά αποφασιστικά, η αναστήλωση του συγκεκριμένου μνημείου, δεν φαινόταν τίποτα. "Δεν είχαμε δηλαδή ένα μνημείο το οποίο σωζόταν εν μέρει στην τρίτη του διάσταση. Ήταν ένα μνημείο που είχε τα μέλη του διάσπαρτα σε μια μεγάλη ακτίνα, γύρω από τον βασικό του πυρήνα, αλλά ήταν στην πραγματικότητα επίπεδο", είπε χαρακτηριστικά.

Η αρχαιολόγος Αγγελική Κοτταρίδη, προϊσταμένη έως το τέλος του 2023 της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ημαθίας, είναι αυτή που θα ξεναγήσει τον πρωθυπουργό. Η ίδια αφήνει πίσω της ένα σπουδαίο έργο στη βασιλική πρωτεύουσα των Μακεδόνων, τις Αιγές. Πλέον ο επισκέπτης μπορεί να ξεναγηθεί στο Μουσείο των Αιγών, κάνοντας ένα πρώτο βήμα στην ιστορία της Μακεδονίας και στον κόσμο του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Στη συνέχεια μπορεί να δει τους βασιλικούς τάφους, μία ολόκληρη νεκρόπολη 500 στρεμμάτων με 540 τύμβους. Ενώ επιπλέον, στο εξής θα μπορεί να επισκεφτεί και το ανάκτορο του Φιλίππου για να κατανοήσει ολοκληρωμένα την ατμόσφαιρα της αρχαιότητας.

"Το ανάκτορο δεν είναι σπίτι, δεν ήταν ποτέ σπίτι. Πρόκειται για το κέντρο της πολιτικής, θρησκευτικής, δικαστικής και στρατιωτικής εξουσίας του Φιλίππου του Β’. Αυτός πήρε τους θεσμούς των πόλεων του νότου, δηλαδή την αυτοδιοικούμενη πόλη με Βουλή και Δήμο, και τους μπόλιασε στην ιδέα του βασιλείου. Έτσι, άρχισε να δημιουργεί πόλεις στις οποίες μαζεύονταν πληθυσμοί και παραχωρούνταν κλήροι", είχε δηλώσει παλιότερα στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Αγγελική Κοτταρίδη.

"Κτίριο λιτό και λειτουργικό και συγχρόνως μνημειακό και επιβλητικό, το αρχετυπικό οικοδόμημα χαρακτηρίζεται από την πολυτέλεια των υλικών, την εφευρετικότητα και την τελειότητα της εκτέλεσης, τα απροσδόκητα επιτεύγματα της τεχνολογίας και, συγχρόνως, από τη γεωμετρική καθαρότητα της φόρμας που διαμορφώνει ένα σύνολο απαράμιλλης ηρεμίας, κομψότητας και αρμονίας, όπου όλα υποτάσσονται στη γοητεία του μέτρου", αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού.

"Με το μνημειώδες πρόπυλο, που παραπέμπει σε ιερό, τις εντυπωσιακές διώροφες στοές της πρόσοψης που ανοίγονται στην πόλη και προσκαλούν τους πολίτες να κάνουν χρήση του χώρου τους, το μέγα περιστύλιο, γύρω από το οποίο οργανώνονται οι χώροι των συμποσίων, τη θόλο που σύμφωνα με τις επιγραφές ήταν ιερό του Πατρώου Ηρακλή, τη βιβλιοθήκη/αρχείο και το μικρότερο δυτικό περιστύλιο που εξυπηρετούσε βοηθητικές χρήσεις (παλαίστρα κλπ.) το "βασίλειον" καθίδρυμα των Αιγών στέγαζε όλες εκείνες τις δομές που ήταν απαραίτητες για την άσκηση της πολυεπίπεδης δημόσιας εξουσίας. Με 16 δωρικούς κίονες σε κάθε πλευρά του, το μέγα περιστύλιο των Αιγών, που εικονοποιεί την έννοια του τετραγώνου, είναι το πρώτο του είδους του. Έχοντας έκταση 4.000 τ.μ., χωρούσε τουλάχιστον 8.000 άτομα και μπορούσε να λειτουργήσει ως τόπος συνάθροισης των Μακεδόνων. Ο τόπος συνάθροισης των πολιτών παίρνει εικόνα αυλής και η λέξη "αυλή” γίνεται συνώνυμη με την έννοια της βασιλείας", συνεχίζει η ανακοίνωση.

Το έργο συντήρησης, στερέωσης, αποκατάστασης και αναστήλωσης του μνημείου που πραγματοποιήθηκε από την αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων Ημαθίας με αυτεπιστασία. Διήρκεσε από το 2007 μέχρι το 2023 ως συγχρηματοδοτούμενο έργο διαδοχικών ευρωπαϊκών προγραμμάτων, με συνολικό προϋπολογισμό 20.300.000 ευρώ.

Επιστημονικά και διοικητικά υπεύθυνη του έργου σε όλες τις φάσεις ήταν η Δρ Αγγελική Κοτταρίδη, αρχαιολόγος και επιβλέποντες της τελικής φάσης ήταν οι: Ολυμπία Φελεκίδου, πολιτικός μηχανικός-αναστηλώτρια, Κική Κυρηττοπούλου, αρχιτέκτων, Εύα Κοντογουλίδου, αρχαιολόγος, Κώστας Τζίμπουλας, συντηρητής αρχαιοτήτων, Γιώργος Κωνσταντινόπουλος, εργατοτεχνίτης. Ο αριθμός των εργαζομένων ΙΔΟΧ κυμάνθηκε από 70-160.
43  Μικρές αγγελίες & Ανακοινώσεις / Ανακοίνωσεις & Προτάσεις για το φόρουμ / Εικαστικα δρωμενα 2024 στις: Ιανουάριος 05, 2024, 10:24:57 πμ
Απο το ΒΗΜΑ.

 Το 2024 η Αθήνα πλημμυρίζει με Τέχνη: Όλα όσα θα δούμε στα μουσεία της πόλης
04.01.2024

Μαριλένα Αστραπέλλου

Το 2024 η Αθήνα πλημμυρίζει με Τέχνη: Όλα όσα θα δούμε στα μουσεία της πόλης
Paul Signac (1863-1935), «Σαιν Τροπέ. Κρήνη στην Πλας ντε Λις», 1895.{CR}Λάδι σε καμβά, 65 x 81 εκ. Ιδιωτική Συλλογή.
Η νέα χρονιά φέρνει πολλές και ενδιαφέρουσες εκθέσεις στα μουσεία της Αθήνας.

Στην Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου αναμένεται τον Ιούνιο η επόμενη μεγάλη περιοδική έκθεση μετά την επιτυχημένη «Αστυγραφία». Πρόκειται για μια διεθνή έκθεση με θέμα τη «Δημοκρατία και την Τέχνη στην Ελλάδα, την Ισπανία και την Πορτογαλία» και διοργανώνεται με την αφορμή της συμπλήρωσης 50 χρόνων από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας στην Ελλάδα. Η διευθύντρια της ΕΠΜΑΣ συνεργάζεται εν προκειμένω με μουσεία και ερευνητικά ιδρύματα στην Ισπανία και την Πορτογαλία προκειμένου να διερευνηθούν οι κοινές ιστορικές διαδρομές των τριών χωρών.

Μάλιστα θα πλαισιωθεί από προβολές ντοκιμαντέρ και ταινιών μυθοπλασίας, δημόσιες συζητήσεις και άλλες δράσεις. Οσον αφορά το πρόγραμμα του «Ενδιάμεσου χώρου» που έχει ως στόχο να τροφοδοτήσει με σύγχρονες επιμελητικές και θεωρητικές προσεγγίσεις την ανάγνωση της μόνιμης συλλογής, μετά την έκθεση της Ρένας Παπασπύρου αναμένονται άλλες δύο μέσα στη χρονιά, μία με αρχειακό χαρακτήρα και μία ομαδική.

Τον Φεβρουάριο αναμένεται στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης το 2ο μέρος του κύκλου εκθέσεων «What if women ruled the world?» με την παρουσίαση οκτώ ατομικών εκθέσεων γυναικών καλλιτεχνών. Πρόκειται για τη Μαροκινή Μπούχρα Καλίλι, την Αμερικανίδα Λόλα Φλας, τη Μαλβίνα Παναγιωτίδη, την Ελβετίδα Κλαούντια Κόμτε, την Ισραηλινή Γιάελ Μπαρτάνα, την Ολλανδο-ινδονήσια Χαντάσα Εμέριχ και τη Γαλλίδα Μπερτίγ Μπακ – αυτή η τελευταία εγκαινιάζει και το πρόγραμμα spotlight μέσω του οποίου θα αναδεικνύεται το έργο καλλιτέχνη της συλλογής. Επίσης θα διοργανωθεί μια αναδρομική έκθεση αφιερωμένη στο έργο της Ιρανής Τάλα Μαντάνι.

Το 3ο μέρος του προγράμματος έρχεται τον Μάιο με τη διοργάνωση μιας μεγάλης αναδρομικής αφιερωμένης στο έργο της Πένι Σιόπις (11/5), μιας καλλιτέχνιδας που γεννήθηκε στη Νότια Αφρική από έλληνες γονείς και έγινε γνωστή για την ενεργή στάση της σε σχέση με τα δικαιώματα των γυναικών και την αντίσταση κατά του απαρτχάιντ (επιμέλεια Κατερίνας Γρέγου).
Νεοϊμπρεσιονισμός στην Αθήνα

Στο Μουσείο του Ιδρύματος Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή εγκαινιάζεται στις 10/1 ένα ολοκληρωμένο αφιέρωμα στο κίνημα του νεοϊμπρεσιονισμού για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Στην έκθεση «Ο Νεοϊμπρεσιονισμός στα χρώματα της Μεσογείου» (1891-1914) το επίκεντρο βρίσκεται βέβαια στη Μεσόγειο όπως επηρέασε με το τοπίο και το φως της καλλιτέχνες όπως οι Πολ Σινιάκ, Ανρί Ματίς, Ανρί Μανγκέν, Λουί Βαλτά κ.ά. Πραγματοποιείται σε συνεργασία με σημαντικά ευρωπαϊκά μουσεία μεταξύ των οποίων το Ορσέ, η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου, το Πομπιντού, το Μουσείο της Γκρενόμπλ αλλά και ιδιώτες ευρωπαίους συλλέκτες. Τα περισσότερα έργα έρχονται στην Ελλάδα για πρώτη φορά και θα παρουσιαστούν σε επιμέλεια της επίτιμης επιστημονικής διευθύντριας του Μουσείου Ιμπρεσιονισμού του Ζιβερνί, Μαρίνα Φερέτι Μποκιγιόν και της υπεύθυνης συλλογής του Ιδρύματος Β&Ε Γουλανδή, Μαρίας Κουτσομάλλη-Moreau.

To εκθεσιακό πρόγραμμα του ΟΠΑΝΔΑ θα εκκινήσει προς την άνοιξη, δεδομένου ότι η θητεία του επιμελητή εκθέσεων και εικαστικών δράσεων του Οργανισμού έχει λήξει και αναμένεται να δούμε τι μέλλει γενέσθαι εν μέσω των αλλαγών. Διότι για παράδειγμα ο ΟΠΑΝΔΑ αναμένεται να καταργηθεί και ο Δήμος Αθηναίων διαθέτει πλέον αντιδήμαρχο Πολιτισμού & Αθλητισμού που είναι η νομικός Ελένη Ζωντήρου.
Σίντι Σέρμαν στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Εργο της Σίντι Σέρμαν στην έκθεση «CLOSE-UP» στο Riehen της Ελβετίας.

Περισσότερα από εκατό έργα της Σίντι Σέρμαν που απεικονίζει με το έργο της ένα μεγάλο εύρος γυναικείων στερεοτύπων πρόκειται να παρουσιαστούν στην έκθεση «Cindy Sherman at Cycladic: Πρώιμα έργα» στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης από την άνοιξη του 2024 (Μέγαρο Σταθάτου). Πρόκειται για την πρώτη μουσειακή έκθεση με φωτογραφικά έργα της διάσημης αμερικανίδας καλλιτέχνιδας στην Ελλάδα, στην οποία θα παρουσιαστούν έργα-ορόσημα από την πρώιμη σειρά φωτογραφιών «Untitled Film Stills» (1977-1980), καθώς και από τις σειρές «Rear Screen Projections» (1980), «Centerfolds» (1981) και «Color Studies» (1982).

Την άνοιξη εγκαινιάζεται και η 60ή Διεθνής Καλλιτεχνική Εκθεση της Μπιενάλε Βενετίας με ελληνική εκπροσώπηση τη διακαλλιτεχνική, υβριδική εικαστική εγκατάσταση «Ξηρόμερο / Dryland» η οποία θα έχει στο επίκεντρό της το ελληνικό πανηγύρι. Την υπογράφουν οι Θανάσης Δεληγιάννης (δημιουργός διαμεσικών έργων), Ελια Καλογιάννη (εικαστικός και κινηματογραφίστρια), Γιώργος Κυβερνήτης (φωτογράφος και κινηματογραφιστής), Γιάννης Μιχαλόπουλος (διδάσκει Ιστορία του Νεότερου Ελληνικού Πολιτισμού στη Ναντέρ), Φώτης Σαγώνας (εικαστικός και αρχιτέκτων) και θα έχει την επιμέλεια του Πάνου Γιαννικόπουλου.
Κωστόπουλος, Αραβαντινού και Κανακάκη

Στο Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού θα παρουσιαστεί από τις 28/2 η έκθεση «Ανδρα Πολύτροπον» αφιερωμένη στον τραπεζίτη Γιάννη Σ. Κωστόπουλο τρία χρόνια μετά τον θάνατό του από το Ιδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου, σε επιμέλεια Ερατώς Κουτσουδάκη.  Στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος αναμένεται να διοργανωθεί τον Μάρτιο μια έκθεση με έργα της Μαριλένας Αραβαντινού σε επιμέλεια Σπύρου Μοσχονά.

Στο μεταξύ, στον δεύτερο όροφο της βιβλιοθήκης θα εγκαινιαστεί στις 22/1 ένα αφιέρωμα στο έργο της Ηρώς Κανακάκη, μιας ζωγράφου που πέθανε νέα άλλα έπαιξε σημαντικό ρόλο στα πρώτα μεταπολιτευτικά χρόνια με το εικαστικό της έργο (είναι εκείνη που σχεδίασε το πρώτο τεύχος του περιοδικού «Αντί»). Η επιμέλεια και σε αυτή την περίπτωση είναι του Σπύρου Μοσχονά. Την περίοδο του Πάσχα θα διοργανωθεί η ετήσια έκθεση που σχετίζεται με το ιερό και φέτος εστιάζει στο έργο του Κώστα Παπατριανταφύλλου (επιμέλεια Αθηνά Κυριακώδη).

Στο Ιδρυμα Β&Μ Θεοχαράκη θα παρουσιαστεί την 1/2 «Η αλχημεία της ζωγραφικής» αφιερωμένη στο έργο ενός σημαντικού ανανεωτή της ελληνικής ζωγραφικής αλλά παραγνωρισμένου ζωγράφου Μιχάλη Οικονόμου (1884-1933). Πρόκειται για την έκθεση που εγκαινιάστηκε πριν από τέσσερις μήνες στην Πινακοθήκη Ε. Αβέρωφ στο Μέτσοβο σε επιμέλεια Αφροδίτης Κούρια, η οποία πραγματοποιεί την αθηναϊκή απόβασή της.

   
44  Γενική συζήτηση / Εκτός θεματολογίας / Απ: Ευχές για το νέο έτος στις: Δεκέμβριος 31, 2023, 01:06:15 μμ
ΚΑΛΗ  ΧΡΟΝΙΑ και ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ σε ολα τα μελη και τις οικογενειες τους.

Κωστας.
45  Eπενδυτικά Μέταλλα-Bullion / Χρυσός / Απ: Χρυσος σημερα στις: Δεκέμβριος 30, 2023, 10:25:12 πμ
Ο χρυσος εκλεισε εβδομαδα και χρονια στα 2072 δολλαρια την ουγγια,ανεβασμενος κατα 226 δολλαρια σε σχεση με την αρχη του 2023(1846 δολλαρια),δλδ αυξηση 12,24%

Πλατίνα              991,36    -1,51%    -15,17
Χρυσός Spot    2.071,80    -0,02%    -0,40
Άργυρος                23,79    -0,92%    -0,22

Η τιμη αυτη σε σχεση με τους συλλεκτες χρυσων νομισματων καθιστα σχεδον ανεφικτη την επεκταση η την αρχη νεων συλλογων,αυξανει βεβαιως την αξια των υπαρχοντων.
Κερδισμενοι ειναι και επενδυοντες σε κοινα χρυσα νομισματα.
Η νεα χρονια σε σχεση με τον χρυσο,πιστευω οτι θα ειναι πολυ ενδιαφερουσα ως προς την τιμη του,με καμμια προβλεψη να μην ειναι δυνατη,λογω πολιτικων,οικονομικων και γεωπολιτικων δρασεων και εξελιξεων.

Ευχομαι η νεα χρονια να ειναι ειρηνικη και να μας βρει το τελος της ολους υγιεις και ευτυχισμενους στο μετρο του δυνατου.

Καλη Χρονια.

Κωστας.
Σελίδες: 1 2 [3] 4 5 ... 17
advertisement

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines | Theme Sus By CeeMoo
Cookies preferences