Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Μάρτιος 29, 2024, 07:03:45 πμ
Σελίδες: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 40
  Εκτύπωση  
Αποστολέας Θέμα: Τάληρα της συλλογής μου  (Αναγνώστηκε 166204 φορές)
0 μέλη και 6 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
cat
Διαχειριστής
Πλατινένιο
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 2643



Προφίλ
« Απάντηση #300 στις: Ιανουάριος 15, 2019, 11:38:47 πμ »

Να συμπληρωσω οτι μ αρεσει παρα πολυ ο οβαλ θυραιος
Καταγράφηκε

VENCEREMOS
NMS
Επίτιμο Χρυσό Μέλος
Πλατινένιο
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 4377


Προφίλ
« Απάντηση #301 στις: Ιανουάριος 15, 2019, 07:39:20 μμ »

οι περισσοτεροι ιπποτες του ταγματος ηταν γαλλοι! το βλεπουμε και στο οτι ειχαν το μεγαλυτερο και πλουσιοτερο, μεγαλοπρεπεστερο καταλυμα γλωσσας... στην ροδο αλλα και οτι απο ολους τους επισημους μαγιστρους (εχω λογο που το λεω αυτο... γιατι ειχαμε και 2 ανεπισημους οσο ηταν στην ροδο), μολις 2 ηταν απο περιοχη εκτος γαλλιας! (ισπανια και ιταλια).

αυτο το αναφερω για τον πολεμο του 1798... θα εξηγησω γιατι...

οταν λοιπον ο ναπολεων πηγαινε προς αιγυπτο... σταματησε στην μαλτα για ανεφοδιασμο και απαιτησε να μπει μεσα στο λιμανι ολος ο στολος! ομως η μαλτα ηταν ουδετερη τοτε κι αν εκανε κατι τετοιο θα εβρισκε μπροστα της την αλλη μεγαλη δυναμη της εποχης και εχθρο της γαλλιας... την Αγγλια!  με την ουδετεροτητα που ειχε... υπηρχε συμφωνια οτι μονο 2 πλοια θα μπορουσαν την φορα να εισερχονται στο λιμανι της! εκει πατησε ο ναπολεον που κακα τα ψεματα... ηθελε εναν ενδιαμεσο σταθμο για ανεφοδιασμο των στρατευματων του...
και ξερωντας τον ορκο των ιπποτων οτι απαγορευοταν να σηκωσουν οπλα εναντια σε αλλους χριστιανους... αδραξε την ευκαιρια και τους κυρηξε πολεμο! αμεσως οι γαλλοι ιπποτες του ταγματος αποχωρησαν απο το ταγμα... αφηνωντας τεραστια κενα στην αμυνα! οι λιγοστοι που εμειναν και ηταν απο αλλα μερη... δεν εφταναν ουτε για ζητω...
κα παλι καταφεραν μια υποτυπωδης αμυνα οι στρατιωτες της μαλτας... ντοπιοι κατοικοι δηλαδη... για 24 ωρες μεχρι που παρθηκε ενα φρουριο ή νησακι... δεν θυμαμαι τωρα.. και οπισθοχωρησαν!

τωρα... σαν Μεγας Μαγιστρος... ονομαζονταν ο εκλεγμενος αρχηγος των ιπποτων αλλα.... κανονικα αρχηγος ηταν ο εκαστοτε Παπας!!! γι αυτο και δεν αναγνωριζε τον τσαρο της ρωσιας που ηταν ορθοδοξος... οταν τον εβαλαν μεγα μαγιστρο! ειχε ξανασυμβει αυτο στην ροδο... οταν καποια στιγμη ο παπας καθαιρεσε με το ετσι θελω τον Ηeredia αν θυμαμαι καλα... κι εβαλε εναν αλλο απο την αυλη του... ιταλο! αυτος δεν ηρθε καν στην ροδο... και οι εδω ιπποτες ασχετα με τις διαταγες... θεωρουσαν ακομα μαγιστρο τους τον Heredia.

και κατι για το τελος... οι ιπποτες... ερχονται καθε περιπου 2 χρονια στην ροδο και χρηζουν νεους ιπποτες! ακομα και σημερα θεωρουν την ροδο πατριδα τους! ηταν το πρωτο κρατος που εφτιαξαν! μαλιστα ειχαν ζητησει να γυρισουν εδω αλλα αρνηθηκε η ελληνικη κυβερνηση... και ετσι ξαναγυρισαν στην μαλτα...

αν δεν κανω λαθος.. ειχαν μπλεχτει και με την ελληνικη επανασταση δινωντας και αρκετα χρηματα με την προυποθεση να κρατησουν την ροδο.. αλλα δεν εγινε δεκτο! δεν θυμαμαι αν ηταν επι καποδιστρια ή πιο πριν!

πανεμορφο το κερμα σου!!! ειναι αχτι μου να μαζεψω μερικα... αλλα ειναι ακριβα τα ατιμα! εχω μονο ενα χαλκινο! τα κομματια αυτα εχουν τεραστια ιστορια πανω τους και εχουν και κατι ελληνικο... δεν ειναι μονο η συνδεση τους με τα δωσεκανησα αλλα και οτι καποια απο τα τελευταια... κοπηκαν απο τα ιδια μηχανηματα που αργοτερα κοπηκαν τα πρωτα ελληνικα νομισματα... οι καποδιστριες! Χαμόγελο τα πιο παλια παλι... μπορει να κοπηκαν απο την μηχανη που ειχαν εδω στην ροδο... ποιος ξερει.. Κλείσιμο ματιού
Καταγράφηκε
thaler
Συντονιστής
Χρυσό μέλος
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 1203


Προφίλ
« Απάντηση #302 στις: Ιανουάριος 17, 2019, 12:08:27 πμ »

Γιώργο πράγματι σχετικά σύγχρονο (σε σχέση με άλλα παλαιότερα που παρουσίασα, αλλά τόσο "βαρύ" από ιστορία !!!

Παράθεση
Αναρωτιεμαι τι να απεγιναν αραγε τα μηχανηματα του πρωτου νομισματοκοπειου μας. Ειναι επισης διαφωτιστικο για το πως μεχρι σημερα υπαρχουν ταγματα ιπποτων

Δημήτρη η ιστορία των Ιπποτών είναι σχεδόν άγνωστη στον κόσμο, κι όμως είναι αρκετά συνδεδεμένη με τον Ελληνισμό στο πέρασμα των αιώνων. Όσο για το τι απέγιναν τα μηχανήματα του πρώτου Ελληνικού νομισματοκοπείου, διάβασε:

Όταν συγκροτήθηκε στην Αθήνα το Βασιλικό Νομισματοκοπείο, όσα μηχανήματα της Αίγινας ήταν χρήσιμα, μεταφέρθηκαν στην Αθήνα και προστέθηκαν στον εξοπλισμό του νέου εργοστασίου, τα μηχανήματα του οποίου είχαν κατασκευασθεί στο Μόναχο. Τα υπόλοιπα μηχανήματα παρέμειναν στην Αίγινα εγκαταλελειμμένα. Ο ιστορικός και αργότερα Πρωθυπουργός Σπυρίδων Λάμπρος, όταν το 1885 επισκέφθηκε το νησί, είδε στην αυλή του Κυβερνείου «παρηγκωνισμένον το τελευταίον του Νομισματοκοπείου λείψανον, τον άκμονα πιθανώς, εφ’ ου ετίθεντο τα μετάλλινα κέρματα προς επιχάραξιν της σφραγίδος δια της σφύρας, διότι ούτως απλή φαίνεται ότι ήτο η διαδικασία της χαραγής».

Με μέριμνα του Σπ. Λάμπρου, το τελευταίο αυτό λείψανο του Εθνικού Νομισματοκοπείου της Ελληνικής Πολιτείας μεταφέρθηκε στο Μουσείο της Ιστορικής και Εθνολογικής Εταιρείας της Ελλάδος (την οποία ίδρυσε ο ίδιος μαζί με τους Νικόλαο Πολίτη, Γεώργιο Δροσίνη και Τιμολέοντα Φιλήμονα το 1882), στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής, όπου σώζεται μέχρι σήμερα.
Μια μικρή πρέσα, βρίσκεται σήμερα δίπλα στα σκαλοπάτια της εισόδου του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου στην Αθήνα.

Αξίζει, νομίζω, κάποια στιγμή να επισκεφτούμε τους χώρους αυτούς για να δούμε αυτά τα πολύ σημαντικά κειμήλια, όχι μόνο της τελευταίας περιόδου των Ιπποτών της Μάλτας αλλά και της πρώτης περιόδου του Ελληνικού κράτους.
Καταγράφηκε

Coins is history you can hold in your hands.
thaler
Συντονιστής
Χρυσό μέλος
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 1203


Προφίλ
« Απάντηση #303 στις: Ιανουάριος 17, 2019, 12:25:45 πμ »

Φίλε NMS η παρουσίασή σου είναι εξαιρετική Έκπληξη Οι δε πληροφορίες που δίνεις σημαντικές. Μπράβο σου.


Παράθεση
Το νομισματοκοπείο του Τάγματος συνέχισε την λειτουργία του κατά τη διάρκεια της δίχρονης διακυβέρνησης του τελευταίου Μεγάλου Μαγίστρου Ferdinand von Hompesch (1797-98), ο οποίος δεν κατέβαλλε αξιόλογη προσπάθεια άμυνας απέναντι στους Γάλλους που αποβιβάστηκαν στο νησί τον Ιούνιο του 1798.

Έτσι εξηγήται η απροθυμία του τελευταίου μεγάλου μαγίστρου για αποφασιστική άμυνα. Θα πρέπει να ήταν και αυτός Γάλλος, καθώς και η πλειοψηφία των Ιπποτών.
Έτσι εξηγήται επίσης το πως οι Ιππότες κατείχαν τεράστιες περιουσίες στη Γαλλία, και όταν αυτές χάθηκαν, η Μάλτα βυθίστηκε στη χρεωκοπία.

Επίσης πολύ σημαντικές οι πληροφορίες που δίνεις για τη σχέση των Ιπποτών με τη Ρόδο. Γράψε αν βρείς κάτι σχετικά με την ανάμειξή τους στην Ελληνική επανάσταση. Πάντως εγώ δεν θυμάμαι κάτι.
Καταγράφηκε

Coins is history you can hold in your hands.
NMS
Επίτιμο Χρυσό Μέλος
Πλατινένιο
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 4377


Προφίλ
« Απάντηση #304 στις: Ιανουάριος 17, 2019, 02:03:40 πμ »

καπου το ειχα διαβασει αλλα δεν θυμαμαι που... ομως στα γρηγορα... αναφερεται και στο βιβλιο του αειμνηστου κυριου Ηλια Κολλια που ηταν ο εφορος αρχαιοτητων δωδεκαννησου, "Οι Ιπποτες της Ροδου. Το παλατι και η πολη".

τι λεει εκει...

Στη διαρκεια της ελληνικης επαναστασης ερχονται σε επαφη (οι ιπποτες) με την προσωρινη ελληνικη κυβερνηση και προσπαθουν να επιτυχουν την επανοδο τους στο αιγαιο. τελικα το 1830 εγκαθιστανται οριστικα πια στην ρωμη και αποφασιζουν να αποβαλλουν πια τον πολεμικο χαρακτηρα τους και να ασχοληθουν μονο με την περιθαλψη των ασθενων.

οσο αφορα με την ιεραρχια... θα αναφερω μερικα πραγματα..

κατα αρχην.. καθε "γλωσσα" ειχε τον αρχηγο της (pillerius). απο αυτους... θα επρεπε να ειναι 4 τουλαχιστον στην Ροδο! κανεις δεν μπορουσε να απουσιαζει  εκτος της εδρας του ταγματος χωρις την αδεια του συμβουλιου και οταν καποιος ελειπε η "γλωσσα" στην αποια ανηκε οριζε αντικαταστατη του!

στην ροδο ειχαμε τις εξης γλωσσες οι οποιες ηταν κατεταγμενες ιεραρχικα συμφωνα με την αρχαιοτητα της καθεμιας: Προβηγκιας, Ωβερνης, Γαλλιας, Ιταλιας, Αραγωνας (ειχε στους κολπους της ολους του ιβηρες ιπποτες), Αγγλιας και Γερμανιας. στην συνοδο του 1461 επι Ζακοστα, αποφασιστηκε να χωριστει  στα δυο η γλωσσα τηε Αραγωνας. η μια κρατησε το ονομα αυτο καθως και την ιεραρχια της μεσα στο ταγμα ενω η αλλη  πηρε το ονομα της Καστιλλης και καταταχθηκε 8η.

η κεντρικη διοικηση αποτελουνταν απο τον μεγαλο μαγιστρο και μετα ακολουθουσαν αλα 8 υψηλα αξιωματα! δεν θα αναφερθω στους βοηθους καθε αξιωματος... οκ;

1) Μεγαλος Κομεντορης που ηταν ο αρχηγος της γλωσσας της προβηγκιας. ηταν δευτερος σε ιεραρχια μετα το μεγαλο μαγιστρο και συχνα τον αντικαθιστουσε! ηταν ο διαχειριστης της περιουσιας του ταγματος, ελεγκτης εσοδων, φορων κτλ!

2) Μαρισκαλδος που ηταν ο υπευθυνος για τις προμηθειες του στρατου και ναυτικου με τα απαραιτητα για τον πολεμο οπλα, πυρομαχικα, αρματωσιες κτλ... και ηταν ο αρχηγος της γλωσσας της Ωβερνης

3) Ο  Μεγαλος Ξενοδοχος που ηταν ο υπευθυνος για την περιθαλψη των αρρωστων και την κοινωνικη μεριμνα καθως ηταν και ο προισταμενος του νοσοκομειου και ολων οσως μεριμνουσαν για τους αρρωστους! αυτος ηταν ο αρχηγος της γλωσσας της Γαλλιας

4) Αμιραλης , δηλαδη ο αρχηγος του στολου... και ηταν ο αρχηγος της γλωσσας της Ιταλιας

5) Ντραπεριος που ηταν υπευθυνος για τα εργαστηρια και τις αποθηκες ιμματισμου του ταγματος και φροντιζε για την ενδυμασια των μελων αυτου! ηταν ο αρχηγος της γλωσσας της Αραγωνας

6) ο μεγαλος τουρκοπουλος που ηταν ο διοικητης των τουρκοπουλων, που ηταν σωμα ελαφρυ ιππικου. αυτος ηταν ο αρχηγος της γλωσσας της αγγλιας

7) ο Τραζουριερης ή μεγαλος μπαλης που ηταν διαχειριστης των χρηματων του ταγματος, ελεγχε τους διαχειριστες των αποθηκων τροφιμων, ξυλειας, εμπορευματων, επεβλεπε τα εκτροφεια ζωων και αργοτερα εγινε και υπευθυνος για τα καστρα του ιπποτικου κρατους! αυτος ηταν και ο αρχηγος της γλωσσας της γερμανιας

Άνεση μεγαλος καγκελαριος που ηταν ο προισταμενος της γραμματειας του μεγαλου μαγιστρου και σφραγιζε και υπεγραφε τα πρωτοτυπα κρατικα εγγραφα.

ειχε και αλλα κατωτερα αξιωματα με ασαφεις αρμοδιωτητες.. αλλα ειπα τα βασικα οκ;

οπως θα δεις... ο υπαρχηγος και διαχειριστης της περιουσιας και υπαρχηγος... ηταν απο γαλλικο εδαφος! το ιδιο και ο υπευθυνος γιατις προμηθειες του στρατου... μεχρι και ο υπευθυνος για τους αρρωστους! αρα τα 3 μεγαλα αξιωματα μετα τον μαγιστρο... παντα τα ειχαν γαλλοι! βαλε και το γεγονος οτι ο μαγιστρος τις περισσοτερες φορες (τουλαχιστον στην ροδο) ηταν γαλλος... καταλαβαινεις τι γινεται!

στην μαλτα απο οτι ειδα.. εχουμε 12 γαλλους, 8 ισπανους, 5 ιταλους, 3 πορτογαλους και 1 γερμανο.

ο τελευταιος ο ροχαν.. ηταν γερμανος! αλλα οταν εχεις διαλυσει οικονομικα.. και οι 3 αμεσως μετα απο εσενα ειναι....ιδιας εθνικοτητας με τον εχθρο..  τα πραγματα δυσκολευουν!

ξεχασα να αναφερω... οταν εφυγαν απο ροδο... πηγαν για λιγο και στην κρητη.... και απο εκει σε διαφορες πολεις της ιταλιας μεχρι να τους δοθει η μαλτα... Κλείσιμο ματιού
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 17, 2019, 02:05:17 πμ από NMS » Καταγράφηκε
NMS
Επίτιμο Χρυσό Μέλος
Πλατινένιο
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 4377


Προφίλ
« Απάντηση #305 στις: Ιανουάριος 17, 2019, 02:26:00 πμ »

δες κι εδω το τι βρηκα... αν και... τι να πω...

ο τυπος κανει λαθος και τους λεει ναιτες! δεν ηταν ναιτες! αλλο το ενα αλλο το αλλο! επισης.. αναφερει σαν χαμενη ευκαιρια για την συρο που δεν πηγαν οι ιπποτες εκει κτλ... και αν εχτιζαν καστρο σαν της ροδου τι ομορφα που θα ηταν!!! δυστυχως... δεν ξερει τι του γινεται!! τα καστρα της ροδου εγιναν με κοπο, αιμα και ιδρωτα ντοπιων που ηταν υπο των ιπποτων! λετε οι ιπποτες να επιαναν πετρες και μυστρι;;; κατακτητες ηταν! εκαναν μεχρι και πειρατια! το ξερει;;; γνωριζει τις προσπαθειες που εκαναν για να αλλαξει ο ντοπιος πληθυσμος και να γινει καθολικος, να μην θεωρουν οτι ειναι ελληνες κτλ; ολα ροδινα ηταν;; μηπως εχει παραπλανηθει απο την ομορφια του ιπποτισμου που ειναι εργο τηε εποχης του ρομαντισμου κι οχι η πραγματικοτητα;

ποια χωρα θα εβαζε ενα αγκαθι στην καρδια της ετσι ευκολα;;; τετοιο θα ηταν η εκγατασταση των ιπποτων! και ναι... την ροδο ηθελαν παντα!!! ακομα και τωρα που γυρισαν στην μαλτα... την ροδο πρωτα βολιδοσκοπησαν αλλα ελαβαν αρνητικη απαντηση απο την ελληνικη κυβερνηση!

την ροδο παντα θεωρουσαν και ακομα θεωρουν πρωτευουσα τους! αν ειχε μιλησει με κανεναν απο αυτους...  θα καταλαβαινε! ειναι το πρωτο τους κρατος! δεν ειναι τυχαιο οτι ερχονται τοσο συχνα εδω! δεν κανουν αλλου ιπποτες! εδω χρηζονται! ακομα καιγονται γι αυτην!

εδρα η συρος δεν θα γινοταν ποτε! λιμανι τους μπορει! ετσι κι αλλιως... για οσους δεν γνωριζουν... οι ιπποτες στα παλια χρονια δεν ειχαν μονο τα περισσοτερα (οχι ολα) απο τα δωδεκαννησα αλλα και περιοχες στην μικρα ασια (απεναντι απο κω... το μποντρουμ... απο το καστρο του αγιου πετρου των ιπποτων), ειχαν την ρηνεια απεναντι απο την δηλο και πολλα τιμαρια στην πελοποννησο κι οχι μονο!

https://www.logotypos.gr/pos-i-syros-para-ligo-na-ginotan-edra-ton-naiton-ippoton-anti-tis-rodou/

αν ερχονταν... αντε να τους διωξεις! εδω για να μπορεσει η επιβιωσει η ελλαδα... επρεπε να παρει την ευβοια... και δωθηκαν τα δωδεκαννησα που ειχαν ελευθερωθει στην επανασταση... πισω στην οθωμανικη αυτοκρατορια... λετε να ηθελε κανεις την συρο με ξενους;;;
Καταγράφηκε
ΚΑΡΑΜΑΝΙΚΟΣ
Χρυσό μέλος
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 1821


Προφίλ
« Απάντηση #306 στις: Ιανουάριος 17, 2019, 10:11:34 πμ »

αυτο με τον ροχαμη ειναι πανεμορφοοοοοοοοοοο
Καταγράφηκε

ΕΙΜΑΙ ΕΙΔΗΜΩΝ ΚΑΙ ΞΕΡΩ ΤΑ ΠΑΝΤΑΑΑΑΑΑΑΑΑ ΓΙΑ ΟΛΑ..
thaler
Συντονιστής
Χρυσό μέλος
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 1203


Προφίλ
« Απάντηση #307 στις: Ιανουάριος 18, 2019, 12:05:40 πμ »

Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια φίλε ΚΑΡΑΜΑΝΙΚΟ.


Νομίζω NMS πως είσαι θησαυρός γνώσεων! Πέρα από την σημαντική γεωγραφική θέση της Σύρου, νομίζω πως η κυριότερη αιτία των Ιπποτών για έλεγχο του νησιού βρίσκεται στο γεγονός πως πολλοί κάτοικοι είναι Καθολικοί, έτσι θα είχαν σημαντική ντόπια υποστήριξη που θα εξασφάλιζε την αιώνια παραμονή τους εκεί. Να τι γράφει ο μεγάλος ιστορικός της Ελληνικής Επανάστασης και μετέπειτα πρώτος Πρωθυπουργός της ελεύθερης Ελλάδας (και αυτόπτης μάρτυρας των γεγονότων) Σπυρίδων Τρικούπης στο έργο του ‘Ιστορία της Ελληνικής Επανάστασης’ για τους Καθολικούς των Κυκλάδων:

«Η φωνή τους (εννοεί των επαναστατημένων Ελλήνων) για την ελευθερία αντήχησε στις Κυκλάδες και σε μεγάλο μέρος των Σποράδων. Οι μόνοι που δεν ανταποκρίθηκαν ήταν εκείνοι που πίστευαν στη ρωμαιοκαθολική εκκλησία. Στην περίπτωσή τους φάνηκε όλος ο φανατισμός αυτού του δόγματος, που τους έκανε να προτιμήσουν την ημισέληνο αντί του σταυρού και τη δουλεία αντί για την ελευθερία.

Κανένας Έλληνας στην Πελοπόννησο και στη Στερεά Ελλάδα δεν πιστεύει στο δυτικό δόγμα. Στα τέσσερα όμως νησιά του Αιγαίου, Σύρο, Τήνο, Νάξο και Σαντορίνη, υπήρχαν έντεκα χιλιάδες καθολικοί. Με εξαίρεση ελάχιστους από αυτούς, που φάνηκαν αληθινοί Έλληνες στον Αγώνα, οι υπόλοιποι αντέδρασαν φανερά και κρυφά, άρχισαν μυστικές σχέσεις με τους εχθρούς του έθνους, και έδειξαν μεγάλη και ασύστολη χαρά σε κάθε αποτυχία των επαναστατών.

 Όποια όμως κι αν ήταν η διάθεση και η τυφλότητά τους απέναντι στην εθνική τιμή και στα κοινωνικά τους συμφέροντα, αναγκάστηκαν τελικά ν' ακολουθήσουν τη γενική θέληση όλων των άλλων που αγωνίζονταν μέχρι θανάτου για την απόκτηση εθνικής ισονομίας και ισοτιμίας χωρίς διακρίσεις δογμάτων.

Τόση πίστη έδειξαν οι  Έλληνες καθολικοί, και ιδιαίτερα οι Συριανοί, προς τους Τούρκους και τόση λίγη εμπιστοσύνη είχαν για την επιτυχία του Αγώνα, ώστε έδιναν διπλό φόρο, εξ ανάγκης στους Έλληνες και εθελοντικά στους Τούρκους. Το μίσος των αιρέσεων, πολλές φορές χειρότερο από το μίσος της ετεροθρησκείας, σκοτίζει το μυαλό και πνίγει κάθε ευγενικό αίσθημα!

Το έθνος που πιστεύει σε ένα μόνο δόγμα είναι ευτυχισμένο. Χάρη στο Θεό είμαστε όλοι ομόθρησκοι στην Ελλάδα και καταραμένος ας είναι εκείνος που, για οποιονδήποτε λόγο, θα θελήσει να επιβουλευτεί την ενότητα της πίστης των Ελλήνων με ετεροδιδασκαλίες ή άλλα μέσα»


Όσο για το ρόλο των Ιωαννιτών Ιπποτών την Ελληνική επανάσταση, πολύ δύσκολα βρήκα ένα άρθρο του Αθ. Φωτόπουλου με τίτλο «Τα Εθνικά Δάνεια της Επανάστασης του 1821». Γράφει λοιπόν:

«Το 1822 και επ’ ευκαιρία τον Συνεδρίου των Ευρωπαίων ηγεμόνων στη Βερόνα της Ιταλίας, στάλθηκε εκεί ελληνική επιτροπή αποτελούμενη από τους Παλαιών Πατρών Γερμανό και Ανδρέα Μεταξά, με συνοδό το Γάλλο φιλέλληνα ναύαρχο Φίλιππο Ζουρνταίν. Με εξουσιοδότηση του Μεταξά, ο Ζουρνταίν προσπάθησε να βρει πιστωτές και τους βρήκε στο πρόσωπο των πληρεξουσίων του Τάγματος των Ιπποτών του Aγίου Ιωάννου της Ιερουσαλήμ, στο οποίο ανήκε και ο ίδιος!

Οι Ιωαννίτες, μέλη ενός θρησκευτικού ιπποτικού τάγματος { από το έτος 1309 } που δεν διέθετε εδαφικές κτήσεις, πρόσφεραν τη μεσολάβηση τους για τη σύναψη δανείου 10 εκατομμυρίων επ’ ονόματι της ελληνικής κυβέρνησης, με τον όρο να τους δίνονταν τα νησιά Ρόδος, Κάρπαθος, Αστυπάλαια, Σύρος και Οινούσες { της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου } μετά την απελευθέρωση τους. Προσωρινά όμως ζητούσαν να εγκατασταθούν στη Σύρο και τις Οινούσες, που και αποτελούσαν πλέον «τελείαν ιδιοκτησίαν και κυριαρχίαν του Τάγματος». Ο Φ. Ζουρνταίν έκρινε { αφελώς ή υστεροβούλως } την πρόταση ως συμφέρουσα τους Έλληνες, αφού εκτός των χρημάτων θ’ αποκτούσαν και ισχυρούς φίλους στην Ευρώπη, που θα προωθούσαν τις εθνικές τους επιδιώξεις. Αλλά και οι Έλληνες του εξωτερικού, όπως ο Παν. Κοδρικάς, ο Α. Βογορίδης και ο μητροπολίτης Ουγγροβλαχίας Ιγνάτιος συνέστησαν αποδοχή της πρότασης των Ιωαννιτών.

Όμως όπως ήταν αναμενόμενο, η Προσωρινή Διοίκηση της Ελλάδος την απέρριψε χωρίς άλλη συζήτηση. Έγιναν κι άλλες απόπειρες σύναψης δανείου, όμως ήταν ασήμαντες. Μόνο μία, του Άγγλου Ρούμπενταλ, συζητήθηκε. Δίνονταν 40 εκατομμύρια γρόσια με τιμή έκδοσης 50% και τόκο 6%, το δε τοκοχρεολύσιο θα εισέπρατταν αυτοπροσώπως Άγγλοι από τις εθνικές προσόδους. Όμως η Αγγλία ήταν τότε ύποπτη στα μάτια των επαναστατών και καθετί που προερχόταν από αυτή θεωρείτο ύποπτο, ακόμη και οι προσφορές των Άγγλων φιλελλήνων.

Το Τάγμα των Ιωαννιτών Ιπποτών { ή της Μάλτας } είναι γνωστό ότι ήταν άμεσα εξαρτώμενο από το Βατικανό. Αντιπροσώπευε έτσι την αντίπαλη δύναμη αυτού που απέβησαν τελικά οι περίφημοι Ναϊτες Ιππότες, αφού από τους δεύτερους { και με έδρα την Αγγλία… } προήλθε ο σύγχρονος Τεκτονισμός. Φαίνεται λοιπόν ότι οι Έλληνες προσπάθησαν να αποφύγουν κάθε εξάρτηση…»
Καταγράφηκε

Coins is history you can hold in your hands.
ΚΑΡΑΜΑΝΙΚΟΣ
Χρυσό μέλος
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 1821


Προφίλ
« Απάντηση #308 στις: Ιανουάριος 18, 2019, 08:30:19 πμ »

αυτο το θεμα '' Τάληρα της συλλογής μου'' ανετα γινεται βιβλιο με ολες αυτες τις ιστορικες αναδρομες και αναφορες..μπραβο παιδια Μεγάλο χαμόγελο Μεγάλο χαμόγελο Μεγάλο χαμόγελο Μεγάλο χαμόγελο Μεγάλο χαμόγελο
Καταγράφηκε

ΕΙΜΑΙ ΕΙΔΗΜΩΝ ΚΑΙ ΞΕΡΩ ΤΑ ΠΑΝΤΑΑΑΑΑΑΑΑΑ ΓΙΑ ΟΛΑ..
thaler
Συντονιστής
Χρυσό μέλος
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 1203


Προφίλ
« Απάντηση #309 στις: Ιανουάριος 21, 2019, 12:01:47 πμ »

Αυτό μου το έχει πει και ο Γιώργος (Lary)!
Και για να είμαι δίκαιος, τα κέρδη ανάλογα με το πόσο συνεισφέρει κανείς!
Γράφουμε που γράφουμε, να μην βγάλουμε και το κατιτίς μας? Σαρκασμός Σαρκασμός Σαρκασμός
Λοιπόν παιδιά, όλοι στο πληκτρολόγιο και γράφτε ιστορίες. Σαρκασμός Σαρκασμός Σαρκασμός

Καταγράφηκε

Coins is history you can hold in your hands.
thaler
Συντονιστής
Χρυσό μέλος
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 1203


Προφίλ
« Απάντηση #310 στις: Μάρτιος 17, 2019, 12:10:11 πμ »

.

Στάλθηκε από το MEIZU_M5 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Καταγράφηκε

Coins is history you can hold in your hands.
thaler
Συντονιστής
Χρυσό μέλος
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 1203


Προφίλ
« Απάντηση #311 στις: Μάρτιος 17, 2019, 12:11:05 πμ »

1 Thaler St. Gallen

Γειά σας φίλοι μου συλλέκτες. Το τάληρο που σας παρουσιάσω είναι από το Ελβετικό Καντόνι του St. Gallen και η χρονολογία κοπής του είναι το 1623 δηλαδή πριν 396 χρόνια. Ας δούμε όμως πρώτα τα χαρακτηριστικά του νομίσματος:

Μπροστά:
Όρθια αρκούδα, με περιλαίμιο που φέρει κοσμήματα, κοιτάζοντας αριστερά και με την επιγραφή:
MO[NETA]: NO[VA]: CIVIT[ATIS]: SANGALLENSIS *1623*== Νέο νόμισμα (με την έννοια της νομισματικής μονάδας) της πόλης του St. Gallen

Πίσω: Ο δικέφαλος Αυτοκρατορικός αετός κάτω από ένα στέμμα, με την επιγραφή:  
SOLI*DEO*OPT[IMO]:MAX[IMO]:LAVS:ET*GLORIA= Glory and praise to gracious God only= (Δική μου ελεύθερη μετάφραση) Δόξα και ύμνος μόνο στον φιλεύσπλαχνο Θεό

Χαρακτηριστικά νομίσματος:

Βάρος: 26,68 gr.
Διάμετρος: 41 mm
Βιβλιογραφία:  KM# 61, HMZ# 2-897
Αξία: 1 Thaler
Ασήμι: Δεν αναφέρεται
Χρονιές κοπής: 1620-1624
Τιράζ:  Δεν αναφέρεται
Νομισματοκοπείο: St. Gallen
Προσανατολισμός: Ευθυγράμμιση νομίσματος ↑↓


Το τάληρο ήταν το νόμισμα του Καντονιού του St. Gallen μέχρι το 1798. Υποδιαιρούνταν σε 2 Gulden, κάθε μία των 60 Kreuzer ή 240 Pfenning. Αντικαταστάθηκε με το Φράγκο της Ελβετικής Δημοκρατίας το 1798. Αξίζει να σημειώσω εδώ πως το St. Gallen έκοψε, το 1424 το πρώτο νόμισμα (ένα plappart) με αραβική ημερομηνία στην Ελβετία. Είναι αυτό εδώ (το συγκεκριμένο πουλήθηκε σε δημοπρασία στα 12.000 CHF):



Το τάληρο που σας παρουσιάζω, όπως τα περισσότερα από τα Ελβετικά καντόνια της ίδιας εποχής, είναι αρκετά φθαρμένο. Και αυτό γιατί υπήρξε το τελευταίο τάληρο που κόπηκε μέχρι την Γαλλική εισβολή του Ναπολέοντα το 1798. Παρέμεινε έτσι, στην κυκλοφορία για πάνω από 170 χρόνια. Ωστόσο η φθορά του δεν είναι τόσο μεγάλη γιατί η αξία του νομίσματος εκείνη την εποχή ήταν σημαντική και συνεπώς, δεν χρησιμοποιούνταν καθημερινά.
Το ίδιο τάληρο είχε κοπεί και νωρίτερα, τις χρονιές 1563-1567 και είναι αρκετά δυσεύρετο. Είναι αυτό:



Το ιδιαίτερο με αυτό το Καντόνι είναι πως κόβονταν τάληρα από δύο αρχές. Την πόλη του St. Gallen και το Αββαΐο της πόλης. Για να καταλάβετε γιατί γίνονταν αυτό, ας δούμε την ιστορία της περιοχής.

Πάμε να δούμε όμως πρώτα τι λέει η παράδοση για το σύμβολο της πόλης, την αρκούδα.
Η προέλευση, λοιπόν, της αρκούδας ως σύμβολο του St. Gallen προέρχεται πολύ παλαιότερα, όταν, σύμφωνα με την παράδοση, ο Ιρλανδός ιεραπόστολος Gallus αποφάσισε να χτίσει ένα μοναστήρι κοντά στον ποταμό Steinach γύρω στο 600 μ.Χ., και ήρθε αντιμέτωπος με μια πεινασμένη αρκούδα. Ο Gallus τάισε την αρκούδα με ψωμί και, σε αντάλλαγμα, η αρκούδα τον βοήθησε να μαζέψει ξύλα για το μοναστήρι. Σε αναγνώριση της σημασίας της αρκούδας για την ίδρυση του St. Gallen, η αρκούδα έγινε σύμβολο της πόλης.


Αφήνουμε τώρα την παράδοση και πάμε στην ιστορία.


Η πόλη του St. Gallen αναπτύχθηκε γύρω από την Μονή του Αγίου Gall, που ιδρύθηκε τον 8ο αιώνα.
Η μονή λέγεται ότι κτίστηκε στο χώρο που ήταν ερημίτης ο Ιρλανδός ιεραπόστολος Gallus, ο οποίος σύμφωνα με το μύθο είχε εγκατασταθεί στον ποταμό Steinach το 612 μ.Χ.
Το ίδιο το μοναστήρι ιδρύθηκε από τον Άγιο Othmar γύρω στο 720μ.Χ..
Η μονή ευημερούσε τον 9ο αιώνα και έγινε τόπος προσκυνήματος και κέντρο εμπορίου, με συνεργαζόμενους ξενώνες, στάβλους και άλλες εγκαταστάσεις, ένα νοσοκομείο, και ένα από τα πρώτα μοναστηριακά σχολεία βόρεια των Άλπεων. Μέχρι τον δέκατο αιώνα, ένας οικισμός είχε μεγαλώσει γύρω από την μονή.
Το 926 Μαγυάροι (Ούγγροι) επιδρομείς επιτέθηκαν στο αβαείο και στη γύρω πόλη. Η Αγία Wiborada, η πρώτη γυναίκα που τυπικά είχε χρηστεί από το Βατικανό, φέρεται να είδε ένα όραμα της επικείμενης επίθεσης και προειδοποίησε τους μοναχούς και τους πολίτες να φύγουν. Ενώ οι μοναχοί και ο θησαυρός της μονής διέφυγαν, η Wiborada επέλεξε να μείνει πίσω και σκοτώθηκε από τους επιδρομείς. Μεταξύ του 924 και του 933 οι Μαγυάροι απειλούσαν και πάλι την μονή και τα βιβλία της στάλθηκαν για φύλαξη στο Reichenau. Δεν επιστράφηκαν όμως ποτέ όλα τα βιβλία.
Στις 26 Απριλίου 937 μια πυρκαγιά καίει μεγάλο μέρος της μονής και εξαπλώνεται στον παρακείμενο οικισμό. Ωστόσο, η βιβλιοθήκη σώθηκε. Περίπου το 954 ένα προστατευτικό τοίχος με πύλες και πύργους ανασηκώθηκε γύρω από την μονή. Το 975 ο ηγούμενος Notker τελείωσε το τοίχος και ο παρακείμενος οικισμός άρχισε να μεγαλώνει στην σημερινή πόλη του St Gall.

Από τα τέλη του 12ο αιώνα, η πόλη του St Gall ασκεί όλο και περισσότερο πίεση για ανεξαρτησία από την μονή. Το 1180 εγκαταστάθηκε στην πόλη μια αυτοκρατορική οικογένεια, η οποία δεν λογοδοτούσε στον ηγούμενο.
Το 1207, ο ηγούμενος Ulrich von Sax ανακηρύχθηκε Αυτοκρατορικός Πρίγκιπας (Reichsfürst)*  από τον Φίλιππο της Σουαβίας, βασιλιά των Γερμανών. Ως εκκλησιαστικό πριγκιπάτο, η Μονή του St Gall αποτελούσε ένα σημαντικό εδαφικό κράτος και μια μεγάλη περιφερειακή δύναμη στη βόρεια Ελβετία.
Η πόλη, τώρα, του St Gall έφευγε προοδευτικά από την κυριαρχία του ηγουμένου. Ο ηγούμενος Wilhelm von Montfort το 1291 χορήγησε ειδικά προνόμια στους πολίτες. Μέχρι το 1353, οι συντεχνίες, με επικεφαλής τη συντεχνία υφασμάτων-υφαντών, είχαν αποκτήσει τον έλεγχο της κυβέρνησης της πόλης. Το 1415 η πόλη αγόρασε την ελευθερία της από το Γερμανό βασιλιά Σιγισμούνδο.

Το 1405, η περιοχή Appenzell του Αβαείου επαναστάτησε με επιτυχία και το 1411 έγινε σύμμαχος της Παλαιάς Ελβετικής Συνομοσπονδίας. Λίγους μήνες αργότερα, η πόλη του St. Gall έγινε επίσης σύμμαχος. Προσχώρησαν στην "αιώνια συμμαχία" ως πλήρη μέλη της Συνομοσπονδίας το 1454 και το 1457 απαλλάχθηκαν εντελώς από τον ηγούμενο του Αββαείου.


Ξεκινώντας από το 1526 ο τότε δήμαρχος και ανθρωπιστής Joachim von Watt (Vadian) εισήγαγε την προτεσταντική μεταρρύθμιση στο St. Gall. Η πόλη μεταστράφηκε στη νέα θρησκεία ενώ η μονή παρέμεινε Ρωμαιοκαθολική. Ενώ οι εικονομαχικές ταραχές ανάγκασαν τους μοναχούς να εγκαταλείψουν την πόλη και να απομακρύνουν τις εικόνες από τις εκκλησίες της πόλης, η οχυρωμένη μονή παρέμεινε ανέγγιχτη. Η μονή θα παραμείνει ένα Καθολικό προπύργιο στην Προτεσταντική πόλη μέχρι το 1803.
Το Αββαείο του St Gall, αποτελεί από το 1983 Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.

*Ο πρίγκιπας της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας ήταν ένας τίτλος που αποδίδεται σε έναν κληρονομικό κυβερνήτη, ευγενή ή κληρικό, αναγνωρισμένο ως τέτοιο από τον Αυτοκράτορα.
Η τάξη των αυτοκρατορικών πριγκίπων απέκτησε αρχικά νομική έννοια κατά τον Ύστερο Μεσαίωνα. Μια ιδιαίτερη τάξη των «Πριγκίπων» αναφέρθηκε για πρώτη φορά στο διάταγμα που εξέδωσε ο αυτοκράτορας Φρειδερίκος Μπαρμπαρόσα το 1180. Περίπου πενήντα χρόνια αργότερα, κωδικοποιήθηκε στον φεουδαρχικό νόμο, όπου οι πρίγκιπες σχημάτισαν το τρίτο επίπεδο στη φεουδαρχική στρατιωτική δομή κάτω από τους εκκλησιαστικούς πρίγκιπες. Επισήμως η τάξη των πριγκίπων της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας έπρεπε να πληροί τρεις προϋποθέσεις:
Κατείχαν εδαφικές εκτάσεις και λογοδοτούσαν απευθείας στον Αυτοκράτορα
Είχαν άμεση ψήφο και μια έδρα στην αυτοκρατορική δίαιτα και
Είχαν υποχρέωση άμεσης εισφοράς στα στρατιωτικά έξοδα της αυτοκρατορίας.

Να πω εδώ πως το Αββαείο έκοβε τα δικά του νομίσματα. Ένα τέτοιο τάληρο του Αββαείου, είναι αυτό:

Και κάτι για το τέλος. Στο τάληρό μου δεν φαίνεται καλά, αλλά αν δείτε σε καλύτερα διατηρημένα τάληρα θα διαπιστώσετε πως η αρκούδα έχει... στύση. Παρατηρήστε:



Καταγράφηκε

Coins is history you can hold in your hands.
Lary
Χρυσό μέλος
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 1675


One man's trash is another man's treasure


Προφίλ
« Απάντηση #312 στις: Μάρτιος 17, 2019, 01:01:05 πμ »

Πολύ ιδιαίτερο τάληρο εξ'αιτίας της αρκούδας!
Καταγράφηκε

Collectables are items that our grandparents bought, our parents threw them away and we....rebought!
thaler
Συντονιστής
Χρυσό μέλος
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 1203


Προφίλ
« Απάντηση #313 στις: Μάρτιος 17, 2019, 10:48:36 πμ »

Ναι φίλε Γιώργο, έχεις δίκιο. Νομίζω πως όλα τα τάληρα των Ελβετικών καντονιών είναι ιδιαίτερα, γι' αυτό άλλωστε είναι από τα αγαπημένα μου. Κάθε ένα αναπαριστά και κάτι διαφορετικό και πρωτότυπο.
Καταγράφηκε

Coins is history you can hold in your hands.
cat
Διαχειριστής
Πλατινένιο
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 2643



Προφίλ
« Απάντηση #314 στις: Μάρτιος 17, 2019, 08:49:04 μμ »

Πολυ ομορφο νομισμα Στελιο. Οντως γενικοτερα τα Ελβετικα νομισματα εχουν εξαιρετικη αισθητικη
Καταγράφηκε

VENCEREMOS
Σελίδες: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 40
  Εκτύπωση  
 
Μεταπήδηση σε:  

advertisement

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines | Theme Sus By CeeMoo
Cookies preferences