Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Μάρτιος 29, 2024, 12:00:37 μμ
  Εμφάνιση μηνυμάτων
Σελίδες: [1] 2 3 ... 8
1  Άλλες Συλλογές / Μετοχές Ομόλογα / Απ: Από τον Κωλοσούρτη στο Τράμ το Τελευταίο στις: Μάρτιος 07, 2024, 09:02:12 μμ
Για τους Νοσταλγούς της εποχής προτείνω να δείτε το παρακάτω βιντεάκι
https://www.youtube.com/watch?v=K5twOZVrKvQ   
2  Άλλες Συλλογές / Μετοχές Ομόλογα / Απ: Από τον Κωλοσούρτη στο Τράμ το Τελευταίο στις: Μάρτιος 07, 2024, 08:58:21 μμ
Το θρυλικό Τραγούδι
Ο Αλέκος Σακελλάριος με τον στενό φίλο και συνεργάτη του Χρήστο Γιαννακόπουλο μετά από το θέατρο πρέπει να πάνε στο σπίτι του που ήταν στην οδό Σόλωνος για μια συνεργασία. Τότε τα ταξί ναι μεν υπήρχαν αλλά ήταν πολύ ακριβά και δυσεύρετα ιδίως τα μεσάνυκτα γιαυτό επειδή η ώρα ήταν προχωρημένη και δεδομένου ότι το τελευταίο τραμ ξεκινούσε στις 12 γεμάτος ανησυχία μην το χάσουνε ο Αλέκος Σακελλάριος φώναξε στον φίλο του που καθυστερούσε: Περπάτα να προλάβουμε το τραμ το τελευταίο. Μέχρι να φτάσουν στο σπίτι του το τραγούδι είχε γραφτεί… Γράφουν οι δυό τους την επιθεώρηση “Άνθρωποι, Άνθρωποι” . Τη μουσική στο τραμ το τελευταίο την συνθέτει ο Μιχάλης Σογιούλ..
Η υπόθεση είχε ως εξής
Σε κάποια απόμακρη συνοικία της Αθήνας δύο φτωχά ζευγαράκια που τα υποδύονταν ο Νίκος Ρίζος με την Σπεράντζα Βρανά και ο Φιλιππόπουλος με την Άννα Φυλλίδου βγαίνοντας από ένα ταβερνάκι σταματούν ένα ταξί .Οδηγός του ταξί ήταν ο Μίμης Φωτόπουλος.
Τα λεφτά δεν τους φτάνουν και κάνουν παζάρια, ο οδηγός όμως ανένδοτος Στο τέλος η μοναδική λύση είναι το τραμ το τελευταίο και τότε ακούγεται και το τραγούδι … Περπάτα να προλάβουμε το τραμ το τελευταίο.
3  Άλλες Συλλογές / Μετοχές Ομόλογα / Απ: Από τον Κωλοσούρτη στο Τράμ το Τελευταίο στις: Μάρτιος 07, 2024, 08:48:00 μμ
Part 2
4  Άλλες Συλλογές / Μετοχές Ομόλογα / Από τον Κωλοσούρτη στο Τράμ το Τελευταίο στις: Μάρτιος 07, 2024, 08:46:00 μμ
Από τον Κωλοσούρτη στο Τράμ το Τελευταίο
Τα πρώτα τράμ στην Αθήνα έκαναν την εμφάνισή τους το 1882. Δεν ήταν ελληνικών συμφερόντων, αλλά βελγικών. Ήταν η Εταιρεία Τροχιοδρόμων Αθηνών – Πειραιώς – Περιχώρων (E.T.A.Π.Π). Τα πρώτα του 1882 ήταν ελαφρά ιππήλατα οχήματα τα οποία ήταν κλειστά τον χειμώνα με 16 θέσεις και ανοιχτά το καλοκαίρι με 20 θέσεις και έλκονταν από τρία άλογα. Τα 800, συνολικώς άλογα ήταν μικρασιάτικα, μικρόσωμα και νευρώδη, αλλά κατάλληλα για τις επικλινείς οδούς της Αθήνας και τις συνεχείς στάσεις.
Το ατμήλατο τραμ του Φαλήρου ξεκίνησε να λειτουργεί το 1887. Λόγω των ατμών, της χαμηλής ταχύτητας στις ανηφόρες και το ελάχιστο ύψος των βαγονιών από το έδαφος, έδιναν των εντύπωση ότι τα τελευταία βαγόνια -κατά κύριο λόγο- σχεδόν σερνόταν με τα «οπίσθια». Έτσι, η γραμμή αυτή ονομάστηκε από τους επιβάτες «κωλοσούρτης». Παρόλο που αποτελούσε θέμα συζήτησης της εποχής, καθώς και έμπνευση θεατρικών επιθεωρήσεων, γελοιογραφιών και σατιρικών ποιημάτων, Επίσης το έλεγαν και το «Θηρίο» ,και τι δεν γίνονταν βέβαια συνέχεια για να καταφέρει κάποιος να ανέβει στο τραμ και να βρει την πολυπόθητη θέση.
Στις 30 Οκτωβρίου του 1908 κυκλοφόρησαν τα πρώτα ηλεκτρικά τραμ, τα οποία αποκτήθηκαν με τα χρήματα από τις Μετοχές τις Βέλγικης Εταιρίας (Κοινές και Προνομιούχες) και επρόκειτο να αντικαταστήσουν σταδιακώς τα ιππήλατα. Τα επόμενα δύο χρόνια, το δίκτυο του τραμ απέκτησε 257 οχήματα -150 κινητήρια και 107 ρυμουλκούμενα- μαζί με τα παλιά, που επαναχρησιμοποιήθηκαν ως ρυμουλκούμενα. Τα βαγόνια ήταν βελγικής κατασκευής, κλειστά, με ηλεκτροφωτισμό και πρωτοποριακός τοποθετημένα αναπαυτικά καθίσματα, με πρόβλεψη για 16 θέσεις καθήμενων και 14 όρθιων, με δύο κινητήρες ιδανικούς για τις κλίσεις των αθηναϊκών γραμμών και με μπεζ χρωματισμό. Τα νέα τραμ προκάλεσαν τόσο μεγάλη εντύπωση στους Αθηναίους, ώστε πολλοί ταξίδευαν ως το τέρμα και επέστρεφαν χωρίς άλλο σκοπό, μόνο και μόνο για να απολαύσουν την άνεση της διαδρομής, η οποία άλλωστε δεν κόστιζε παρά μόνο μία δεκάρα.
Το 1939 εκποιείται μεγάλος αριθμός ρυμουλκούμενων οχημάτων βελγικής κατασκευής, ενώ όλα τα εν χρήσει τροχιοδρομικά οχήματα ανακαινίζονται και το χρώμα τους γίνεται βαθύ πράσινο -εξ ου και η ονομασία «πράσινα». Την επόμενη χρονιά παραλαμβάνονται τα 60 μεγάλα, σύγχρονα τροχιοδρομικά οχήματα που προέβλεπε η συμπληρωματική σύμβαση που είχε συνάψει το Ελληνικό Δημόσιο το 1937. Στις 28 Οκτωβρίου 1940 οι τροχιόδρομοι της Αθήνας συμμετέχουν στην επιστράτευση. Είναι κλασικές πλέον οι εικόνες των υπερφορτωμένων τραμ με τους ενθουσιώδεις επίστρατους που έσπευδαν να παρουσιαστούν και να φύγουν για το μέτωπο.Μετά την Κατοχή αρχίζει η φθίνουσα πορεία των τραμ της Αθήνας, με την κατάργηση ορισμένων γραμμών. Η πραγματική, όμως, κατάργηση συμπίπτει με το θεαματικό ξήλωμα των σιδηροτροχιών στον κόμβο των Χαυτείων, από συνεργεία του υπουργείου Δημοσίων Έργων, τις πρώτες πρωινές ώρες της 16ης Νοεμβρίου 1953. Το τελευταίο κουδούνισμα από καμπανάκι αθηναϊκού τραμ ακούστηκε έξω από το αμαξοστάσιο της Αγίας Τριάδας Κεραμεικού τα μεσάνυχτα της 15ης προς 16η Οκτωβρίου του 1960. Τα τραμ, πράσινα ή κίτρινα, που στα 52 χρόνια της ζωής τους διακίνησαν κάπου 3 δισεκατομμύρια άτομα
5  Άλλες Συλλογές / Μετοχές Ομόλογα / Απ: Η Ιστορία της Μπύρας FIX στις: Ιανουάριος 28, 2024, 06:44:17 μμ
Part 5
6  Άλλες Συλλογές / Μετοχές Ομόλογα / Απ: Η Ιστορία της Μπύρας FIX στις: Ιανουάριος 28, 2024, 06:42:25 μμ
Part 4
7  Άλλες Συλλογές / Μετοχές Ομόλογα / Απ: Η Ιστορία της Μπύρας FIX στις: Ιανουάριος 28, 2024, 06:24:43 μμ
Part 3
8  Άλλες Συλλογές / Μετοχές Ομόλογα / Απ: Η Ιστορία της Μπύρας FIX στις: Ιανουάριος 28, 2024, 06:23:37 μμ
Part 2
9  Άλλες Συλλογές / Μετοχές Ομόλογα / Η Ιστορία της Μπύρας FIX στις: Ιανουάριος 28, 2024, 06:22:45 μμ
Η Μπύρα FIX
Όταν η Ελλάδα προσπαθούσε να ανασυγκροτηθεί μετά την απελευθέρωση από τους Τούρκους, το έτος 1858 καταφθάνει ο ζυθοποιός Fuchs από το Muhldorf της Βαυαρίας στην Ελλάδα, για να συναντήσει τον πατέρα του, Γεώργιο που εργαζόταν ως μεταλλειολόγος στα ορυχεία της Κύμης και του Λαυρίου, από εκείνους τους τεχνίτες που συνόδευσαν τον ‘Οθωνα. Από τον Πειραιά ο νεαρός ξεκινάει με τα πόδια να φτάσει στο Ηράκλειο, στο σπίτι του πατέρα του όταν πλησιάζοντας βλέπει μια συμμορία να πυροβολεί έναν άνθρωπο, μέσα στη σκοτεινή δημοσιά. Σκύβοντας για να τον βοηθήσει, ανακύπτει πως είναι ο πατέρας του! Παρά την τεράστια οδύνη του εντυπωσιάζεται από τον τόπο και αποφασίζει να μείνει σε αυτή την παράξενη περιοχή της Μεσογείου. Το όνομα προφέρεται Φουξ, αλλά οι Έλληνες το προφέρουν Φιξ και εκείνος το αποδέχεται. Αυτός λοιπόν ο Γιόχαν Καρλ Φιξ έμεινε στην αποικία και δημιούργησε, απέναντι από τον Άγιο Λουκά στην Ηρακλείου, ένα ζυθοποιείο το οποίο σώζεται και στις μέρες μας. Ορμώμενος από το γεγονός ότι αρκετοί Βαυαροί αξιωματικοί, είχαν εγκατασταθεί εκείνη την εποχή στην Ελλάδα. Ο Ιωάννης Φιξ, λοιπόν, φτιάχνει την πρώτη μπύρα στη χώρα μας, δίνοντάς της το όνομα της οικογένειάς του, ΦΙΞ. Λόγω της μεγάλης απήχησης της μπύρας, ο Ιωάννης Φιξ το 1863 αποφάσισε να εγκαταστήσει το ζυθοποιείο του στο Κολωνάκι, που αποτελούσε κοντινό προάστιο αν και πολλοί Αθηναίοι τον έλεγαν τρελό που πήγε και εγκαταστάθηκε –πλούσιος άνθρωπος- σε κείνη την ερημιά. Ο Φιξ ανοίγει την πρώτη του μεγάλη μπυραρία στις πλαγιές του Αρδηττού. Από το όνομα της μπυραρίας «Μετς» σε ανάμνηση της μάχης του τότε γαλλογερμανικού πολέμου, στη γαλλική πόλη Μετς πήρε στη συνέχεια το όνομά της η περιοχή και το κρατάει μέχρι και σήμερα. Η πελατεία ολοένα και αυξάνεται και ο χώρος δεν επαρκεί. Ο Ιωάννης Φιξ αποφασίζει να μεταφέρει το σπίτι του και το μαγαζί του στην εξοχική τότε Λεωφ. Συγγρού. Η πελατεία του τον ακολουθεί, γιατί η μπύρα του είναι εξαιρετική. Παράλληλα, έχει παντρευτεί κι έχει αποκτήσει δύο γιους, ο μεγαλύτερος εκ των οποίων, ο Κάρολος αναλαμβάνει ενεργό ρόλο στην επιχείρηση. Η μικρή χειροκίνητη βιοτεχνία μεγαλώνει μέρα με την ημέρα και σε λίγα χρόνια εξελίσσεται σε ατμοκίνητο εργοστάσιο, εξοπλισμένο με τα τελειότερα για την εποχή μηχανήματα παρασκευής μπύρας. Η μπύρα ΦΙΞ αποσπά το «Χρυσούν Βραβείο» στην έκθεση του Μιλάνου. Έκτοτε ακολουθούν διαδοχικές βραβεύσεις σε διεθνείς εκθέσεις και διαγωνισμούς. Ο Κάρολος Φιξ πληροφορείται ότι στην Ευρώπη αρχίζει η παραγωγή τεχνητού ψύχους. Χωρίς καθυστέρηση, συγκεντρώνει τις οικονομίες του κι εφοδιάζει το μικρό του εργοστάσιο με ψυκτικά μηχανήματα. Έτσι, έφερε στην Ελλάδα, για πρώτη φορά, τον τεχνητό πάγο. Ο Κάρολος Φιξ πεθαίνει, αφήνοντας το εργοστάσιo στους δύο γιους του, Γιάννη και Αντώνη, που από μικρούς τους είχε μαζί του στη δουλειά. Τα δύο αδέλφια εργάστηκαν φιλότιμα, μεγαλώνοντας ακόμη περισσότερο την επιχείρηση. Δημιούργησαν βυνοποιείο, ώστε η μπύρα να παρασκευάζεται από ελληνικό κριθάρι, και διαμόρφωσαν τεράστιους ψυκτικούς χώρους για τη διατήρηση του πλεονάσματος της γεωργικής παραγωγήςΤο ολοκαίνουριο ζυθοποιείο στη Λεωφ. Συγγρού ήταν έτοιμο, με αποτέλεσμα ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο, τόσο σε μηχανήματα όσο και σε design. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούσε ο κάτω όροφος, που καλυπτόταν περιμετρικά με τζάμι, ώστε ο κόσμος περνώντας απ’ έξω να μπορεί να δει τον τρόπο παρασκευής της μπύρας! Τα χρόνια πέρασαν… Τη δεκαετία του 60, ο Γεώργιος Παπανδρέουκαταργεί το μονοπώλιο της μπύρας, λαμβάνοντας υπόψιν του τις διαμαρτυρίες λιανοπωλητών, οι οποίοι κατήγγειλαν την εταιρεία Φιξ πως υιοθετούσε εκβιαστικές πρακτικές, για να προωθήσει τη νέα της γραμμή από αεριούχα ποτά. Η κυβέρνηση δίνει άδεια για κυκλοφορία νέων προϊόντων. Στην ελληνική αγορά μπαίνει η ολλανδική Heineken. Η Amstel, μάλιστα, η οποία έβγαινε σε ελαφρώς μικρότερο μπουκάλι, είχε και χαμηλότερη τιμή. Η Φιξ χάνει, μετά από έναν ολόκληρο αιώνα, την πρώτη θέση. Είναι η εποχή που η Μαριάνθη, χήρα του Ιωάννη Φιξ, έχει παντρευτεί τον Πέτρο Γαρουφαλιά, με κουμπάρο μάλιστα τον ίδιον τον Γεώργιο Παπανδρέου, του οποίου ο γαμπρός υπήρξε στενός φίλος, συνεργάτης και βασικός χρηματοδότης. Ωστόσο, η σύγκρουσή του με τον Ανδρέα Παπανδρέου (Υπόθεση ΑΣΠΙΔΑ) για τον έλεγχο των Ενόπλων Δυνάμεων και η ταύτισή του με τα ανάκτορα, των οποίων υπήρξε αγαπημένο παιδί, συνέβαλλαν στην πτώση της κυβέρνησης της Ενώσεως Κέντρου και στο ξεκίνημα εκείνης της ταραγμένης περιόδου, που οδήγησε στην χούντα των συνταγματαρχών. Οι πολίτες, τότε, παραφράζουν το διαφημιστικό σύνθημα της εταιρείας «η Φιξ κάνει καλό» σε «η Φιξ κάνει κακό». Οι παπανδρεϊκοί σταματούν να πίνουν μπύρα και κηρύττουν μποϋκοτάζ στη Φίξ! Τελος ο έντονος ανταγωνισμός από τις νέες μπύρες που κυκλοφορούσαν στην αγορά, οδηγούν στο οριστικό κλείσιμο του εργοστασίου και κατ’ επέκταση της παραγωγής της ιστορικότερης ελληνικής μπύρας.
Η εταιρεία Δ. ΚΟΥΡΤΑΚΗΣ Α.Ε. εξαγοράζει από την Εθνική Τράπεζα τα εμπορικά σήματα της μπύρας ΦΙΞ, την οποία παρήγαγε φασόν και κυκλοφόρησε στην αγορά χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Τρεις Έλληνες επιχειρηματίες, ο Γιάννης Χήτος και οι Ηλίας & Γιώργος Γκρέκης, εξαγοράζουν την εταιρεία ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ, μαζί με το σήμα της παλαιότερης, διασημότερης και πιο αγαπημένης ελληνικής μπύρας, της FIX Hellas. Και η νέα σελίδα της ιστορίας της ξεκινά…
Πηγές : Wikipedia - www.fix-beer.gr

10  Άλλες Συλλογές / Μετοχές Ομόλογα / Απ: Acropole Palace στις: Δεκέμβριος 12, 2023, 09:09:58 μμ
Part 4
11  Άλλες Συλλογές / Μετοχές Ομόλογα / Απ: Acropole Palace στις: Δεκέμβριος 12, 2023, 09:08:03 μμ
Part 3
12  Άλλες Συλλογές / Μετοχές Ομόλογα / Απ: Acropole Palace στις: Δεκέμβριος 12, 2023, 09:06:40 μμ
Part 2
13  Άλλες Συλλογές / Μετοχές Ομόλογα / Acropole Palace στις: Δεκέμβριος 12, 2023, 09:03:02 μμ

Το Ακροπόλ Παλάς, κτισμένο στην γωνία της οδού Πατησίων και την οδό Αβέρωφ, το αγόρασε το 1920 η οικογένεια Καραδόντη από τον Ιωάννη Μπόταση. Η οικογένεια απευθύνθηκε αρχικά στον αρχιτέκτονα Αλέξανδρο Νικολούδη, αλλά δεν έμειναν ευχαριστημένοι με τα σχέδιά του και έτσι επέλεξαν τα σχέδια του Σωτήρη Μαγιάση, ο οποίος σχεδίασε ένα κτίριο σε ρυθμό Αρ Νουβώ και σχεδίασε επίσης και τα έπιπλα του κτιρίου.
Το Ακροπόλ Παλάς ήταν το πρώτο ξενοδοχείο που κτίστηκε στην οδό Πατησίων και έγινε γνωστό τη δεκαετία του 1930 για τους αποκριάτικους χορούς και τα πρωτοχρονιάτικα ρεβεγιόν του και για τον πολυτελή χαρακτήρα του.Τα «καθιερωθέντα δι’ εκάστην Τρίτην και Σάββατον Thés Dansants», ενώ από το 1932 άρχισε τα «aperitifes Dansants», όπως έγραφαν οι εφημερίδες της εποχής, με την ορχήστρα των Νεοκλή και Σπενς.
Το ξενοδοχείο ανακαινίστηκε το 1958 ώστε να ανταποκριθεί στις αυξανόμενες τουριστικές ανάγκες της Αθήνας. Επίσης ανανεώθηκε και το εσωτερικό του, με έμφαση στην πολυτέλεια, με μεγάλους πολυέλαιους, βιτρό, χαλιά, έπιπλα από μαόνι και φερ φορζέ.
Λόγω της θέσης του απέναντι από το Πολυτεχνείο το κτίριο χρησιμοποιήθηκε από το συνεργείο της ολλανδικής τηλεόρασης για τη διαμονή και από ένα από τα μπαλκόνια του κτιρίου κινηματογράφησε την εξέγερση του Πολυτεχνείου το 1973, συμπεριλαμβανομένης της επίθεσης με τανκ στην πόρτα του Πολυτεχνείου. Το κτίριο υπέστη ζημίες από τον σεισμό του 1981. Το ξενοδοχείο συνέχισε να λειτουργεί μέχρι τη δεκαετία του 1980, όμως παρήκμασε και το 1989 πωλήθηκε σε ξενοδοχειακό όμιλο με έδρα τη Βιέννη και το 1996 αποκτήθηκε από ελληνική εταιρεία. Σημειώνεται ότι στο διεθνές συνέδριο που οργάνωσε το 1991 στη Βιέννη, η UNESCO κατέταξε το Ακροπόλ Παλάς ανάμεσα στα σημαντικότερα δείγματα της art nouveau στην Ευρώπη.
14  Άλλες Συλλογές / Μετοχές Ομόλογα / Απ: Μερος Γ: Η ΠΕΙΡΑΪΚΗ ΠΑΤΡΑΪΚΗ στις: Νοέμβριος 13, 2023, 12:38:48 μμ
Part 3
15  Άλλες Συλλογές / Μετοχές Ομόλογα / Απ: Μερος Γ: Η ΠΕΙΡΑΪΚΗ ΠΑΤΡΑΪΚΗ στις: Νοέμβριος 13, 2023, 12:37:28 μμ
Part 2
Σελίδες: [1] 2 3 ... 8
advertisement

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines | Theme Sus By CeeMoo
Cookies preferences