Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Μάρτιος 29, 2024, 12:20:13 πμ
Σελίδες: 1 [2]
  Εκτύπωση  
Αποστολέας Θέμα: Πεσόντες Αεροπόροι  (Αναγνώστηκε 9305 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Stratis76
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 601


Προφίλ
« Απάντηση #15 στις: Σεπτέμβριος 22, 2017, 09:46:17 μμ »

Οταν με αφήσει ο 2ος διάδοχος  Μεγάλο χαμόγελο θα το κάνω!!
Καταγράφηκε
panos_v
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 614



Προφίλ
« Απάντηση #16 στις: Ιανουάριος 02, 2018, 08:08:56 μμ »

Σε συνέχεια προηγούμενης ανάρτησης και επειδή δεν ήμουν ικανοποιημένος με τα στοιχεία που βρήκα στο διαδίκτυο, έκανα μια μικρή έρευνα σε διάφορα βιβλία εποχής και βρήκα παραπάνω στοιχεία για το Ανθ/γο Βαρελά Δημήτριο. Ο Δημήτριος Βαρελάς την 6 Απριλίου 1948, πετώντας με αεροσκάφος spitfire IX, σε αποστολή καταδίωξης αντρών του ΔΣΕ που είχαν επιτεθεί στα Φάρσαλα, με αρχηγό αποστολής τον Σγο Σινούρη, χτυπήθηκε από α/α όπλα, με αποτέλεσμα να υποχρεωθεί σε αναγκαστική προσγείωση. Η περιοχή που επέλεξε ήταν αποξηραμένο έλος κοντά στη σιδηροδρομική γραμμή Λαμίας – Λάρισας και με την πρώτη επαφή με την κοιλιά, βυθίστηκαν το ψυγείο και η προπέλα στο μαλακό έδαφος και φρενάρησαν απότομα το αεροσκάφος. Το αποτέλεσμα ήταν να χτυπήσει με το κεφάλι στο σκοπευτικό μηχάνημα του αεροσκάφους και τον ακαριαίο θάνατό του. Όπως κατέθεσε αργότερα ο Σγος Σινούρης που είδε τον νεκρό δεν είχε κανένα σημάδι εκτός από ένα χτύπημα ανάμεσα στα μάτια, πάνω από τα φρύδια. Αυτόπτης μάρτυρας κατέθεσε ότι αφού το αεροσκάφος προσγειώθηκε κανονικά με την κοιλιά, έτρεξαν κοντά και βρήκαν το πιλότο δεμένο κανονικά χωρίς κανένα ίχνος αίματος, αλλά ήταν νεκρός. Το αεροσκάφος αφού ανελκύστηκε μεταφέρθηκε στο αεροδρόμιο της Λάρισας άλλαξαν την έλικα και το στραβωμένο αεραγωγό και ξαναπέταξε κανονικά. 
Καταγράφηκε
panos_v
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 614



Προφίλ
« Απάντηση #17 στις: Ιανουάριος 02, 2018, 08:10:58 μμ »

Τα σκοπευτικά μηχανήματα ή σωστότερα φωτοανακλαστικά σκοπευτικά μηχανήματα έδωσαν στα καταδιωκτικά τρομερές δυνατότητες και άλλαξαν τους συντελεστές έκβασης μιας αερομαχίας. Ήταν όμως ογκωδέστερα και τοποθετημένα μέσα στο κόκπιτ πάνω από τον πίνακα οργάνων στο ύψος ακριβώς του κεφαλιού του πιλότου και σε απόσταση 25 – 30 εκ. Πολύ συχνά σε περιπτώσεις αναγκαστικής προσγείωσης οι πιλότοι τραυματίζονταν χτυπώντας πάνω σ΄αυτό, λόγω κυρίως αστοχίας της ζώνης συγκράτησης η οποία άνοιγε σε εφαρμογή μεγάλης δύναμης ή όταν αυτή ήταν «χαλαρή» όπως έγινε μάλλον στην περίπτωση του Βαρελά. 
Καταγράφηκε
panos_v
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 614



Προφίλ
« Απάντηση #18 στις: Ιανουάριος 02, 2018, 08:12:45 μμ »

Ο Βαρελάς ήταν ο τελευταίος μια παρέας από τρείς φίλους πιλότους που εκπαιδεύτηκαν κατά την διάρκεια του πολέμου από την RAF στη Νότια Ροδεσία και βρήκαν ένδοξο θάνατο κατά την διάρκεια του εμφυλίου μέσα μάλιστα σε 40 ημέρες. Οι άλλοι ήταν οι Υπ/γος Δερμετζόγλου (26/2/1948) και ο Υπ/γος Πετράκης Λουκάς (27/3/1948).
Καταγράφηκε
panos_v
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 614



Προφίλ
« Απάντηση #19 στις: Ιανουάριος 02, 2018, 08:13:26 μμ »

Στη κάτω φωτογραφία φαίνεται το μοναδικό spitfire που σώζεται στην Ελλάδα. Τα υπόλοιπα κομματιάστηκαν με τσεκούρια στις αρχές της δεκαετίας του 1950 και πωλήθηκαν για μέταλλα.
Καταγράφηκε
herakliotis
Επίτιμο Χρυσό Μέλος
Πλατινένιο
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 12213



Προφίλ
« Απάντηση #20 στις: Ιανουάριος 02, 2018, 08:22:03 μμ »

Στην δευτερη φωτογραφια του σκοπευτικου διακρινονται και δυο μαξιλαρακια πανω στο  μεταλλο ή ιδεα μου ειναι;; Σαν προστατευτικα για να μην χτυπησει καποιος αποτομα πανω τους . .. .
Καταγράφηκε

Γηράσκω αεί διδασκόμενος
panos_v
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 614



Προφίλ
« Απάντηση #21 στις: Ιανουάριος 02, 2018, 08:35:00 μμ »

Ναι έτσι είναι, αλλά φαντάσου με τη δύναμη πέφτει κάποιος επάνω όταν σταματάει απότομα το αεροσκάφος. Θα χρειαζόταν αερόσακκος για να προστατευτεί. Χωρίς να έχω ιατρικές γνώσεις εκτιμώ ότι θα έσπασε ο αυχένας του από το χτύπημα!!!
Καταγράφηκε
Stratis76
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 601


Προφίλ
« Απάντηση #22 στις: Ιανουάριος 02, 2018, 08:51:22 μμ »

Ωραία συνέχεια στο θέμα Πάνο.
Εκείνη τη περίοδο τα δερμάτινα κράνη-καλύματα κεφαλής των πιλότων ήταν περισσότερο για κάλυψη
απο το κρύο παρά για προστασία απο κρούση ή πυρά.
Αυτο που δε κατάλαβα είναι το εξής: τα σκέλη προσγέιωσης δεν ήταν κατεβασμένα οταν
το αεροσκάφος ακούμπησε στη γή;
Καταγράφηκε
panos_v
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 614



Προφίλ
« Απάντηση #23 στις: Ιανουάριος 02, 2018, 09:12:43 μμ »

Προφανώς όχι, γιατί δεν υπήρχε διάδρομος οργανωμένος ή στρωμένος για κανονική προσγείωση με αποτέλεσμα αν προσγειωνόταν με τα σκέλη κατεβασμένα να υπάρχει κίνδυνος ανατροπής του αεροσκάφους μετά από χτύπημα σε οποιαδήποτε ανωμαλία του εδάφους. Ήταν προτιμότερο σε προσγειώσεις ανάγκης η προσέγγιση να γινόταν με την κοιλιά του αεροσκάφους.
Καταγράφηκε
Stratis76
Αργυρό μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 601


Προφίλ
« Απάντηση #24 στις: Ιανουάριος 02, 2018, 09:49:16 μμ »

Θα επρεπε να ειχε προβλεψει τοτε τη συμπεριφορα του
αεροσκαφους..ποιος ξέρει εκεινη τη στιγμη τι σκεφτοταν..
Αν ειχε βάλει τα χερια μπροστα ισως και να την ειχε γλυτωσει..
Καταγράφηκε
Σελίδες: 1 [2]
  Εκτύπωση  
 
Μεταπήδηση σε:  

advertisement

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines | Theme Sus By CeeMoo
Cookies preferences