Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Μάιος 17, 2024, 02:36:37 πμ
Σελίδες: [1]
  Εκτύπωση  
Αποστολέας Θέμα: Ηθη-Εθιμα των Μεγαρων το Πασχα  (Αναγνώστηκε 2918 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
kostakis88
Πλατινένιο
******
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 5734


Προφίλ
« στις: Απρίλιος 20, 2014, 03:48:41 πμ »

Μιας και ειναι ενα επικαιρο θεμα,ιστορικο απο την αλλη,και αφου πρωτα σας ευχηθω Χριστος Ανεστη και Καλο Πασχα,θα σας παρουσιασω μια περιγραφη καποιων εθιμων της πολης μου,των Μεγαρων,που υπηρχαν η υπαρχουν ακομα (copy-paste βασικα ειναι Στριφογύρισμα ματιών ) και μετεπειτα μια αναφορα στον γνωστο χορο της Τρατας.. Χαμόγελο

Στα Μέγαρα,  το Σάββατο του Αγίου Λαζάρου μικρά κορίτσια πήγαιναν από σπίτι σε  σπίτι κρατώντας καλάθια στολισμένα με λουλούδια και τραγουδούσαν. Οι άνθρωποι τους έδιναν χρήματα, αυγά, στραγάλια και καραμέλες. Την Κυριακή των Βαΐων οι χριστιανοί  παρακολουθήσαν την Θεία Λειτουργία στη εκκλησία και μετά έπαιρναν «βάγια». Τα «βάγια» τα κρατούσαν 3 ημέρες  κρεμασμένα στην πόρτα του σπιτιού τους. Τα φύλλα της βάγιας τα χρησιμοποιούσαν ως μυρωδικό στα φαγητά.
                 Τις ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδας οι κάτοικοι των Μεγάρων με ευλάβεια αγρυπνούσαν στις εκκλησίες και νήστευαν. Την Μ.Τετάρτη γινόταν το «Μεγάλο Ευχέλαιο» για να φτιάξουν οι γυναίκες το προζύμι της εκκλησίας που το ζύμωναν  με βαγιόνερο. Από το προζύμι αυτό της εκκλησίας έπαιρναν στη συνέχεια όλες οι ενορίτισσες για να φτιάξουν τις πασχαλινές σπιτικές  κουλούρες. Την Μεγάλη Πέμπτη το πρωί τα παιδιά αφού μαζεύονταν σε παρέες 2-3 ατόμων έβγαιναν στο δρόμο και έλεγαν σε κάθε σπίτι «το μοιρολόι ή παρηγοριά της Παναγίας». Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια το «μοιρολόι της Παναγίας» έχει χαθεί ως έθιμο και σπάνια υπάρχουν παιδιά αυτή την μέρα στο δρόμο.
                     Επίσης την Μεγάλη Πέμπτη οι Μεγαρίτισσες έβαφαν κόκκινα αυγά. Η σημασία του κόκκινου χρώματος είναι διπλή. Συμβολίζει το αίμα του Χριστού αλλά και την χαρά της Ανάστασης. Το ένα από τα κόκκινα αυγά που το γέννησε μαύρη κότα το έβαζαν στο εικονοστάσιο του σπιτιού και το φύλαγαν όλο το χρόνο για το καλό. Την βαφή των αυγών την έχυναν την ίδια μέρα ή ύστερα από 40 ημέρες. Την νύχτα της Μ. Πέμπτης οι γυναίκες ξενυχτούσαν στη εκκλησία το Χριστό άναβαν  3 κεριά στο σταυρό του, ένα στο κεφάλι και δύο στα χέρια, τα οποία μόλις καίγονταν μέχρι την μέση τα έσβηναν και έβαζαν άλλα. Αυτό γινόταν μέχρι το πρωί της Μ.Παρασκευή. Τα μισοκαμένα κεριά τα κρατούσαν.
                  Την Μεγάλη Παρασκευή το πρωί, ζύμωναν «τσεραμιδόπιτες», δηλαδή πίτες ψημένες στο κεραμίδι, και τις έτρωγαν όλη μέρα γιατί ήταν νηστίσιμες. Οι  κοπέλες στόλιζαν τον «Επιτάφιο» και έβαζαν στοίχημα ποιος επιτάφιος από τις τρεις εκκλησίες της πόλης θα στολιζόταν καλύτερα. Όλη μέρα οι καμπάνες χτυπούσαν πένθιμα και οι άνθρωποι πήγαιναν στις εκκλησίες για να προσκυνήσουν τον Επιτάφιο. Το μεσημέρι γινόταν η «Αποκαθήλωση», κάτι που συνεχίζεται μέχρι σήμερα.
               Την νύχτα γινόταν η περιφορά του Επιταφίου στους δρόμους της συνοικίας, ενώ τα κορίτσια που ήταν μαυροφορεμένα, παρίσταναν τις μυροφόρες και έψελναν τα άγια πάθη: «Η ζωή εν τάφω» «άξιον εστί» «αι γενεαι πάσαι». Το ίδιο συμβαίνει μέχρι τώρα. Ύστερα από 40 ημέρες ξεστόλιζαν τον επιτάφιο και έπαιρναν τα λουλούδια και τα κεριά. Σήμερα τον Επιτάφιο τον ξεστολίζουν μετά από 7 ημέρες ή την ίδια μέρα.Τα λουλούδια και τα κεριά της Μ. Παρασκευής ,μαζί με τα κεριά της Μ. Πέμπτης τα χρησιμοποιούσαν ως φυλαχτά για πονοκεφάλους, ενώ οι ναυτικοί άναβαν τα μισοσβησμένα κεριά στις θαλασσοταραχές για να κοπάσουν οι φουρτούνες και να σωθούν. Επίσης την Μεγάλη Παρασκευή οι κάτοικοι πήγαιναν στο νεκροταφείο, άναβαν κεριά και μοιρολογούσαν.
                     Το Μεγάλο Σάββατο τα παλιά τα χρόνια στη λειτουργία εκεί που έψελναν «Ανάστα ο Θεός» οι ιερείς μαζί με τους ψάλτες χόρευαν ενώ ο υπόλοιπος κόσμος τους έραινε με φύλλα βάγιας, έθιμο που έχει χαθεί σήμερα. Την ημέρα αυτή γινόντουσαν όλες οι προετοιμασίες για το Πάσχα. Ψώνιζαν αρνιά, τρόφιμα και όλα τα απαραίτητα για την Μεγάλη γιορτή. Στη συνέχεια όλοι οι χριστιανοί κάθονταν με κατάνυξη μέχρι να σχολάσει η λειτουργία της Ανάστασης, ψάλλοντας όλοι μαζί το «Χριστός Ανέστη» άκουγαν τα Αναστάσιμα τροπάρια με ευχαρίστηση και στο τέλος κοινωνούσαν. Ύστερα με ανάμενες τις λαμπάδες γυρνούσαν στα σπίτια τους, έφτιαχναν σταυρούς στις πόρτες ψηλά με τον καπνό της λαμπάδας, άναβαν το καντήλι και έτρωγαν με όρεξη την μαγειρίτσα.
                    Το επόμενο πρωί (Κυριακή του Πάσχα), άναβαν φωτιές στις γειτονιές πολλοί μαζί, σούβλιζαν τα αρνιά και το γλέντι κρατούσε μέχρι αργά το βράδυ. Εκείνη την μέρα δεν επιτρεπόταν να περπατούν οι άνθρωποι ξυπόλυτοι γιατί μόνο η μάνα του Ιούδα περπατούσε έτσι. Οι μεγάλοι σε ηλικία εξέταζαν τα κόκκαλα των αρνιών που έτρωγαν και έδιναν διάφορες μαντείες. Ο κόσμος πίστευε πως την ημέρα της Ανάστασης ανασταίνονταν οι νεκροί από τον Άδη και ζούσαν 40 μέρες ελεύθεροι. Στη δεύτερη Ανάσταση το απόγευμα, κάποιος ειδικός έφτιαχνε με άχυρο ομοίωμα του Ιούδα, βάζοντας μέσα μπαρούτι, πετρέλαιο και εκρηκτικές ύλες. Έπειτα, το έκαιγε μπροστά στην εκκλησία, για το κάψιμο του Ιούδα.
                       Την δεύτερη μέρα του Πάσχα μόλις τελείωνε η εκκλησία τα παιδιά  έφτιαχναν ένα σταυρό από καλάμια και λουλούδια, στολίζοντας το με ένα κόκκινο μαντίλι και πήγαιναν στα σπίτια τραγουδώντας τα « Ρουσάλια» ( «Να τα πούμε τα Ρουσάλια; Πες τα βρε παλικάρια. Να στα πούμε εσένα πρώτα που σε βρήκαμε στην πόρτα»), έθιμο που πρόερχεται από τα Ιεροσόλυμα. Μία Μεγαρίτικη παράδοση αναφέρει ότι όταν ο Σοφός Σολομώντας (972 π.Χ.) έκτισε την μεγαλοπρεπή εκκλησία στα Ιεροσόλυμα κάλεσε στα εγκαίνια όλους ανθρώπους από όλη την Οικουμένη για να την δούν. Έτσι πήγαν και οι Μεγαρίτες και έφεραν αυτό το έθιμο στο τόπο τους.
                          Στα Μέγαρα κάθε Τρίτη του Πάσχα αναβιώνει το πανάρχαιο έθιμο του χορού της Τράτας, στη πλατεία της εκκλησίας του Άη Γιάννη του Γαλιλαίου του επονομαζόμενου Χορευταρά.  Από νωρίς το απόγευμα της Τρίτης μέρας του Πάσχα νέοι και νέες της πόλης των Μεγάρων συγκεντρώνονται στο χώρο αυτό, φορώντας τις παραδοσιακές στολές. Όταν η παρέα μεγαλώσει, με την συνοδεία παραδοσιακών οργάνων αρχίζει ο χορός πρώτα από τις γυναίκες που κρατώντας τα χέρια τους χιαστί χορεύουν τον αργό τελετουργικό χορό της Τράτας.
                        Η μορφή του χορού και οι κινήσεις των γυναικών, σε συνδυασμό με την τοιχογραφία που βρέθηκε σε αρχαίο τάφο στη πόλη Ρούβου της Κάτω Ιταλίας περί το 400 π.Χ και αναπαριστά πανομοιότυπο αρχαίο χορό,  φανερώνει ότι ο χορός της Τράτας είναι η εξέλιξη του αρχαίου Όρμου. Ο αρχαίος Όρμος είναι ο χορός των Πεπλοφόρων Παρθένων, που χόρευαν προς τιμή της θεάς Δήμητρας. Κατά την περιγραφή του Λουκιανού, πρόκειται για έναν κυκλικό χορό στον οποίο επικεφαλής ήταν ένας έφηβος. Ο έφηβος αυτός έσερνε τις κοπέλες που χόρευαν με κινήσεις χαριτωμένες και σοβαρές.
                 Η προφορική παράδοση αναφέρει ότι ο χορός της Τράτας ανανεώθηκε και καθιερώθηκε επί Τουρκοκρατίας. Τότε οι Μεγαρίτες , στη προσπάθεια τους να διατηρήσουν αναλλοίωτα τα θρησκευτικά τους ήθη, θέλησαν να έχουν δικό τους τόπο λατρείας. Έτσι ζήτησαν από τον Τούρκο  διοικητή να τους επιτρέψει να κτίσουν μία εκκλησία στο χώρο που σήμερα είναι το εκκλησάκι του Αι-Γιάννη. Ο Τούρκος διοικητής τους έδωσε την άδεια με την προϋπόθεση να την χτίσουν αυθημερόν. Τότε, οι Μεγαρίτες μεταφέροντας τα υλικά χέρι με χέρι και εκτελώντας την μία εργασία μετά την άλλη, με μόνο όπλο την πίστη τους και την ισχυρή θέλησή τους κατάφεραν να ολοκληρώσουν το χτίσιμο της εκκλησίας μέσα σε μία ημέρα, από την ανατολή μέχρι την δύση του ήλιου.
                 Για να γιορτάσουν το γεγονός, οι κοπέλες άρχισαν να χορεύουν τον χορό της Τράτας, ο οποίος καθιερώθηκε να χορεύεται την Τρίτη του Πάσχα. Το όνομα του πιθανότατα ο χορός τον πήρε από τον τρόπο που πιάνονται τα χέρια των γυναικών (χιαστί), που μοιάζει με τον τρόπο ψαρέματος, την Τράτα. Το χαρακτηριστικό τραγούδι του χορού είναι σε δίσημο ρυθμό, λέγεται « Λαμπρή Καμάρα» και έχει γιορταστικούς στίχους όπως αρμόζουν στην μέρα που τραγουδιέται.
                 Πιο παλιά οι κοπέλες χόρευαν τραγουδώντας μόνες το τραγούδι χωρίς την συνοδεία οργάνων, κάτι που καθιερώθηκε αργότερα και διατηρείται μέχρι σήμερα. Τα όργανα που συνόδευαν τον χορό της Τράτας  ήταν παλιότερα ζυγιές από βιολί-λαγούτο ή βιολί-σαντούρι και σήμερα που το έθιμο έχει γίνει ένα λαϊκό πανηγύρι με την συμμετοχή των αντρών, συνοδεύεται από όλα τα μουσικά όργανα που υπάρχουν στη περιοχή των Μεγάρων και των γύρω περιοχών.


πηγη: http://ebvomadiaio-rantevou.pblogs.gr/2010/04/ta-pashalina-ethima-twn-megarwn.html


Καταγράφηκε

"Collecting is a hereditary disease, and I fear incurable." - Augustus Wollaston Franks
kostakis88
Πλατινένιο
******
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 5734


Προφίλ
« Απάντηση #1 στις: Απρίλιος 20, 2014, 04:03:19 πμ »


Ο ΧΟΡΟΣ ΤΗΣ ΤΡΑΤΑΣ

Ο χορός της Τράτας ξαναζωντανεύει κάθε Τρίτη μέρα του Πάσχα στην πλατεία του Αγίου Ιωάννη Γαλιλαίου (Χορευταρά) από γυναίκες με τα χέρια χιαστί σχηματίζοντας κύκλο, ντυμένες με τις παραδοσιακές ενδυμασίες, και στολισμένες με όμορφα κοσμήματα.
Ανήκει στους αναγνωρισμένους Ελληνικούς χορούς και χορεύεται σε χρόνο 2/4. είναι ομαδικός χορός και αποτελείται από έξι βήματα από τα οποία τα τέσσερα προς τα δεξιά με προβολή του δεξιού ποδιού και δύο προς τα αριστερά με προβολή του αριστερού ποδιού.
Τα ιστορικά και επιστημονικά τεκμηριωμένα στοιχεία που αφορούν στο χορό είναι λίγα έως ανύπαρκτα, γεγονός που κάνει τους λαογράφους και μελετητές της λαϊκής μας παράδοσης να αναφέρονται μόνο στην προφορική παράδοση. Οι απαρχές του αναμφισβήτητα βρίσκονται πίσω στο χρόνο. Πολλοί υποστηρίζουν σήμερα πως ο χορός αυτός, μιμείται τον τρόπο με τον οποίο οι ψαράδες σέρνουν τα δίχτυα (τράτα). Το κυκλικό σχήμα του χορού, η μεγαλοπρέπεια και το σοβαρό ύφος των γυναικών, ο αργός ρυθμός και ο ρυθμικός βηματισμός, η ενδυμασία και το κάλυμμα του κεφαλιού (μπόλια) καθώς και η απεικόνιση του χορευτικού αυτού σχηματισμού στην τοιχογραφία ενός τάφου στους Ρούβους της Απουλίας, Ν. Ιταλία, (μια περιοχή όπου αποίκισαν οι αρχαίοι Μεγαρείς), που χρονολογείται το 400 π.Χ., είναι στοιχεία που φανερώνουν ότι ο χορός αυτός ετελείτο κατά την αρχαιότητα.
Ο αρχαίος ΟΡΜΟΣ είναι ο χορός των πεπλοφόρων παρθένων, που χόρευαν προς τιμή της θεάς Δήμητρας. Κατά την περιγραφή του Λουκιανού, πρόκειται για έναν κυκλικό χορό στον οποίο επικεφαλής ήταν ένας έφηβος. Ο έφηβος αυτός έσυρε τις κοπέλες που χόρευαν με κινήσεις χαριτωμένες και σοβαρές.
Η προφορική παράδοση αναφέρει ότι ο χορός της Τράτας ανανεώθηκε και καθιερώθηκε επί Τουρκοκρατίας. Τότε οι Μεγαρίτες, στην προσπάθεια τους να διατηρήσουν αναλλοίωτα τα θρησκευτικά τους ήθη, θέλησαν να έχουν δικό τους τόπο λατρείας.
Ζήτησαν λοιπόν από τον Τούρκο διοικητή να τους επιτρέψει να κτίσουν μία εκκλησία στο χώρο που σήμερα είναι το εκκλησάκι του Άη-Γιάννη. Ο Τούρκος διοικητής τους έδωσε την άδεια, με την προϋπόθεση να την τελειώσουν αυθημερόν. Τότε, οι Μεγαρίτες, μεταφέροντας τα υλικά χέρι με χέρι και εκτελώντας τη μία εργασία μετά την άλλη, με μόνο όπλο την πίστη τους και την ισχυρή θέληση τους, κατάφεραν να ολοκληρώσουν το χτίσιμο της εκκλησίας μέσα σε μία ημέρα από ανατολής μέχρι τη δύση ήλιου. Για να γιορτάσουν το γεγονός, οι κοπέλες έστησαν το χορό και πιάνοντας τα χέρια χιαστί, όπως στο χορό της Τράτας χόρεψαν όπως λέγεται στο χορό αυτό, που καθιερώθηκε να χορεύεται την Τρίτη του Πάσχα.
Πολλοί περιηγητές είδαν και κατέγραψαν το χορό της Τράτας τον 19ο αιώνα. Ο Γάλλος Γραμματέας της Γαλλικής Πρεσβείας που βρέθηκε στα Μέγαρα το 1878 αναφέρει : «…Αυτός ο χορός που την ρίζα του πρέπει να αναζητήσουμε στην αρχαιότητα , έχει ένα χαρακτήρα χαριτωμένης αγνότητας και συνάμα μελαγχολικής και παρθενικής κομψότητας… Συνειδητοποιήσαμε λοιπόν, παρευρισκόμενοι εκεί, ότι ο χορός είναι ένα θρησκευτικό σύμβολο ή καλύτερα θα λέγαμε μια λατρευτική τελετή…». Μια άλλη περιγραφή Γερμανού περιηγητή, που δημοσιεύτηκε στην Πανδώρα αναφέρει ότι κατά την διέλευση του από τα Μέγαρα το 1861, είδε το χορό της Τράτας να χορεύεται ρυθμικά από κοπέλες και τον αναφέρει ως «ο ΚΥΚΛΙΟΣ των αρχαίων», όπως παριστανόταν στην ασπίδα του Αχιλλέα.
Πιο παλιά οι κοπέλες χόρευαν τραγουδώντας μόνες το τραγούδι χωρίς τη συνοδεία οργάνων κάτι που καθιερώθηκε αργότερα και διατηρείται μέχρι σήμερα.
Τα όργανα που συνόδευαν το χορό της Τράτας ήταν παλαιότερα ζυγιές από βιολί-λαγούτο ή βιολί-σαντούρι και σήμερα που το έθιμο έχει γίνει ένα λαϊκό πανηγύρι με τη συμμετοχή και ανδρών, συνοδεύεται από όλα τα όργανα που υπάρχουν στην πόλη των Μεγάρων και των γύρω περιοχών. Σχηματίζοντας την ανθρώπινη αλυσίδα οι κοπέλες, τραγουδά η τελευταία το παρακάτω τραγούδι (¨ΛΑΜΠΡΗ ΚΑΜΑΡΑ¨ που ακούγεται μόνο στα Μέγαρα) και επαναλαμβάνουν οι υπόλοιπες:
«Λαμπρή καμάρα κι ας περνά, του Άη Γιωργιού
'ναι το τέλος
πάρτε τα δραπανάκια σας γιατ' έφτασε το θέρος.
Αχ ντουνιά μου παινεμένε δε σε γλέντησα καημένε.
Ωραία πουν 'τα Μέγαρα την Τρίτη στον Άγιάννη
Πούρχεται όλη η ξενουργιά και κάνουνε σεργιάνι...»

πηγη:  http://www.megaraonair.gr/megara-ditiki-attiki/epikairotita/3263-2012-04-17-22-41-40.html
Καταγράφηκε

"Collecting is a hereditary disease, and I fear incurable." - Augustus Wollaston Franks
kostakis88
Πλατινένιο
******
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 5734


Προφίλ
« Απάντηση #2 στις: Απρίλιος 20, 2014, 04:05:39 πμ »

και επειδη ειμαστε και διασημοι... Στριφογύρισμα ματιών Στριφογύρισμα ματιών Στριφογύρισμα ματιών Στριφογύρισμα ματιών Στριφογύρισμα ματιών Στριφογύρισμα ματιών

Το εκκλησάκι των θαυμάτων όπου υποκλίθηκαν και οι βασιλιάδες!

Χριστίνα Ωνάση: Είχε κάνει τάμα για την Αθηνά σε εκκλησάκι στα Μέγαρα
Ελάχιστοι γνωρίζουν ότι η Χριστίνα Ωνάση είχε τάξει την Αθηνά σε ένα «θαυματουργό» εκκλησάκι στα Μέγαρα. Γονυπετής στις αρχές της δεκαετίας του ’80 εκλιπαρούσε μπροστά στην εικόνα του Αγίου Ιωάννη Γαλιλαίου να την ευλογήσει με τη χαρά της μητρότητας.
Στο πλευρό της ο Τιερί Ρουσέλ, με την ελπίδα ότι θα αποκτήσουν παιδί. Λίγο καιρό αργότερα ο ερχομός της Αθηνάς οδήγησε τα βήματα του ζευγαριού και πάλι στα Μέγαρα της Αττικής, εκπληρώνοντας το τάμα τους. Ενα σχολείο που τόσο είχε ανάγκη η περιοχή…
 Τα παλαιότερα χρόνια πλήθος αξιωματούχων ,πρωθυπουργών,βασιλέων,ηθοποιών και τραγουδιστών συνέρρεε στο θαυματουργό εκκλησάκι .Το 1954 ο Γεώργιος Παπανδρέου είχε επισκεφτεί το εκκλησάκι και είχε προσκυνήσει.Το 1959 η τέως βασιλική οικογένεια είχε βρεθεί εκεί την Τρίτη του Πάσχα , είχε ντυθεί με τις παραδοσιακές φορεσιές και είχε χορέψει τοπικούς χορούς προς τιμήν του αγίου.
  Στη θαυματουργή εικόνα υποκλίθηκαν οι ηθοποιοί Γκιζέλα Ντάλι(η οποία κατάγονταν απο τα Μέγαρα),ο Νίκος Κούρκουλος,η Μελίνα Μερκούρη το 1983, η Ζωζώ Σαπουντζάκη,ο Κώστας Καρράς,ο Βασίλης Τσιβιλίκας,ο Γιώργος Κωνσταντίνου,ο Θύμιος Καρακατσάνης,ο σκηνοθέτης Γιάννης Δαλιανίδης,οι τραγουδίστριες Καίτη Γκρέυ και Δούκισσα,ενώ ο Γιάννης Τσαρούχης έχει ζωγραφίσει πάμπολλες φορές το εκκλησάκι και το έθιμο προς τιμήν του αγίου.

πηγη:  http://stigmesstinistoria.blogspot.gr/2012/03/blog-post_23.html
Καταγράφηκε

"Collecting is a hereditary disease, and I fear incurable." - Augustus Wollaston Franks
kostakis88
Πλατινένιο
******
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 5734


Προφίλ
« Απάντηση #3 στις: Απρίλιος 20, 2014, 04:16:42 πμ »

και μερικα βιντεο....

Λαμπρή Καμάρα Μέγαρα - Πάσχα 2013


και ενα με το τραγουδι αλλα με εκπληκτικες ιστορικες φωτογραφιες!! Χαμόγελο

ΤΡΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ-ΜΕΓΑΡΑ ΑΤΤΙΚΗΣ.wmv
Καταγράφηκε

"Collecting is a hereditary disease, and I fear incurable." - Augustus Wollaston Franks
kostakis88
Πλατινένιο
******
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 5734


Προφίλ
« Απάντηση #4 στις: Απρίλιος 20, 2014, 04:40:34 πμ »

και η στολη! Χαμόγελο

τα κατηφενια..
Καταγράφηκε

"Collecting is a hereditary disease, and I fear incurable." - Augustus Wollaston Franks
kostakis88
Πλατινένιο
******
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 5734


Προφίλ
« Απάντηση #5 στις: Απρίλιος 20, 2014, 04:43:45 πμ »

αυτα ειχα να σας πω...δεν ξερω αν πρεπει να μεταφερθει στα αφιερωματα,αν χρειαζεται ας αναλαβουν οι υπευθυνοι!

ελπιζω να σας αρεσε!αντε και καλο μας πασχα!!! Χαμόγελο Χαμόγελο
Καταγράφηκε

"Collecting is a hereditary disease, and I fear incurable." - Augustus Wollaston Franks
ellinas
Πλατινένιο
******
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 7636


Προφίλ
« Απάντηση #6 στις: Απρίλιος 20, 2014, 10:47:20 πμ »

αυτα ειχα να σας πω...δεν ξερω αν πρεπει να μεταφερθει στα αφιερωματα,αν χρειαζεται ας αναλαβουν οι υπευθυνοι!

ελπιζω να σας αρεσε!αντε και καλο μας πασχα!!! Χαμόγελο Χαμόγελο
Εντυπωσιακο!!!!
Καταγράφηκε
kostas1
Επισκέπτης
« Απάντηση #7 στις: Απρίλιος 20, 2014, 02:41:47 μμ »

Χαρα στο κουραγιο σου να τα γραψεις κωστα.μπραβο
Καταγράφηκε
kostakis88
Πλατινένιο
******
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 5734


Προφίλ
« Απάντηση #8 στις: Απρίλιος 20, 2014, 02:53:32 μμ »

οπως εγραψα παραπανω,copy-paste!! Στριφογύρισμα ματιών Στριφογύρισμα ματιών Μεγάλο χαμόγελο Μεγάλο χαμόγελο
Καταγράφηκε

"Collecting is a hereditary disease, and I fear incurable." - Augustus Wollaston Franks
athas
Πλατινένιο
******
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 10404



Προφίλ
« Απάντηση #9 στις: Απρίλιος 20, 2014, 08:39:39 μμ »

  Επίσης την Μεγάλη Πέμπτη οι Μεγαρίτισσες έβαφαν κόκκινα αυγά. Η σημασία του κόκκινου χρώματος είναι διπλή. Συμβολίζει το αίμα του Χριστού αλλά και την χαρά της Ανάστασης. Το ένα από τα κόκκινα αυγά που το γέννησε μαύρη κότα το έβαζαν στο εικονοστάσιο του σπιτιού και το φύλαγαν όλο το χρόνο για το καλό.
                     
Χριστός Ανέστη και Χρόνια Πολλά με υγεία σε όλους. Κατ' αρχήν ένα εύγε στον Κώστα για την ωραία παρουσίαση της παράδοσης. Λίγο έως πολύ σ' όλη την Επικράτεια κάτι παραπλήσιο γίνεται. Μια διευκρίνιση στην παράδοση για τα κόκκινα αυγά. Κατ' άλλους το έθιμο τηρείται για τον παρακάτω λόγο. Η Μαρία η Μαγδαλινή αφηγείτο στον Καίσαρα τα της Ανάστασης και την ώρα εκείνη περνούσε στο δρόμο μια κυρία με ένα καλάθι αυγά. Μη μπορώντας να πιστέψει ο Καίσαρας της είπε πως αυτό θα γίνει πιστευτό μόνο αν τα αυγά γίνουν κόκκινα. Πήρε ένα αυγό η Μαρία και του το έδωσε. Και μόλις το έπιασε έγινε κόκκινο. Η συνέχεια στις ... οθόνες της ψυχής μας!
Καταγράφηκε

*Λάθε βιώσας*
STYLOROC
Χρυσό μέλος
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1415


Προφίλ
« Απάντηση #10 στις: Απρίλιος 20, 2014, 08:44:15 μμ »

μπράβο κωστάκη.καλο είναι να τα θυμόμαστε γιατί πλέον η M. εβδομάδα έχει καταντήσει ουζοκατάνυξη
Καταγράφηκε

La révolution hellénique: liberté, égalité, frappernité
warrior
Πλατινένιο
******
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 2495


Η υπομονή, είναι αρετή


Προφίλ
« Απάντηση #11 στις: Απρίλιος 21, 2014, 10:42:14 μμ »

Πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες Κώστα.
Μπράβο!
Καταγράφηκε
Σελίδες: [1]
  Εκτύπωση  
 
Μεταπήδηση σε:  

advertisement

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines | Theme Sus By CeeMoo
Cookies preferences